Probleem met baas en vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:06

Geloof me, alle goede reacties ten spijt, de TS zal hier niets mee doen. Anders had ze het allang gedaan. Ze heeft al inzichtelijk dat het niet werkt. Ze weet dat het geen gezonde relatie is en ze weet dat haar vriend labiel is. Als ze ervoor kiest om bij hem te blijven, dan moet ze dat accepteren en er het beste van maken, of weg gaan. Een sms van je baas is niet alleen de oorzaak. Hij gebruikt het om jouw weer tot zijn bezit te krijgen. Stop jij met je baan, dan neemt hij elke keer een stukje meer.

Het grootste gedeelte wat hier roept dat ze zo'n vent allang eruit geschopt hadden, hebben dergelijke emotionele chantage niet meegemaakt en weten niet wat ook die emoties met je doen. Ook op die manier blijf je je best doen om het weer goed te krijgen, niet willen falen. Het klinkt zo makkelijk om zulke dingen te zeggen, maar de uiteindelijke stap maken lukt bijna niemand.

Ik wil de TS iig heel veel succes wensen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:12

Caesar schreef:
Geloof me, alle goede reacties ten spijt, de TS zal hier niets mee doen. Anders had ze het allang gedaan. Ze heeft al inzichtelijk dat het niet werkt. Ze weet dat het geen gezonde relatie is en ze weet dat haar vriend labiel is. Als ze ervoor kiest om bij hem te blijven, dan moet ze dat accepteren en er het beste van maken, of weg gaan. Een sms van je baas is niet alleen de oorzaak. Hij gebruikt het om jouw weer tot zijn bezit te krijgen. Stop jij met je baan, dan neemt hij elke keer een stukje meer.

Het grootste gedeelte wat hier roept dat ze zo'n vent allang eruit geschopt hadden, hebben dergelijke emotionele chantage niet meegemaakt en weten niet wat ook die emoties met je doen. Ook op die manier blijf je je best doen om het weer goed te krijgen, niet willen falen. Het klinkt zo makkelijk om zulke dingen te zeggen, maar de uiteindelijke stap maken lukt bijna niemand.

Ik wil de TS iig heel veel succes wensen!

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb het helaas wel ondervonden.. Een jongen die mij in een gouden kooi op wilde sluiten omdat hij zelf groen zag van jaloezie.. Toen ik inzag dat dit niet was wat ik wilde heb ik rogoreus hem de deur uit gezet.. Ook daar kreeg ik driegingen van zelfmoord vandaan.. Voor zover ik weet loopt hij nog steeds gezond ( maar gestoord ) rond.. Dus het is veel blabla..

Het is niet makkelijk om je van zoiemand los te maken, je moet echt de kracht op kunnen brengen, maar het kan wel :)

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:13

Maar de mensen die het WEL zelf hebben meegemaakt haal je er ook zo uit en die zullen je ook vertellen dat het niet makkelijk is. Die mensen wisten het ook al heel lang hoor, maar uiteindelijk heeft een bepaalde duw er toch voor gezorgd dat ze tot hun verstand kwamen en en mee gestopt zijn. Misschien dat wij hier die duw kunnen zijn voor TS, of in iig een stukje hiervan.....

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:16

Gedeeltelijk ben ik het met ceasar eens, ze moet het toch zelf doen.
Maar waar ik het niet mee eens ben is het 2e gedeelte, wie zegt dat er geen mensen zijn hier nooit emotionele chantage hebben meegemaakt? Misschien spreken die mensen juist uit ervaring en hadden ze graag die adviezen willen hebben die ts nu krijgt. Als niemand in haar omgeving eerlijk durft te zeggen hoe ze er over denken dan zullen haar ogen nooit open gaan. Ik wou dat ik destijds die adviezen gekregen had, dan had ik geen 3 jaar van mijn leven vergooid.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:18

Klinkt niet erg positief Caesar, maar begrijp je insteek wel!

Maar goed, TS heeft waarschijnlijk al een laag en negatief zelfbeeld gekregen door haar relatie en roept nu om hulp naar buiten.
Ik denk dat je zoiets niet mag negeren, want het is -niet- makkelijk om uit zo'n situatie te komen als je er midden in zit. (spreek uit te veel ervaring helaas)
Juist omdat je met je gevoel helemaal heen en weer geslingerd wordt.

Ik heb voor TS nog een tip.
Ik weet niet of je van lezen houdt, maar ik heb een 2-tal boeken die je kunnen helpen.

Emotionele chantage, strategieën om gedragspatronen te doorbreken van Dr. Susan Forward en Donna Frazier.
http://www.bol.com/nl/p/boeken/emotione ... escription
Ruimte voor jezelf, handboek voor persoonlijke vrijheid van Fred Sterk en Sjoerd Swaen.
http://www.bol.com/nl/p/boeken/ruimte-v ... escription

Hopelijk heb je er wat aan.

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 16:17

Ik heb al jullie reacties gelezen en ik weet dat jullie allemaal gelijk hebben en ben het met jullie eens.
Tóch blijf ik bij hem, omdat ik het zo graag nog een keer wil proberen, omdat ik hem helemaal niet wil missen omdat we het ook zo leuk kunnen hebben. En hoe graag ik ook zou willen van niet ik weet ook dat het een deel is omdat ik er al te diep inzit, dat het voelt alsof ik al niet meer weg kan. Ik heb besloten om gewoon me eigen ding te gaan doen of hij het leuk vind of niet, en daar dacht ik gister heel stoer over tot mn exschoonmoeder vandaag belde hoe het ging en of ik vandaag langs kwam.. En ik met mn stoere gedachtes durfde hem dat dus niet te gaan vertellen en heb gevraagt of zij het wou zeggen (hij moest haar toch nog bellen). Ik denk wel bij mn eigen dat ik ermee stop een hondje te zijn maar het waar maken is toch wel erg moeilijk, en ik ben geen meisje die op haar mond is gevallen ofzo, iedereen zegt ook waar is onze meid die altijd dr bekkie bij dr had..? Hij vond het trouwens wel goed dat ik erheen ging en vroeg later of ik het gezellig had gehad en of ik trots op hem was want hij wil zo zn best doen me vrijer te laten.
Ik wil het graag proberen en ga mn best doen mn mannetje te staan..

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 16:20

dat eerste boek lijkt me wel goed daar ga ik eens voor kijken :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:27

Liefde maakt blind helaas.. Ik heb ook in zo'n soort situatie gezeten (gelukkig niet zo extreem als de TS).
Maar meid, je moet niet kiezen tussen je vriend of je baan.
Je moet kiezen voor JEZELF!

Wil je met deze vent oud worden? Dit soort gedrag verdwijnt niet :n Het kan misschien wel minder worden, maar het gaat nooit helemaal weg.
Stel dat jullie straks samen kinderen hebben, en hij dreigt weer met zelfmoord of gaat in deze toestand achter het stuur zitten.. Wil je dit je kinderen later aandoen?

Echt, mijn haren gaan recht overeind staan bij dit gedrag, maar je moet uiteindelijk de beslissing helemaal zelf maken.
Hoe gaat het trouwens met die fietser die hij gister heeft aangereden?

:n

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:09

Vergeet je niet, dat je een emotie hebt en die niet bent?
Jouw gevoel heb je wel, maar is niet de realiteit.

Ik heb ook een soortgelijke relatie gehad, iets minder extreem dan, maar wel die 'heerlijke' emotionele chantage.
Uiteindelijk ben ik zelf weg gegaan, omdat ik het echt niet meer trok, maar ik hou nog steeds van hem ondanks dat ik nu heel gelukkig met mijn huidige man ben.
Het is namelijk een bepaalde verslaving naar een oud vertrouwd patroon, blijkbaar weet je niet beter dan het je vroeger er met de paplepel ingegoten is. (bij mij in ieder geval wel)
Het voelt namelijk heel intens, maar het is -echt- niet goed voor je!
Gelukkig ben ik zo helder geworden dat het geen gezonde relatie was, maar wat heb ik daar een last van gehad en ben er mega onzeker van geworden dat het me nu nog soms achtervolgt.
Elke keer ben ik bang dat ik hem tegen kom en hij me weer verleid, ik sta ook niet voor mezelf in wat er dan gebeurd, terwijl ik dat helemaal niet wil. :n

Uiteraard blijft het je eigen keuze en hoop ik van harte dat jullie eruit komen, maar ik acht de kans erg klein.
Mensen veranderen niet zomaar en je kunt wel heel naïef blijven denken, maar uiteindelijk kom je van een kouwe kermis thuis.
Met nog meer tranen...
Ik heb ook mijn ogen uit gehuild, heb gesmeekt en talloze brieven naar hem geschreven.
Om uiteindelijk te beseffen hoe weinig ik van mezelf hield, door dit allemaal toe te laten en mezelf zo aan de kant te zetten om hem alleen maar te plezieren. |o
En het zijn de meest aantrekkelijke mannen, maar oh zo fout!!!
Ik heb dagboeken vol over hem geschreven...!
Het raakt me nog steeds en de tranen springen me in de ogen... als ik dit zo allemaal lees. ;(
Laatst bijgewerkt door Miska op 24-06-09 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:15

Wat fijn dat je naar een kennis MAG. Sorry hoor meid maar je steekt gewoon je kop in het zand. Maar goed je moet het zelf weten maar dat je bij zo'n jongen wil blijven, daar kom ik met mijn koppie niet bij. Zou je eens willen uitleggen wat je bedoelt met te diep erin zitten?

Nakisha

Re: Probleem met baas en vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:36

Lieve meid... dronken achter het stuur? Dan is hij een potentiele moordenaar.
Zo'n gestoorde heeft ooit een dierbare vriend van me doodgereden. En dit alles alleen omdat hij zwelgt in zelfmedelijden, ziekelijk jaloers is en jou kennelijk niet verder vertrouwd dan hij je kan zien?

Deze meneer wil niets liever dan jou hele doen en laten volledig beheersen....

Misschien bedoeld hij het niet zo kwaad, maar dit gaat zichzelf echt niet oplossen. Hij is niet klaar voor een relatie. Misschien ná de therapie, maar NU zeker niet.

Ik kan maar één ding met klem zeggen... Laat hem gaan. Kies voor jezelf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:46

Ik heb ook ooit als jongeling de fout gemaakt om met zo een meneer om te gaan....... uiteindelijk ging bij mij de knop om toen ik met een pistool op mijn hoofd beloofde om die dag nog met hem mee te gaan naar de tatooshop, want hij wilde dat ik een tatouage op mijn schouder nam van hem.

Niet zo heel veel later heeft Sanne haar vader me uit die relatie gehaald, want hij liet mij echt niet gaan....... ik had met niemand meer contact, en hij controleerde elke beweging die ik maakte

Police heeft er een mooi liedje over geschreven.........

Ik ben ervan af gekomen omdat Sanne haar vader gewoon euh, tja anders is zegmaar :) en hij heeft toen eieren voor zijn geld gekozen.

Wel heeft hij later nog mijn hond verdronken (chichu)

Het laatste wat ik van hem gehoord heb is dat hij in Spanje woont............ en dat vind ik helemaal prima :D

en een ding he, gebeurt me nooit, nooit meer.........

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:04

ben nu wel benieuwd naar dat liedje...message in a bottle ?

ik wil het eigenlijk wel even hebben over die viespeuk van een baas van 50. Ik vind het een smeerlap en zo ga je niet met je personeel/ mindere om. Ik snap ook dat je vriend over zijn zeik gaat hierover, ik zou het ook niet leuk vinden namelijk en jij denk ook niet als het andersom was, hij heeft hier wel een punt. buiten dat heb je gezegd dat je zou stoppen als dat nog eens zou gebeuren en op staande voet ontslag krijg je als werknemer dat kan je niet nemen. Maargoed zorg wel dat je concequent bent dat geeft je vriend ook wat veiligheid/zekerheid, hij moet er wel vanuit kunnen gaan dat je ook doet wat je zegt.

Verder vind ik er wel een vergelijking in zitten, in je baan en in je relatie namelijk dat jij niet STOP zegt, de baan is te leuk en met je vriend wil je het nog proberen. Er zijn ook vrouwen waar dit soort problemen niet bij voorkomen, die zijn niet minder aan trekkelijk of minder leuk maar die geven hun grens aan en dat is niet alleen door het te zeggen, met je lijf kan je ook veel uitspreken. En ook daarin wees consequent, ik snap ook wel dat het leuk is om aandacht te krijgen of weten dat je in de markt ligt maar als je er neits mee wilt en het problemen oplevert doe er wat aan.

Over je vriend, hij zal met behulp van therapie een stuk verder komen en gereedschappen meekrijgen waar hij wat mee kan, maar de problemen die hij nu heeft zullen altijd weer op komen duiken de rest van zijn leven, als hij er goed mee om leert gaan zal het beter worden maar nooit over.
Voor jou is het dus leren leven met zijn jaloerse buien en chantage, dat is jouw keuze. Ik zie hier al heel wat bokkers met soortgelijke ervaringen, lees ze aub goed.

succes en sterkte met je keuzes !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:09

Every step you take, every move you make......... i'll be watching you...... Who cares you see, you belong to me........

bij tomorrow i'll be dead, and all this quilt will be on your head.....

als ik deze hoor, dan moet ik nog altijd even aan hem terugdenken :)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:11

n198716 schreef:
I
Tóch blijf ik bij hem, omdat ik het zo graag nog een keer wil proberen

proberen, dat hoort niet in mijn ogen..
Het gaat hier wel over een relatie, iemand met wie je in principe je hele leven wil delen..

Je verdient het om alles uit het leven te halen, proberen.. dat schiet niet op..

Succes ermee

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:11

Every breath you take
Every move you make
Every bond you break
Every step you take
Ill be watching you

Every single day
Every word you say
Every game you play
Every night you stay
Ill be watching you

Oh, cant you see
You belong to me
How my poor heart aches
With every step you take

Every move you make
Every vow you break
Every smile you fake
Every claim you stake
Ill be watching you

Since youve gone I been lost without a trace
I dream at night I can only see your face
I look around but its you I cant replace
I feel so cold and I long for your embrace
I keep crying baby, baby, please...

Oh, cant you see
You belong to me
How my poor heart aches
With every breath you take

Every move you make
Every vow you break
Every smile you fake
Every claim you stake
Ill be watching you

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:14

Maya schreef:
Probeer nou je verhaal eens vanaf een buitenstaander te lezen... :(:)

Je vriend doet aan enorme emotionele chantage... Dat hij jaloers is, is zijn probleem. Hij heeft niet het recht je te verbieden te gaan werken, een vriend(in) op te zoeken, als jij dat wilt. Je kunt zijn gevoelens respecteren en erin meegaan tot op een bepaalde hoogte, maar hij mag zeker niet alles bepalen.

Jij bent niet verantwoordelijk voor je vriends geluk of ongeluk. Je kunt er aan meehelpen, maar hij moet het toch zelf voor elkaar zien te krijgen in het leven en relaties en alles :) Je kunt hem niet redden of verbeteren, dat is boven de macht van jou, ongeacht wie of wat jij bent. Daar heeft hij professionele hulp en steun bij nodig :)

Inderdaad hier ben ik het helemaal mee eens.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:16

ik hoop voor jou niet dat dat liedje blijft hangen, dat heb je soms toch wel eens met bepaalde nummers... :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:17

I've called you so many times today
And I guess it's all true what your girlfriends say
That you don't ever want to see me again
And your brother's going to kill me and he's six feet ten
I guess you call it cowardice
But I'm not prepared to go on like this

I can't, I can't, I can't stand losing
I can't, I can't, I can't stand losing you
I can't stand losing you
I can't stand losing you
I can't stand losing you

I see you've sent my letters back
And my LP records and they're all scratched
I can't see the point in another day
When nobody listens to a word I say
You can call it lack of confidence
But to carry on living doesn't make no sense

I guess this is our last goodbye
And you don't care so I won't cry
You'll be sorry when I'm dead
And all this guilt will be on your head
I guess you'd call it suicide
But I'm too full to swallow my pride

{fade begins around here}

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:19

the police is vast je beste vriend ? :D ( ik vond die laatste trouwens wel een van de beste nummers van ze ;) )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:26

mwah.... kan het wel aanhoren :) :)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:29

en nu ik het weet van die nummers moet ik elke keer aan jou denken als ik ze hoor....en bedankt he ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:32

HAHAHAHHA Sorrie :) :)

als ik Don't stand so close to me hoor, dan moet ik altijd aan een paard van een bokker denken :) Dat was een echte blijf van mijn lijf merrie :)

Maargoed maar weer ontoppic........

TS, kijk heel, heel goed uit!! zoals ik al zei....... been there done that, en het sluipt er zooooo makkelijk in.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:29

ts hoe is het met je ?

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 16:06

Hoi bedankt weer voor jullie reacties :)
ik ben vandaag weer voor het eerst gaan werken, heb er gister goed over gepraat met mn vriend en hij zou heel erg zijn best doen en dat is hem gelukt :)
ik hoop dat hij dat volhoud..