Klinkt mij nou niet echt als een fijne moeder in de oren..... Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Klinkt mij nou niet echt als een fijne moeder in de oren..... BraveSpots schreef:Je moet alleen niet handelen vanuit je verlangen, maar ook vanuit het standpunt van het kind. Je moet hem/haar alles kunnen bieden, inclusief gelukkige ouders.
En vooral een stabiele thuis kunnen geven, hoewel je natuurlijk niet in de toekomst kunt kijken slaat de angst me soms om het hart als ik zie in welke omstandigheden (mentaal/relatie/huis/...) mensen aan kinderen beginnen. Vele mensen kunnen blijkbaar niet kritisch naar hun eigen leven kijken vind ik, en eventueel besluiten dat het nog niet de tijd voor is. Als het verlangen er is gaan die oogkleppen op en moet er liefst nu meteen een baby komen.
Natuurlijk is niet iedereen zo, maar ik zie er heel veel, helaas.

. Wildgirl schreef:BraveSpots schreef:Je moet alleen niet handelen vanuit je verlangen, maar ook vanuit het standpunt van het kind. Je moet hem/haar alles kunnen bieden, inclusief gelukkige ouders.
En vooral een stabiele thuis kunnen geven, hoewel je natuurlijk niet in de toekomst kunt kijken slaat de angst me soms om het hart als ik zie in welke omstandigheden (mentaal/relatie/huis/...) mensen aan kinderen beginnen. Vele mensen kunnen blijkbaar niet kritisch naar hun eigen leven kijken vind ik, en eventueel besluiten dat het nog niet de tijd voor is. Als het verlangen er is gaan die oogkleppen op en moet er liefst nu meteen een baby komen.
Natuurlijk is niet iedereen zo, maar ik zie er heel veel, helaas.
Eindelijk eens iemand die het niet vanuit zichzelf bekijkt.
Imo ga je pas echt serieus over kids nadenken als je denkt dat het iets bij kan dragen aan deze wereld, dat je in staat bent van jouw kind een volwaardig,zelfstandig en goed ontwikkeld mens te maken.
Dat heeft met geld te maken, maar zeker ook met je eigen ontwikkeling,dromen en wensen en een evt relatie
Simpelweg zwanger worden 'omdat je moedergevoelens' krijgt is imo het stomste wat je kunt doen.
Ik vond het heerlijk.

), dan is het ook welkom.

En bedankt. 
Daarbij hebben wij ook een koopwoning, een auto, een vast inkomen, en een zeer goede relatie. Dus waarom dan nog wachten. Het moederschap wordt niet ineens makkelijker als je 30 bent. Misschien zijn er dan wél dingen die je dan beter aan zou kunnen (geen idee wat maar kan het me zo voorstellen) maar dat is andersom ook. Slapeloze nachten lijkt me beter vol te houden als je 22 bent dan wanneer je 35 bent, bijv. 
Ik ken ook meiden die zwanger zijn/proberen te raken, die nog 5 dagen studeren en leven van 1 salaris waar ze nu al bijna niet van rondkomen. Zelfs dat lukt.
(al zou het mijn keus absoluut niet zijn)
Het verschilt ontzettend per situatie, je kunt het ene koppel van 20 niet vergelijken met de ander enz. kainda schreef:Zorgen die je je nooit had kunnen voorstellen.
Quellian schreef:kainda schreef:Zorgen die je je nooit had kunnen voorstellen.
Grappig, ik zei laatst ook al: 'de zorgen beginnen vanaf de eerste positieve zwangerschapstest'.