Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:04

Deze zondag heb ik mijn proefles, spannend! Is het niet te snel voor de mensen die net beginnen? :+ ik doe het vooral omdat het mij een combinatie van afvalen en hobby lijkt.

Girley_

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:40

als het goed is kun je alles goed volgen, we worden opgeleid om naar het niveau van je mensen te kijken en je daaraan aan te passen. Veel plezier!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:04

Ik ga 1 keer per week naar Zumba. Vind het erg leuk om te doen :)

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:28

ook ik doe 2 keer in de week aan zumba samen met mijn moeder bij de sportschool en moet zeggen dat ik het toch wel erg leuk vind
ook is het soms best lache want de passjes zijn natuurlijk niet allemaal even makkelijk

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:08

Mepril daar gaat het toch om dat je lol hebt :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:28

Ik, ik, ik, ik!
Een paar maanden terug zijn een vriendinnetje en ik begonnen. Nu is er zomerstop (zijn wel losse lessen te volgen) en in september gaan we weer elke week. Vind het ontzettend leuk, al heb ik al vernomen dat de manier van lesgeven echt verschilt per locatie.
Zelf dans ik op een dansschool, en daar hebben ze twee mensen die zumba geven. Wij hebben de leuke, een kerel die erg enthousiast is en zelfs z'n flauwe grapjes ga je missen ;) :D
Er is nog een meisje, maar bij haar was het veel minder intensief en vond ik het net een uurtje aerobic ofzo.
Doordat ik met een vriendin ga is er altijd een stok achter de deur om toch te gaan, en als ik geen zin heb en de muziek begint dan voel ik gewoon de zin weer komen :) Je kunt ook echt op zijn aan het eind van de les, maar binnen vijf tot tien minuten ben je weer opgeladen.
Voordeel vind ik ook dat je het zo moeilijk en gemakkelijk kunt maken als je zelf wilt, en eventueel kan ivm blessures ofzo. Onze docent geeft ook echt aan hoe je dat doet en daagt je uit wat dieper en verder te gaan dan je normaliter zou gaan.

Ben ook benieuwd hoe anderen hun lessen ervaren en zijn. Zo had ik bv gehoord dat iemand op een sportschool zumbales had gevolgd en die deden dus 1 dans in een uur. Elke keer kleine stapjes. Hier is het gewoon kijken en nadoen. De eerste keer is het echt in het diepe gegooid worden, maar langzaamaan ga je dingen beter oppakken en herkennen. Ook doen we niet elke les dezelfde dansen, maar wordt het afgewisseld.

Nadeel vind ik dat we niet echt een warming up doen, waardoor ik last van mijn kuiten krijg. Af en toe moet ik dus tussendoor even rekken.

We hadden hier laatst een mannenavond, om zo mannen misschien zover te krijgen om ook te komen zumba'en. Had mijn vader meegenomen. Was erg geslaagd, hilarische work-out werd het ;)
Laatst bijgewerkt door Polivy op 29-06-09 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:29

ik wil het ook graag doen maar dan wel hier in de buurt :P

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:34

Polivy schreef:
Ik, ik, ik, ik!
Een paar maanden terug zijn een vriendinnetje en ik begonnen. Nu is er zomerstop (zijn wel losse lessen te volgen) en in september gaan we weer elke week. Vind het ontzettend leuk, al heb ik al vernomen dat de manier van lesgeven echt verschilt per locatie.
Zelf dans ik op een dansschool, en daar hebben ze twee mensen die zumba geven. Wij hebben de leuke, een kerel die erg enthousiast is en zelfs z'n flauwe grapjes ga je missen ;) :D
Er is nog een meisje, maar bij haar was het veel minder intensief en vond ik het net een uurtje aerobic ofzo.
Doordat ik met een vriendin ga is er altijd een stok achter de deur om toch te gaan, en als ik geen zin heb en de muziek begint dan voel ik gewoon de zin weer komen :) Je kunt ook echt op zijn aan het eind van de les, maar binnen vijf tot tien minuten ben je weer opgeladen.
Voordeel vind ik ook dat je het zo moeilijk en gemakkelijk kunt maken als je zelf wilt, en eventueel kan ivm blessures ofzo. Onze docent geeft ook echt aan hoe je dat doet en daagt je uit wat dieper en verder te gaan dan je normaliter zou gaan.

Ben ook benieuwd hoe anderen hun lessen ervaren en zijn. Zo had ik bv gehoord dat iemand op een sportschool zumbales had gevolgd en die deden dus 1 dans in een uur. Elke keer kleine stapjes. Hier is het gewoon kijken en nadoen. De eerste keer is het echt in het diepe gegooid worden, maar langzaamaan ga je dingen beter oppakken en herkennen. Ook doen we niet elke les dezelfde dansen, maar wordt het afgewisseld.

Nadeel vind ik dat we niet echt een warming up doen, waardoor ik last van mijn kuiten krijg. Af en toe moet ik dus tussendoor even rekken.

We hadden hier laatst een mannenavond, om zo mannen misschien zover te krijgen om ook te komen zumba'en. Had mijn vader meegenomen. Was erg geslaagd, hilarische work-out werd het ;)

Dat vind ik echt een heel gaaf idee!! Mannenavond, en dan moet iedereen een man meenemen..heel erg leuk. Ik vind het heel apart dat er in een uur 1 dans werd aangeleerd, dat is niet het Zumba concept iig. Is diegene wel een erkend instructeur?

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:38

Ik wil het ook gedaan. ben nu alleen nog op zoek naar een sportschool in de buurt. Lijkt me geweldig :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:48

@LittleAnn: Geen idee. Heb het ook maar van horen zeggen van mijn diëtiste.
Mannenavond was bij ons: als je een man meeneemt mag de man gratis, jij betaalt dan ipv 8 euro (zijn de losse lessen hier in de zomer) 5 euro en als je tien mannen zou meenemen dan mocht je gratis :D _O- hahaha...

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:53

Ik had afgelopen zondag mn eerste proefles van een uur, GE-WEL-DIG. Ik ben sowieso ontzettend van het dansen, maar nooit van pasjes, gewoon heerlijk bewegen, dus dat was wel even anders. Mn zusje die al 4 jaar op streetdance/hiphop zit, doet het natuurlijk veel beter, maar op het eind ging het mij ook wel redelijk af. Deed gewoon pasjes op mn eigen manier, net zolang tot ik de goede had :D

Morgenavond weer, vanaf nu elke dinsdagavond en zondagochtend een uur. Je bent echt drijf, maar dan ook drijfnat op het eind. Ook tussen de muziekstijlen door, mag je even een slok water nemen, even goed ademen en dan weer door. In die tijd ben ik kapot, maar ik blijf maar dansen, kan niet stilstaan.

I :+: Zumba :D

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:24

MarloesDijs schreef:
Ik had afgelopen zondag mn eerste proefles van een uur, GE-WEL-DIG. Ik ben sowieso ontzettend van het dansen, maar nooit van pasjes, gewoon heerlijk bewegen, dus dat was wel even anders. Mn zusje die al 4 jaar op streetdance/hiphop zit, doet het natuurlijk veel beter, maar op het eind ging het mij ook wel redelijk af. Deed gewoon pasjes op mn eigen manier, net zolang tot ik de goede had :D

Morgenavond weer, vanaf nu elke dinsdagavond en zondagochtend een uur. Je bent echt drijf, maar dan ook drijfnat op het eind. Ook tussen de muziekstijlen door, mag je even een slok water nemen, even goed ademen en dan weer door. In die tijd ben ik kapot, maar ik blijf maar dansen, kan niet stilstaan.

I :+: Zumba :D

helemaal leuk!
doe jij het in R'dam?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:18

zelfde vraag :P en zo ja, waar in rotterdam? :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:21

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:24

he thnx! staan gelijk ook de tijden bij :D
wel raar dat het op hun eigen site nog niet aangepast is in het rooster! maar bedankt! suup!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:26

StillAngel schreef:
Deze zondag heb ik mijn proefles, spannend! Is het niet te snel voor de mensen die net beginnen? :+ ik doe het vooral omdat het mij een combinatie van afvalen en hobby lijkt.

En, hoe is het bevallen?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:27

Rachelll schreef:
he thnx! staan gelijk ook de tijden bij :D
wel raar dat het op hun eigen site nog niet aangepast is in het rooster! maar bedankt! suup!

En ook meteen mensen kijken :D
Stond zelfs de myspace van mijn instructeur op :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 23:28

En als ik het goed heb onthouden is ie aangenomen voor de masterclassopleiding ofzo. Iig een vervolgiets.

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:20

@ Rachelll en LimaMambo:
Ja, ik doe het in Rotterdam, bij dansschool waar mn zusje al een tijd danst. Die zit bij de Irenebrug (hillegersberg/terbregge), naast restaurant de Prins van Terbregge. Zou niet weten of ze gediplomeerd is, maar ze doet het in ieder geval erg goed.
Mn moeder en ik gaan misschien ook nog even een lesje volgen bij een sportschool, om te vergelijken. Weet alleen nog niet welke sportschool dan.

Vanavond weer lekker uurtje zumba'en :D

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:34

Ik wil het ook gaan doen, lijkt me echt leuk. Kan helaas pas na de zomer beginnen, is 1 of 2 keer per week een aanrader?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:35

Polivy schreef:
StillAngel schreef:

En, hoe is het bevallen?

het ging toch niet door, helaas.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:36

2 keer pw is het beste! Dat zet echt zoden aan de dijk...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:46

2 keer pw? :oo

Zomercursus is maar eens per week, maar als ik het leuk vind, ga ik misschien vanaf September wel 2x. :=

*ziet zichzelf met súpergespierde buik, 5 kilo afgevallen, zwetend op de dansvloer*
Hmmm :+: Ik kan écht niet wachten! Nog precies 2 weken :):)

Ga vooral door met verhalen plaatsen van jullie lessen, ik geniet ervan, haha!

Oh, trouwens, het is toch niet, zoals hierboven een keer gezegd werd, echt één dans aanleren? Het zijn toch verschillende bewegingen achter elkaar en steeds anders? := Want danspasjes in de goede volgorde onthouden kan ik écht niet, hahahaha! Dan ben ik meer bezig met nadenken dan met dansen :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:55

Dat van één dans was ik die dat zei. was de ervaring van iemand die ik ken.
bij ons (en bij de meesten denk ik) word je echt in het diepe gegooid. gaandeweg leer je de passen en bewegingen wel.

ik kan trouwens echt niet zo met je schouders shaken. en al helemaal niet op die manier met mijn hele lichaam,dus als iemand daar nog tips voor heeft...

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:40

Ik ben net geweest voor een proefles en ik vond het echt superleuk!! Maar een abonnement is best duur, dus ik ga mn moeder maar even overhalen! :D