Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Caesar schreef:Geloof me, alle goede reacties ten spijt, de TS zal hier niets mee doen. Anders had ze het allang gedaan. Ze heeft al inzichtelijk dat het niet werkt. Ze weet dat het geen gezonde relatie is en ze weet dat haar vriend labiel is. Als ze ervoor kiest om bij hem te blijven, dan moet ze dat accepteren en er het beste van maken, of weg gaan. Een sms van je baas is niet alleen de oorzaak. Hij gebruikt het om jouw weer tot zijn bezit te krijgen. Stop jij met je baan, dan neemt hij elke keer een stukje meer.
Het grootste gedeelte wat hier roept dat ze zo'n vent allang eruit geschopt hadden, hebben dergelijke emotionele chantage niet meegemaakt en weten niet wat ook die emoties met je doen. Ook op die manier blijf je je best doen om het weer goed te krijgen, niet willen falen. Het klinkt zo makkelijk om zulke dingen te zeggen, maar de uiteindelijke stap maken lukt bijna niemand.
Ik wil de TS iig heel veel succes wensen!
Het kan misschien wel minder worden, maar het gaat nooit helemaal weg.

en hij heeft toen eieren voor zijn geld gekozen.
n198716 schreef:I
Tóch blijf ik bij hem, omdat ik het zo graag nog een keer wil proberen

Maya schreef:Probeer nou je verhaal eens vanaf een buitenstaander te lezen...
Je vriend doet aan enorme emotionele chantage... Dat hij jaloers is, is zijn probleem. Hij heeft niet het recht je te verbieden te gaan werken, een vriend(in) op te zoeken, als jij dat wilt. Je kunt zijn gevoelens respecteren en erin meegaan tot op een bepaalde hoogte, maar hij mag zeker niet alles bepalen.
Jij bent niet verantwoordelijk voor je vriends geluk of ongeluk. Je kunt er aan meehelpen, maar hij moet het toch zelf voor elkaar zien te krijgen in het leven en relaties en allesJe kunt hem niet redden of verbeteren, dat is boven de macht van jou, ongeacht wie of wat jij bent. Daar heeft hij professionele hulp en steun bij nodig
Dat was een echte blijf van mijn lijf merrie