Wie rijdt er hier allemaal cabrio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:01

DyMarvel schreef:
lederen bekleding (al word dat wel heet in de zon)

Dat is een NoNo inderdaad omdat het heet wordt in de zon en een cabrio open de bekleding in de zon heeft. Het kleeft ook omdat het zweterig is. In de praktijk rij je dan met handdoeken in de auto om op de bekleding te leggen.
Het voordeel is dat het makkelijk schoonmaakt, maar dat weegt míjns inziens niet op tegen het hete en plakkerige van ´leer´. Aangezien ik de auto schoonmaak is dat een ervaringsgegeven ;)

Wat betreft alle adviezen over de flapkap; er is een enórm verschil in de materialen welke gebruikt worden. Het varieert van lappen vinyl tot stevige katoen met of zonder speciale impregneringen. Je kan dus in het algemeen géén passend advies geven omdat de gebruikte materialen en eventuele impregneringen té veel uiteenlopen.
Zo is voor sommige vinyl-achtige materialen een spuitbus siliconen een weldaad, maar is dat voor sommige kwaliteitsdekken regelrechte vernieling.
Sommige kappen kan je waterdicht maken met Harmisol-achtige spoelingen, anderen beschadig je daarmee.
Idem zeepproducten.
Er zit té veel té groot verschil tussen de materialen. De enige (bijna) zekere is dat de kappen tegen milde autoshampo zonder was kunnen.

Ook is er verschil in het materiaal waaruit de doorzichtige delen bestaan. Dat loopt van plastic tot glas en daartussen zit een wereld van andere materialen.

hc

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 12:28

hc als ik dat zo hoor is een cabriokap lastig en tijdrovend om te onderhouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:48

DyMarvel schreef:

Welnee, ik ben een absloute kappenmishandelaar, laat vogelestront er net zo lang opliggen tot het gaat regenen, was hem een keer per jaar met groene zeep, en de rest echt met de franse slag hoor.
Ligt natuurlijk wel aan het materiaal, zo'n stoffen kap vraagt wel wat meer aandacht. Niets vor mij dus :)
Zag er in het begin ook erg tegenop hoor, en toen ik een paar jaar geleden de eerste scheurtjes zag in de hoeken schrok ik toch wel even.
Maar zit er nu nog steeds op, mss dat ik over een jaar of drie moet geloven aan een andere kap.
Maar dan zit ie dr ruim 15 jaar op, dan is een auto in principe niet meer interessant. En dat met mijn verzorging.
Waar je wel voor uitkijken moet is idd de wijk waar je woont, als die niet zo christelijk is zou ik er van afzien, want je wilt ook nog wel lekker slapen lijkt mij :P

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 12:51

ik woon gelukkig bij de utrechtse heuvelrug en in een dorpje vlakbij den haag. dus veilig staat hij wel.

wanneer kan je prijstechnisch beter een cabrio kopen? is het waar dat eind van de zomer mensen ze goedkoper wegdoen? of is dat een fabel

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:52

Een honda is wel hoogtoerig, dus je moet ervan houden om op hoge toeren te rijden op de snelweg. Ik krijg mijn vriend niet in een andere auto, heb van alles geprobeerd (aygo, MG, bmw) niks werkt. De vti uitvoering die wij hebben, plus nog wat aangepast zit rond de 6,5 sec naar de 100. Verbuik valt ook mee, ongeveer 400km op een tank van 40€. Hier op marktplaats staat er eentje te koop, maar hier zitten wel andere bumpers op. Automarkt is op dit moment zowieso bagger dus kopen die hap!

Lange link van MP
Laatst bijgewerkt door iefke op 19-06-09 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link aangepast

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:53

DyMarvel schreef:

Waar baseer je dat op? Ik lees dat nergens.
Lees het instructieboekje en je weet wat het materiaal is en wat je kan gebruiken. Doe wat daar staat en niet wat er niet staat.
Je moet een stoffen zadel ook niet met leerzeep schoonmaken :)*

Zoals onze gewaardeerde wijsgeer Cruijff zegt heb elluk voordeel zu eigu naodeel.
Als je een vast dak hebt, heb je geen open kap en andersom.
Dat een flapkap niet zo sterk is als een plaat staal is helder, maar een flapkap kan je compact opvouwen, een plaat staal niet.
Opvouwbare hardtops zijn steviger, maar liggen als een stapel opgevouwen platen ergens ruimte in te nemen.
Handmatig moet je met de hand doen, maar kan weinig mee fout.
Automatisch gaat makkelijk maar heeft een hele berg componenten die kapot kunnen.

Maak je keuze maar.

hc

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:57

Ik heb ook een cabrio. Dak gaat niet automatisch maar is met 2 tellen open, echt heerlijk in de zomer. Als je dicht rijd heb je wel beetje last van de wind maar ik zelf vind het niet storend :).

Succes met je zoektocht.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 12:59

romeo2007 dat is idd een mooi prijsje en lekker pittig. Ik heb nog de pech dat mijn partner van snelheid houd en een pittige auto erbij wil.

hc, ik denk dat je wel een punt heb wat automatisch betref

Saskiaatje

Re: Wie rijdt er hier allemaal cabrio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:01

Mijn cabrio is deels handmatig en deels automatisch. De achterkant moet je zelf vastzetten en daarna kun je 'm automatisch naar voren schuiven. Ik vind het geweldig, heerlijk als het warm is, ook gewoon warm in de winter, staat leuk en sportief. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:04

Chiqa schreef:
Waar je wel voor uitkijken moet is idd de wijk waar je woont, als die niet zo christelijk is zou ik er van afzien, want je wilt ook nog wel lekker slapen lijkt mij :P

Dat is een zeer ongelukkige uitspraak.

Ik heb in een sociaal zwakkere christelijk wijk gewoond en deed de auto niet op slot met een briefje dát deze open was.
Ik heb in een sjieke christelijke bungalowbuurt gewoond waar het verveelde rijkeluisgrut eerst hárd aangepakt moest worden omdat tegen moedwillig vandalisme een open deur geen zin heeft.
Ja, ik heb gezeur gehad met de christelijke ouders omdat het vandalisme van hun grut een product was van hun eigen slappe hap.
Ook gezeur met de politie omdat je een auto af moét sluiten.

Uiteindelijk was mijn laatste auto die in een woonwijk op straat stond een stokoude ex-leger LandRover 88. Kap er simpelweg helemaal áf, deuren niet afgesloten. Regenwater liep er wel weer uit :D
Kwam de christelijke buurvrouw klagen dat het gevaarlijk was omdat haar kinderen er in speelden en een ongeluk konden veroorzaken..... Jaja.

hc

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:09

Een vriend van me heeft er een.. heeeerlijk. :)
Lekker op de achterbank gaan staan en dan met je haren in de wind! :)
Ik denk dat voor erbij het wel leuk is, maar zou het nooit als enige auto nemen omdat het met toch onhandig lijkt in de winter en met mensen die idd erin gaan snijden enzo.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:11

hahaha mensen die erin gaan snijden enzo zo klinkt het net een taart :Y) sorry ik heb flauwe humor.
ja heb gelukkig meerdere auto's maar wil deze wel als mijn eigen ''hoofd'' autotje gaan gebruiken. 9boodschappen enz heb ik andere autos voor maar naar werk enzo)

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:13

Thuis hebben wij een bmw cabrio, met een softtop kap!
Heerlijk voor in de zomer! Maar die kap moet je goed onderhouden! Helaas doen wij dat niet en zit de aanslag erop..
Momenteel staat hij bij een autopoetser die gaat proberen de kap weer mooi te krijgen!
Wij hebben een elektrische kap, heel handig, maar niet zo snel.
Leren bekleding, erg warm in de zomer, dat is een groot minpunt!
Maar verder is het heerlijk hoor ;) Maar ik rij het liefst in me eigen peugeotje 206!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:17

chesssiej jij zou dus niet voor een cabrio gaan.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:18

DyMarvel schreef:
hahaha mensen die erin gaan snijden enzo zo klinkt het net een taart :Y) sorry ik heb flauwe humor.
ja heb gelukkig meerdere auto's maar wil deze wel als mijn eigen ''hoofd'' autotje gaan gebruiken. 9boodschappen enz heb ik andere autos voor maar naar werk enzo)

Hahaha even de auto aansnijden. :')
Maar ik denk dat het best kan hoor, die daken zijn ook wel weerbestendig. :D En is vet lekker na een dagje werken als het mooi weer is met open dak terug te rijden lijkt mij. :)

Chessiej: BMW cabrio's vind ik vett mooi! Vooral zwarte Z9's. :)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 13:31

bmw zijn prachtig en prijzig. er rijden bij mijn werk ook steeds 2 mini cabrios langs . ziet er ook leuk uit maar of ik er 1 zou willen hebben weet ik niet.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:23

als ik het geluid van q music raad heb ik in elk geval veel keuze in cabrios

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:36

Leuk topic! Ik rijd ook cabrio in een BMW E36 328. Lekker snel ding dus :D
Wel met een hardtop dak erbij voor in de zomer.

Alleen reetje en scooter voor de auto gehad, dus hij word deze maand ff weer opgeknapt.

Foto komt snel!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 14:57

graag anders_amigo. Mijn grote droom is om met een cabrio naar frankrijk te rijden :o

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:59

Best veel cabrio's hier. In mijn omgeving zie je het ook veel meer dan een aantal jaar geleden.

Mijn ma heeft sinds kort een Beetle (elec. kap):

Afbeelding

Voorheen had ze een MGTF (handmatig), maar dat is niet echt wat voor als je langere afstanden rijdt (erg windgevoelig).

Voor mijn tante heb ik een Ford Streetka uit Duitsland gehaald ( zie bijv. http://irishcar.com/ICOimages/streetkablk-2.jpg ). Die kan ik je echt aanbevelen. Loopt erg goed en heeft weinig last van wind en dergelijke.

Inprincipe is het onderhoud aan een cabrio te vergelijken met een gewone auto, alleen bestaat er een kans dat er wat scheurtjes ontstaan in de kap. Verder moet je ook de rubbers goed in de gaten houden. Dat zit vaak de oorzaak van een lekkage.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:01

Ford Streetka had ik nog niet gezien. leuk! :D

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:04

DyMarvel schreef:
ik woon gelukkig bij de utrechtse heuvelrug en in een dorpje vlakbij den haag. dus veilig staat hij wel.

wanneer kan je prijstechnisch beter een cabrio kopen? is het waar dat eind van de zomer mensen ze goedkoper wegdoen? of is dat een fabel

Ze zijn vaak wel goedkoper dan in de zomer, dan zetten ze er vaak wat bij bovenop, bij de autodealers hier in de buurt tenminste wel, alle cabrio's buiten met het kapje open, maar dan moet je nog wel even geduld hebben natuurlijk ;)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:05

ik zit te denken rond 1 september :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:20

Ik heb nu alweer een tijdje een Mazda MX-5, heerlijke auto :j . Kapje is super simpel op te klappen, geen gedoe met electrische kap (electra gaat makkelijker kapot). Enige nadeel is dat het een 2 zitter is. Maar verder is ie super :+: . Lekker snel, vrij zuinig in gebruik, licht, achterwiel aangedreven.
Dit is 'm: http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... 1245248270
Ik moet hem alleen verkopen, omdat ik meubels restaureer, en er past niet meer in dan een eetkamerstoeltje. Vind het wel heel jammer, want ik heb er altijd veel plezier van gehad :) .

Verder heb ik nog een Suzuki Samurai cabrio (4x4). Die kap is wat minder makkelijk eraf te halen (en er weer op te zetten), maar voor in de zomer heb je een zogenaamde "bikinitop", dat is een halve top voor boven de voorstoelen, zodat je geen last hebt van verblindende zon, maar toch lekker de frisse lucht om je heen hebt waaien :D .

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:29

iik vind die mazda ook erg fijn heb een keer meegereden met iemand.