Soms ben ik het echt even zat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:07

Ik snap je helemaal want ik maak (ongeveer) hetzelfde mee.
Ik ga nu anderhalf jaar met mijn vriend en ben ook meteen bij
hem ingetrokken (ook koophuis) en nu zit ik sinds november al
zonder werk en had een aardige spaarrekening waar nu bijna niks meer
van over is hij moet nu alles betalen mijn ziekenfonds paardenstalling enalles.
IK krijg al vanaf november geen uitkering meer omdat mijn vriend paar tientjes te veel verdient.
We zitten nu aardig krap bij kas en ik moet nu echt snel werk vinden anders weet
ik niet hoe we het redden moeten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:16

Ik zou toch ander werk zoeken...Mijn vriend en ik hebben niet eens een huis en om alles draaiende te houden moeten we er ook al bij werken, dus ik kan me voorstellen dat er meer kosten op jullie afkomen...

Ik weet niet of de horeca jou bevalt, maar daar heb je in ieder geval iets waar je veel uren kunt maken als je wil, ook al is het alleen maar als een zomerbaantje, dan is het hoogseizoen voor de horecabedrijven en vaak is een extra kracht dan hartstikke welkom...Ik werk zelf als weekendkracht in de horeca en in de zomer fulltime...Ja, best wel bikkellen, ik maak soms weken van 50 uur, maar dan rolt het geld lekker binnen!

Zeg als de donder je abbo op, met een kaart bel je gewoon veel minder omdat je meteen kunt zien hoeveel je al hebt verbruikt en wat je nog hebt. Ook gewoon alleen de nodige smsjes en telefoontjes, alles wat kan wachten tot je elkaar weer spreekt moet gewoon ff wachten :)

Probeer ook het roken gewoon zo veel mogelijk te minderen!

Hoe zit het trouwens met vakantiegeld bij jou? Bouw je dat op of wordt dat meteen uitbetaald? Als je het opbouwt, heb je misschien nu al een paar honderd euro (ik weet niet hoe lang je al werkt...?) Misschien kan dat eerder uitbetaald worden? Ik heb mijn vakantiegeld ook al wel eens eerder gekregen op aanvraag, vaak doet men daar niet zo moeilijk over!

Sja, gewoon sparen en letten op alle kleine uitgiftes, alle overbdoige luxe moet je gewoon even helemaal laten voor wat het is. Klinkt hard, maar dat lijkt me wel het beste wat je kunt doen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:03

@moelie

Jahoor ik snap hem wel
maar jij geeft ook aan er veel moeite mee hebben en een beetje schuld enzo te hebben
Wat je niet hebt kan je niet geven.
En ander moet je idd zoals de anderen zeggen meer gaan werken!
Maar dat had je toch zelf ook wel in gedachte , hoef je eigelijk nu niet 10x op bokt te horen dat je meer moet gaan werken en soliciteren?

Bij macdonald en burgerking zoeken ze ook altijd wel mensen
voor ook voor in de avonden na school ;)
en de weekende ook ze zijn 7 dagen per week open, En het is nu bijna zomervakantie dus er zullen veel vakantiebaantjes ter beschikking zijn die kan je ook meepakken
Laatst bijgewerkt door shilady op 22-06-09 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Re: Soms ben ik het echt even zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:08

Moelie

Re: Soms ben ik het echt even zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 12:01

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes..
Ik had gister de thuiszorg opgebelt om te vragen of ik niet meer uren kon krijgen en uitgelegt dat ik met zo weinig uren anders echt niet daar kon blijven werken.
Mijn planner die ik normaal heb ik nu met vakantie, dus er is nu vervanging.. of het ligt aan de vervanging of gewoon aan het moment maar ik kreeg er meteen een hoop uren bij deze week!
De aankomende weken zijn mij ook veel uren belooft, vanwege de vakantie. Ik blijf tot eind Juli bij de thuiszorg werken nu ik zoveel uren krijg.. en dan in september weer naar school.
Dus ik moet sowieso nog een weekendbaantje gaan zoeken voor als ik naar school ga, maar waarschijnlijk kan dat bij ons eethuis omdat er dan iemand weggaat waarvan ik dan de uren overneem.

Vakantiegeld heb ik een maandje terug al gekregen, helaas was dat niet eens meer dan 50 euro omdat ik pas sinds Mei weer in de thuiszorg werkte.
Ik zit nu nog te wachten op het geld dat ik terugkrijg van de belasting, dat is rond de 200 euro.. maar dat duurd wel lang dat wachten!

Mijn telefoon abbonement is in oktober afgelopen en kan pas 2 of 3 maanden van tevoren worden afgezegt. Ik heb er een telefoon bijgekregen toen ik 2 jaar geleden een abbonement nam, en je betaald nu sowieso voor die telefoon tot het einde.
Daar had ik al navraag naar gedaan. Als mijn abbo dan is afgelopen neem ik Simonly.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 12:05

Miranda06 schreef:
IK krijg al vanaf november geen uitkering meer omdat mijn vriend paar tientjes te veel verdient.
We zitten nu aardig krap bij kas en ik moet nu echt snel werk vinden anders weet

Hele lastige situatie ja, ik had mijn paard in oktober verkocht omdat ik het financiel ook niet meer redde, en toen woonde ik nog niet eens bij me vriend. Misschien dat je ook bij de thuiszorg kan gaan werken? Daar zoeken ze nu sowieso wel mensen vanwege de vakantie en het verdiend ook nog eens goed! Ik ben 20, en verdien daar 7,50 per uur dus dat is niet verkeerd!
Wat een kwats zeg, dat je geen uitkering krijgt omdat je vriend veel verdiend.. Ze gaan er dus maar vanuit dat hij alles betaald zoals die nu doet, alsof dat altijd kan!

Nou, iig succes met het zoeken naar werk en ik zou als ik jou was echt gaan solliciteren bij de thuiszorg!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:21

Stoppen met roken scheelt een hoop geld. Telefoon abbo opzeggen en prepaid nemen, scheel waarschijnlijk ook wel wat, en dan alleen bellen wanneer nodig is.

Heel veel solliciteren.. Ik weet natuurlijk niet hoeveel jij nu verdient.. Maar stel dat je 12 uurtjes per week werkt en aardig wat per uur verdiend.. denk ik alsnog dat als je 40 uur per week werkt bij de supermarkt, dat je meer over houd.. En nu gewoon even géén leuke dingen kopen etcetera. Dit gaat nu even voor. En géén geld meer lenen, dan word het alleen nog maar erger.
succes

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:34

Moelie schreef:
Miranda06 schreef:

Hele lastige situatie ja, ik had mijn paard in oktober verkocht omdat ik het financiel ook niet meer redde, en toen woonde ik nog niet eens bij me vriend. Misschien dat je ook bij de thuiszorg kan gaan werken? Daar zoeken ze nu sowieso wel mensen vanwege de vakantie en het verdiend ook nog eens goed! Ik ben 20, en verdien daar 7,50 per uur dus dat is niet verkeerd!
Wat een kwats zeg, dat je geen uitkering krijgt omdat je vriend veel verdiend.. Ze gaan er dus maar vanuit dat hij alles betaald zoals die nu doet, alsof dat altijd kan!

Nou, iig succes met het zoeken naar werk en ik zou als ik jou was echt gaan solliciteren bij de thuiszorg!

Dank je! ik zal het es gaan proberen bij de thuiszorg.
Ik heb gelukkig maandag een schoonmaakbaantje van 2 uur per dag kunnen krijgen.
Maar ga dan proberen of ik in de ochtend dan misschien bij thuiszorg wat krijgen kan.
Vreselijk dat je je paard hebt moeten verkopen ik moet die van mij waarschijnlijk ook verkopen.
Die regels van uitkering daar wordt je echt niet goed van ze veranderen elk jaar hun regeltjes
en wordt elke keer strenger en moeilijker om uitkering te krijgen.