meerdere mensen last van bel angst?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Re: meerdere mensen last van bel angst?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:43

En ach, mijn schoonvader is 65 en belt ook niet graag. Tis gewoon geen prater aan de telefoon :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:45

Ik vind het soms ook 'eng' maar juist niet bij vreemde! Ik zit vaak heel lang na te denken of ik een bepaald persoon (vriendin) wel of niet zal opbellen. Zeker bij 1 vriendin de eerste keer dat ik die belde heb ik haar in haar slaap wakker gebelt nou ik ben me een partij geschrokken! Met een super schor hallo werd er opgenomen en ik heb prompt de hoorn erop gelegt! En ik moet soms echt lang nadenken voor ik iemand op bel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:46

Zwitsal schreef:
internet bestellen bij upc staat garant aan minstens 7 keer naar de klantenservice moeten bellen *knip* *knip* en voila.. na al dat bellen en boos worden aan de telefoon ben je al een heel eind met het bestrijden van je bel-fobie!

Ik vind dit toch geen goede tip hoor, dat nummer van UPC is toch niet gratis? Dan heb je dalijk een rekening waar je een hartaanval van krijgt bij het zien ervan. Heb je alsnog niks aan je overwonnen bel-angst als je dan het loodje legt :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:30

Ik vind bellen ook heel erg eng!
Naar goede vrienden en mobiele telefoons vind ik niet eng, maar als het een huistelefoon is wel!
Ik durf bijvoorbeeld niet eens naar de huistelefoon van mijn vriend te bellen, waar ik al 3 jaar een relatie mee heb. := Dan ben ik gewoon heel erg bang dat ik dichtklap en niks meer weet te zeggen, of dat ik voor schut sta aan de telefoon omdat ik niet uit mijn woorden kom..
Raar eigenlijk, aangezien ik juist zo'n kletsert ben! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:34

Ik heb ook heel erg last van belangst gehad, zo ging ik thuis altijd op mijn kamer zitten zodat er niemand kon meeluisteren. Leuk tot je op stage komt. Hele redactie luistert (onbewust) mee met je telefoongesprekken die soms over best ingewikkelde onderwerpen gaan. In het begin ging dat ook erg moeizaam, maar aan het einde van mijn stage ging telefonisch interviewen me veel beter af. Al blijf ik toch liever mensen in het echt aanspreken. En op stage scheelt het dat je vanuit de krant belt, dan zijn mensen vaak toch wel aardig.

Waar ik vooral 'bang' voor was is dat ik mensen zou storen. Maar nu heb ik zoiets van dan zeggen ze dat wel en dan bel ik later wel terug. Ik schuif het nog steeds een beetje voor me uit, maar op een gegeven moment zeg ik dan ook en nu bellen. Het is toch een drempel waar je overheen moet.