leraar lacht mijn kindje met medisch probleem uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:38

latnahc2 schreef:
Anoeska schreef:
Als je op deze manier te werk gaat begrijp ik dat de school je niet al te serieus neemt. Van een moeder zou ik een meer volwassen reactie verwachten.

ik heb het volwassen geprobeert op te lossen maar deze meneer zegt gewoon ach ja ik heb het nou eenmaal gezegt en daar kan ik al niets meer aanveranderen en hij vond dat hij dit best mocht zeggen aangezien hij dacht dat ze hem zelf aan het uitlachen waren

maar wat wil je nu nog meer dan? hij heeft zijn excuses aangeboden, en gezegd hoe de situatie volgens hem in elkaar steekt.......

zijn woorden weer inslikken kan helaas niet meer........

ik snap heel goed dat je boos bent, maar je moet niet doordraven :)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:41

[/quote]
maar wat wil je nu nog meer dan? hij heeft zijn excuses aangeboden, en gezegd hoe de situatie volgens hem in elkaar steekt.......

zijn woorden weer inslikken kan helaas niet meer........

ik snap heel goed dat je boos bent, maar je moet niet doordraven :)[/quote]

ik accepteer niet niet het excuus tja ik wist niet dat haar neefje was.
ik ga ook zeker uitzoeken wat mijn opties zijn om de school deze meneer stevig aan te pakken dan het te sussen met een telefoontje met ongemeende excuses

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:42

Ooh, nu snap ik het helemaal. Het was niet bij de klasgenoten van je zoontje dus.
Evengoed kan jouw zusje hiermee gepest gaan worden, maar dat is afhankelijk van haar leeftijdsgenoten, lijkt me.

Nog steeds begrijp ik je woede :j
Zo is mij laatst door een ex-scharrel verteld dat mijn ouders zich niet genoeg zorgen om mij maken, terwijl dat volgens hem (hij kent me echt nauwelijks!!!) wel nodig is. Daarnaast zou ik volgens hem ook professionele hulp moeten zoeken. Ohja, en mijn ex, waarmee ik weer regelmatig leuk contact mee heb, is hersenloos volgens deze jongen.
De woede die hieruit voortvloeit, is waarschijnlijk zinloos, maar is er wél. Het maakt me nog steeds zó kwaad.
Dus wat dat betreft, snap ik je wel, TS :j

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:42

Thaliaatjuh schreef:
Nee zelf is ie knap.... whahahahah wat een harses :Y)
(ik verlaag me wel tot zijn niveau jammer dan zit er niet mee)
achterlijke opmerking!! Ik zou m bellen en zeggen van heb je geen spiegel thuis???

:P
Laatst bijgewerkt door latnahc2 op 12-06-09 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:44

Janine1990 schreef:
Ooh, nu snap ik het helemaal. Het was niet bij de klasgenoten van je zoontje dus.
Evengoed kan jouw zusje hiermee gepest gaan worden, maar dat is afhankelijk van haar leeftijdsgenoten, lijkt me.

Nog steeds begrijp ik je woede :j
Zo is mij laatst door een ex-scharrel verteld dat mijn ouders zich niet genoeg zorgen om mij maken, terwijl dat volgens hem (hij kent me echt nauwelijks!!!) wel nodig is. Daarnaast zou ik volgens hem ook professionele hulp moeten zoeken. Ohja, en mijn ex, waarmee ik weer regelmatig leuk contact mee heb, is hersenloos volgens deze jongen.
De woede die hieruit voortvloeit, is waarschijnlijk zinloos, maar is er wél. Het maakt me nog steeds zó kwaad.
Dus wat dat betreft, snap ik je wel, TS :j

het kan inderdaad zijn dat ik met dit topic niet goed bezig ben maar inderdaad ik voel mij ontzettend machteloos en niet serieus genomen.
ik heb mijn zoontje laten opereren in de hoop dat hij niet gepest gaat worden als hij straks zelf naar school gaat en als een leraar het dan in zijn hoofd haalt om zulke opmerkingen te maken bah!!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:45

Tsja, ieder zijn eigen mening, maar ik had geloof ik zelf niet gewild dat dit even op een openbaar forum over mij zou worden besproken.

Ik zou het ook wat netter vinden als de TS het anders opgelost zou hebben.

Ach, er is een voordeel voor de meester:
Zijn Hyvespagina zal vandaag wel vaak bekeken worden. Wat zal hij zich populair voelen. :Y)

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:46

Je kunt altijd nog een klacht indienen bij de schoolinspectie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:46

Dat snapt iedereen wel denk ik...
Het is de manier waarop je ermee omgaat.

Mijn moeder werd vroeger ook wel geconfronteerd met haar kind die niet goed snik was (ik dus) omdat ik tics had. Dat werd wel in bijzijn van mij gezegd. Maar mama werd nooit boos en legde het uit. Als de dan gingen lachen, liep mama gewoon weg. en zei tegen mij, je bent gewoon een uniek kind. Daar moet je trots op zijn.
Woede had toch niets uitgehaald, ze legde zich er gewoon bij neer. Sja, ik was ook anders dan andere.
Als mensen hun excuses aanboden was het mooi meegenomen natuurlijk. En zo niet... ach, wat doe je aan onwetendheid.

Je hebt alleen jezelf er nu mee dat je zo kwaad bent en je zoontje ook. Die voelt de spanning in je wel aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:47

Dat maakt je inderdaad bang en onzeker. Kan ik me goed voorstellen, al heb ik geen kinderen en ben ik pas 18. :+
Er worden véél te veel kinderen gepest, je hoort veel te vaak dat scholen er niets aan doen.
En ik kan het weten :Y)
Klinkt stom, maar ben vroeger ontzettend erg gepest, in elkaar geslagen voor de neus van de leraren. Die keerden me zo de rug toe, deden alsof hun neus bloedde.
Pas aan het eind van het schooljaar, toen m'n moeder huilend voor het schoolbestur zat, werd er wat aan gedaan.
8)7

Met behulp van Jeugdzorg en GGZ...
Hoe ver moet het gaan?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:47

upendo schreef:
Tsja, ieder zijn eigen mening, maar ik had geloof ik zelf niet gewild dat dit even op een openbaar forum over mij zou worden besproken.

Zijn Hyvespagina zal vandaag wel vaak bekeken worden. Wat zal hij zich populair voelen. :Y)

het kan mij dus niets schelen dat hij dit niet leuk vind dat het op een forum besproken word het kon hem blijkbaar ook niet schelen dat hij iemand zijn kind uitlachte voor een klas.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:48

Een klacht bij de schoolinspectie voor een leraar die een foute grap maakt.Tjonge jonge, je kan ook overdrijven hoor.

Als je er echt zo mee zit, dan bel je die man op, zeg je wat je dwars zit en heb je er een normaal volwassen gesprek over. Ik vind het werkelijk waar belachelijk om zo'n hetze op internet te starten.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:48

Janine1990 schreef:
Dat maakt je inderdaad bang en onzeker. Kan ik me goed voorstellen, al heb ik geen kinderen en ben ik pas 18. :+
Er worden véél te veel kinderen gepest, je hoort veel te vaak dat scholen er niets aan doen.
En ik kan het weten :Y)
Klinkt stom, maar ben vroeger ontzettend erg gepest, in elkaar geslagen voor de neus van de leraren. Die keerden me zo de rug toe, deden alsof hun neus bloedde.
Pas aan het eind van het schooljaar, toen m'n moeder huilend voor het schoolbestur zat, werd er wat aan gedaan.
8)7

Met behulp van Jeugdzorg en GGZ...
Hoe ver moet het gaan?

daarom vind ik ook dat zo een leraar niet thuis hoort op een school hij kan beter een ander beroep gaan zoeken.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:48

Anoeska schreef:
Een klacht bij de schoolinspectie voor een leraar die een foute grap maakt.Tjonge jonge, je kan ook overdrijven hoor.

Als je er echt zo mee zit, dan bel je die man op, zeg je wat je dwars zit en heb je er een normaal volwassen gesprek over. Ik vind het werkelijk waar belachelijk om zo'n hetze op internet te starten.

als je even terug leest kun je zien dat ik de school en de leraar al gesproken heb.
en ik kan het geen grap noemen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:50

upendo schreef:

TS wil niet dat dit voor de klas wordt besproken :Y)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:50

Welshcobfan dat vind ik heel knap van je moeder dat ze er zo op kan reageren, ik zou het zelf niet kunnen.

@Ts, ik begrijp je woede helemaal (heb zelf een zoontje van 2,5) en mochten ze dit bij mijn zusje in de klas flikken stond ik dezelfde avond nog bij de leraren voor de deur en reken dan maar dat hij er nadien nog veel minder knap uitzag.

Misschien zinloos maar over mijn zoontje zouden ze niets moeten zeggen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:52

Anoeska schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Dat je het vreselijk vind dat hij zo'n nare grap maakt over je kind is heel begrijpelijk, maar los het dan op een volwassen manier op. Dan word je waarschijnlijk serieuzer genomen dan wanneer er bij de meneer berichten op zijn hyves worden geschreven door mensen die hij toch niet kent.

En als je school niet luistert dan stap je er toch nog een keer heen tot ze je wel serieus nemen? Ik zou persoonlijk gewoon even langs gaan om verhaal te halen. In het echt reageren mensen toch anders dan over de telefoon.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:53

Die beste man heeft gewoon een fout gemaakt en daarom is hij niet geschikt als leraar? Als hij het persoonlijk tegen je zoontje had gezegd kan ik het mij nog wel voorstellen... maar omdat hij een verkeerde inschatting bij een foto maakte? Nee sorry...
Excuses zijn aangeboden.
En als je er echt zo erg mee blijft zitten, bel hem dan gerust nog een keer! of ga persoonlijk met hem spreken.

Charaz, ik ben echt blij dat mijn moeder zo reageerde elke keer. Daardoor ben ik nooit gepest omdat ik ermee om kon gaan door haar (en mijn vader). Niet alleen de leraar heeft een voorbeeldfunctie, maar als ouder heb je een nog grotere voorbeeldfunctie. Vergeet dat nooit!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-06-09 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:53

ik hoop dat je hier je woede een beetje kwijt kan......... voordat je zelf "domme" dingen doet............

want echt, ik kan begrijpen dat je heel boos bent, maar het gaat eigenlijk nergens over. Jouw zoon was er niet bij, en als jouw nicht niet in die klas had gezeten had je het nooit geweten, en was het waarschijnlijk ook gebeurd.......

en wees nou eerlijk, zeggen we niet allemaal wel eens tegen elkaar van "tjees wat heeft die een harses"

waarom kijken we zo graag naar de voorrondes van Idols enzo, toch ook gewoon kijken wat voor een idioten daar rondlopen om ze dan hier uitvoerig te bespreken.......

adem in, adem uit......... ventileer hier je verontwaardiging, ga douchen, schud je hoofd goed uit........ en ga verder, laat het :)

tis een verkeerde grap, op een verkeerde plaats........ niet meer of minder :)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:53

Charaz schreef:
Welshcobfan dat vind ik heel knap van je moeder dat ze er zo op kan reageren, ik zou het zelf niet kunnen.

@Ts, ik begrijp je woede helemaal (heb zelf een zoontje van 2,5) en mochten ze dit bij mijn zusje in de klas flikken stond ik dezelfde avond nog bij de leraren voor de deur en reken dan maar dat hij er nadien nog veel minder knap uitzag.

Misschien zinloos maar over mijn zoontje zouden ze niets moeten zeggen.

ik wou ook inderdaad deze meneer uitnodigen voor een gesprek en hem laten zien welke aandoening mijn zoontje heeft en waar hij dus 'grappen'over maakt.
maar deze meneer deed laconiek dat ik dacht als ik met jou oog in oog sta komt het niet goed

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:54

KiWiKo schreef:
ik hoop dat je hier je woede een beetje kwijt kan......... voordat je zelf "domme" dingen doet............

want echt, ik kan begrijpen dat je heel boos bent, maar het gaat eigenlijk nergens over. Jouw zoon was er niet bij, en als jouw nicht niet in die klas had gezeten had je het nooit geweten, en was het waarschijnlijk ook gebeurd.......

en wees nou eerlijk, zeggen we niet allemaal wel eens tegen elkaar van "tjees wat heeft die een harses"

waarom kijken we zo graag naar de voorrondes van Idols enzo, toch ook gewoon kijken wat voor een idioten daar rondlopen om ze dan hier uitvoerig te bespreken.......

adem in, adem uit......... ventileer hier je verontwaardiging, ga douchen, schud je hoofd goed uit........ en ga verder, laat het :)

Amen!

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:55

KiWiKo schreef:

het was mijn zusje en toen zij hem dus uitlegde dat het haar neefje was en wat hij aan zijn ogen heeft en dat hij geopereert is om dit op te lossen zei hij dus nog eens doodleuk nou daar zie je anders niks van HAHAHA.
ik zou echt niet weten hoe snel ik mijn excuus zou moeten aanbieden als mij dit over kwam.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:56

Je hebt helemaal gelijk hoor Kiwiko!
Ik kijk ook niet voor niets naar de voorrondes van Idols en dan kun je ook verwachten dat het jou persoonlijk een keer kan overkomen.

TS, hij kan toch ook uit schrik zo´n rare reactie nog na geven? Ik heb een keer een lachbui gekregen bij een begrafenis omdat ik mij echt geen houding wist te geven....

latnahc2

Re: leraar lacht mijn kindje met medisch probleem uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:58

dat is misschien wel waar welscobfan alleen toen ik hem aan de telefoon had ruim een anderhalve week later zei hij dus ja nou ik dacht dat ze hem zelf aan het uitlachen waren:S
hoor je dan niet juist als leraar te zeggen dat zoiets totaal niet grappig is??
ik werk zelf met kinderen en ik zou het niet in mij hoofd halen zo een opmerking in hun bijzijn te maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:00

echt latnah............. je wil niet weten hoe er hier over die Jaap van Idols gepraat word........

mensen doen dat nou eenmaal, tis klate dat in dit geval jouw kind het onderwerp van gesprek was........

maar het gebeurd, mensen zijn zo........ en als jij het laat rusten is het morgen weer vergeten........... ga jij er een halszaak van maken dan heeft over een half jaar NOG iedereen het over die zaak met dat schele jochie......... dat wil je toch niet?

upendo

Re: leraar lacht mijn kindje met medisch probleem uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:00

Sommige mensen verspreken zich weleens of hebben gewoon een fout soort sarcastische humor. So be it. Als jij iets verkeerd zegt, dan kan iemand zich daar ook boos om maken, maar op een gegeven moment moet je die boosheid toch laten varen.