Hoe denken jullie over je relatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:43

Die persoon kwam ik op mijn 17e tegen, alles was koek en ei tussen ons en zonder woorden wist hij wat ik bedoelde.

10 jaar later en een dochter naast me op de bank zit ik dit te schrijven en zijn mijn ex en ik al ruim 2 jaar uit elkaar.......wat ooit zo goed voelde veranderde toen vriendlief er achter kwam dat hij zich toch niet wilde binden en mij en zijn dochter zonder pardon in de steek liet voor een nieuw experiment.

Bij deze vrouw heeft hij ook inmiddels kindjes op de wereld gezet en ik hoop dan ook voor haar dat hij niet in herhaling valt, mijn ex is namelijk een type man wat na een tijdje verveelt raakt en weer opzoek gaat naar een nieuwe uitdaging.

Ik heb ook weer een relatie die goed voelt alleen ben ik wel voorzichtiger geworden met vooruit kijken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:43

Hermelijn schreef:
Hoezo kan je iemand daar echt mee kwetsen? Misschien wordt het wat, misschien niet... zo begin je toch altijd een relatie? En hoe dan ook, als het uit gaat, dan raakt iemand gekwetst, ook al sta je er allebei in dat dit voor eeuwig is (juist meer denk ik).

Zien degenen die een relatie alleen beginnen als er toekomst in zit, een relatie hebben voor de leuk dan als tijdverspilling? Ik weet niet zo goed hoe het te formuleren, het is een compleet andere manier van denken voor mij, haha! Het is toch zonde om de kans op een leuke tijd met iemand op te geven omdat je er geen toekomst in ziet? Zo heb ik hele leuke relaties gehad van een paar maandjes, natuurlijk zat er geen toekomst in, maar ik kreeg kriebels van ze en het was leuk om met die jongens samen te zijn. Maar dat houdt niet lang stand nee, maar dat is toch ook niet erg? Je hoeft toch niet per sé jarenlange relaties te hebben?

Nee ik snap dat inderdaad niet. :o
Als ik verliefd op iemand wordt, is dat niet met de gedachten laten we 3 leuke maanden hebben, en dan is het wel genoeg.
Dan denk ik echt dat ik de rest van mijn leven met hem zou willen delen. Klopt dan achteraf misschien niet, maar als ik daar dan achter kom, is het ook klaar. Ik ga geen relatie aanhouden als ik weet dat ik er geen toekomst in zie. Maar de redenen waarom ik er geen toekomst in zie, zijn toch vaak dingen als irritaties, andere meningen, e.d. Echt dingen waar ik me aan erger. Dan zie ik ook niet in waarom ik nog maanden door moet gaan. :+
Als ik me niet irriteer aan een jongen (wat dus bij mijn vriend zo is) dan zie ik er wel toekomst in, daarom begin je toch een relatie.
Misschien snap ik het gewoon niet, omdat ik nooit 'pret-relaties' gehad heb... Ik stapte in een relatie omdat ik over mijn oren verliefd was, en voor mij hoort daarbij dat ik op dat moment denk de rest van mijn leven met die jongen te kunnen delen. En tuurlijk heb je dan wel een houding van we zien wel hoe het loopt, maar echt al weten dat je even wat lol wil hebben en verder niks? Nee dat snap ik gewoon niet.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:44

Nathalie schreef:
Hermelijn schreef:
Hoezo kan je iemand daar echt mee kwetsen? Misschien wordt het wat, misschien niet... zo begin je toch altijd een relatie? En hoe dan ook, als het uit gaat, dan raakt iemand gekwetst, ook al sta je er allebei in dat dit voor eeuwig is (juist meer denk ik).

Zien degenen die een relatie alleen beginnen als er toekomst in zit, een relatie hebben voor de leuk dan als tijdverspilling? Ik weet niet zo goed hoe het te formuleren, het is een compleet andere manier van denken voor mij, haha! Het is toch zonde om de kans op een leuke tijd met iemand op te geven omdat je er geen toekomst in ziet? Zo heb ik hele leuke relaties gehad van een paar maandjes, natuurlijk zat er geen toekomst in, maar ik kreeg kriebels van ze en het was leuk om met die jongens samen te zijn. Maar dat houdt niet lang stand nee, maar dat is toch ook niet erg? Je hoeft toch niet per sé jarenlange relaties te hebben?

Nee ik snap dat inderdaad niet. :o
Als ik verliefd op iemand wordt, is dat niet met de gedachten laten we 3 leuke maanden hebben, en dan is het wel genoeg.
Dan denk ik echt dat ik de rest van mijn leven met hem zou willen delen. Klopt dan achteraf misschien niet, maar als ik daar dan achter kom, is het ook klaar. Ik ga geen relatie aanhouden als ik weet dat ik er geen toekomst in zie. Maar de redenen waarom ik er geen toekomst in zie, zijn toch vaak dingen als irritaties, andere meningen, e.d. Echt dingen waar ik me aan erger. Dan zie ik ook niet in waarom ik nog maanden door moet gaan. :+
Als ik me niet irriteer aan een jongen (wat dus bij mijn vriend zo is) dan zie ik er wel toekomst in, daarom begin je toch een relatie.
Misschien snap ik het gewoon niet, omdat ik nooit 'pret-relaties' gehad heb... Ik stapte in een relatie omdat ik over mijn oren verliefd was, en voor mij hoort daarbij dat ik op dat moment denk de rest van mijn leven met die jongen te kunnen delen. En tuurlijk heb je dan wel een houding van we zien wel hoe het loopt, maar echt al weten dat je even wat lol wil hebben en verder niks? Nee dat snap ik gewoon niet.

precies mijn gedachte!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:01

Ik begin geen relatie als ik er geen toekomst in zie. Maar aangezien je elkaar pas écht leert kennen in een relatie, vind ik het knap als je dan van tevoren al kan zeggen of je je hele leven met diegene door gaat brengen of niet :) Naar mijn idee kan je dat pas na een tijdje zeggen, als je roze bril een beetje verdwijnt en je weer met een meer realistische blik naar je relatie kunt kijken. En als blijkt dat het niet werkt, dan zet ik er inderdaad (na een tijdje blijven proberen, bij de eerste slag of stoot een punt achter je relatie zetten, is niet mijn idee van je best doen voor een relatie) een punt erachter, want ik zie niet in waarom ik samen zou blijven met iemand waar ik niet mijn hele leven mee wil delen. Maar ik ken ook mensen waarvoor dat niet geldt, ik snap dat inderdaad niet :)

Met mijn huidige vriend gaat het super, maar ook aan deze relatie ben ik begonnen met het idee 'We zien wel hoe het loopt.' Ik woonde net op mezelf, had net mijn eerste echte baan en dan ook nog een vriend die 100km verderop woont, terwijl ik net zo blij was om onafhankelijk te zijn en niemand meer te hebben met wie ik rekening hoefde te houden...

Ik geloof niet dat een relatie tijdverspilling is als blijkt dat je toch niet je leven met diegene door wilt brengen. Ik vind dat je daar van leert en als het goed is doe je daar wat mee in je volgende relaties. Ik merkte in mijn eerdere relaties wat ik belangrijk vind en wat ik vooral niet wil en met mijn huidige vriend heb ik daar erg op gelet, of de dingen die ik belangrijk vind, ook bij hem te vinden zijn. Ik ben er van overtuigd dat onze relatie nu een stuk beter loopt doordat ik van tevoren al door had dat hij veel dingen in zich heeft die ik belangrijk vind in een relatie. Maar dat betekent niet dat mijn eerdere relaties tijdverspilling waren, want daarin heb ik geleerd wat ik belangrijk vind :)

_Yasmine_

Re: Hoe denken jullie over je relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:04

ik heb nu ook een paar maanden, bijna 5 ;)
en ik zie het ook niet zitten om voor altijd bij hem te zijn..
over sommige dingen denken we te verschillend ;)

en tot nu toe gaat alles goed *D
dat valt mij al mee,,, mijn langste relatie hiervoor stond op 3 weken.. :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:08

Maar waarom stop je er dan niet mee?
Ik snap dat dus echt gewoon niet... :o
Ik zou dan liever mijn tijd en energie willen steken in het zoeken naar iemand waar het wél goed mee klikt. Als je te verschillend denkt, kun je toch ook nooit een hele fijne tijd met elkaar hebben?
Ik kan er niet overuit haha. :D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:09

Ik zie ons echt wel samen oud worden ja.... we zijn nou 5 jaar samen. En natuurlijk kan het altijd over gaan, maar op dit moment voelt het goed. En mocht het ooit toch stuk lopen dan is het zeker geen tijdverspilling geweest! Ik had het echt niet willen missen.
Ik begin wel pas een relatie met iemand als ik echt verliefd ben. Als ik iemand alleen maar gewoon leuk en gezellig vind zal ik er hooguit een paar keer mee daten, maar geen relatie mee beginnen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:34

Ik heb geen vriend, dat even vooropgesteld :D maar persoonlijk zou ik ook niet in een 'relatie' starten met een man als ik er geen toekomst in zag, en enkel voor de leuk wat zou beginnen met hem.
Dan hou ik hem wel als een vriend met extra's, als je begrijpt wat ik bedoel. :\

Ik word helemaal niet makkelijk verliefd, mijn laatste vriendje was toen ik zestien was, ben twintig nu (en krijg ook die vraag van 'heb je nog geen vriendje? Zo'n leuke meid als jij?') maar ik wacht gewoon rustig tot er iets echts voorbij komt waarvan ik zeg; Ja! Met die zie ik het zitten!
Tot nu toe ben ik die jongen niet tegengekomen, niks vind ik intressant genoeg... En als het mij niet intereseerd, blijf ik ook niet plakken. Mijn vriendje op zestienjarige leeftijd begon over samenwonen, kinderen en trouwen, hij was destijds 22. Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen, zegt geloof ik ook al genoeg. :')

Voor mij geen relatie zonder potentiele toekomst. :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:38

Nathalie schreef:
Maar waarom stop je er dan niet mee?
Ik snap dat dus echt gewoon niet... :o
Ik zou dan liever mijn tijd en energie willen steken in het zoeken naar iemand waar het wél goed mee klikt. Als je te verschillend denkt, kun je toch ook nooit een hele fijne tijd met elkaar hebben?
Ik kan er niet overuit haha. :D

maar ik bedoel toekomst dingen ;)

nu gaat alles helemaal super, nooit (iets uitgelopen) discussies en dergelijk..
ik zou nu ook niet zonder hem kunnen :o

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:50

Hermelijn schreef:

Ik denk dat het komt omdat er een liefesrelatie erg grote/heftige gevoelens meespelen. Of bij de meeste toch. Gevoelens die niet (alleen) voelen als voor de 'leuk' maar die veel dieper gaan, en die je ook kunnen kwetsen als ze niet bevestigd worden op lange(re) termijn.

Nu zullen er vast wel mensen zijn die met verliefheid of liefde erg nuchter kunnen omgaan, en een relatie hebben als leuke hobby voor erbij, maar die zijn niet dik gezaaid vrees ik. En de kans dat je net een ander treft die er zo ook over denkt is al helemaal niet groot.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:54

ik ben nu ruim 1,5 jaar samen met mijn vriend (ik 17 hij 19 ). En t voelt heel goed, ook al denken we over vele dingen heel verschillend, ik zie me zeker wel samen wonen met hem en gelukkig oud worden. Ik zou geen relatie met iemand aan gaan als ik het alleen maar voor de lol deed.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:58

Maar voor mij zit er dan ook een verschil tussen verliefd en verliefd. Ik ben tot nu toe 2x écht verliefd geweest, en een heel aantal keer 'verliefd'. Het écht verliefde loopt steeds uit op een lange relatie, en het ander dooft uiteindelijk uit. Maar het één ga ik niet opgeven voor het ander, zeg maar. Misschien heb ik dan wel het geluk gehad dat ik inderdaad steeds jongens trof voor mijn 'flodders' die er hetzelfde over dachten, en steeds als ik écht verliefd ben een jongen die ook écht verliefd is.

Ik vind het zo zonde als je de kans op een leuke tijd 'verspeelt' omdat je graag naar de toekomst wil kijken. Leef toch meer in het nu, denk ik dan!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:59

Ik laat ze niet schieten, k voel me er gewoon niet door aan getrokken denk ik :o

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:02

Haha ja dat zal wel natuurlijk. Als je er toch al geen zin in hebt, straal je dat ook wel uit en zal je geen jongens aantrekken die het niet serieus menen denk ik.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:06

Hermelijn schreef:
Maar voor mij zit er dan ook een verschil tussen verliefd en verliefd. Ik ben tot nu toe 2x écht verliefd geweest, en een heel aantal keer 'verliefd'. Het écht verliefde loopt steeds uit op een lange relatie, en het ander dooft uiteindelijk uit. Maar het één ga ik niet opgeven voor het ander, zeg maar. Misschien heb ik dan wel het geluk gehad dat ik inderdaad steeds jongens trof voor mijn 'flodders' die er hetzelfde over dachten, en steeds als ik écht verliefd ben een jongen die ook écht verliefd is.

Ik vind het zo zonde als je de kans op een leuke tijd 'verspeelt' omdat je graag naar de toekomst wil kijken. Leef toch meer in het nu, denk ik dan!

Als je alleen bent hoef je toch niet per definitie een niet-leuke tijd te hebben? Ik zou persoonlijk liever single zijn dan een pretrelatie te hebben, net omdat ik alleen maar écht verliefd word zoals jij dat zegt. En dus altijd heftige gevoelens heb, en gaan vage kriebels als ik verliefd ben. En die serieuze gevoelens zullen dus bij mij automatisch worden gekwetst als je een relatie hebt voor de leuk.

Mijn relatie is trouwens ook leuk nu hoor, en (ik hoop) ook in de toekomst. Imo hoeft het één het ander niet uit te sluiten.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:15

BraveSpots schreef:
Als je alleen bent hoef je toch niet per definitie een niet-leuke tijd te hebben? Ik zou persoonlijk liever single zijn dan een pretrelatie te hebben, net omdat ik alleen maar écht verliefd word zoals jij dat zegt. En dus altijd heftige gevoelens heb, en gaan vage kriebels als ik verliefd ben. En die serieuze gevoelens zullen dus bij mij automatisch worden gekwetst als je een relatie hebt voor de leuk.

Mijn relatie is trouwens ook leuk nu hoor, en (ik hoop) ook in de toekomst. Imo hoeft het één het ander niet uit te sluiten.

O maar ik vermaak me ook opperbest in m'n eentje ;) Zo bedoel ik het ook helemaal niet. Maar om te moeten kiezen tussen 'alleen zijn' en 'serieuze relatie', dat lijkt me niks. Er moet ook een tussenweg zijn voor mij. Een soort 'oefenen voor het echie'. Daarom heb ik ook heel veel geleerd van die losse flodders, wat ik wil en wat ik niet wil in een relatie. Ik denk zelfs dat ik nooit wat zou kunnen hebben met mijn huidige vriend als ik niet ook die losse flodders gehad zou hebben. Ik vind m'n vriend en m'n relatie echt een stuk leuker dan die andere relaties :D Maar het lijkt me heel lastig om pats-boem in een serieuze relatie te moeten zitten. Bij m'n vriend heb ik in eerste instantie de boot ook afgehouden, maar ik vond em toch net iets te leuk, haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:29

Hermelijn schreef:
O maar ik vermaak me ook opperbest in m'n eentje ;) Zo bedoel ik het ook helemaal niet. Maar om te moeten kiezen tussen 'alleen zijn' en 'serieuze relatie', dat lijkt me niks. Er moet ook een tussenweg zijn voor mij. Een soort 'oefenen voor het echie'. Daarom heb ik ook heel veel geleerd van die losse flodders, wat ik wil en wat ik niet wil in een relatie. Ik denk zelfs dat ik nooit wat zou kunnen hebben met mijn huidige vriend als ik niet ook die losse flodders gehad zou hebben. Ik vind m'n vriend en m'n relatie echt een stuk leuker dan die andere relaties :D Maar het lijkt me heel lastig om pats-boem in een serieuze relatie te moeten zitten. Bij m'n vriend heb ik in eerste instantie de boot ook afgehouden, maar ik vond em toch net iets te leuk, haha!

Ik snap je punt :j.

Maar ik heb het zelf niet zo ervaren. Ik was 16 toen ik wat kreeg met mijn (eerste en voorlopig enige ;) ) vriend. Erg jong, maar ik wist wel al precies waar mijn grenzen waren en wat ik wil in een relatie.

Ik denk persoonlijk dat dat deels komt omdat ik van nature gewoon een gigantische observeerdster ben. Ik leer uit de fouten die ik anderen zie maken, zowel in het echt als bv hier op bokt. En ik denk dat ik daardoor een stuk de valkuilen in mijn eigen relatie kan vermijden, ondanks dat ik verder geen ervaring heb. Plus dat ik wel deels realistisch blijf, en niet compleet blind word als ik verliefd ben/in een relatie zit.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 13:25

Ik zie dat best wel veel voor de toekomst gaan ;)

Ik zou het echt niet pikken als mijn vriendje mij zag voor alleen de leuk. Het is maar goed dat de vriend van mijn vriendin dit ook niet weet ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:35

Maar je kan toch ook gevoelens voor elkaar hebben, hele sterke, terwijl je echt niet bij elkaar past en weet dat je nooit met elkaar zal trouwen?

Ik heb 4 jaar een 'relatie' gehad met een jongen. We hielden van elkaar, echt die gevoelens waren echt heel diep.
Maar we waren zo verschillend, hadden geeneens echte gespreksstof met elkaar. Maar we voelden echt voor elkaar.

Als hij bij me was was het altijd enorm intiem en liefdevol.
We hielden echt van elkaar, maar konden er niets mee.

Is het dan zonde van je tijd om met hem door te gaan? Nee toch? Je voelt toch iets voor iemand, ondanks dat je niet bij elkaar past??

En die gevoelens kan je niet zomaar uitschakelen!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:41

@laetitia: Maar ik zou het niet kunnen maken tegenover mezelf om een jaar (of 2,3,4,...) gelukkig koppel te spelen terwijl ik eigenlijk weet dat mijn gevoelens zoeiezo gaan worden gekwetst uiteindelijk. Als je van te voren weet dat het niet blijft duren.

Voor mij persoonlijk zou het vreselijk gemaakt voelen (zo'n soort relatie) en minder echt, denk ik.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:35

Ik ben nu 3 maanden samen met mijn vriend en ben 26, en ja, ik weet wel zeker dat dit hem is :) Hiervoor ben ik 8 jaar samen geweest met iemand anders die absoluut niet naar de toekomst wou kijken.

Wij hebben de onderwerpen als kinderen, samenwonen en misschien zelfs trouwen :P al besproken. Het wil niet zeggen dat we dat nu gaan doen, denk dat nog wel een paar jaartjes duurt, maar ik weet iig wél dat we hetzelfde over die dingen denken, wat betekent dat we gewoon een stabiele basis hebben om op verder te gaan :)

En nee, op mijn leeftijd zou ik geen tijd meer steken in loze "ik-weet-het-niet-zeker" relaties. Dat heb ik lang genoeg gedaan en het draaide toch nergens op uit.

Niekkie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:48

Ik heb nu een beetje een dilemma.

Ik heb nu een klein tijdje met mn vriend, we kennen elkaar al aardig lang.
Eerst was het meer als losse contacten voor elkaar.

Maar ik wilde iets vast en dat wilde hij toen ook...
maar ja nu krijg ik toch af en toe het gevoel dat hij
alles behalve iets serieus wil.

Kan met hem over alle onderwerpen als kinderen, trouwen en wat voor soort hond we nemen, praten..
maar hij blijft maar roepen dat het pas serieus en officieel wordt als ik zn ouders heb ontmoet.
Maar ik mag niet vragen wanneer dat gaat gebeuren, want dat weet ie allemaal niet.

Pff waarom is verliefd zijn toch zo moeilijk af en toe :P haha

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:16

@Niekkie:

Blijkbaar heeft hij twijfels....Hoe lang hebben julllie nu een relatie?

Niekkie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:26

Nou ik heb em al een keer eerder voor het blok gezet... van wat wil je nu eigenlijk.

En toen wilde hij mij niet kwijt en wilde het dolgraag proberen..
dat is nu zo'n 2,5 maandjes geleden.

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:02

heb nu 1,5 jaar verkering, miss blijven we voor altijd samen, maar miss ook niet. ik snap Hermelijn heel goed, heb hiervoor ook een paar relaties gehad waarvan ik toch al wist dat het niet voor eeuwig was. Ben toch nog heel erg jong, en ik ben iemand die heel erg voor het moment leeft, op dat moment was ik gelukkig en verliefd, en dat gevoel werd beantwoord. Meer is er dan toch niet nodig? Op dit moment ben ik stapelgek op mn vent, en dat is voor mij genoeg. Misschien blijft het wel voor eeuwig, of misschien wordt hij of ik wel verliefd op een ander, kan altijd gebeuren. Ik vind het altijd moeilijk om teveel in de toekomst te leven, dan vergeet je helemaal om gelukkig te zijn in het heden.