Altijd jonger geschat dan dat ik ben!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:03

Lieffie, ik ben 33 en moest me laatst bij de supermarkt legitimeren toen ik een krat bier wilde halen... (bier is toch vanaf 16?). Oke, dat is een uitzondering, meestal wordt ik op 20 geschat.

Maar herken je gevoel wel, dat had ik ook toen ik net zo oud was als jij en ze vroegen of ik al in de brugklas zat, dan krijg je best moordneigingen als je bijna 20 bent en fulltime werkt.

Het heeft mij in de praktijk trouwens zelden echt tegengewerkt. Men moest altijd wel lachen als ik de leidinggevende was, maar het heeft nooit promotie/ salarisverhoging in de weg gestaan, in tegendeel zelfs. Ik reageerde (en nog steeds) altijd met "liever lang jong dan vroeg oud".

Toch zit er wel een flinke kern van waarheid in wat er gezegd wordt, later ben je er inderdaad blij mee. Al je leeftijdsgenoten doen de meest rare dingen, gebruiken vage smeersels en ondergaan soms zelfs cosmetische ingrepen puur om er jonger uit te zien terwijl jij gewoon s'ochtends opstaat, je gezicht wast en er terwijl je in de 30 bent nog geen rimpel te bekennen is. Dan ben jij diegene die lacht, echt waar.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:07

Niet altijd leuk nee.. :(
Ik ben weleens met mijn toenmalige vriend en zijn vrienden gaan stappen en op den duur nog even naar de gokhal. Dus ik hobbel er vrolijk achteraan tot de eigenaar me in mijn nekvel greep en om ID vroeg. Tja die had ik toen niet bij.
Werd ik zonder pardon buiten gezet, terwijl ik toch echt al wel 20 was _-:(

Heb de hele avond gezellig buiten op de stoep gezeten tot m'n "vriend en vrienden" er achter kwamen dat er nog iemand miste 8)7

Sindsdien nooit meer vergeten mijn rijbewijs of ID mee te nemen tijdens het uitgaan.. :=

En een lerares van school die even kwam melden dan mijn ouders nog toestemming moesten geven voor het een of ander.
Uhm ja mevrouw........... Ik ben al 22 hoor :o
Hahaha ze bood wel haar excuses aan :D

Maar eigenlijk heb ik er nooit veel problemen mee dat ze me minderwaardig behandelen of zo..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:13

Hier nog één die het merkt. Ik ben 22 en word soms nog 16 geschat. Ik heb net stage gelopen in het onderwijs en tussen als ik de eerste klas les gaf kwamen ze controleren of er wel een leraar was :+ en als ik ertussen liep herkende ze me ook niet ze worden groot tegenwoordig, naja of ik ben zo klein :+

Maar ik weet nou wel hoe onbeschoft leerlingen soms worden behandeld! Gelukkig wisten de leerlingen wel wie de controle had :+ daar staan mensen dan erg verbaasd om te kijken.

Nathalie

Re: Altijd jonger geschat dan dat ik ben!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:38

Ik moet standaart mijn legetimatie laten zien als ik sigaretten ga halen. Ben 22. :)
Ik ben er inmiddels aan gewend en maak me er niet druk om.
Verder heb ik er dan ook geen last van, ga nooit stappen, dus geen guppies achter me aan o.i.d. :P

Wel wordt ik vaak niet zo serieus genomen op het werk, maar dat is de klant zijn eigen probleem. ;) Als mijn vriend zegt (we werken samen) dat ik de baas ben van de winkel, begint 8 op de 10 mensen te lachen. :+ Tja en het is toch echt zo.... Op papier mijn moeder, maar ik ben de manager en doe alles. :+ Maar er komt nooit een klant naar me toe om wat te regelen, en regelmatig vragen er mensen aan mij waar de baas is.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:53

Ach ik moet er altijd hartelijk om lachen :) ik ben nu 27 en wordt nog altijd iets van 20/22 geschat. Ben ook de manager van een winkel en neem alle beslissingen wat betreft klachten oid en dan moeten mensen ook altijd naar mij toe. Terwijl er ook oudere dames in mijn zaak staan. Dan zie je ze ook altijd kijken van... huh moet ik bij haar zijn? Dat vind ik altijd wel leuk :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:18

raket schreef:
En met het jureren breng ik ruiters in verwarring, weten ze niet wie de jury is. Daarom ben ik tegenwoordig verkleed als mevrouw Janssen zoals een vriendin dat zo grappig roept. :D :D :D

Herkenbaar. :D Ik heb meerdere keren gehad dat de voorlezer zich aan de bijrijderskant van m'n auto bij de schrijver ging melden. :))

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:04

Jep. Ik word ook jonger geschat.
Ik ben 'pas' 17, maar alsnog is het wel vervelend.
Ik kan niet zonder ID uitgaan of drank halen. :=

Laatst werd er om legitimatie gevraagd bij een 15+ evenement. :=

Voordeel is wel dat ik er al 3x onder een uit bekeuring ben gekomen bij politie-agenten door te zeggen dat ik pas net 14 was, en mijn ID onderweg was O:)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:29

Ach ik word altijd een jaar of 3-4 ouder geschat da's ook niet alles...
Leven en laten leven.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:01

Ik zelf word altijd ouder geschat, maar laatst stond ik met een vriend te praten en toen kwam er 1 van zijn vrienden bij staan. Dus zeg later ook zo, goh, wat is jou kameraad nog jong! Hij kijkt me aan, hoezo? Nou, hij is 16 / 17 en jij 25! Meneer moest heel hard lachen want zijn kameraad was dus ook gewoon 25. Arm joch moet zich ook altijd nog legitimeren als die met stappen ergens naar binnen moet.

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:08

Nou bij mij is het juist het tegen overgestelde...
Ik ben 24 en ik word meestal rond de 27/28 geschat......
IS ook niet altijd leuk.. hahahaha

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:11

Ik werd laatst 45 geschat :( (ik ben 34)
Ik zou liever weer 20 geschat worden hoor, geniet er nog maar even van! :D

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:13

laaauwrah schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik ben 25 maar word ook 16 a 18 geschat hoor.
Als ik ben stappen heb ik regelmatig 16 jarige guppie's achter mij aan...

daar heb ik nou ook zoveel last van. pubers die me proberen versieren :Z

Echt verschrikkelijk allemaal van die kneuzen ook nog... :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:13

ik ook :j heerlijk laatst nog 27 terwijl ik 33 word.

riep vorig week dat ik 24 was in de kroeg maar die gozer geloofde dat niet :roll:

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:14

tita schreef:
ik ook :j heerlijk laatst nog 27 terwijl ik 33 word.

riep vorig week dat ik 24 was in de kroeg maar die gozer geloofde dat niet :roll:

:roll: Ja hoor, ZIJ wel weer... :+

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:07

Ik ben 28 en ik wordt regelmatig begin 20 geschat. Het helpt ook niet mee dat ik geen auto rij, ik tuf al zo'n 12 jaar op een scooter rond haha.
Toen ik mijn vriend leerde kennen dacht hij ook dat ik een stukje jonger was, maar hij ziet er zelf ook jonger uit dan hij is. Dus we passen goed bij elkaar (hij is een half jaar ouder dan ik).
In mn werk is het soms wel lastig, mensen denken toch vaak dat je niet zo veel ervaring hebt. Maar als ze me eenmaal kennen is dat wel over.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:11

Ik wordt ook altijd jonger geschat en moet vaak ook aan mensen die ik in de kroeg bijvoorbeeld leer kennen mn ID laten zien voor ze geloven dat ik 22 ben.
Ik zeg altijd maar quasi arrogant: Ach, als ik 40 ben lijk ik nog 30.
Natuurlijk afgezaagd maar je kan het beter zelf maar zeggen dan dat andere mensen het doen. En zo laat je ook zien dat je er niet zo mee zit. Daarnaast snap ik wel dat het vervelend is omdat je niet serieus genomen wordt. Maar als mensen je dan beter leren kennen merken ze vanzelf dat je wel volwassen bent.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:21

Ik ben 16, 1.58m lang. En wordt altijd rond een jaar of 12/13 geschat. :') Heb er verders geen problemen van hoor. Ik drink geen alcohol en rook niet dus heb de 16-jarige leeftijd niet echt nodig. Ik heb een bromfietscertificaat, en een brommer. En nog nooit aangehouden. ;)

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:38

Hier nog zo iemand die vaak jonger wordt geschat. En dan vooral als je geen make-up draagt.
Ik geef toe. Ik zie er jonger uit dan ik ben. Vroeger had ik er meer problemen mee. Ik heb enorm zitten tobben toen ik op m'n veertiende, als negenjarige werd geschat. :+ Als ze mij nu zien lopen, schatten ze me vaak een jaar of 12/13 terwijl ik toch écht zeventien wordt over 6 maand.
Als ik mijn mond hou, nemen ze me niet serieus en merk ik echt het discriminerende effect.
Tot ik mijn mond opendoe en er plots algemeen nederlandse, beleefde, wetenschappelijke en een tikje discussiërende taal uitkomt.

Zo ging ik voor mijn abbonnement horen. Wel, we hebben je pas nodig voor de gegevens. Ik geef mijn pas. "Oh, nog geen 18?!"

Tjah, leeftijd is moeilijk te schatten. Ik heb het gevoel dat de media, tienerpersonages neemt die er ouder uitzien dan wat ze spelen en dat daar het misleidende effect zit. En tjah zeg nu zelf. Zij worden volgeplamuurd met make-up, haar wordt mooi gedaan,... Je zou er niet voor niets ouders en beter uitzien. ;)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:45

K word altijd ouder geschat, komt gewoon opmdat ik dus kennelijker volwassener praat, en k heb best wel een volwassen figuur..

Mja, der werd laatst gevraagt of men rijbewijs was ingevorderd want ik was toch wel 22 jaar, k ben 14 ¬¬´

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:57

Ik ben ook zo'n gelukkige! ;) Ik word ook vaak jonger geschat dan dat ik ben. Ik ben nu 24 en over 3 maanden al 25, soms vind ik het erg vervelend. Vriendinnetjes van mij zijn 27 en 28 en zij worden ook vaak jonger geschat en samen lachen we er maar om als we uitgaan..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:13

Ach, ik ben 26 en mag me ook nog steeds legitimeren voor sigaretten. Laatst was er een kassadame bij de AH en die maakte het wel heel bont.
Ik had mijn legitimatie al klaar voor de sigaretten en er was een vriendin met me mee, die er overigens wel als 21 uit ziet en ook zou oud is.

De dame kon mij de sigaretten niet weigeren vanwege mijn ID, dus gooide ze het er maar op dat de vriendin die mee was zich óók moest legitimeren. Die had geen ID bij zich. Dus ik kreeg geen sigaretten.

Dat is me nog nooit overkomen, vond het pure pesterij. Eerst moest ik lachen omdat ik het zo idioot vond, en toen werd ik woest. :(
Ik heb echt stennis geschopt daar, iets wat ik normaal nooit doe :P stom wijf.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:05

Ik word ook altijd jonger geschat en nu ik zwanger ben zie je mensen kijken van: zo, die is er vroeg bij!
Maar dat valt dus best wel mee ;) .

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:14

Ik ben 32 en ik word ook nog steeds begin 20 geschat.
Ik had dat ook, Ninita ;). Ik was 25 toen ik beviel van mijn 1e kind. Ik hoorde mensen gewoon smoezen van: Daar heb je weer een tiener met een kind :roll:
Maar mijn moeder is 50 en word regelmatig begin 40 geschat en mijn oma van 75 zelfs nog 59 dus het word later wel erg leuk hoor om er jonger uit te zien ;). Maar op jouw leeftijd vond ik dat ook ECHT niet leuk hoor :n.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:31

Achja, vervelend dat snap ik.. maar ik zou me er verder niet zo druk ommaken. Leeftijd inschatten blijkt nogal moeilijk te zijn voor vele mensen ;) Ik word héél af en toe ook jonger geschat nu ik 20 ben, maar toen ik 18 was werd ik juist altijd ouder geschat. Ik luister er niet echt naar en trek me er niks van aan :) Dat is het beste wat je kan doen.
Ik zie er ook jonger uit als ik lang haar, heb nu kort haar en zie der al meteen een stuk ouder/volwassener uit. Maar ik zou echt niet je kapsel en/of kleding daarvoor gaan veranderen!
Kleed je hoe jezelf wilt, ondanks de reacties dat ze je jonger vinden lijken. Gaat vanzelf wel over ;)

Denk maar zo zoals ik dus ook altijd zo; leeftijd inschatten is nooit makkelijk en meestal zitten mensen ernaast.
Als je die instelling hebt dat je je beter moet bewijzen omdat ze denken dat je jonger bent straal je dat ook uit.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:35

Ik ben 24 en moet me nog regelmatig identificeren voor drank en sigaretten.
Kan soms erg vervelend zijn.
Toen ik zwanger was(was toen 19) werd ik vaak met veel medeleiden aangekeken, dachten vast daar heb je weer een meisje van 13/14 die zwanger is.

Wat wel grappig was, ik ging laatst met mijn zoontje naar het zwembad en daar probeerde jongens van 15/16 jaar mij fanatiek te versieren(handstand doen, knipogen ze haalden alles uit de kast), die dachten vast dat ik met mijn broertje was.