Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
blauw00gje schreef:Pfff ik zou ook echt boos worden ben ik bang
Mja ik vind het ook niet normaal hoor.. Ze zeggen altijd iets van de jeugd, maar die bejaarden zijn net zo erg of misschien soms nog wel erger hoor!
.. Ik werk in een verzorgingshuis en als je ze soms is hoort
.. Dan gaan ze me erop tegen elkaar
.. Roddelen kunnen ze ook als de beste, dat doe ik ze niet na

verootjoo schreef:Ik werk ook in een verzorgings/verpleeghuis en de mijne zijn schatjes![]()
Sommige piepen idd wel, maak er gewoon een grapje van en je hebt ze in notime aan het lachen
..KiWiKo schreef:veel ouderen overcompenserendie krijgen een gruwelijk grote mond om alleen maar te bewijzen dat ze nog steeds meetellen in de maatschappij
Zo herkenbaar, vandaag nog. Ik stond met een stagiair bij de lift om naar de kelder te gaan met een kar vol spullen/ De lift gaat open en er staat een oud dametje met haar rollater vol spulletjes. Ze snauwt tegen de stagiair dat hij de lift uit moet met de kar. zij had haast, en hij had volgens haar alle tijd
. Wie heeft er tijd? zij kwam op bezoek bij een bewoner en wij waren aan het werk)
ze snapte niet dat de lift eerst naar boven zou gaan omdat zij als eerste op de knop had geduwd.
Ik ben ook niet mals, toen de liftdeur dicht ging drukte ik weer op de knop ( dat kon zij niet zien) en de deur ging weer open. Hoor ik gegodver
lift weer bijna dicht en ik weer op de knop duwen, weer de deur open dit tot 4 maal toe gedaan en toen kwam de ander lift er al aan voor ons en was zij nog niet boven 
Shauni schreef:Ja dat wel, maar als er dan een demente schreeuwt naar een collega van mij: HEE IK WIL NU BROOD SCHIET EENS OP! dan wacht ze maar mooi hoor!..
Ik heb over het algemeen ook super lieve, zitten er maar een paar tussen waar ik niet zo goed mee kan ( alle collega's niet trouwens)

merel90 schreef:Haha, mijn oma wilde ook niet naar een bejaardentehuis, want 'dan zit ik met allemaal van die oude mensen', daar voelde ze zich te goed voor haha. Even voor de duidelijkheid; ze is zelf 89 jaar
Suzzy_3 schreef:Als die vrouw zoveel lawaai kan maken, kan ze evengoed recht blijven staan..

Juut schreef:Shauni schreef:Ja dat wel, maar als er dan een demente schreeuwt naar een collega van mij: HEE IK WIL NU BROOD SCHIET EENS OP! dan wacht ze maar mooi hoor!..
Ik heb over het algemeen ook super lieve, zitten er maar een paar tussen waar ik niet zo goed mee kan ( alle collega's niet trouwens)
Sorry, maar ik vind dementie toch wel een héél goed excuus. Tegen de tijd dat iemand is opgenomen voor dementie, gebeurd zo'n reactie niet bewust. Een van de symptomen is nl 'decorumverlies', verlies van waarde en normen. Kan een complete gedragverandering teweeg brengen![]()
Al snap ik wel dat een hele hoop mensen moeite hebben om met deze doelgroep te werken
Aeris schreef:Nog een "bejaardenfeit" waar ik me soms aan erger... In de supermarkt, aan de rij voor de kassa gaan ze soms heel dicht tegen je aanstaan, bijna duwen, of erger, met hun karretje gewoon tegen mn kont aan duwen, en als je dan achterom kijkt, zie je de oudere vrouw (met mannen heb ik het nog niet meegemaakt) heel engelachtig en lief kijken...
ik zeg dan altijd met een engelen gezichtje zou u zo vriendelijk willen zijn om niet zo met het wagentje te duwen
(word de rij echt niet kleiner van) Misser schreef:Iemand van 60 jaar kan toch over het algemeen prima staan? Ik sta alleen op voor echt oude mensen of mensen die om een andere reden moeten zitten (denk aan krukken). Maar niet voor dames van een jaar of 60 die bijvoorbeeld een dagje hebben geshopt. (voorbeeld, niet dat de vrouw in dit verhaal dat heeft gedaan).
Fiffill schreef:Laatst wilde ik netjes opstaan voor een oudere dame (65+) kreeg ik me daar een scheldtirade over me heen "denk je appelflap dat ik niet kan staan? Klein klerekind" etc. etc.

Het gaat van schelden tot aan elkaars rolstoel trekken tot peuken op elkaars arm uitdrukken! En de jeugd van tegenwoordig mag ze dan uit elkaar komen halen
Moet je trouwens eens gaan banenzwemmen! Bejaardenrel gegarandeerd

Dan hangt je mond wel open vertel ik uit ervaring!