Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Hermelijn schreef:Hoezo kan je iemand daar echt mee kwetsen? Misschien wordt het wat, misschien niet... zo begin je toch altijd een relatie? En hoe dan ook, als het uit gaat, dan raakt iemand gekwetst, ook al sta je er allebei in dat dit voor eeuwig is (juist meer denk ik).
Zien degenen die een relatie alleen beginnen als er toekomst in zit, een relatie hebben voor de leuk dan als tijdverspilling? Ik weet niet zo goed hoe het te formuleren, het is een compleet andere manier van denken voor mij, haha! Het is toch zonde om de kans op een leuke tijd met iemand op te geven omdat je er geen toekomst in ziet? Zo heb ik hele leuke relaties gehad van een paar maandjes, natuurlijk zat er geen toekomst in, maar ik kreeg kriebels van ze en het was leuk om met die jongens samen te zijn. Maar dat houdt niet lang stand nee, maar dat is toch ook niet erg? Je hoeft toch niet per sé jarenlange relaties te hebben?

Nathalie schreef:Hermelijn schreef:Hoezo kan je iemand daar echt mee kwetsen? Misschien wordt het wat, misschien niet... zo begin je toch altijd een relatie? En hoe dan ook, als het uit gaat, dan raakt iemand gekwetst, ook al sta je er allebei in dat dit voor eeuwig is (juist meer denk ik).
Zien degenen die een relatie alleen beginnen als er toekomst in zit, een relatie hebben voor de leuk dan als tijdverspilling? Ik weet niet zo goed hoe het te formuleren, het is een compleet andere manier van denken voor mij, haha! Het is toch zonde om de kans op een leuke tijd met iemand op te geven omdat je er geen toekomst in ziet? Zo heb ik hele leuke relaties gehad van een paar maandjes, natuurlijk zat er geen toekomst in, maar ik kreeg kriebels van ze en het was leuk om met die jongens samen te zijn. Maar dat houdt niet lang stand nee, maar dat is toch ook niet erg? Je hoeft toch niet per sé jarenlange relaties te hebben?
Nee ik snap dat inderdaad niet.
Als ik verliefd op iemand wordt, is dat niet met de gedachten laten we 3 leuke maanden hebben, en dan is het wel genoeg.
Dan denk ik echt dat ik de rest van mijn leven met hem zou willen delen. Klopt dan achteraf misschien niet, maar als ik daar dan achter kom, is het ook klaar. Ik ga geen relatie aanhouden als ik weet dat ik er geen toekomst in zie. Maar de redenen waarom ik er geen toekomst in zie, zijn toch vaak dingen als irritaties, andere meningen, e.d. Echt dingen waar ik me aan erger. Dan zie ik ook niet in waarom ik nog maanden door moet gaan.
Als ik me niet irriteer aan een jongen (wat dus bij mijn vriend zo is) dan zie ik er wel toekomst in, daarom begin je toch een relatie.
Misschien snap ik het gewoon niet, omdat ik nooit 'pret-relaties' gehad heb... Ik stapte in een relatie omdat ik over mijn oren verliefd was, en voor mij hoort daarbij dat ik op dat moment denk de rest van mijn leven met die jongen te kunnen delen. En tuurlijk heb je dan wel een houding van we zien wel hoe het loopt, maar echt al weten dat je even wat lol wil hebben en verder niks? Nee dat snap ik gewoon niet.
Naar mijn idee kan je dat pas na een tijdje zeggen, als je roze bril een beetje verdwijnt en je weer met een meer realistische blik naar je relatie kunt kijken. En als blijkt dat het niet werkt, dan zet ik er inderdaad (na een tijdje blijven proberen, bij de eerste slag of stoot een punt achter je relatie zetten, is niet mijn idee van je best doen voor een relatie) een punt erachter, want ik zie niet in waarom ik samen zou blijven met iemand waar ik niet mijn hele leven mee wil delen. Maar ik ken ook mensen waarvoor dat niet geldt, ik snap dat inderdaad niet 

maar persoonlijk zou ik ook niet in een 'relatie' starten met een man als ik er geen toekomst in zag, en enkel voor de leuk wat zou beginnen met hem.

Nathalie schreef:Maar waarom stop je er dan niet mee?
Ik snap dat dus echt gewoon niet...
Ik zou dan liever mijn tijd en energie willen steken in het zoeken naar iemand waar het wél goed mee klikt. Als je te verschillend denkt, kun je toch ook nooit een hele fijne tijd met elkaar hebben?
Ik kan er niet overuit haha.
Hermelijn schreef:Zien degenen die een relatie alleen beginnen als er toekomst in zit, een relatie hebben voor de leuk dan als tijdverspilling? Ik weet niet zo goed hoe het te formuleren, het is een compleet andere manier van denken voor mij, haha! Het is toch zonde om de kans op een leuke tijd met iemand op te geven omdat je er geen toekomst in ziet? Zo heb ik hele leuke relaties gehad van een paar maandjes, natuurlijk zat er geen toekomst in, maar ik kreeg kriebels van ze en het was leuk om met die jongens samen te zijn. Maar dat houdt niet lang stand nee, maar dat is toch ook niet erg? Je hoeft toch niet per sé jarenlange relaties te hebben?

Hermelijn schreef:Maar voor mij zit er dan ook een verschil tussen verliefd en verliefd. Ik ben tot nu toe 2x écht verliefd geweest, en een heel aantal keer 'verliefd'. Het écht verliefde loopt steeds uit op een lange relatie, en het ander dooft uiteindelijk uit. Maar het één ga ik niet opgeven voor het ander, zeg maar. Misschien heb ik dan wel het geluk gehad dat ik inderdaad steeds jongens trof voor mijn 'flodders' die er hetzelfde over dachten, en steeds als ik écht verliefd ben een jongen die ook écht verliefd is.
Ik vind het zo zonde als je de kans op een leuke tijd 'verspeelt' omdat je graag naar de toekomst wil kijken. Leef toch meer in het nu, denk ik dan!
BraveSpots schreef:Als je alleen bent hoef je toch niet per definitie een niet-leuke tijd te hebben? Ik zou persoonlijk liever single zijn dan een pretrelatie te hebben, net omdat ik alleen maar écht verliefd word zoals jij dat zegt. En dus altijd heftige gevoelens heb, en gaan vage kriebels als ik verliefd ben. En die serieuze gevoelens zullen dus bij mij automatisch worden gekwetst als je een relatie hebt voor de leuk.
Mijn relatie is trouwens ook leuk nu hoor, en (ik hoop) ook in de toekomst. Imo hoeft het één het ander niet uit te sluiten.
Zo bedoel ik het ook helemaal niet. Maar om te moeten kiezen tussen 'alleen zijn' en 'serieuze relatie', dat lijkt me niks. Er moet ook een tussenweg zijn voor mij. Een soort 'oefenen voor het echie'. Daarom heb ik ook heel veel geleerd van die losse flodders, wat ik wil en wat ik niet wil in een relatie. Ik denk zelfs dat ik nooit wat zou kunnen hebben met mijn huidige vriend als ik niet ook die losse flodders gehad zou hebben. Ik vind m'n vriend en m'n relatie echt een stuk leuker dan die andere relaties
Maar het lijkt me heel lastig om pats-boem in een serieuze relatie te moeten zitten. Bij m'n vriend heb ik in eerste instantie de boot ook afgehouden, maar ik vond em toch net iets te leuk, haha! Hermelijn schreef:O maar ik vermaak me ook opperbest in m'n eentjeZo bedoel ik het ook helemaal niet. Maar om te moeten kiezen tussen 'alleen zijn' en 'serieuze relatie', dat lijkt me niks. Er moet ook een tussenweg zijn voor mij. Een soort 'oefenen voor het echie'. Daarom heb ik ook heel veel geleerd van die losse flodders, wat ik wil en wat ik niet wil in een relatie. Ik denk zelfs dat ik nooit wat zou kunnen hebben met mijn huidige vriend als ik niet ook die losse flodders gehad zou hebben. Ik vind m'n vriend en m'n relatie echt een stuk leuker dan die andere relaties
Maar het lijkt me heel lastig om pats-boem in een serieuze relatie te moeten zitten. Bij m'n vriend heb ik in eerste instantie de boot ook afgehouden, maar ik vond em toch net iets te leuk, haha!
.
) vriend. Erg jong, maar ik wist wel al precies waar mijn grenzen waren en wat ik wil in een relatie.
Hiervoor ben ik 8 jaar samen geweest met iemand anders die absoluut niet naar de toekomst wou kijken.
al besproken. Het wil niet zeggen dat we dat nu gaan doen, denk dat nog wel een paar jaartjes duurt, maar ik weet iig wél dat we hetzelfde over die dingen denken, wat betekent dat we gewoon een stabiele basis hebben om op verder te gaan 
haha