Wat voor gekke droom heb jij gehad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 16:33

patserke schreef:
Zwitsal schreef:
vroeger toen ik nog heel jong was (7 ofzo) toen had ik altijd een bepaalde droom over dinosauriers.. het begon dan dat ik in een soort van pretpark was maar dat was een heel raar park want de dino's konden daar loslopen, en ik had 1 dino en die was mijn vriend.. en die luisterde enz naar mij.. dus een hele vrolijke gezellig droom.. die altijd veranderde in een nachtmerrie die heel verkeerd afliep (ik en mn familie werden gedood oid).. maar ik heb die droom zo vaak gehad, nu nog steeds heeel af en toe dat ie weer terug komt, maar nu weet ik inmiddels als ik die droom heb, dat ik droom en dat het nep is, en ik weet in die droom ook precies hoe de droom gaat en dat ie verkeerd af gaat lopen maar toch kan ik er niets aan doen..
vroeger was die droom eng omdat de dino's eng waren ^^ maar nu is die droom eng omdat je je zo machteloos voelt.

misschien teveel jurastic park gekeken :D ;)

ik heb vroeger ook vaak gedroomt dat er slangen in huis waren, en iedereen op mijn bed ging zitten zodat ze niet gebeten werden haha..
dat was een druk bezet bedje.. wel lekker knus 8-)

haha he ik ben bedenk me nu ook opeens dat ik eerder altijd droomde dat er vet veel handen onder mijn bed uitkwamen, die iedereen bij zn enkels probeerde te grijpen.
brrrrr wat was dat altijd eng
het domme was alleen dat mijn bed aan de onderkant dicht was dus dat kon helemaal niet :')
maar toen ik een nieuw bed kreeg met een open onderkant dan sprong ik er toch altijd met een aanloopje in :+

Suuszels

Re: Wat voor gekke droom heb jij gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 07:22

Ohhw jongens, vannacht droomde ik dat ik op school was. En ik was vreselijk boos op mijn trajectbegeleider ofzo. en toen had ik een pot spaghettisaus gepakt en alle muren beklad met teksten als "Help me" "nooo they gonna kill me" "now I'm dead" en allemaal van die bloederige handjes enzo :')
En toen dacht iedereen dat ik dood was :+

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:13

Een van de meeste rare dromen die ik ooit heb gehad, was toen ik een jaar of 8 was.
Bij mij in de straat is een voetbalveldje die aan 3 kanten omringt is door struiken en bomen. Ik droomde dat er een rood laserlicht kwam uit de struiken, en het eindigde aan de andere kant van het veldje in de struiken. Als je het veldje wilde oversteken, moest je dus door dat licht. Maar als je daar doorheen liep, kreeg je zo'n zelfde 'pruik' op je hoofd die Sap de Aardwortel van het Land van Ooit ook heeft. :+ Dit dus;

Afbeelding

Mijn buurjongen ging ons toen allemaal over dat licht heen tillen, we konden er ook gewoon onderdoor.. Maargoed :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:23

Mag ik ook? Laatst nog een paar vreemde dromen. De 1e dat er een komodovaraan achter me aankwam en dat ik werd opgegeten (yech!) en een dag later dat alle familieleden die ik ken in de tuin begraven waren tot aan hun hoofd en dat er iemand aankwam met een grasmaaier en zo rats hun hoofden eraf maaiden..... brrrrr!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:29

ik heb vannacht gedroomd dat ik bepaalde kleuren potloden in weilanden had gesorteerd en dat ik daardoor was geslaagd voor me scooterrijbewijs _O-

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:30

Weet iemand hoe je dromen beter kan onthouden?
Als ik wakker wordt dan weet ik precies waar het over gaat, maar na 10 sec ben ik het dan weer kwijt. :')

Ik weet nog wel veel dromen van vroeger, bijvoorbeeld dat er een groen alien hoofd uit het wasbakputje kwam. _O-

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:15

Ik had altijd een droom over een wc in een ijssalon :+
gelukkig heb ik hem nu niet meer.

Maar ik ging met mijn moeder een ijsje halen in de ijssalon maar ik moest naar de wc en dan moest je een grote glazen deur door zodat iedereen je kon zien.
en de deurtjes van het wc hokje waren van je onderbuik tot je knieen als je op de wc zit. :P
en toen keek ik dus naar de mensen die op hun ijs aan het wachten waren en toen keken ze me aan en begonnen keihard me uit te lachen.
en dan werd ik daarna wakker met een schok.

En ik heb er nog 1 over wc's

Ik was met een vriendin op een camping met van die openbare wc's.
en die gebouwen waren heel groot en hadden allemaal een naam bijv. de oosterse Vos.
Ik moest heel nodig plassen dus ik ga dat gebouw binnen en loop naar de wc maar toen ik de wc inliep was er geen wc papier dus ging ik een ander hokje in om te kijken of daar wel wc papier was maar op die wc zat allemaal poep. dus toen ging ik weer in een ander hokje maar daar hadden ze wel wc papier maar geen wc zelf dus nam ik dat wc papier mee en ging weer terug naar het 1e hokje en toen ik daar kwam wassie bezet en toen ging ik een trap op om te kijken of daar nog was maar daar waren heel veel mensen en er stond een fontein met allemaal wc eraan en daar zaten allemaal van die ranzige ventjes op de poepen en in het water van de fontein lag allemaal poep enzo.

Ik heb dus ong een fobie voor ranzige openbare wc's :Y)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:04

xLuus schreef:
ik heb vannacht gedroomd dat ik bepaalde kleuren potloden in weilanden had gesorteerd en dat ik daardoor was geslaagd voor me scooterrijbewijs _O-

HAHAHAHAHA
Dat is echt zo geniaal :').

Ik heb echt HEEL vaak dromen waarvan ik vallend wakker word zegmaar, bijv als ik in mijn droom van een pony of trap val, of dat ik bijv struikel.

Ook een x, ik ga naar de jungle met al mijn school genoten (in mn bikini). Toen ging ik in de jungle naar het toilet en toen ik eruit kwam liep ik half verwoest in mijn bikini door school, iedereen liep daar alsof er niets aan de hand was. :7

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:30

Vannacht gedroomd dat de katten van mijn vriend mee waren op vakantie en dat ik er verstoppertje mee ging spelen... Sloeg helemaal nergens op!

Ik droom ook vaak dat ik kan vliegen :D

Wat een briljante dromen lees ik hier trouwens, dacht dat ik gek was maar sommige dingen slaan alles :+

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 22:08

Cyn_ schreef:
Als ik wakker wordt dan weet ik precies waar het over gaat, maar na 10 sec ben ik het dan weer kwijt. :')

Ik weet nog wel veel dromen van vroeger, bijvoorbeeld dat er een groen alien hoofd uit het wasbakputje kwam. _O-

Nou ze zeggen dat als je wakker word moet je meteen opschrijven wat je hebt gedroomd,
en als je dat doet ga je ze ook beter onthouden.
zeggen ze dan he :+

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:40

Riss schreef:
Cyn_ schreef:

Nou ze zeggen dat als je wakker word moet je meteen opschrijven wat je hebt gedroomd,
en als je dat doet ga je ze ook beter onthouden.
zeggen ze dan he :+

ik ga het morgen ochtend proberen :')

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:43

Ik schrijf mn dromen heel vaak op als ze heel raar zijn en ik onthoud mn dromen bijna altijd. Zoek ook altijd op wat ze betekenen enzo :+

Ik droom heel vaak over heele hoge golven.. Ik sta in mn vriendengroep ook een beetje bekend als iemand die ziek vaag droomt. Kan me nu niet zo 1 2 3 iets herinneren, maar misschien morgenochtend wel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:27

Ik droomde dat ik in in de afwas lag, tussen de lege soepkommen :') ?

twinkelchw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:38

Ik droom ook altijd raar :D.. ik weet bijna altijd minstens 2 dromen na te vertellen. Vroeger droomde ik altijd over een hele enge pop. Ik wist echt zeker dat hij onder mn bed of in mn kast verstopt zat. Dus ik mn moeder roepen, in de kast kijken, onder mn bed enz. We gingen toen ongeveer 1 keer in de maand bij mn oma op bezoek waar ik dus die pop uit mn droom op de kast zag zitten toen ik wakker was := echt zo eng.. mn moeder en mn oma zagen hem niet maar heb altijd wel een grote fantasie gehad hihi.. Was toen 7 ofzo.
Vroeger droomde ik ook heel vaak dat ik in een ravijn viel, opgegeten werd of dat ik in een brandend huis lag. Op het moment dat ik bijv. bijna de grond raakte kreeg ik een soort zwart computer scherm voor me met aan elke kant drie gele vakjes. Ik ging dan met het pijltje naar het vakje rechts onder in het beeld en dan werd ik wakker :+ echt heel raar
Is er iemand die weet wat dromen betekenen?

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:42

xLuus schreef:

Hahahaha! :')

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:50

ik heb ooit gedroomd dat ik achtervolgd werd door een mensetende appeltaart :Y) in diezelfde droom had ik ook de kap (jeweetwel dat ding met gaten) voor m'n ventilator weggehaald waarna deze mij wou aanvallen en zat er een paddestoel op zolder die mensen aanviel :Y)
heb veel meer rare dingen gedroomd maar kan ik me nu even niet herinneren. heb wel best vaak dat ik droom dat ik een suikerspin heb, maar dan wordt ik wakker en is ie weg ;(
owja en ik heb ooit gedroomd dat ik op de manege kwam, en in de stal van het paard waarop ik moest rijden lag alleen een paardenskellet. deze moest ik voor de les nog snel in elkaar zetten. toen moest ik er een soort pasta op smeren en was het weer een paard }:0 heel wazig...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:02

De meeste dromen vergeet ik altijd maar deze was zo bizar dat ik hem nog weet.. vorige week gedroomd.

Het begon dat ik met m'n mentor en een paar klasgenootjes aan het motorrijden was. Was wel leuk :j. We reden naar onze school toe. Het gebouw zag er heel anders uit dan in het echt maar okee. Eenmaal op school aangekomen liepen we door de gangen, de hele school was leeg en stil. Op een gegeven moment komen we langs een lokaal die open staat.. m'n mentor kijkt eerst naar binnen en wil doorlopen, maar ik wilde ook kijken en trok m'n vriendin mee naar binnen terwijl de rest op ons aan het wachten was op de gang. Er stond een soort van grote brancard in het lokaal met een lijk erop, een lijk van brooddeeg. :+ Er waren allemaal mensen mee bezig om te kijken hoe diegene was gestorven etc.. zag er heel eng uit allemaal. Wij stonden heel lang te staren naar het lijk, en opeens uit het niks tilt ie z'n hoofd op en begint te schreeuwen := dus wij schrikken ons helemaal kapot, schieten het lokaal uit en beginnen te rennen als een malle, met onze mentor + de rest achter ons aan. Toen ik omkeek zag ik dat het lijk in een zombie was veranderd ofzo en die kwam dus achter ons aan.. echt zoooo eng.. het leek super echt :oo De gangen waren oneindig lang en de zombie gaf niet op. Helaas was dat nog niet alles want even later kwam er een tweede zombie vanuit een ander lokaal ook achter ons aangerend.. en toen werd ik badend in het zweet wakker. :\

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:06

Het schijnt dat ik af en toe slaapwandel.
Vorig jaar was ik helemaal blij naar mijn ouders' slaapkamer toegelopen en met mijn handen in de lucht en half springen had geschreeuw: " JAAAA, HET IS GELUKT, DE KNUFFELBEESTEN ZIJN GEMAAKT :D :D :D "
(en dat terwijl ik niet een met knuffels slaap, laat staan ooit geslapen mee heb :+)

Als ik slaapwandel, schijnt het hilarisch te zijn!
Alleen doe ik het nou bijna niet meer:P

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:13

hahah echt geweldig _O-
Ik kan de meeste dromen niet meer herinneren, maar 1 droom vergeet ik echt nooit meer.
Ik droomde zeg maar precies hhetzelfde wat ik doe als ik wakker word.
Ik stap uit bed, ga douchen, eten, hond uitlaten, naar school.
Dat droomde ik dus, en toen ging me wekker, dus moest ik alles zegmaar weer 'opnieuw' doen omdat de droom erg realistisch was. Echt heel apart, raakte wel een beetje in de war toen ik wakker werd.
Deze droom heb ik twee keer gehad!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:17

toen ik klein was.. (van 4 tot 8 jaar oud)
had ik altijd dezelfde nachtmerrie,
ik hoorde stemmen in mijn hoofd in bed, ik zou dood gaan,
ik zou mijn ouders nooit meer zien..
ik ging mijn bed uit, kruipend over de overloop, want als ik ging staan
kreeg ik knallen tegen mijn hoofd.. De stemmen bleven en ik ging jankent
de trap af naar de keuken, naar mijn ouders.
Daar voor de deur van de keuken stonden 2 bijlen vol met bloed, ik deed de deur open
en zag bloedsporen, overal...Ik was doodsbang. Toen zag ik mijn ouders, ik werd zo blij dat
ik de stemmen even niet meer hoorde, alleen toen ik dichterbij was, zag ik dat mijn ouders
onthoofd waren en vielen op de grond. Toen werd ik wakker...

dit is op die leeftijd minstens 20 voorgekomen dat ik zo'n nachtmerrie had,
elke x precies dezelfde, hier zou je als klein meisje niet goed van worden toch?
gelukkig heb ik het nu niet meer, maar heb dankzij die droom wel angstigheid
savonds. Ik geloof nu erg goed in geesten, en dan vooral kwaade

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:06

ILOVE_TARA schreef:
Een van de meeste rare dromen die ik ooit heb gehad, was toen ik een jaar of 8 was.
Bij mij in de straat is een voetbalveldje die aan 3 kanten omringt is door struiken en bomen. Ik droomde dat er een rood laserlicht kwam uit de struiken, en het eindigde aan de andere kant van het veldje in de struiken. Als je het veldje wilde oversteken, moest je dus door dat licht. Maar als je daar doorheen liep, kreeg je zo'n zelfde 'pruik' op je hoofd die Sap de Aardwortel van het Land van Ooit ook heeft. :+ Dit dus;

[img ]http://www.fantasy-realm.nl/wiki/images/8/8f/Sap.jpg[/img]

Mijn buurjongen ging ons toen allemaal over dat licht heen tillen, we konden er ook gewoon onderdoor.. Maargoed :+

_O- _O- _O-

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:11

valentino rossi in zijn racepak die in het binnenzwembad in de hoek zat en ik liep langs in kleding met een badhandoek en hij zei iets tegen me. Weet niet meer wat, en ik liep door...
Niet een bijzondere droom, maar wel heeeeeel erg raar. Waarom zou Valentino Rossi in godsnaam in zijn racepak in een zwembad zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:15

Omdat er veel tandendromen voorkomen, heb ik nog even een stukje opgezocht.

Een droom over tanden voorspelt dat u op onplezierige wijze met ziekte of onrustige mensen in aanraking zult komen. Wanneer u droomt dat uw tanden loszitten staan u mislukkingen en slechte tijden te wachten. Als een tandarts in een droom een kies trekt zult u ernstig ziek worden. Het vullen van kiezen voorspelt dat u na veel inspanningen voorwerpen van grote waarde zult terugvinden. Het poetsen of reinigen van de tanden voorspelt dat er grote strijd zal moeten worden geleverd om het geluk te behouden. Dromen dat u zich een kunstgebit laat aanmeten voorspelt dat u met tegenstand te maken zult krijgen, die u weet te pareren. Als uw tanden uitvallen zult u te maken krijgen met zorgen die uw trots en zakelijke bezigheden ernstig zullen verstoren. Dromen dat uw tanden worden uitgeslagen geeft aan dat u in de problemen zult komen. Het zal u zakelijk slecht gaan, of u krijgt zijdelings met ziekte en de dood te maken. Het in een droom onderzoeken van de tanden waarschuwt u voorzichtig te zijn; tegenstanders liggen op de loer. Wanneer uw tanden lijken te zijn aangetast zullen uw zakelijke belangen of gezondheid onder druk komen te staan. Dromen dat u tanden uitspuwt is een teken van naderende ziekte of de ziekte van een familielid. Het hebben van een slecht gebit is een van de meest onfortuinlijke dromen. Deze voorspelt voor de dromer veel tegenslagen. Een verlies van bezittingen, het niet uitvoeren van plannen of wensen, een slechte gezondheid en een zware belasting van het zenuwgestel, ook voor gezonde mensen. Als een enkele tand kwijtraakt voorspelt dit slechte ontwikkelingen; zijn het er twee dan wijst dit er op dat de dromer slechte tijden tegemoet gaat al verzet hij zich hier tegen. Als drie tanden uitvallen volgt ernstige ziekte of een ongeluk. Zien dat alle tanden en kiezen uitvallen is meestal een voorbode van honger of dood. Als uw tanden rot zijn en u ze zelf verwijdert is de boodschap dezelfde. Dromen dat tandsteen of een andere vorm van afzetting van uw tanden valt en de tanden wit en gezond achterblijven is een teken van een korte ziekte, waarna u wijzer en met meer plezier zult leven; u zult taken kunnen delegeren. Het in een droom bewonderen van het eigen gebit voorspelt prettige bijeenkomsten en geluk door het uitvoeren van plannen. Dromen dat u zelf een kies trekt en deze kwijtraakt en met uw tong en de hulp van een tandarts niet kunt bepalen waar de kies heeft gezeten,geeft aan dat u op het punt staat iets aan te gaan waar u niet tevreden over zult zijn. Aanvankelijk zult u hier weinig aandacht aan besteden, maar op dan duur voert u heimelijke plannen uit, tot groot ongenoegen van vrienden. Dromen dat een tandarts uw gebit schoonmaakt en dat er de volgende dag een aanslag zichtbaar is voorspelt dat u zult volharden in uw opvattingen over iets of iemand; achteraf zal blijken dat dit onterecht is.

Tandenloos

Dromen dat u tandeloos bent voorspelt een onvermogen zich te kunnen ontwikkelen en dat een slechte gezondheid uw verwachtingen zal dwarsbomen.. Het in een droom zien van tandenloze mensen voorspelt dat tegenstanders u proberen dwars te zitten, hetgeen ze niet lukt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:35

Ik droomde dat ik kon vliegen :D Door een bos. Alleen op een gegeven moment was ik bang dat ik zou neerstorten en toen.. inderdaad.. stortte ik neer :+ Haha, toen ging ik maar verder rennen.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:29

Ik droomde vannacht dat ik met mijn moeder om een nieuwe agenda ging, maar we konden maar geen agenda's vinden. Toen schreven we met pen op onze voeten agenda, boekenhandel enzovoort. Dan pakten we elkaar vast en dan zipten we zegmaar naar de stad heel onnozel. Uiteindelijk geen agenda's gevonden :+