Schoonmaken, dat is toch geen écht werk!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Schoonmaken, dat is toch geen écht werk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:11

Tja, ik heb ook geen opleiding hoor. :+ Dus dan weet ik dat je niet zomaar alles kan doen.

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:20

wij hebben zelf een schoonmaakbedrijf en weten dus als geen ander dat het wel degelijk een echte baan is, waar je moet weten wat je doet. Niets om op neer te kijken! Een goede schoonma(a)k(st)er is heel wat waard, want niet iedereen kan het ook goed. En dat is waar veel mensen de fout in gaat. Vaak wordt gedacht dat het een baantje is dat iedereen kan, maar dat is dus absoluut niet zo. Het vraagt inzicht en precisie. Heel veel mensen kunnen op het oog schoon maken, maar slechts een deel kan écht schoon maken. En als je weer een schoon object hebt afgeleverd en de klant is blij met je, dan weet je weer waarom het zulk dankbaar werk is...

Leuk dat je in onze branche komt werken!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:41

Je moet doen waarbij jij je goed voelt! En je kan altijd later nog weer wat anders gaan doen. Het is jouw leven, dus laat je niet van de wijs brengen dat het niet goed is.

Jullie moeten het alleen niet over een turkenbaan hebben, want dat komt erg rot over! Zij zijn ook gewoon mensen net als wij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:45

Ja, daarom zei ik er nog bij dat het niet mijn woorden waren. ;)
Dat zei iemand die ik ken...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:45

Ik heb ook een tijdje schoonmaakwerk gedaan in de ochtenden en avonden in kantoorpanden en scholen. Nou, mensen die vinden dat het geen echt werk is moeten het zelf maar eens proberen! Het was echt flink aanpakken :j.. Ik kreeg altijd wel positieve reacties van iedereen, maar misschien heb ik daar gewoon geluk mee gehad :).

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 06:16

Ik heb altijd schoongemaakt,ook nog wel andere banen gehad maar toch weer erin gerold..
Ik werk nu zon 30 uur per week als huishoudelijke hulp bij menzen thuis en daarnaast heb ik nog een schoonmaakbaantje een eigen pand wat ik 1 maal in de week savond schoonmaak.
Tis zeker wel een beroep want een goede schoonmaakster is goud waard.....
Daarnaast verdient het ook nog goed en idd ik vind het hartsikke leuk bij mijn clienten thuis leker bakkie koffie..

GR Gemma

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:02

Vroeger een paar weken in de thuiszorg gewerkt.
Schoongemaakt bij ouderen.
Leuk werk om te doen.

Vandaag komt onze schoonmaakster aan huis.
Ik ga haar missen in de zomervakantie.
Want behalve een schoon huis is ze leuk om mee te kletsen.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:09

Ik werk zelf achter de receptie in een hotel, maar als de meiden van de housekeeping omhoog zitten draai ik mijn hand er niet voor om, om op de kamers te helpen hoor. Het is geen droombaan maar zonder schoonmaak personeel geen hotelkamers zo ook voor kantoren etc. ( helaas beseffen sommige gasten dat niet..)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:13

Ik werk als ambtelijk secretaris van de Ondernemingsraad van een van de grootste dienstverlenende bedrijven (ook schoonmaak) van de wereld. En ik kan je verzekeren dat het een grote business is wereldwijd.
Want het zijn toch echt niet de kaboutertjes die elke dag de rommel op kantoor opruimen. Het is een volwassen business met goede scholings- en doorgroeimogelijkheden.

Succes in je nieuwe baan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:28

Ik werk op schiphol achter de douane en wat heb ik een respect voor de schoonmakers daar.

Verstopte wc's, slipsporen, papier wat overal ligt, de geur en weet ik veel nog meer wat die mensen dagelijks in hun werk tegen komen.
Mijn respect is vooral gekomen toen ik die ene keer de deur opentrok en de oliebol niet in de plee zag liggen maar overal erom heen :r .

Ik had gewoon medelij met de vrouw die dat ging schoonmaken, schoonmakers verdienen wat mij betreft 10% meer salaris!

Sommige zijn ook gezellig en komen dan even bij mijn winkeltje schoonmaken...want hun hebben een lange stok zodat ze boven op de bloemen koeling kunnen komen. :D

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:36

Ik werk ook in de thuiszorg bij ouderen als de schoonmaak, ik vind dat naar mijn mening wat ja hoe moet je dat zeggen... ze zijn blij met je, en ik zou zelf ook niet bij een schoonmaakbedrijf kunnen werken, omdat je dan inderdaad al snel een stempel krijgt

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:35

Ik werk ook in de schoonmaak, zit bij een bedrijf dat ook grote panden doet, en best veel ikea panden in nederland heeft.

Zit zelf ook bij een ikea pand, en werk 3 uurtjes in de ochtend in het zelfbedieningsmagazijn, nog voor de klanten er zijn *gelukkig :+ *. Moet zeggen, het is opzich geen 'leuk' werk, maar je moet het jezelf leuk maken, ik heb leuke mensen om me heen, al heb je natuurlijk altijd mensen die op je neerkijken maar over het algemeen is er een prettige sfeer en ga iedere dag ook weer graag werken.

Maar ik krijg ook veel reacties als mensen me vragen wat voor werk ik doe, en ik zeg dat ik schoonmaak bij de ikea, dan kijken ze je meteen zo raar aan maargoed, ik verdien mijn eigen geld en diegene, van mijn leeftijd, die mij zo raar aankijken zijn altijd wel diegene die zelf niet hoeven werken van pappie en mammie.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:53

Hier nog een in de schoonmaak, het is niet mijn droombaan maar vervelend werk vind ik het absoluut niet. Wil het niet de rest van mn leven doen maar voorlopig vind ik het nog best zo. Het salaris is voor mijn leeftijd best een mooi bedrag en de meeste mensen op de kantoren waar ik werk zijn best aardig. Je hebt er rotte appels tussen zitten maar dat heb je overal. Soms wordt ik ook raar aangekeken dat ik schoonmaak maar daar geef ik niks om, dat werk moet ook gedaan worden en ik heb er geen probelemen mee. Hetzelfde geld voor vuilnismannen, daar heb ik ook respect voor ;)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:03

Ik werk ook in de schoonmaak, in een hotel voor de kamers en nog particulier bij een gezin thuis.
Ik heb hiervoor een ander gezin gehad, zelf waren ze verre van netjes maar van mij werd steeds meer verwacht, zoveel dat het mijn uiteindelijk teveel werd en ik weggegaan ben. Ook was het erg vervelend om altijd eerst het hele huis te moeten opruimen voor ik uberhaupt iets kon schoonmaken, de vaatwasser kon leeghalen voor ik het ontbijtspul kwijt kon e.d.

Het gezin waar ik nu schoonmaak zijn echt hele leuke mensen, hun waardering motiveerd heel erg en dat maakt dat het werk leuk blijft. Gezellig met z'n allen een bakje koffie drinken.
Het hotel vind ik erg relaxed, je hoeft maar oppervlakkig schoon te maken, heel anders dan ik gewent ben. :)

Heb ook scholen gedaan, dat vond ik het minste. In een fabriek + de kantoren, altijd erg gezellig, zelfs de directeur liep speciaal weg van zijn werkzaamheden zodat ik zijn kantoor rustig kon schoonmaken. Dus ik heb tot nu toe nog niet heel veel gemerkt van mensen die op me neer keken, in tegendeel, meestal waren ze allemaal blij dat ik kwam en iedereen tilde altijd even zijn spul op of reed even met zijn stoel weg zodat ik erbij kon.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:42

Hier nog een schoonmaakster, al doe ik het vérre van fulltime. Ik heb vroeger in de zomervakanties ochtenden schoongemaakt in een woon en zorgcentrum (bejaardentehuis) op de kamers. Dat was meestal wel leuk, maar het blijft werk wat je moet liggen want niet alle oudjes zijn lief :+

Ik heb meerdere keren voor schoonmaakbedrijven gewerkt en dat doe ik nu ook weer, voor...wel drie hele uren per week :+
Tja het is voor mij maar een kleine zekerheid naast activiteiten als zelfstandig ondernemer. Wel grappig, ik belde dit bedrijf dat ik weer voor ze wilde werken en binnen 48 uur ofzo had ik weer een pandje :j En ik moet zeggen ik heb het énorm getroffen dit keer.

Ik doe nu een kantoor, 2 x in de week 1,5 uur per keer. Boven een bedrijf en beneden zit een organisatie. De mensen van beneden hebben het zeg maar voor het zeggen want boven huurt weer van hen. Nou die van beneden zijn ook súperaardig en ik word waanzinnig gewaardeerd. Met Sinterklaas, Kerst en Pasen elke keer ligt er een leuke attentie in mijn schoonmaakkast op me te wachten! En dat terwijl ik niet rechtstreeks voor hen maar voor het schoonmaakbedrijf werk he! Ook met schuiven enzo, als ik eens op andere dagen wil werken ofzo is dat nooit een probleem. Laatst was helemaal super, ik wilde onverwacht enkele dagen weg, maar zou dan op korte termijn een keer vervanging nodig hebben, wat érg lastig is op het moment. Toen had de baas geregeld dat het schoonmaken voor één keer gewoon overgeslagen werd en dat ik die 1,5 maar wat moest verdelen met extra's op andere dagen :D Waar vind je zo'n baas?? :D :D
Alleen jammer dat de mensen van boven een beetje verwende krengetjes zijn, heb het idee dat die thuis ook niks hoeven schoon te maken ofzo := Te beroerd om zelfs maar zelf een doekje over de kantinetafel te halen. Verder schijnen ze te denken dat papier van plastic scheiden en dozen kapot maken óók tot mijn taken behoren, en hoewel het hún taak is kan ik elke keer weer op de wc pot klimmen om het raampje dicht te doen :(

Overigens moet ik er niet aan dénken om het fulltime te doen, ik heb wel wat meer uren dan dit gedraaid tot een maximum van 12 per week ofzo (standaard dan he zonder extra werk erbij) maar dat vind ik al behoorlijk veel :o Lichamelijk is het werk toch behoorlijk zwaar, al scheelt het enorm of je een pand hebt wat qua tijd reeel of heel strak of zelfs ruim is gepland :j

Maar dat het een echte baan is dat is zeker!!!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:45

Mijn tante werkt bij een schoonmaak bedrijf, al langer dan 10 jaar. Ik ben via haar ook bij dit bedrijf gekomen maar kreeg later een beter aanbod ergens anders en ben er weggegaan. Anders had ik het wel een aantal jaar kunnen volhouden.

Ik werkte maar bij 1 adres..een bouwbedrijf. Mijn tante werkt op scholen en kantoren en werkt bij twee verschillende bedrijven. Mits je eigen vervoer hebt (auto is daarbij al veel fijner dan een scooter) is het echt prettig werk. Lekker voor jezelf bezig zijn, schoonmaken kan iedere gek.. mp3 spelertje in je oren en dan is je dag zo voorbij. Ik vond het prettig werk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:45

Ik heb het jaren gedaan,ben vaak uitgescholden en liet laag op me neer kijken.Ik heb het echt jaaaaaaaaaaaaaaren gedaan,en hoorde zelfs een keer van iemand waar ik het kantoor schoonmaakte dat ze zich ernstig had vergist.Ze dacht dat ik goed was,maar ze twijfelde erg aan haar mensen kennis.Echt walgelijk soms hoor, nee ik doe het werk niet meer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 22:20

Ik krijg gelukkig wel een bedrijfsauto. :)
En ik en blij dat er zoveel positieve reacties op komen, maakt mij toch nog wat geruster. :j

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:25

Het gaat er toch om wat jij wilt doen? Niet wat een ander er van vind? Meid, lekker doen!!!
Op mijn werk zijn we ontzettend blij met de schoonmaker!! Hij krijgt elk jaar een groot kerstpakket van ons, ook al krijgt hij dat ook van het bedrijf waar hij in dienst is, maar gewoon als blijk van waardering ;)
En thuis ben ik ook heel erg blij met min schoonmoeder, die komt eens in de 2 weken ons hele huis uitsoppen, die doet dit altijd naast haar werk.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:27

Ik werk in de vakanties als vakantiekracht bij de thuiszorg.

Ik weet wel, dat ik na 6 uur schoonmaken op 1 dag, uitgeputter ben dan een hele dag college waarbij ik uur of 11 per dag onderweg ben... :\

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 22:28

Maak jij achter elkaar schoon dan?
Ik heb tussendoor wat uurtjes vrij.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:34

Als je op iemand neerkijkt betekend het dat jezelf op een bergje staat waar je heel hard vanaf kan donderen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 22:42

_O-

Dat is wel een goeie. :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:11

Ik maak kantoren schoon. Leuk werk, ik kan mijn eigen gang gaan, en een boel gez** blijft me bespaard, wat ik wel had toen ik nog administratief werk deed. Enige nadeel: fulltime in de schoonmaak werken vergeeft mijn rug me nooit. Omdat mijn man door ziekte zijn baan kwijt is, moet ik zelf toch weer in het administratieve werk terugkeren, omdat ik meer uren moet maken. Ik ben bezig boekhouder te worden, maar aangezien ik 40+ ben, moet ik nog zien of het me lukt (duur, te oud enz...)Overigens word ik heel normaal behandeld door de meeste medewerkers op de kantoren.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:26

Toen ik 17 was heb ik ook een tijdje schoongemaakt bij de philips, voor een schoonmaakbedrijf.
Erg leuk werk, beetje ouwehoeren met die mensen die daar werken, van hop voetjes omhoog, want ik kom weer eens langs met de bezem.

Toiletten schoonmaken vind ik zelf dan minder fijn, maar goed, hoort er ook bij.
En ik vond het wel degelijk werken hoor, hele einden moeten lopen met die bezem en alles goed in de sop zetten.
Hartstikke gezellig gewerkt (en via via nog een vriendje opgeduikelt toen ook nog, het neefje van 1 van mijn collega's van toen, hahah)