sta jij wel eens op andermans erf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: sta jij wel eens op andermans erf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:42

Ik hoop dagelijks, niet voor TS natuurlijk ( :(:) ) Maar ik vind het echt om te smullen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:43

Nou bij ons is het ook vaak raak.. Vandaag weer.

We hebben het hek open staan. Hebben we normaal nooit vanwege 1 reden. En het hek staat net een ochtendje open en het is weer raak..
Komen er weer mensen het terrein op die denken dat hier de Sauna is. De sauna is 500 meter verderop. Wij hebben een groot bord van ong. 1x2 bij de poort staan met Sauna niet hier. We hebben geen parkeerterrein.. Als je aan komt rijden de dam op zie je een trailer staan. Die is er bij een sauna lijkt mij toch niet? Daarbij komt nog dat er nu een container staat met allemaal delen van keuken/ vloer en alles erin. Verbouwing :+
Die mannen van de keuken zeiden tegen ons dat er iemand op het erf liep en nou de stal in liep.. Dus ik gauw erheen. M'n paard stond gelukkig wel buiten, maar toch. Kom ik de stal in heeft dat mens gewoon mijn deken beet. Mijn halsters lagen op de grond en me kist waar borstels/ peesbeschermers inzitten stond nu ineens open en borstel lag eruit. Nou zijn het maar gewoon spullen, maar toch. Het is van mij, horen hun van af te blijven. Je gaat toch niet aan andermans spullen zitten.. Helemaal niet als je opweg bent naar een sauna en beland in een stal? Toch belachelijk!
Dus ik vragen wat ze hier moest. Stond ze daar met haar badtas arrogant tegen mij te zeggen: "Ik zoek de sauna" Nou als je in de stront hier wil liggen ben je goed, mooi gezichtsmaskertje, had er graag een duw gegeven.

Je kan toch zien dat dit een STAL is en geen Sauna..
Dit gebeurt echt elke keer als wij het hek open hebben.. Gemeente doet er NIETS aan. Daarbij komt nog dat ongeveer 3/4 van de sauna illegaal is.. Raad van State heeft gezegd dat dat illegale deel weg moet. Maar gemeente doet niets... Echt zoo belachelijk. Ligt nu weer een zaak bij de Raad van State. Want dit is echt belachelijk, wij krijgen volgens het rechtssysteem gelijk maar er gebeurd geen reet.
Nou daar wordt je wel even chagrijnig van, was ook blij dit te lezen. Zijn wij niet de enigste :P

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:45

Niezzz schreef:
Jullie mogen allemaal wel even een keertje bij ons langs komen. Hier rijden er mensen over het erf zijn dan 10 minuten op het erf aan het rondspoken en rijden dan weer terug en dat zonder ook maar enige begroeting als ik voor het raam sta of in huis zit als hun langsrijden.

Dat meen je niet.. Belachelijk.. Ik zou echt naar buiten lopen en zeggen wat moet dat hier.. Zeker als je ze niet ken..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:47

Mindim schreef:
Even een vraagje hoor, snoeide ze jouw heg of snoeide ze haar eigen heg aan jouw kant? Daar vind ik best een verschil in zitten. Bij de ene buurman vraag ik altijd of ik de haag aan hun kant kan scheren, want ik moet dwars door hun tuin, En bij de andere buren stap ik even op hun oprit om onze haag aan hun kant te snoeien. Nu geeft dat hier geen probleem, want als ik het niet doe, krijg ik gezeik dat ik mijn haag aan hun kant laat verwilderen.

Hun afval mogen ze zelf opruimen, aso dat ze dat op jullie land gooien. Maar als ze haar eigen haag aan het snoeien is en daarvoor met een voet in jouw weiland staat en de boel weer netjes op zou ruimen, zou ik daar geen moeite mee hebben.

Wat denk je zelf? dat ik stennis zou gaan schoppen als ze haar eigen heg aan het snoeien was? :o

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:57

Sannnn schreef:

Die mannen van de keuken zeiden tegen ons dat er iemand op het erf liep en nou de stal in liep.. Dus ik gauw erheen. M'n paard stond gelukkig wel buiten, maar toch. Kom ik de stal in heeft dat mens gewoon mijn deken beet. Mijn halsters lagen op de grond en me kist waar borstels/ peesbeschermers inzitten stond nu ineens open en borstel lag eruit. Nou zijn het maar gewoon spullen, maar toch. Het is van mij, horen hun van af te blijven. Je gaat toch niet aan andermans spullen zitten.. Helemaal niet als je opweg bent naar een sauna en beland in een stal? Toch belachelijk!
Dus ik vragen wat ze hier moest. Stond ze daar met haar badtas arrogant tegen mij te zeggen: "Ik zoek de sauna" Nou als je in de stront hier wil liggen ben je goed, mooi gezichtsmaskertje, had er graag een duw gegeven.

Uhhhh oke....
Wat moet je met een deken als je de sauna zoekt ? :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:07

Ik vind dat je groot gelijk hebt en dat je dit niet toe hoeft te staan!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:18

Nou je hebt groot gelijk! Dat zou ik ook absoluut niet willen..
Een van de enige manieren om het op te lossen lijkt mij toch om het tegen der te zeggen. Dat je het gewoon niet wilt hebben, klaar.. dat heeft zij dan maar te accepteren aangezien het JULLIE erf is.
Logische dat je het allemaal niet wilt hebben. Maak het ze gewoon duidelijk, hopelijk gaat ze het dan eindelijk inzien!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:21

Pfff! Van de week was ik overdag thuis -'s nachts gewerkt- en denk ineens... Wat gaat die hond uit z'n plaat!
Zie ik twee mensen midden op ons terrein de paarden aaien en voeren.
Toen de hond ze gevonden had, waren ze snel weg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:05

Caira schreef:
Mindim schreef:
Even een vraagje hoor, snoeide ze jouw heg of snoeide ze haar eigen heg aan jouw kant? Daar vind ik best een verschil in zitten. Bij de ene buurman vraag ik altijd of ik de haag aan hun kant kan scheren, want ik moet dwars door hun tuin, En bij de andere buren stap ik even op hun oprit om onze haag aan hun kant te snoeien. Nu geeft dat hier geen probleem, want als ik het niet doe, krijg ik gezeik dat ik mijn haag aan hun kant laat verwilderen.

Hun afval mogen ze zelf opruimen, aso dat ze dat op jullie land gooien. Maar als ze haar eigen haag aan het snoeien is en daarvoor met een voet in jouw weiland staat en de boel weer netjes op zou ruimen, zou ik daar geen moeite mee hebben.

Wat denk je zelf? dat ik stennis zou gaan schoppen als ze haar eigen heg aan het snoeien was? :o

Tja, dat kan toch, dat je het vervelend vindt dat ze haar heg staat te snoeien in jouw weiland? Je zou de eerste niet wezen die daar over valt. Ik kan het uit je tekst niet opmaken. Maar eh ik zeg al niets meer hoor >;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:09

Ik heb jou vorige topic ook gelezen en ik moet zeggen, respect dat jij je kalmte zo bewaard!

Als ik in jou plaats was geweest zou ik mezelf moeten inhouden denk ik... Misschien toch eens zien dat je je eigendom duidelijk kunt afbakenen? Dmv mooie omheining ofzo?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:14

Uh die omheining is er hoor! Staan netjes stroomdraadjes! Maar daar is ze gewoon tussendoor gegaan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:16

dat is nog erger :oo

Extra hoog voltage opzetten ~~}>

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:19

Nou dat hebben we al gedaan, geweldige was wel dat mensen die vorige maand onze weide als oversteekplaats gebruikten daar wel kennis gemaakt mee hebben. Tenminste meneer met zijn edele delen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:43

ik denk heras hekwerk

zo iets Afbeelding

oke even zoner gekkigheid
nee ik zou het niet pikken
ik kom wel eens op andermans terein om de auto te draaien (eingelijk ook alleen als de weg te smal is) het is immers prive terrein en daar heb ik niets te zoekken

ik zou toch iets van eerst bordjes proberen (verboden toegang dingen) mocht dat niet baten een gesloten hekwerk er om heen incl poort

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:16

Jij maakt ook maar wat mee daar, je vorige topic zat ik ook al vol verbazing te lezen.

Kan me voorstellen dat de buurvrouw het goed bedoelt, ze weet waarschijnlijk niet dat het gevaarlijk is voor de paarden. Ik zou er toch even over beginnen met haar. Dikke kans dat ze het dan niet meer doet.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:53

Ik ga alleens zo meteen eens op het gemak lezen.
Maar er bestaan voor honden toch zo systeempjes, dat je een draadje onder de grond moet leggen, en de hond een halsband aan moet doen. Als de hond dan te dicht bij het draadje komt (dus bijvoorbeeld het einde van de tuin), krijgt hij stroom.
Je kan je buren misschien een armband met dit in verwerkt geven, en als ze te dicht bij jou domein komen, dat ze dan stroom krijgen :D.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:55

waha ja,
buuf, kadootje!
zomaar! :D

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:17

Mikkie schreef:
Het mooiste vind ik dan die kindjes die gras gaan plukken op het gazon, andere kant v/d oprit, de vijver ontdekken en daar gaan drentelen. Dat die kindjes het principe prive-eigendom niet snappen, kan ik inkomen, maar de ouders moeten hun kinderen gewoon bij zich houden. Ik wil er niet aan denken wat er gebeurt als er zo'n kind in de vijver dondert.

Even los van het feit dat het natuurlijk heel irritant is als er mensen zomaar op je erf komen. Is het niet zo dat als je vijver vanaf de openbare weg makkelijk te bereiken is (voor kinderen ed), je moet zorgen dat hij omheind is? Straks ben jij nog de schuldige als er een in jouw vijver verzuipt. Ik dacht dat ik zoiets ooit eens gehoord had :o?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:41

Oeps :o , ik kom bijna elke dag op iemand zijn terrein en laat ook nog mijn paard grazen :D .
Hier kan het niet anders, gelukkig zijn de terreinen van mensen zo groot maar anders zou ik met mijn paard geen leuke buitenritten kunnen maken door de bergen.
Maar ik kan me voorstellen hoe jij in Nederland woont en vind het buitengewoon associaal dat mensen jouw eigendommen niet respecteren.
Misschien een toch een betere/duidelijkere afsluiting rondom je huis maken.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:47

De enige keren dat ik op andermans erf kom (en me buitengewoon ongemakkelijk voel) is als ik te paard door het dorp rij en er komt een trekker of vrachtwagen langs. Ten eerste is de weg zo smal dat die nooit normaal kan passeren, en ten tweede raakt mijn paard daar nog steeds van van de kook. Dan stap ik wel even iemands voortuin in als die betegeld is (en stap zelf af). Mocht madam dan per ongeluk mesten ruim ik dat natuurlijk op. En oja, heel soms als ik de TomTom niet bij me heb en verdwaald ben, om de weg te vragen. Verder heb ik niets op andermans terrein te zoeken en kom daar dus ook niet.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:16

Caira schreef:
Uh die omheining is er hoor! Staan netjes stroomdraadjes! Maar daar is ze gewoon tussendoor gegaan.

Ik lees hier dat er teveel ruimte is tussen de draadjes....zou er nog een spannen hoor }> en als het kan de bovenste nog een cm of 5 verhogen :o

Getverdemme...wat zijn mensen toch brutaal.Zomaar aan je spullen zitten,wat moet je met een deken en borstels als je naar de sauna gaat :? Vroeger ook wel eens iemand betrapt,was wel op de manege maar toch.Had mijn tas met borstels even in de zadelkamer gezet(was laat en er was bijna niemand meer).Kom ik terug...zie ik dat er iemand in staat te graven :( Vraag of ze het normaal vind om zomaar in iemand zijn tas te gaan zitten wroeten,krijg ik als antwoord:"Ik heb een borstel nodig" :+ Die enorme mand met borstels bij de deur waar je bijna je nek overbrak had ze wel gezien maar ze wilde een schone borstel hebben 8)7 dus dan maar even kijken wat er in de tas zit.Ik heb haar de manege uitgesmeten :o (ja dat mocht ik als personeel zijnde }> ).Oprotten met zo'n persoon.

Je blijft je toch verbazen over de brutaliteit van mensen hoor...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 07:28

Inderdaad dan maar wat extra stroomdraden spannen aan hun kant, leren ze het vanzelf van :D
Je vorige topic was ook al zo vreemd, je treft het niet!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:28

Ik vind het knap dat jullie allemaal zo kalm blijven zeg :D := Ik zou helemaal uit mn dak gaan :D

Sannnn schreef:

We hebben het hek open staan. Hebben we normaal nooit vanwege 1 reden. En het hek staat net een ochtendje open en het is weer raak..
Komen er weer mensen het terrein op die denken dat hier de Sauna is. De sauna is 500 meter verderop. Wij hebben een groot bord van ong. 1x2 bij de poort staan met Sauna niet hier. We hebben geen parkeerterrein.. Als je aan komt rijden de dam op zie je een trailer staan. Die is er bij een sauna lijkt mij toch niet? Daarbij komt nog dat er nu een container staat met allemaal delen van keuken/ vloer en alles erin. Verbouwing :+

Dit gebeurt echt elke keer als wij het hek open hebben.. Gemeente doet er NIETS aan. Daarbij komt nog dat ongeveer 3/4 van de sauna illegaal is.. Raad van State heeft gezegd dat dat illegale deel weg moet. Maar gemeente doet niets... Echt zoo belachelijk. Ligt nu weer een zaak bij de Raad van State. Want dit is echt belachelijk, wij krijgen volgens het rechtssysteem gelijk maar er gebeurd geen reet.
Nou daar wordt je wel even chagrijnig van, was ook blij dit te lezen. Zijn wij niet de enigste :P

Ik hoop dat je haar eens goed de waarheid hebt verteld? Belachelijk dat mensen zomaar aan je spullen komen! Ik heb zoiets dan niet op mijn terrein mee gemaakt, maar de laatste weken wordt mijn poetskist steeds overhoop gehaald op de manege als ik aan het rijden ben. Vorige week lag opeens mijn hoevenkrabber er naast, terwijl ik hem er toch echt ín had gelegd en vorige week lag alles wat onderop lag bovenop! :oo :( Pardon?! Blijf van mijn spullen af! Hierdoor neem ik al niet meer mijn mobiel mee, want ik weet nu al dat ik die dan kwijt ben, t is toch belachelijk.