Grrrrr buurtbewoners...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Grrrrr buurtbewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 19:01

Ach, de buren die we hadden toen ik kind was hadden al hun huisnummer geschilderd op de parkeerplek direct naast hun huis... En daar was echt geen parkeerprobleem, altijd nog minstens 10 plekken beschikbaar.

Hier hebben we ze ook, die mensen die een plek voor de deur "claimen" met lintjes en zo. Fijn, die haal ik ook weg (zijn toevallig ook nieuwe bewoners). Volgens hun beredenering zouden wij geen auto mogen hebben omdat de parkeerplaatsen aan de andere kant van de straat liggen (en al onze buren dus ook niet).

Bewonersverenigingen inschakelen voor een paar senioren die eens per jaar hun sleurhut grondig schoonmaken vind ik wel heel erg overdreven hoor. Voor de brandweer word er wel actie ondernomen (elke keer de gemeente bellen of ze die lantaarnpaal en betonblokken even willen verzetten werkt niet echt, gelukkig gebeurt hier weinig). Maar de een of andere idioot heeft nou eenmaal beslist dat er op de T-splitsing voor de singel een lantaarnpaal MOET staan, en dat die niet een metertje naar achteren mag of opzij. Brandweer en gemeente liggen daarover al 5 jaar in de clinch heb ik begrepen, deze situatie is na een herbestrating ontstaan.

Wat de sleurhutten betreft is het gewoon een stukje geven en nemen hier en daar. Deze mensen zijn diezelfde die onze planten water geven als wij weg zijn, onze katten eten geven en ons regelmatig tuinplantjes die ze teveel gekocht hebben geven (al is dat laatste ook deels eigenbelang, oogt de straat weer wat beter). Laat die mensen lekker op hun gemakkie dat ding schoonmaken. Het is wel strontvervelend en ziet er ook niet uit, een halve straat vol met van die wagens maar ze staan er feitelijk maar een week per jaar (nou ja, anderhalf. Bij thuiskomst blijft ie ook nog een paar daagjes staan). Andere jaren levert het alleen niet zo'n probleem op omdat ze dan met de schoolvakanties gaan (en de gezinnen dus ook weg zijn, met auto) en ze dit jaar collectief besloten een paar weekjes vroeger te gaan.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:06

anneliesdj schreef:
joplin_1 schreef:
Ja hartstikke maar hij zal een volgende keer voor een 2e keer nadenken voordat hij weer zo'n geintje bij een ander flikt. Nu lag z'n auto in de gracht maar een volgende keer loopt hij echt een verkeerde tegen het lijf. Dat krijg je ervan als je al te bijdehand wilt zijn.

Je denkt dat ie nu nog geluk heeft gehad?? Haha, sorry hoor maar volgens mij heeft ie de verkeerde al tegen het lijf gelopen ;)

Ach ja zo zie je maar weer dat het heel handig is om geld te hebben voor hetzelfde had die meneer een messetrekker tegen over zich en dan gebeuren er ergere dingen dan je autootje kwijt raken. Zo had een vage kennis van mij een redelijke grote mond tegen een verkeerd figuur bij een parkeer probleem en die kreeg toen idd een pistool onder z'n neus geduwd.(naast de manege waar mijn paard gestald staat stond toen een schietvereniging die gelukkig nu weg is, niet dat je denkt dat we in een buurt wonen waar allerlei schietgrage mensen huizen :+ ) En die man was redelijk schadeloos gesteld zodat hij enkele dagen later in een beter 2e-handje rondreed dan dat hij had dus hij is er zelf ook beter van geworden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:19

Dat zijn ook wel heel extreme gevallen hé :+
Laten we daar maar niet vanuit gaan ;)

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:33

Uhh nou liever niet maar kijk er niet raar van op dat dit soort dingen gebeuren. Afgelopen kerst zag ik iemand nog andermans wagen proberen te bewerken met een golfclub bij een winkelcentrum in de buurt omdat er iemand ook zonodig haar auto erin prakte tijdens het inparkeren. M'n man en ik konden nog net 2 "dames"uitelkaar halen voordat ze elkaar in de haren vlogen. Ik snap het ook wel hoor met kerst heeft iedereen haast en is een beetje geirriteerd en als er zoiets gebeurd kunnen sommigen agressief worden. Niet goed te praten wel te begrijpen. Later op de dag kon ik er wel om lachen maar op zo'n moment denk je echt "help moet ik hier echt getuige van zijn?"

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 00:35

Mijn vriend heeft het ook wel eens meegemaakt dat ie een wapen op zich gericht kreeg in een verkeersruzietje, of een mes getrokken werd. Bij hem ging het altijd goed omdat ie eruit ziet als een Hells Angel en dan dreigend met een krik zwaaiend uit stapte, maar dat is ook meer geluk dan wijsheid. Bij een vuurwapen maakt dat trouwens ook weinig uit. Ik gedraag me blijkbaar behoorlijk genoeg in het verkeer, want ben nooit bedreigd of zo, ook in hele slechte buurten niet (moest voor mijn werk regelmatig in de Bijlmer zijn en in Geuzenveld (Amsterdam), geen fijne buurten en een ruzie heb je daar al door verkeerd te kijken als je niet oplet. (ben trouwens geen heilige, ook ik maak regelmatig fouten in het verkeer. Zoals iedereen.)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 01:03

joplin_1 schreef:
Lekker buurtje dan waar je woont en dan heb ik het niet over die mensen met caravan maar het is best asociaal om gauw een auto ergens neer te prakken terwijl er al ingeparkeerd wordt. Dit vind ik dus geen verhaal, mijn vader had enkele jaren ook zoiets in het centrum van Amsterdam toen hij aan het inparkeren was kwam er zo'n overjarige hippie aan met een minicooper en parkeerde hem er snel in en hij zei lachend dat het wel handig was om een klein autootje te hebben. Deze meneer had alleen geen rekening met het karakter van m'n vader gehouden. Hij ging gewoon door met inparkeren en schoof het kleine autootje de gracht in en zei toen tegen de man dat het wel handig was om veel geld te hebben. Het had m'n vader wel wat geld gekost maar hij had het er voor over :o

Die man zal zijn hond nog maar achterin hebben gehad. Al zijn familie albums. Zijn pasgeboren dochtertje. Al zijn zakelijke papieren. Een Stradivarius of een Rembrand. Ongeacht of deze man gigantisch asociaal was (en dat was hij) vind ik dat je vader echt alle perken te buiten is gegaan...

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:06

Vjestagirl schreef:
joplin_1 schreef:
Lekker buurtje dan waar je woont en dan heb ik het niet over die mensen met caravan maar het is best asociaal om gauw een auto ergens neer te prakken terwijl er al ingeparkeerd wordt. Dit vind ik dus geen verhaal, mijn vader had enkele jaren ook zoiets in het centrum van Amsterdam toen hij aan het inparkeren was kwam er zo'n overjarige hippie aan met een minicooper en parkeerde hem er snel in en hij zei lachend dat het wel handig was om een klein autootje te hebben. Deze meneer had alleen geen rekening met het karakter van m'n vader gehouden. Hij ging gewoon door met inparkeren en schoof het kleine autootje de gracht in en zei toen tegen de man dat het wel handig was om veel geld te hebben. Het had m'n vader wel wat geld gekost maar hij had het er voor over :o

Die man zal zijn hond nog maar achterin hebben gehad. Al zijn familie albums. Zijn pasgeboren dochtertje. Al zijn zakelijke papieren. Een Stradivarius of een Rembrand. Ongeacht of deze man gigantisch asociaal was (en dat was hij) vind ik dat je vader echt alle perken te buiten is gegaan...

Ehm daar is wel naar gekeken hoor of er niemand inzat ik had er niet bijgezet maar deze meneer heeft de kans gehad om z'n auto weg te halen. En na het 3e verzoek was er tot actie over gegaan en het was niet goed wat m'n vader deed maar het voelde wel lekker ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:19

Ok, dan ist goed en heb ik niets gezegt :)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:55

anneliesdj schreef:
Lovely1 schreef:
En ook netjes dat je vader het gewoon heeft vergoed maar die man zal zijn grote mond de volgende keer wel houden _O-

3 dagen parkeren met die sleurhut is lang genoeg, zelfs voor senioren.

Dacht je nou echt dat hij niet hóéft te betalen als ie dat niet wil? Kom nou, haar vader was gewoon hartstikke schuldig, ookal heeft die man het dan uitgelokt ;)

Maar 3 dagen is idd lang zat, een normaal persoon maakt een caravan in een dag schoon, dan moeten 3 dagen zat zijn voor senioren.

Zover was ik ook nog wel ;) Maar ik maakte uit het verhaal op (wat ook bevestigd wordt) dat de vader het gewoon betaalde zonder daar moeilijk over te doen.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:39

Vjestagirl schreef:
Ok, dan ist goed en heb ik niets gezegt :)

Dat het absoluut niet goed is heb je gewoon gelijk in hoor ik zou het zelf nooit zo opgelost hebben ik heb hem er nog jaren mee gepest dat hij een crimineeltje was (ehem hij is gewoon zo'n rotary bal) Dat kon hij ook wel hebben hoor }>