Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polivy schreef:Ik, ik, ik, ik!
Een paar maanden terug zijn een vriendinnetje en ik begonnen. Nu is er zomerstop (zijn wel losse lessen te volgen) en in september gaan we weer elke week. Vind het ontzettend leuk, al heb ik al vernomen dat de manier van lesgeven echt verschilt per locatie.
Zelf dans ik op een dansschool, en daar hebben ze twee mensen die zumba geven. Wij hebben de leuke, een kerel die erg enthousiast is en zelfs z'n flauwe grapjes ga je missen![]()
Er is nog een meisje, maar bij haar was het veel minder intensief en vond ik het net een uurtje aerobic ofzo.
Doordat ik met een vriendin ga is er altijd een stok achter de deur om toch te gaan, en als ik geen zin heb en de muziek begint dan voel ik gewoon de zin weer komenJe kunt ook echt op zijn aan het eind van de les, maar binnen vijf tot tien minuten ben je weer opgeladen.
Voordeel vind ik ook dat je het zo moeilijk en gemakkelijk kunt maken als je zelf wilt, en eventueel kan ivm blessures ofzo. Onze docent geeft ook echt aan hoe je dat doet en daagt je uit wat dieper en verder te gaan dan je normaliter zou gaan.
Ben ook benieuwd hoe anderen hun lessen ervaren en zijn. Zo had ik bv gehoord dat iemand op een sportschool zumbales had gevolgd en die deden dus 1 dans in een uur. Elke keer kleine stapjes. Hier is het gewoon kijken en nadoen. De eerste keer is het echt in het diepe gegooid worden, maar langzaamaan ga je dingen beter oppakken en herkennen. Ook doen we niet elke les dezelfde dansen, maar wordt het afgewisseld.
Nadeel vind ik dat we niet echt een warming up doen, waardoor ik last van mijn kuiten krijg. Af en toe moet ik dus tussendoor even rekken.
We hadden hier laatst een mannenavond, om zo mannen misschien zover te krijgen om ook te komen zumba'en. Had mijn vader meegenomen. Was erg geslaagd, hilarische work-out werd het
MarloesDijs schreef:Ik had afgelopen zondag mn eerste proefles van een uur, GE-WEL-DIG. Ik ben sowieso ontzettend van het dansen, maar nooit van pasjes, gewoon heerlijk bewegen, dus dat was wel even anders. Mn zusje die al 4 jaar op streetdance/hiphop zit, doet het natuurlijk veel beter, maar op het eind ging het mij ook wel redelijk af. Deed gewoon pasjes op mn eigen manier, net zolang tot ik de goede had
Morgenavond weer, vanaf nu elke dinsdagavond en zondagochtend een uur. Je bent echt drijf, maar dan ook drijfnat op het eind. Ook tussen de muziekstijlen door, mag je even een slok water nemen, even goed ademen en dan weer door. In die tijd ben ik kapot, maar ik blijf maar dansen, kan niet stilstaan.
IZumba