Je dromen waarmaken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Re: Je dromen waarmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:06

Toen ik vorig jaar door een rugblessure maanden plat moest dacht ik maar aan 1 ding en dat is weer normaal functioneren. Nu ben ik inmiddels zover dat ik weer graag zou willen gaan rijden maar de angst houd me nog een beetje tegen.

Eigenlijk moet ik gewoon een braaf paardje zoeken waar ik weer even mee kan beginnen. Ik weet zeker dat ik er weer binnen een korte tijd "in" zit en mijn plannen voor mijn eigen paard weer kan oppakken.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:44

Dromen... Altijd goed om over na te denken. Zelf heb ik een aantal dromen kunnen verwezenlijken, en andere zijn work in progress! Mijn dromen:

Advocaat worden:
Al van jongs af aan riep ik dat ik advocaat wou worden, inmiddels ben ik aan het afstuderen voor mijn Bachelor Diploma Rechtsgeleerdheid, en loop ik nu stage op een advocatenkantoor in Zoetermeer.

Australie:
Het eerste idee was een jaartje naar Aussie na het behalen van mijn VWO diploma, helaas wegens omstandigheden heb ik dit niet kunnen doen. Daarmee was de droom echter niet voorbij want door toch door te zetten heb ik in 2007 samen met mijn vriend anderhalve maand door Australie gereisd. Een ultieme ervaring. En het heimweer blijft, het gevoel blijft kriebelen, dus nu zijn we bezig met voorbereidingen om na mijn afstuderen toch weer terug te gaan en alsnog een jaartje te werken en reizen in Australie. Echter inmiddels wonen we al bijna 3 jaar samen, vaste baan, dieren en noem maar op dus om het daadwerkelijk te doen vraagt veel organisatie, geld en doorzettingsvermogen!

Een veulentje fokken:
Lang gekoesterde droom, en ik heb na veel wikken en wegen het risico genomen. Wat begon als een bijrijdpaardje (inmiddels) 6 jaar geleden, werd uiteindelijk mijn eigen merrie en ik wou ontzettend graag een veulen uit haar fokken om daarmee verder te gaan. Mijn merrie heeft veel meegemaakt en op dat moment zat ze werkelijk in de bloei van haar leven en ze verdiende het ook om mama te worden. De beslissing tot het fokken van een veulen heeft mij heel erg bezig gehouden, niet alleen de geschikte hengst kiezen maar ook het risico wat het met zich mee brengt hield mij bezig. Maar goed, ik heb het doorgezet en Gracy was netjes in 1x drachtig van Oscar ( v Wolfgang). De dracht verliep super, op 125 dagen nog een scan gedaan, alles in orde. Het veulen was veel voelbaar en duidelijk aanwezig. Gracy was uitgerekend op 20 April 2009. Op 5 maart 2009 stond ik met Gracy buitn te grazen en wowwww, wat was mijn veulen weer actief! Heel trots maakte ik er een filmpje van met mijn telefoon. Toen nog niet wetende dat dit het laatste levensteken zou zijn, want op 7 Maart beviel Gracy van een prachtig merrie veulen Kenji. Helaas te vroeg geboren en vrijwel meteen gestorven. Pats, dat was een droom in duigen... Wat een verdriet zeg...

Met mijn merrie was gelukkig alles in orde,heb besloten haar niet meer opnieuw te laten dekken. We genieten nu lekker van het leven. Toch hoop ik ooit, in de verre toekomst, toch nog eens een veulentje te mogen fokken, alleen dan niet uit Gracy..

Verhuizen uit de randstad:
Een andere droom is te vertrekken uit de randstad. Mijn vriend en ik delen deze droom en het plan is om na mijn afstuderen ons te settelen in omgeving Ede / Veluwe. Of dit gelijk gebeurd of we eerst een jaartje down under gaan dat is nog niet zeker, maar verhuizen doen we toch wel! Ook dit lijkt een moeilijk proces, verhuizen naar een vreemde plek, ruim 1 uur verder op. Maar waar een wil is, is een weg dus..

Tot slot, de meest bekende droom... Mama worden :+: De moederkriebels zijn ontzettend aanwezig, mede gestimuleerd door de ware babyboom om mij heen. Maar ik heb altijd kinderen gewild, en mijn vriend ook, dus onze tijd komt nog wel. We zijn er nog niet klaar voor want zoals je hierboven las staat er nog een hoop in de planning ;)

Soo denk end of story, wat een verhaal zeg :P

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:49

Megan: Duidelijk dingen waar je over nagedacht hebt.

En wat leuk om te horen dat je in elk geval 1 van je dromen hebt nageleefd!

Als je echt wilt, dan komen alle dromen waar zeggen ze wel eens toch?!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:56

Dromen uit laten komen is moeilijk, vereist het maken van veel keuzes en soms het nemen van behoorlijke risico's.. Maar toch: het is het waard! Het is toch niet voor niets een droom...

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:58

Op dit moment is mijn droom dat ik weer goed kan gaan lopen en bewegen (rug gebroken)

En dat ik ooit nog mag gaan rijden !

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:02

Mijn droom is om de wereld te zien.

Vorig jaar heb ik een begin gemaakt. Mijn opleiding (4 dagen na aanmelding :P) afgezegd en ik ben voor een half jaar naar Australië vertrokken (en een week naar Hong Kong geweest, was echt vet!)

Nu Azie, Afrika en Europa nog.. Maar ik heb tijd zat. Eerst een opleiding doen en ondertussen lekker dromen en plannen maken voor over 4 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:54

Mijn droom is eigenlijk ook om veel meer te zien van deze wereld en meer te gaan reizen.
Merk dat ik jarenlang een soort van "geleefd"ben,ben nu op zoek naar nieuw werk,ga verhuizen en ik wil echt dolgraag elk jaar minstens 1 gave reis maken,en dan proberen over 2 jaartjes ofzo echt een reis te maken van enkele maanden..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:00

Ik vroeg gister aan mijn vriend: kan je gelukkig zijn als je dromen niet uitkomen?
Daarmee bedoelde ik een mooi huis, leuke auto, geld in overvloed..
Hij zei: ik ben al gelukkig

Ik ben nu 22 net klaar met een mbo opleiding maar ik wil meer.
Alleen is het gewoon moeilijk als je niet goed weet wat je wilt doen. Ik dacht ook leuk advocatuur, heb nu sociaal juridische medewerker gedaan en heb mijn diploma maar ik vonmd er echt niks aan.
Dus ik weet niet wat ik moet en daar wordt je niet vrolijk van.
Zeker heb ik mijn dromen maar niet de wegen ernaar toe, nog niet iig.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:06

De afgelopen paar jaar ben ik hier ook wel mee bezig geweest. Heb een half jaar HBO Commerciele economie gedaan maar dat was het niet voor mij. Heb me altijd voorgehouden dat ik paarden als hobby moest houden en een fatsoenlijke baan moest zoeken waar je van kon leven. In dat half jaar CE heb ik besloten dat ik van allerlei andere dingen kan gaan doen maar dat mn hart toch echt bij de paarden ligt. Ben gestopt met CE en eerst een tijdje gaan werken 'in de paarden.' Heb op verschillende grote (dressuur)stallen gewerkt en gereden en heb ontzettend genoten van deze tijd. Ben er wel achter gekomen dat paardrijden leuk is maar niet als baan. Het is te risicovol en tot je 65e hou je het zowiezo niet vol. Nu bijna 2 jaar later ben ik bezig met een cursus scheikunde zodat ik komend jaar naar de HAS kan om daar een HBO opleiding Dier- en veehouderij te gaan doen met als afstudeerrichting paardenhouderij. Hierna wil ik voor mezelf wel een kleinschalige handels/trainingsstal beginnen en een parttime baan op een ander paardgerelateerd bedrijf.

Verder heb ik in de tijd dat ik gewerkt heb alles kunnen doen wat ik wilde doen. heb de ervaring en connecties opgedaan die ik hard nodig zal hebben de komende jaren en de tijd en mogelijkheden gekregen om mezelf als ruiter ook verder te ontwikkelen. ik heb zelf mijn rijbewijs en auto betaald en mijn merrie is dit jaar gedekt en ook dat betaal ik zelf. Misschien geen grote droom, maar wel iets wat ik altijd heb willen doen.

Kortom: ik ben blij met mijn leven en 'mislukte' CE opleiding. Blij met het punt waarop ik nu sta en blij met het punt waar ik (hopelijk) naar toe ga.
Laatst bijgewerkt door DL_ op 02-07-09 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:07

die had ik jaren terug ook niet echt...en ik was niet ongelukkig ofzo hoor,wist ook niet wat ik wilde.
weet nog steeds niet totaal wat ik wil(qua werk),en dat voelt enerzijds belastend,maar anderzijds ervaar ik gevoel van vrijheid.
Ik kan nog zoveel,er is nog zoveel te zien,te doen!!