Aargh! Jarig zijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:12

Sentido schreef:
StillAngel schreef:
ik vind het altijd wel leuk hoor, lekker cadeau's krijgen en de gezelligheid. Ik snap juist niet waarom mensen boos worden als ik niet op de verjaardag kom; ik zie dat als ieders eigen keuze. daarmee had ik wel de enige ruzie met mijn beste vriendin in 3 jaar dus aankomende tijd kom ik wel gewoon op verjaardagen als ze dat zo graag willen :P Snap het niet zo goed, bv. mijn vriendin is zelfs gekwetst als ik niet kom toen ik het een keer was vergeten (heel stom natuurlijk maar ik vind het geen ruzie waard)

Tuurlijk is het ieders eigen keuze, maar het lijkt me vrij logisch dat iemand zich gekwetst voelt dat jij niet op haar verjaardag komt terwijl zij wel braaf bij jou op de bank zat (met cadeau).
Ik heb inmiddels vaak genoeg bij mensen op de bank gezeten zonder dat ze ook maar iets laten horen bij mij. Dus ik doe het niet meer..
Vier mijn eigen niet maar ga ook niet meer naar die van anderen. Maak er geen drama van en ik zeg ook niet op het laatste moment af; ik ben gewoon vanaf het eerste moment duidelijk: ik doe niet aan verjaardagen ;)

Wie zegt dat ze op mijn verjaardag moet komen? Dat bedoel ik dus, ik 'dwing' niemand ertoe, als je geen zin hebt mij best dan ga ik toch met andere lol maken?

Sentido

Re: Aargh! Jarig zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:18

Dat zegt niemand maar blijkbaar ziet jou vriendin het wel zo. Ik val je niet aan hoor, vind zelfs dat je gelijk hebt. Maar ik kan me goed voorstellen dat jou vriendin zich gekwetst voelt omdat ik ook best vaak in die situatie heb gezeten.. Inmiddels ben ik er over heen gegroeid en zeg ik inderdaad dat het ieders eigen keuze is.
Maar je moet wel bedenken dat niet iedereen zo denkt. Sommigen zien als het ongeschreven regel; ik kom op jou verjaardag dus kom je ook bij mij. En als je het dan ook nog vergeet, dan kan jou vriendin best gedacht hebben dat zij dus niet zo belangrijk voor jou is als dat jij voor haar bent. En ik zeg alleen maar dat ik dat gevoel maar al te goed ken. :)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:22

28 september is nog wel te doen :) .
ik heb een tactiek bedacht om gedeeltelijk onder de visite uit te komen :))
nodig je familie & je vrienden tegelijk uit :)) . dan kan je met je vrienden bijv. in de tuin gaat zitten roddelen :)) . en de visite vermaakt zichzelf altijd wel :D .

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:25

Sentido schreef:
Dat zegt niemand maar blijkbaar ziet jou vriendin het wel zo. Ik val je niet aan hoor, vind zelfs dat je gelijk hebt. Maar ik kan me goed voorstellen dat jou vriendin zich gekwetst voelt omdat ik ook best vaak in die situatie heb gezeten.. Inmiddels ben ik er over heen gegroeid en zeg ik inderdaad dat het ieders eigen keuze is.
Maar je moet wel bedenken dat niet iedereen zo denkt. Sommigen zien als het ongeschreven regel; ik kom op jou verjaardag dus kom je ook bij mij. En als je het dan ook nog vergeet, dan kan jou vriendin best gedacht hebben dat zij dus niet zo belangrijk voor jou is als dat jij voor haar bent. En ik zeg alleen maar dat ik dat gevoel maar al te goed ken. :)

ja okee ik kan mij dat opzich wel voorstellen maar ik denk gewoon zoiezo heel anders dan mensen van mijn leeftijd. maar zij was echt harstikke kwaad op mij, terwijl ze normaal nooit zo gauw boos werd.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:35

Ik ben ook geen fan van verjaardagen. Er komt wel even familie langs, maar dat is het dan ook. Kijk er verder ook niet echt naar uit.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:39

*steekt hand op*

Ik ben jarig op 7 augustus en ik háát verjaardagen.
Ten 1e word je dan weer een jaar ouder, ten 2e moet je verplicht opzitten voor die 3 mensen die niet op vakantie zijn/je verjaardag niet vergeten/etc.
Ik vier het niet meer, hooguit gezellig chillen met m'n zusje en moeder onder het genot van een gebakje, wat knabbels en wat wijn ofzo.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:45

Ik haat ook verjaardagen.

Ben op 2e kerstdag jarig. Nooit kwamen er dus vriendinnen op verjaardag want die zaten allemaal bij familie.

Standaard vier ik het dus de 28ste. Mijn 18e verjaardag was erg gaaf en vrij enorm.
Toen ik 21 werd had ik 35 mensen uitgenodigd, niemand had afgezegd dus ik op de 22ste boodschappen doen.

Helaas melde bijna iedereen zich 25 december af en ik zat dus op 28 december met 7 mensen in huis. En eten voor 35. Het mooiste zijn nog mijn schoonouders. Die zijn uiteindelijk in APRIL! langsgekomen....
Sindsdien zorg ik er gewoon voor dat ik op vakantie ben met mijn verjaardag. Wat afgelopen jaar resulteerde in Disney :D En aankomend jaar gaan we naar Canada.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:01

Ik heb er ook een bloedhekel aan :P

Ik was dit jaar dan ook heel blij dat mijn verjaardag maar 23 uur duurde ipv 24 (de klok werd verzet die nacht, 29 maart) en dat het de zondag voor een toetsweek was, dus dat ik een goed excuus had om geen visite/telefoontjes te kunnen ontvangen omdat ik toch de hele dag moest leren. Wat mij betreft mag m'n verjaardag ieder jaar zo zijn. Ik hoef ook echt geen cadeau's ofzo, ook niet van mijn ouders.

Ik heb het uiteindelijk nog wel gevierd trouwens, maar dat was ook gelijk met mijn vader's en zusje's verjaardag én met m'n broers afscheid, dus ik was niet helemaal het middelpunt. Gelukkig. :')

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:09

Ik hou er juist wel van, dan zie ik mijn familie weer eens en dan is het altijd gezellig kletsen en bijpraten. :)

Ik vind het juist niet leuk om feestjes te geven voor vrienden en kennissen, omdat je dan dat gezeur krijgt van; oh als ik die uitnodig, moet ik die eigenlijk ook uitnodigen.. :=
En laat het nou net zo zijn dat ik veel 'verschillende' vrienden heb, van stal, school, carnavalsclub, vast vriendinnenclubje, vriendinnen die ik af en toe eens zie, vrienden van mijn vriend waar ik veel mee om ga....
En dan de aanhang nog.. pff wel heel gezellig; maar wel druk en af en toe lastig om iedereen uit te nodigen..
(niet dat ik dat perse MOET, maar ik vind een feestje gezellig, alleen het geven ervan niet :+!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:14

Ik was donderdag jarig en wilde het niet vieren, savonds zat toch het hele huis vol. Het was heel gezellig maar ik hou er ook niet van om mijn verjaardag te vieren en waarom weet ik eigenlijk niet. Ik maakte er altijd een groot feest van met veel vrienden en familie en eigenlijk was het altijd leuk

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:15

Ik hou van mijn verjaardag. :+:
Je staat de hele dag in de spotlight, krijgt aandacht (en kusjes :D ) van iedereen, van goede vrienden & familie krijg je cadeautjes. Je gaat je verjaardag vieren met al je vrienden, bent in je beste humeur, en gewoon ontzettend gezellig.

Ik wou dat ik vaker jarig was... :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:03

Ik vind het ook echt een vreselijk gedoe!
Vooral het vieren voor vrienden.. Dan nodig je die en die uit maar als je die ook uitnodigt moet je eigenlijk die andere ook wel uitnodigen anders is dat weer l*llig. :+ Als het uiteindelijk zo ver is en alles verloopt gewoon goed dan vind ik het opzich toch altijd wel weer leuk :) maar het uitnodigen en het gedoe van wanneer je het moet vieren vanwege wie dan wel of niet kan, dat vind ik nog het ergste. }:0

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:27

Myukii schreef:
Ik heb ook zojuist mijn verjaardag afgezegd. :')
Geen zin in dat gezeik. Inmiddels hebben er al 8 afgebeld, ik kap ermee.
Ik ga me vanavond zelf wel bezatten met mijn wijntjes :')

Meis.. :(:)
Wat jammer.. Nog gefelici - en voor volgend jaar wens ik je in ieder geval een fijnere verjaardag :)

Wel heel, heel herkenbaar. Ik vier het dus ook niet meer. 3 Jaar geleden was prima: in een omgeving waar niemand ervan wist, 's avonds thuis met z'n allen eten - dat was mooi. 2 Jaar geleden was bijzonder: mijn mama kwam naar Amsterdam en bracht een voor mij heel bijzonder en onverwacht cadeau mee. Afgelopen jaar was niet leuk, maar dan vooral omdat ex-vriendje pas sinds heel kort ex was en er nog wat ander verdriet voorbij kwam..

Maar 't allermooiste op verjaardagen? Lopen langs het strand, alleen, met muziek op. Staren naar die machtige en eindeloze zee, luisteren naar fantastische muziek en stil wegdromen.. :)
En ik houd erg van de gezinsetentjes. Eigenlijk niets bijzonders: een hele grote tafel, peentjes, boontjes, stukje vlees, wat vis voor de liefhebber, aardappeltjes, potje zout, kan water.. En: 5 broers en zussen (hoewel er 1 meestal niet bij is vanwege zijn leven in Mexico), opa, oom & ouders :+:
Wat kan ik me dan diep gezegend voelen, als ik aan tafel zit tussen al die drukte, met zoveel onzinnige verhalen en heerlijke grapjes, het lachen tot je er buikpijn van hebt... Dan is 't leven mooi :)

En zowel 't strand als de etentjes zijn niet afhankelijk van verjaardagen, gelukkig :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:37

Agja ik vier m'n verjaardag meer voor familie omdat ze het leuk vinden dat het gevierd wordt. Zelf hoeft het van mij niet zo. Blijft toch een dag die eigenlijk hetzelfde is als anderen.

Al is het natuurlijk wel leuk om cadeautjes te krijgen maar hou liever van een keer sporadisch een klein cadeautje dan op één dag een berg ontvangen.

Dus opzich vier ik m'n verjaardag wel maar vooral voor de mensen die het weten. Echt uitnodigen doe ik niet. Iedereen is welkom zowel op mijn verjaardag (dan probeer ik wel thuis te blijven) als daarnaast :j

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:43

IK!

Ben altijd jarig midden in de examens waardoor ik 'geen tijd' heb om het te vieren.
Maar eigenlijk vind ik het ook niks :n. Gister wat gedronken met ene paar vriendinnen en daarna wezen stappen. Is voor mij genoeg :j (Was gister jarig dus ben er weer lekker voor een jaar vanaf!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:52

Ik

en vier het om die reden ook niet... zorg ook dat ik niet thuis ben zodat er geen mensen komen 'omdat dat zo hoort'

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:06

De laatste keer dat ik mijn verjaardag apart voor vrienden vierde, incl party tent, een hoop drank en eten etc, kwam er zo'n 20% opdagen. Nu gaat familie & vrienden gewoon samen, misschien ook wel omdat ik niet zoveel vrienden meer heb. :D De echte vrienden blijven, rotte appels eruit! ;)
Dan is het ook veel leuker.

Ik persoonlijk doe er alles aan om op de verjaardagen van vriendinnen te komen. Altijd gedaan. Jammer genoeg was het andersom dus inderdaad niet altijd zo. Nu heb ik nog 3 hele goede vriendinnen, waar ik ook naar de verjaardagen van ga, en die ook bij mij komen. :j Ik doe er alles aan om bij hun op de verjaardag te zijn, en andersom. Dus helemaal super.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:22

Ik heb ook wel een beetje hetzelfde. Vind verjaardagen echt niet zo leuk. Alleen het krijgen van kado's hihi. :o

Ik betrap mezelf erop dat ik ieder jaar weer een feest geef en na het feest denk: 'volgend jaar sla ik maar over' of 'dat was toch niet echt leuk?!'. Ik word dit jaar 16 en moet eerlijk zijn dat ik nog geen idee heb of ik nu wel een feest wil geven.

Uiteindelijk komen er toch andere mensen dan dat je oorspronkelijk wilde omdat of de helft niet kan, of omdat vriendinnen weer allemaal aanhang en andere mensen meenemen.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:56

En hoe was je eenzame verjaardag?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:01

Ik hou ook niet van verjaardagen, de gezelligheid en het zien van familie en vrienden is wel oké. maar dat verplichte riedeltje hou ik niet zo van. Idd steeds dezelfde grapjes over je leeftijd, geneuzel over politiek etc....
Vorig jaar heb ik mijn verjaardag niet gevierd en alleen apart iets met een aantal vriendinnen gedaan, is me prima bevallen :j

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:21

Ik ben er ook niet zo'n enorme fan meer van. ik ben jarig op 1 juli.
Vaak is een deel van familie/vrienden al op vakantie. En een van mn beste vriendinnen heeft standaard elke jaar dan familieweekend. Ook heb ik veel 'verschillende' vrienden, werk, school,vorige school, dorp.. En ga niet met ze allemaal 'tegelijk' om. Is soms wel jammer, maar als grote groep vind ik ze niet echt bij elkaar passen :D

We zullen het zien dit jaar, ik ga geen feestje houden oid. Mensen die zin hebben zijn welkom, verder niets speciaals :)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:22

Ik vier sinds 3 jaar mijn verjaardag ook niet meer. Ik vind het niks aan en en daarnaast heb ik een gigantisch grote familie (ouders hebben beide 9 broers en/of zussen met partners en kinderen) en dat past simpelweg niet in mijn appartement.

Lees dat veel mensen het niet leuk vinden om in augustus jarig te zijn. Ik ben 22 augustus uitgeteld :=.

Het lijkt me straks trouwens wel heel erg leuk om de verjaardag van mijn zoontje te vieren en over een aantal jaren ook een kinderfeestje te geven :j.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 11:52

Litterbox schreef:
En hoe was je eenzame verjaardag?

Haha, héél leuk! :j

Ben uiteindelijk naar een vriendin gegaan, en ik weet zeker dat mijn verjaardag niet zo leuk had geweest :')
Volgend jaar maar weer zo, dus! :P

En een knuffel voor al mijn lotgenoten :(:) :')

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:58

Ninita schreef:
Lees dat veel mensen het niet leuk vinden om in augustus jarig te zijn. Ik ben 22 augustus uitgeteld :=.

Het lijkt me straks trouwens wel heel erg leuk om de verjaardag van mijn zoontje te vieren en over een aantal jaren ook een kinderfeestje te geven :j.

22 augustus is niet zo erg denk ik.. Dan zit je al tegen het einde van de vakantie en het kan er ook nog wel buiten vallen. Maar mijn verjaardag, 10 augustus, valt gewoon altijd in de vakantie :=

@TS: Klinkt heerlijk, gewoon lekker met vriendin iets doen ipv zo verplicht de Birthdaygirl uithangen..

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:08

Haha dan maar hopen dat hij niet te vroeg komt ;)