Nu gaat ze me echt te ver

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:35

corientjuhh schreef:
Naja dat ze me berichtgeschiedenis leest vind ik echt niet kunnen, hallo mag ik ook wat privacy?

Die kun je uitzetten hea?

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:39

vroeger had je dagboeken en nu msn, ga gewoon op een normale manier het gesprek met je moeder aan,als je niet als een puber behandelt wilt worden dan moet je je daar ook niet altijd naar gedragen,vertel haar rustig dat je het gevoel hebt dat ze je niet vertrouwd en dat je dat heel vervelend vind, waarschijnlijk is het van haar vissen naar wat je met de jongens ''uitvreet'' en durft of wil ze dat niet rechtstreeks vragen,begrijp haar wel , heb zelf ook twee pubers proberen op te voeden(aardig gelukt)
ik vind wel dat je gerust kunt vragen om je privacy te respecteren.
t'is wel zo dat een goede relatie met je mam van twee kanten moet komen dus wil je respect dan geef je dat ook.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 15:45

Hoe dan? Dat uitzetten

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 15:46

Nativa schreef:
corientjuhh schreef:
Naja dat ze me berichtgeschiedenis leest vind ik echt niet kunnen, hallo mag ik ook wat privacy?

Gaat ze dit niet lezen dan? Dan word het vast nog gezelliger :')

Nee, dit nog net niet :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:53

corientjuhh schreef:
Hoe dan? Dat uitzetten

Bij waar je msn naam veranderd staat ook een tabblad 'berichten' en daar tussen staat ergens berichtgeschiedenis opslaan.. gewoon zorgen dat dat niet aangevinkt is;)

corientjuhh

Re: Nu gaat ze me echt te ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 15:54

Oke thanks :D

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:58

Dat je dit tever gaan noemt.
Goh wat heb ik een medelijden met jouw erge leven..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:01

reageer gewoon niet hier als je toch alleen maar hebt te zeggen dat jullie totaal GEEN medelijden hebben. Ik snap haar wel, want soms zit ik ook in de stress om de kleinste dingetjes. Je kunt ook een compromis stellen. Als jij bv. zegt; als ik 3 x per week naar de manege mag, dan ga ik ook meer aan mijn huiswerk. Of ; als ik mijn huiswerk af heb en mijn leerwerk heb geleerd, mag ik naar de manege.
Als je laat zien dat je zelfstandig kunt zijn, zal ze je meer moeten loslaten.

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:04

Ik erger me gewoon aan die topic titel.
Moet zij eens kijken als haar moeder ECHT een keer tever gaat ;)

Maar als je er echt last van hebt, ga dan een keer met haar praten en zeg dat je het vervelend vindt.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 16:05

Ja, dat wil ik ook, maar dan zegt ze dat ik een keer moet luisteren en blablablabla enzenzenzenz
Nou ja, wat nou niet luisteren

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:07

maar ik zie dat jij een verzorgpaard hebt? Nog wel van het meest geweldige ras haflinger? :D Poeh ik zou dolgelukkig zijn!! denk gewoon even aan de positieve kanten, ik heb het idee dat je erg in negatieve gedachten denkt.

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:08

Ik denk dat het niet alleen aan je moeder ligt hoor.
Maargoed daar ben je puber voor.
Zo gaat dat nou eenmaal soms.
Misschien moet je zelf ook wat meer je best doen?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:11

Ik mis het stukje waar je moeder te ver in gegaan is? Of maak je je hier echt zo druk om?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:01

Lastig he die pubertijd :D
Ik wou dat ik met dit probleem te kampen had in mijn pubertijd.
Dan had het allemaal een stuk makkelijker geweest.

En als je echt zo graag kado voor die vriend wil kopen dan zeg je het toch gewoon niet ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:36

haha ik moet stiekem wel een beetje lachen, hoewel ik snap dat het irritant is hoor :') (maar bij de titel had ik minimaal een bloedneus en gekneusde ribben verwacht :') )

Mijn moeder denkt dat iedere jongen met wie ik omga een loverboy is.. Vervolgens wordt ze half panisch als ik gewoon een keertje iets met ze onderneem... :') :D Moeders....

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:37

Bij dit soort verhalen denk ik, wees blij dat je je moeder nog hebt..
Er zijn ook mensen die hun moeder veel te vroeg zijn verloren. Denk daar eens aan. Nu denk je misschien nou dan heb ik er tenminste geen last meer van, maar als het echt zo was.

Ze gaat niet te ver ze toont alleen maar interesse en als je het irritant vind dat ze je smsjes en berichtengeschiedenis leest, vertel dan dat je dat niet wilt en verwijder die dingen gewoon ;) en als ze niet luisterd, dan reageer je er gewoon niet meer op.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:45

Hmm ik vind je wel erg overdrijven als ik zo eerlijk mag zijn. Maarja makkelijk gezegt want iedereen heeft in de puberteit gezeten, dan erger je je inderdaad vaak aan je ouders. Zo heb ik het zelf ook gehad, maar als ik er nu op terugkijk kan ik er alleen maar om lachen.
Het zijn gewoon interesses van je moeder, ze zal het vast niet doorhebben dat jij je er zo aan ergert.
Maar vertel dat dan gewoon op een rustige toon tegen je moeder, dan begrijpt ze dat vast wel. Maar bedenk wel dat je moeder het niet zo bedoeld zoals jij denkt. Zou een beetje raar zijn als je zusje (die dus nog jonger is) wel met jongens om mag gaan en jij niet!? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:17

Achja, ze is gewoon nieuwschierig he :)
Het kan idd veel erger, besef je dat goed... Maar als ze smsjes etc leest dan zou ik toch ook wel pissig worden, denk alleen dat ze daar wel mee stopt als je dat gewoon zegt. Of geef er geen kans om je smsjes etc te lezen :)