De afgelopen paar jaar ben ik hier ook wel mee bezig geweest. Heb een half jaar HBO Commerciele economie gedaan maar dat was het niet voor mij. Heb me altijd voorgehouden dat ik paarden als hobby moest houden en een fatsoenlijke baan moest zoeken waar je van kon leven. In dat half jaar CE heb ik besloten dat ik van allerlei andere dingen kan gaan doen maar dat mn hart toch echt bij de paarden ligt. Ben gestopt met CE en eerst een tijdje gaan werken 'in de paarden.' Heb op verschillende grote (dressuur)stallen gewerkt en gereden en heb ontzettend genoten van deze tijd. Ben er wel achter gekomen dat paardrijden leuk is maar niet als baan. Het is te risicovol en tot je 65e hou je het zowiezo niet vol. Nu bijna 2 jaar later ben ik bezig met een cursus scheikunde zodat ik komend jaar naar de HAS kan om daar een HBO opleiding Dier- en veehouderij te gaan doen met als afstudeerrichting paardenhouderij. Hierna wil ik voor mezelf wel een kleinschalige handels/trainingsstal beginnen en een parttime baan op een ander paardgerelateerd bedrijf.
Verder heb ik in de tijd dat ik gewerkt heb alles kunnen doen wat ik wilde doen. heb de ervaring en connecties opgedaan die ik hard nodig zal hebben de komende jaren en de tijd en mogelijkheden gekregen om mezelf als ruiter ook verder te ontwikkelen. ik heb zelf mijn rijbewijs en auto betaald en mijn merrie is dit jaar gedekt en ook dat betaal ik zelf. Misschien geen grote droom, maar wel iets wat ik altijd heb willen doen.
Kortom: ik ben blij met mijn leven en 'mislukte' CE opleiding. Blij met het punt waarop ik nu sta en blij met het punt waar ik (hopelijk) naar toe ga.
Laatst bijgewerkt door DL_ op 02-07-09 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt