Helderziend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:30

Laurabyoux schreef:
Lifaya, wat jij dus hebt zoiets heb ik dus ook, maar dan anders :Y)
Wel apart ik dacht echt dat mensen dat beetje zouden verbergen voor andere, wat ik dus deed, bang voor van die rare reacties..

Hahaha mijn vriendinnen lachen zich dan altijd dood als we het net over iemand hadden en diegene dan toevallig langsloopt :+ niet altijd even prettig als je iets onaardigs zij of iets prive's :+ Maar helaas werkt dit alleen op bekende :( Anders had ik Robert Pattinson al wel ontmoet ofzo O:)

Ik vind het niet egt extreem allemaal om te verbergen, tis juist wel leuk en handig :P maar of ik dan helderziend ben weet ik niet :+
Zaterdag ook, d8 ik al; kom zeker nu die ex van me tegen (had em in die maand niet gezien, of eigenlijk helemaal niet sinds hij terug is) en ja hoor ik zag hem. Ook zijn neef daar d8 ik aan; hmmm wanneer zal ik hem weer eens tegenkomen, zat ik diezelfde dag met hem in de bus (had hem ook al onwijs lang niet gezien). En ook een ex-collega, daar d8 ik aan van ; hey heeft hij nou zijn rijbewijs gehaald? (had em al een half jaar niet gezien) kom ik hem tegen op het station en ja hoor hij heeft zijn rijbewijs gehaald :+

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:33

Samira010 schreef:
Ja inderdaad. Ik heb dat ook wel, maar alleen met mensen die echt dicht bij me staan.

Als je dat hebt lijkt het me eerder dat je iemand goed kent, weet hoe diegene reageert en er dus onbewust op inspeelt.
Volgens mij is dat gewoon toeval en dat je die persoon dan goed kent en je onbewust reacties weet te voorspellen e.d.

Dat heb ik namelijk ook met mijn viend.. Als ik wil smsen, smst hij net..
maar omdat we gewend van elkaar om niet te lang erover te doen om terug te smsen.
Dan denk ik 'goh wat duurt het lang' en hij waarschijnlijk ook omdat het al zo vaak is voorgevallen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:08

casperrr schreef:
pharagirlke schreef:
Je hoeft dus niet de bach bloesems te verwijten want die deden hun job prima,.

Dat heb ik gemerkt ja :Y)

Overigens ben ik niet bang, om even iets recht te zetten ;)

Conclusie; ik ben er echt te nuchter voor, zou het best met je eens kunnen zijn, prima als je erin gelooft maar mijn ding is het niet en zal het niet worden ook. :)

Tenzij jij de oorzaak kan en vooral wil vinden gaan die bachbloesems niet helpen, maar daarvoor moet je de confrontatie met jezelf durven aan gaan en daar ontbreekt het wel eens aan. Denk je dat een dokter die willekeurig medicatie geeft een medisch probleem kan oplossen?

DUDIEFOREVER

Re: Helderziend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 02:56

Wat ik laatst dan had!
Ik had een foto gemaakt van mijn ratten toen ze aan het vlooien waren, dus toen lag dr 1 'dood' en de andere vlooide hem.
Dus ik stuur die foto naar mijn vriendin, ik zeg kijk Hyper ( zo heet(te |( ) mijn ratje )
En een paar dagen/weken erna stierf Hyper, net alsof het een teken was ofzo, dat ze dood ging ofzo?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 03:17

Kan je dat iets duidelijker vertellen?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 03:21

Nou kijk als ratten elkaar vlooien, gaat de ene op de rug soms liggen, en de ander vlooit hem dan zoals dit, hier was ze net klaar ziet er beetje vaag uit :

Afbeelding

En ongeveer 2 weken later ofzo, werd mijn ratje ziek, en zijn we naar de DA gegaan, heeft kuurtje gegeven enzo, en toen nog een keer naar de DA en toen is ze daar ter plekke overleden, maar ik zei dus tegen die vriendin ze is dood, en stuurde die foto hierboven, en toen zei ik natuurlijk grapje, en vervolgens ging ze echt dood |( .

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 03:22

Op de foto was ze dus niet dood!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:03

ik zie zelf op die foto een ontspannen rat... maarja jij kent je ratten beter :P

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:25

Ik denk toch dat er een verschil is tussen puur toeval (of in het geval met de ratten dikke pech) en iets weten aan te voelen. Want je voelde niets of wel? Je maakte een foto waarbij die rat op zijn rug lag en twee weken later was'ie dood? Of begrijp ik het niet helemaal.

Ik weet het niet.. ik voel de smsjes van mijn vriend ook aankomen toevallig als hij me net iets heeft gestuurd. Maar dat komt omdat ik nu vier jaar met hem ga, en hem eigenlijk zo goed ken dat ik onbewust heb opgeslagen wanneer ik een smsje zou kunnen verwachten. Zo ook met mijn ouders, en zelfs een goede vriend van me.

Zijn er hier ook mensen die reiki doen? Ik vind het niet interessant om het bij mensen uit te proberen maar heb het wel vaker geprobeerd op mijn hond en kat, niet dat die ergens last van hadden.. Mijn moeder doet het wel bij mensen. Ik heb al zolang ik mij kan herinneren rug en nekpijn, mijn rug en nek en schouders zitten altijd helemaal vast en niemand die er doorheen durft te masseren. Mijn moeder verzacht de pijn zonder me aan te raken, helaas sta ik te dicht bij haar en neemt ze mijn stress en pijn over. Bij een ander kan ze het afsluiten maar bij mij niet.

Trouwens, voor de echte '' weters '' hierzo (zo noem ik ons ;) ).. leren jullie ook altijd mensen kennen die hetzelfde hebben? Geesten kunnen zien, helen zonder aanraking.. of iets anders? Zo'n beetje iedereen die ik heb leren kennen behalve mijn vrienden zijn mensen die er vanaf weten. Mijn moeder leert zelfs onderbewust alleen maar mensen kennen die het ook ''hebben''. En ze praat er echt niet altijd gelijk over, dat komt pas zodra de ander begint.. heel raar.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:02

Ik heb een vraagje aan de mensen die zich in het paranormale hebben verdiept.

Ik "weet" soms dingen die ik technisch gezien niet kan weten.

Ik krijg geen zweverige toestanden zoals stemmen door, ik zie ze ook niet voor me. Ik weet het gewoon.
Ik kan het ook niet uitleggen. In mijn pubertijd had ik het erg sterk. Het was/is ook erg handig. De laatste jaren is het minder geworden.

Maar hoe kan dit? Ik kan het ook niet in een hokje stoppen zoals sommige mensen helderziend, helderhorend of heldervoelend zijn.
Ik weet sommige dingen tot in de details, dan bel ik maar eens op om te zien of het klopt en ja hoor, het klopt weer eens.

Ik weet bij sommige personen ook hoe hun brein werkt, wat ze denken en waarom ze het denken, ik weet wat ze willen en wat ze gaan doen. Ook al zitten ze op kilometers afstand. Nogmals er is niets zweverigs aan of iets dergelijks. Vroeger twijfelde ik nogal en heb het regelmatig uitgetest.

Voorbeeld:

3 weken kwam het hondje van mijn moeder logeren en ze hoestte nogal erg. Kennelhoest kon het niet zijn, mijn honden hadden niets. Naar de dierenarts gegaan en ik vroeg om een foto want ik wist dat het een tumor was die op de luchtpijp drukte. Ik heb dit ook tegen de DA verteld, zij zei me niet meteen aan het ergste te denken. Tja, zij is dierenarts dus ik heb me er bij neergelegd.

Dat doe ik dus nooit weer! 3 weken geklungeld en die arme hond heeft de akeligste onderzoeken gehad en intraveneuze spuiten en ten einde raad een foto te maken.
Wat denk je?

Een tumor die op de luchtpijp drukt. Het hondje is afgelopen donderdag ingeslapen.
Hoe kan ik dingen weten die ik niet kan weten? Het is zo vaag, ik had de tumor aan kunnen wijzen.

Is hier een naam voor en valt het te ontwikkelen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:02

Dat valt onder helderziend of heldervoelend zijn afhankelijk van waarom je het wist. Voelde je het of zag je het echt voor je?

Suuzert: ik kan healen en ik ken veel mensen die ook hiermee bezig zijn en dingen kunnen, maar lang niet allemaal. Het is wel vaak heel toevallig, dat ik áltijd mensen tegen kom die op een of andere manier mijn hulp blijken nodig te hebben. :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:04

Nee hoor dat is geen toeval,ze weten je gewoon te vinden.Ik heb dat ook,via via komt er dan weer iemand die hulp kan gebruiken.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:27

lifaya schreef:
ik zie zelf op die foto een ontspannen rat... maarja jij kent je ratten beter :P

:j , die andere ging in haar bijten zachtjes, voor vlooien, die eten ze op snapje :P Ze was ook niet dood op de foto, ik zei dat voor een grapje.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:29

Ik voel altijd aan wanneer ik een smsje krijg :o ? Altijd als ik een smsje verwacht grijp ik al naar me mobiel en dan na een seconde of 5 krijg ik een smsje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:30

ik voel wanneer mijn kat voor de deur staat in de avond (ze is pikzwart, dus zien doe ik niet) en dan loop ik automatisch naar de deur en spurt ze naar binnen :+ ze heeft een erg doordringende blik volgens mij haha :')

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:33

genezen op afstand is niet ongelooflijk moeilijk maar je moet er wel in geloven. Ik vind het echt leuk dat er ook jongens dat hebben, want zoveel verwacht je dat niet van jongens. :P ;) het kan ook zijn dat jullie elkaar gewoon goed aanvoelen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:33

pharagirlke schreef:
Dat valt onder helderziend of heldervoelend zijn afhankelijk van waarom je het wist. Voelde je het of zag je het echt voor je?

Suuzert: ik kan healen en ik ken veel mensen die ook hiermee bezig zijn en dingen kunnen, maar lang niet allemaal. Het is wel vaak heel toevallig, dat ik áltijd mensen tegen kom die op een of andere manier mijn hulp blijken nodig te hebben. :')

Geen van beide. Ik weet het gewoon. Ik voel niks, ik zie niks maar ik weet precies waar ik zijn moet.
Ik kan het niet verklaren, ik kan het niet onderbouwen. Als ik weet dat iets zo is dan is het zo.

Vage verklaring, maar ik kan het niet anders omschrijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:44

Dat is helderwetend zijn.

Citaat:
Bij helderwetendheid krijgt de persoon een antwoord binnen. Bij dit antwoord krijgt die een gevoel of een weten dat dit absoluut zeker klopt, zonder daar een rationele verklaring voor te kunnen geven. Het (helder)weten lijkt nergens vandaan te komen, het komt niet uit het gevoel of de intuïtie, maar uit het "niets" zo lijkt het. Wanneer de persoon zuiver is en niet de antwoorden beïnvloedt krijgt hij objectieve antwoorden of dingen door. Maar bij onzuiverheid of beïnvloeding kunnen de antwoorden vervormd worden.

Een helderwetend persoon krijgt zijn informatie niet uit zichzelf, maar uit een kosmische bron van informatie. Wat een helderwetend persoon binnenkrijgt zijn geen woorden of beelden, maar is een universele energie die de persoon in kwestie vertaalt naar zijn wereld in zijn taal of beelden. Het omzetten gebeurt zonder het denken van de persoon en gebeurt automatisch, tenzij er de woorden niet voor gevonden kunnen worden of dat het niet voor te stellen is. Wanneer er woorden voor zijn te vinden (met de juiste nuances) of in beelden te vertalen krijgt de persoon dit door voordat er over nagedacht wordt. Vaak al tijdens de vraagstelling komt er wat binnen.

Het word hier wel heel erg zweverig omschreven maar het geeft een idee, relativeer het een beetje. ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:59

Dat klopt precies.

Nou, hartstikke handig toch.
Het is alleen jammer dat ik niet zomaar antwoord heb op alle vragen. Het is ook wel grappig hoor, soms zijn andere mensen aan het praten over iets en dan kom ik binnenvallen. Dan weet ik dus gewoon het antwoord op wat zij zich afvragen en dan zeg ik "oh dat zit zus en zo en dan moet je even dit of dat"

Dan kijken ze me stom aan "hoe weet jij dat nou?" om vervolgens een antwoord te krijgen van "ja dat weet ik ook niet maar het zit zo want ik weet het" daarna wordt er een keer met het hoofd geschudt alsof ik een beetje gek ben geworden.

Maar ik moet het dan gewoon zeggen, ik kan het niet uitleggen. Het moet gewoon!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:03

Hmm, en hoe noem je wat ik heb dan?
Ik heb sinds dat ik klein was voorspellende dromen.
Voorbeeld: Ik ben 17 en zit in IJsland bij een paardenfokkerij. Enige contact met ouders is fax en telefoon (toen nog erg duur) Ik sprak ze 1 a 2x per week. Ik zou er na 4 weken 18 worden. Ik droom dat mijn ouders met het vliegtuig naar mij toe komen, en dat terwijl ze nog NOOIT gevlogen hebben en dat eigenlijk ook niet durven. Maar ja, het is maar een droom. Vervolgens loopt het niet lekker daar en 1 week voor mijn 18e verjaardag ga ik naar huis. Vertellen ze doodleuk op Schiphol dat ze een vliegticket en al hadden geboekt om als verassing naar mij toe te komen!!!
Ik stond te stuiteren van ongeloof!
Nog een voorbeeld.
Mijn man heeft een verassing geregeld, hij zit recht voor me en zegt: ik heb een verassing geregeld. Precies op dat moment hoor ik een stemmetje zeggen: een ballonvaart.
En wat denk je..............na 6 weken klopte het precies!!
Nog een voorbeeld. Ik droom dat mijn ex zijn huis te koop staat.
Ik kijk de volgende dag op google.nl en wat zie ik? Zijn huis staat te koop!!
En die beste kwallebal heb ik al 8 jaar niet meer gesproken!
Nog een voorbeeld. Ik zit achter de computer en opeens krijg ik rillingen. Ik kijk op messenger en zie elke keer precies op dat moment dat mijn "soulmate" Jeroen online komt.
Hij en ik voelen elkaar zo eng aan, ik weet precies waar hij is, wat hij doet en of hij aan me denkt.....
Spooky hoor!

Ik heb wel eens gehoord dat ze dit het 6e zintuig noemen en iedereen die 'tentakels' heeft.
Bij mensen is het alleen niet meer ontwikkeld. Wij gebruiken teveel andere zintuigen en vertrouwen daar teveel op.
Anderen zeggen dat je een gids bij je hebt, een stemmetje wat in je oren fluisterd.
Hoe dan ook, ik heb het en ben er niet altijd blij mee geweest.
Nudat ik ouder wordt (ben alweer 30) sta ik wat meer met mijn benen in de keiharde wereld en heb geen zin noch tijd om nog bij het onbekende stil te staan.
Ik verdring die gevoelens dus.
Ook heb ik gehoord dat als je 's avonds een diep gesprek hebt met iemand en iets WIL dromen, dat je dat ook droomt!
Maar zover met experimenteren ben ik nooit gekomen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:07

Lucide dromen heet dat. Het is heel makkelijk aan te leren. Ik kan het ook.
Ik had als kind zijnde erge nachtmerries en ik heb geleerd mijn dromen te sturen. Als ik droom ben ik me bewust van het feit dat het "mijn" droom is en dat ik die kan sturen.

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik altijd heerlijk slaap en de leukste dromen heb. Zo heel af en toe heb ik nog wel eens een nachtmerrie maar dat is alleen als ik onder erge stress sta of heel erg moe ben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:10

ik kan mijn dromen ook redelijk besturen, ook ik had vroeger vreselijke nachtmerries, die ik helaas nog goed voor de geest kan halen. Ik kan mijn dromen over het algemeen allemaal herrineren, komen vaak bekende in voor (hoeven geen vrienden zijn, kan ook iemand zijn die ik 1 x heb gezien) maar als ik bijv een heerlijke droom heb, en ik word wakker, dan denk ik zo heftig "ik wil verder dromen" dat ik weer verder ga met dezelfde droom. Helaas lukt het niet altijd :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:11

Iedereen heeft het zesde zintuig maar er zijn er te weinig die het gebruiken. Jouw ding is helderziend. Je ziet dingen die anderen niet zien. Hetzij in dromen, het zij door beelden die je plots binnen krijgt (visioenen dus)

Vaak beginnen mensen met het ontwikkelen van het paranormale door 1 iets uit te breiden.
Je hebt bv:
Helderruikend, helderhorend, heldervoelend, helderziend, helderwetend enz.
Mensen beginnen vaak met 1 van deze maar je kan het uitbreiden. :) De woorden zeggen vaak zelf wat het in houd:

Helderruikend: je ruikt dingen. Een extreem vb: iemand die "de dood" ruikt bij een persoon die een tijd later sterft.

Heldervoelend: je voelt dingen. Je voelt bv wat er aan de hand is met een persoon zonder dat je die persoon kent of ziet.

Helderhorend: je hoort dingen. Je hoort vb dat de auto van je vriend je straat in draait.

Helderziend: je ziet dingen. Voorspellende dromen maar ook aura's. Je ziet bv waar iemand pijn heeft, je krijgt een beeld door.

helderwetend: je weet dingen. Je weet dingen zeker, zoals hierboven: je wist dat het dier een gezwel had terwijl je dat eigenlijk helemaal niet kon weten.

Dat zijn de basis dingen, van hieruit komt vrijwel elke paranormale gave.

De enige die ik nog niet heb kunnen indelen er in is "dreamwalken" en "uittreden". Dat vind ik twee hele moeilijke om onder een "kopje" te zetten.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:19

Ik gebruik eigenlijk nooit iets voor een ander, vind dat eng en ben bang dat men me niet geloofd. Laatst was er iemand overleden bij mij in de buurt, jongen kwam bij mij 'op bezoek' en ik had nog niet gehoord van zijn dood. Ik kon hem ook niet, maar wist zo dat zijn moeder hem zocht op zijn graf maar er een leegte aan overhield. Ik heb toen zelf contact met haar opgenomen, soms voel ik aan wanneer het kan of wanneer ik het beter niet kan doen. Mevrouw in kwestie heeft toen een hele dag met me zitten kwebbelen en omdat ik merkte dat ze meer wilde weten heb ik haar overleden zoon naar mijn moeder toe gestuurd, om het makkelijk te zeggen... en mijn ma heeft 'hun' toen nog heel veel geholpen. Is nu ook een vriendin van mn moeder geworden, en we konden elkaar helemaal niet. Dat soort dingen vind ik altijd wel mooi.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:45

pharagirlke schreef:
Dat is helderwetend zijn.

Hm ben ik dan helderwetend of heldervoelend??