Wat zijn mijn mogelijkheden nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Wat zijn mijn mogelijkheden nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:24

Ja, inderdaad, urgentie kan ik wel op mijn buik schrijven.
(Nadia, hopelijk is uiteindelijk alles goed gekomen voor je!)
Ben gisteren bij maatschappelijk werk geweest; zij kunnen ook niets voor me doen. Alle instanties schreeuwen wel dat ze het graag zouden willen doen.
Ik heb op diverse sites advertenties staan. Probleem is wel dat ik geen gemeubileerd gebeuren van honderden euro’s kan betalen.

En toch snap ik er helemaal niets meer van. Mevrouw van woningbouw zei dat het nog wel een jaar kon gaan duren als ik niet op andere woningen (flats, vanaf 1-hoog) zou reageren. Maar als ik zo eens kijk…Er staat nu een woning opnieuw geadverteerd: vorige keer was ik 29e van de 98 reacties en nu sta ik 12e van de 91 reacties.
Ik sta iedere keer bij de 1e 20-25 (vaker tussen 10 en 20e dan erboven) bij de kleine eengezinswoningen; eigenlijk dezelfde plekken als flats…
Dus dan zóu je toch zeggen dat er echt wel wat schot in de zaak zit? Ik heb besloten me daaraan ‘vast te klampen’, de hoop niet te verliezen en het hardste te juichen als ik wel een ander huisje heb. Voor mijn gevoel kan ik dan ook pas écht verdergaan als het ware. Rust…

De politie belde me gisteren terug voor maken van afspraak voor doen van aangifte voor de schade aan mijn auto. Ik heb maandag weer een afspraak (weer een uur verlies in mijn leven…) daarvoor. Ze gaf me als tip om mijn auto steeds in een andere straat te parkeren en op andere plek waarop ik heel verdrietig en ook kwaad tegelijk werd omdat dat in mijn ogen wel mijn vluchtmobiel is…

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:32

Dat is toch te zot voor woorden? De politie zegt eigelijk dat jij je gewonnen moet geven?!?

Kan je niet beter eerst verhuizen en van daaruit verder verhuizen (of raak je dan weer je opgebouwde jaren kwijt?)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:45

Ja zodra ik nu via de woningbouw welke woning dan ook accepteer, dan raak ik mijn inschrijftijd kwijt (nu 3 jaar) en moet ik weer opnieuw inschrijven en reageren. Daarom wilde ik graag bemiddeling; zodat ik eerst kan verhuizen en dan van daaruit op mijn gemak reageren op een echt geschikte woning maar zelfs dat kan blijkbaar dus niet.
Maandag bij de politie nog een keertje sméken of ze wat kunnen betekenen op dat gebied.

Om over het financiële plaatje van 2x verhuizen al niet eens te spreken!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:25

tjee.. das niet niks zeg...
ik weet niet waar je woond,maar hier bij mij in de buurt (noord-holland) staat genoeg te huur.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:25

valine schreef:
tjee.. das niet niks zeg...
ik weet niet waar je woond,maar hier bij mij in de buurt (noord-holland) staat genoeg te huur.

vertel! :D want ik ben druk zoekende maar kan toch echt niks vinden :n

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:32

waarom ga je niet antikraak wonen voorlopig?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:44

Ik heb het hele topic zo´n beetje doorgelezen, jeetje wat een rotsituatie zeg.

Maarreh, als hij zich nou WEER aan je deur meldt voor een spel of een of ander lor, kun je dan niet beter zeggen: `oh hallo ben je d´r weer, wacht effe hoor, ik bel effe`. Dan vraagt hij natuurlijk: `wie bel je effe`. En jij: `Ja, de politie natuurlijk want die zijn er inmiddels druk mee bezig`. Of denk je niet dat de politie dan even langs zal willen rijden? Je kunt dit denk ik wel met hun overleggen, dat ze dan meteen even een rondje in jouw buurt doen. Ik denk niet dat je ex dan nog lang aan je deur durft blijven staan. Doet hij dat wel en komt de politie (wijkagent?) idd, dan kun je hun mooi het woord laten doen. Dat maakt misschien wat meer indruk.

Die auto zou ik voorlopig helemaal niet laten maken, omdat als je het gewoon laat zitten, het meer overkomt van: laat maar, interesseert me niet. Als je het wel maakt, geef je meteen aan dat hij inderdaad iets kapot heeft gemaakt wat jou raakt.

Wat het wonen betreft, daar heb ik ook zo snel geen oplossing voor. Misschien zou ik als ik in jou situatie zat liever eerst een kamer zoeken en van daaruit verder kijken, maar ja, da´s ook niet ideaal natuurlijk. Zeker niet met poezen. Dus dat zou ik ook echt niet weten, zeker omdat je financien toch beperkt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:47

Mer1980 schreef:
Imago01 schreef:
Vrienden van me beginnen het flink zat te worden en er komt een moment dat ik die niet meer kan tegenhouden en dingen uit de hand gaan lopen…

Heel eerlijk: laat het maar uit de hand lopen. Mijn ex had dit niet moeten flikken die had minstens een maand uit een rietje mogen eten := (als ik heel bokt over mij heen krijg: sorry maar on-topic blijven graag aanvallen mogen ook via PB)

ik ben echt anti-geweld.. maar dit soort mensen verstaan denk ik idd maar één taal :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:10

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:12

Hoe gaat het nu met de TS? ben je al een stap vooruit??

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:27

Urgentie krijg je tegenwoordig alleen als je huis is afgebrand of dergelijken.

Máár misschien kun je wel naar de woningbouw toe gaan en zeggen dat je huurgenot echt gedaalt is en een klacht indienen bij de woningbouw.

Vrienden van mij hadden een agressieve buurman die hun nogal vaak lastig viel of overlast maakte om hun dwars te zitten.
Zij mogen nu minder huur betalen en daar baalt de woningbouw natuurlijk van en sinds dien staan ze vaker bij de betreffende buurman op de stoep om te zorgen dat hij zich 'inhoud'.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:28

Imago01 schreef:
Woningruil zal ik gaan proberen, hoewel ik mezelf weinig kans geef omdat ik maar een klein huisje te bieden heb en eigenlijk 'meer' zoek. (2 slaapkamers, wat grotere woonkamer en een keuken die je ook echt als zodanig kunt omschrijven..).
Maar, wie niet waagt, die niet wint...

Ach, je weet maar nooit! Er zijn vast mensen die in na een scheiding in een huis zitten die te groot en te duur voor ze is. Of mensen die hun baan verliezen en kleiner moeten gaan wonen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 10:36

Afgelopen maandag heb ik aangifte van vernieling gedaan bij de politie. Het (nieuwe) computersysteem liep vast, dus ze zou het verder weer opnieuw doen. Vandaag ga ik er even langs om te tekenen en waarschijnlijk wordt ex op bureau geroepen om verklaring te doen aangezien ik hem heb aangewezen als mogelijke verdachte. Dat moest ik dan vandaag verder afstemmen want ik wil het weten als hij opgeroepen wordt!

Verder belde maatschappelijk werk, dat ik van onderaan de lijst toch maar bovenaan ben komen te staan omdat ze ‘de situatie zorgelijker vinden dan ingeschat’. Ze kunnen wat betreft urgentie niets voor me doen maar ik kan wel mijn eitje kwijt…

Toch klamp ik me aan alle kanten vast aan de reguliere woningbouw. Via mijn werk ga ik het nog proberen om via een andere kant binnen te komen en verder heeft mijn moeder een vriendin met ook weer een vriendin die in gemeenteraad zit, dus wellicht kan zij nog wat betekenen.
Omdat ik toch een huis ‘naar mijn zin’ wil en niet in financiële problemen wil geraken (omdat ik dan hem de schuld ervan blijf geven en hij zo nooit uit mijn leven raakt), blijf ik het via de reguliere weg ook proberen.

Gekke is: 6 weken geleden had ik gereageerd op een woning: einduitslag: 29e van de totaal 98 reacties. Die woning stond nu opnieuw geadverteerd met als einduitslag: 12e van de 102…
Ik geloof het mens van de woningbouw dus echt niet dat het nog een jaar kan gaan duren. Ik denk echt dat ik met 4 a 5 maanden op de reguliere manier wel wat moet kunnen krijgen.

Verder ga ik me niet meer laten bang maken door die loser (sprak zij dapper terwijl haar moeder dus van de week haar ramen stond te lappen… :o ) en zal ik ook nog via een kennis (politieagente) mezelf goed laten informeren. Ik weet inmiddels ook wel tot hoever die grens ligt voor de wet dus tja, ik kan ook in geval van nood, mijn voordeel ermee gaan doen! Ik moet wel, hij dwingt me wel in die positie.
En maar blijven duimen dat ik niet met 4 lek gestoken banden kom te staan!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:48

Ik weet dat ze hier in de buurt een woning verhuren waar regelmatig wisseling in is. Volgens mij kan je dat ook voor langere tijd huren. Ook staan er hier een aantal huizen al wat langer in de verkoop en worden daarom ook verhuurt. Ik denkt dat je idd op marktplaats een advertentie kan doen dat je een huis wil huren die te koop staat.
Succes!
Vraag me stiekem af waar je nu woont :P ivm drug buurt enzo :P

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:55

Jeetje,je zit idd in een lastig parket..

Ik zou idd proberen particulier te gaan huren en jou eigen woning dan maar een poosje te ver-onderhuren.
Dat mag dan wel niet,maar zo zit jij voorlopig niet met een dubbele schuld(last) en zit je toch op een andere plek.
En zou hou je je status op de lijst van de woonstichting ook aan.

Heel veel succes en anders idd toch eens richting anti kraak kijken?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:56

Bah wat een rotsituatie zeg! Misschien dat er met die vriendin uit de gemeenteraad wel iets viavia te regelen valt. Weet je ex van Bokt af? Anders zit hij hier mee te lezen en weet alsnog waar je terecht komt en hij weet je gevoelens. Zulke mensen zou je toch... _-:(
Misschien valt er inderdaad iets te bedenken met handelen uit nood? Sterkte!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:15

Als het goed is, weet hij niets van bokt af. Wel heeft hij van de week mijn hele hyves lopen te checken. Krabbels had ik helaas nog niet geblockt en een vriend van me wist te vertellen (die een krabbel bij mij had geplaatst) dat ex dus ook bij die vriend heeft gecheckt.
Aan de andere kant heb ik zoiets van: laat hem maar komen, laat het maar eens écht escaleren (zonder dat ik in gevaar ben met mijn leven) en laat hem maar even over die grens gaan, dan kan de politie er tenminste wat mee, snappen jullie?

Mijn huisje onderverhuren mag inderdaad niet, maar ja, er mag wel meer niet. Ik heb me tot nu toe keurig aan de wet en regels gehouden, maar blijkbaar bereik je daar helemaal niets mee. Ik zou mijn huisje best willen onderverhuren maar ik moet daar eerst iemand voor vinden.

Advertenties heb ik geplaatst. Evenals op woningruil etc. gezet. (Anti-)kraak hou ik constant in de gaten. Ik woon overigens in Heerhugowaard, Noord-Holland en dan in de ‘slechtste’ wijk…
Ik kan het me niet ‘permitteren’ om ver buiten mijn woonplaats te gaan wonen. Ik heb een vader in achteruitgaande gezondheid met Parkinson; bovendien zit ik dan met hogere reiskosten. Om de kosten wat te drukken, eet ik momenteel een paar x per week bij mijn ouders (sparen voor het nieuwe huisje en bovendien is het gezelliger dan alleen eten). En mijn paard staat nu op weinig km’s afstand…

Wel heb ik inmiddels wat ‘zelfverdedigingsmaterialen’ besteld via een buurman. Echt vluchten, mijn huis uit, dus naar blijf van mijn lijf of naar mijn ouders (=gratis) doe ik pas als mijn ex me daadwerkelijk wat aandoet in de vorm van lichamelijk geweld. Voor die tijd is zijn kop er al afgetrokken door mijn buurman, als die thuis is. Aangezien die buurman constant zitten te flippen door de GHB schakel ik die pas in uiterste nood in…Maar wel een iets fijner gevoel.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:24

Fijn dat je buren zijn kop er wel af willen trekken :P Dacht al dat je daar woonde, heb ooit eens op jouw advertentie gereageerd voor een bijrijder :P Maar zoals ik al zei: bij ons in het dorp (Spanbroek, hooguit 20 min van hhw) staan wel wat huizen.
En als een op funda.nl gekeken?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:19

Wat betreft die huizen op marktplaats, dat werkt een beetje hetzelfde als verzorgpaarden, je gaat op zoek naar een leuk paard, maar je vind helemaal niks. Wanneer je dan zelf een advertentie plaatst dan krijg je in eens 100 reacties van mensen die zelf ook juist op MP kijken, maar niks plaatsen omdat je uit een eigen advertentie veel beter kan zien wat voor type iemand is en of die binnen jou eisenpatroon valt.
Het kan dus zeker wel heel goed werken om zelf een advertentie te plaatsen.

Je zit wel een in een klote situatie zeg, ik weet hoe vervelend een opdringerige ex kan zijn die je niet met rust wil laten en alles probeert om je te pakken te krijgen, maar dank toch wel op mn knietjes dat ie niet bij me in de straat woont :=
Veel sterkte met de situatie iig en ik hoop dat je snel een leuk huisje vind en weer verder kan met je leven!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:50

Dank je wel!

Ik heb een alias aangemaakt op MP en de advertentie op een andere manier omschreven…ex neust er veel op rond en je weet maar nooit!

Oh ja en gekker kun je het weer niet verzinnen. Politie is mijn aangifte ‘kwijt’….maandag a.s. werkt de mevrouw pas weer die alle gegevens had opgenomen dus mag ik weer bellen om te vragen waar de boel gebleven is.
Echt weer iets voor mij om te overkomen…

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:57

en woningruil? dat kan zonder je inschrijftijd of wat dan ook. Als je maar een gek kan vinden met een beschikbaar huis die met jou wil ruilen ;)
De woningbouwvereniging vind dat ook prima. Jullie blijven allebei huurder maar krijgen wel gewoon een nieuw contract etc. Tussen verschillende verenigingen kan dat ook gewoon (als je naar een ander dorp wil/kunt)
misschien ook voor tijdelijk een goede oplossing!

http://www.woningruil.nl/Home.aspx

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 07:36

Dank je wel! Daar heb ik mijn woning idd al op staan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:16

En, hoe gaat het ondertussen met je?