Die bejaarden van tegenwoordig..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: Die bejaarden van tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:50

Ik heb het ook wel eens gehad. Ik moest naar school en liep toen nog met krukken want ik had mijn enkel gebroken. Ik ging zitten en bij elke halte stapten er steeds meer mensen in. Tot de hele bus vol zat. De bus gaat ook langs het bejaardencentrum en toen stapte er zo'n clubje ''hangouderen'' in. Naast mij ging iemand opstaan zodat er een oudere vrouw kon zitten. Ik kon mijn krukken nergens kwijt en had ze al tussen mijn benen.. Schopt zo'n vrouw tegen mijn krukken aan en zegt "Rot op met die krukken!'' Pardon? :\

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:54

blauw00gje schreef:
Pfff ik zou ook echt boos worden ben ik bang :+
Mja ik vind het ook niet normaal hoor.. Ze zeggen altijd iets van de jeugd, maar die bejaarden zijn net zo erg of misschien soms nog wel erger hoor! :oo

Dat zowiezo :P .. Ik werk in een verzorgingshuis en als je ze soms is hoort :D .. Dan gaan ze me erop tegen elkaar _O- .. Roddelen kunnen ze ook als de beste, dat doe ik ze niet na :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:59

wil met iedereen werken maar heb paar keer stage gelopen bij de soort van demente ouderen, een keer nooit weer!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:03

Ik werk ook in een verzorgings/verpleeghuis en de mijne zijn schatjes :+:
Sommige piepen idd wel, maak er gewoon een grapje van en je hebt ze in notime aan het lachen :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:07

verootjoo schreef:
Ik werk ook in een verzorgings/verpleeghuis en de mijne zijn schatjes :+:
Sommige piepen idd wel, maak er gewoon een grapje van en je hebt ze in notime aan het lachen :)

Ja dat wel, maar als er dan een demente schreeuwt naar een collega van mij: HEE IK WIL NU BROOD SCHIET EENS OP! dan wacht ze maar mooi hoor! :j ..
Ik heb over het algemeen ook super lieve, zitten er maar een paar tussen waar ik niet zo goed mee kan ( alle collega's niet trouwens)

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:14

KiWiKo schreef:
veel ouderen overcompenseren :) die krijgen een gruwelijk grote mond om alleen maar te bewijzen dat ze nog steeds meetellen in de maatschappij :)

:j Zo herkenbaar, vandaag nog. Ik stond met een stagiair bij de lift om naar de kelder te gaan met een kar vol spullen/ De lift gaat open en er staat een oud dametje met haar rollater vol spulletjes. Ze snauwt tegen de stagiair dat hij de lift uit moet met de kar. zij had haast, en hij had volgens haar alle tijd
( :o? . Wie heeft er tijd? zij kwam op bezoek bij een bewoner en wij waren aan het werk) }:0 ze snapte niet dat de lift eerst naar boven zou gaan omdat zij als eerste op de knop had geduwd.

De stagair kijkt me verbaasd aan en ik knik van "laat maar" Zij had mij trouwens niet gezien.

:= Ik ben ook niet mals, toen de liftdeur dicht ging drukte ik weer op de knop ( dat kon zij niet zien) en de deur ging weer open. Hoor ik gegodver :D lift weer bijna dicht en ik weer op de knop duwen, weer de deur open dit tot 4 maal toe gedaan en toen kwam de ander lift er al aan voor ons en was zij nog niet boven _O-

en zo kan ik nog wel 10 tallen voorbeelden geven van aso-oudjes, maar er zijn ook zat lieverds tussen :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:17

Wel vervelend, dan voel je je zelf ook héel erg ongemakkelijk! vervelend, vind wel dat je goed gehandeld hebt ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:09

Shauni schreef:
Ja dat wel, maar als er dan een demente schreeuwt naar een collega van mij: HEE IK WIL NU BROOD SCHIET EENS OP! dan wacht ze maar mooi hoor! :j ..
Ik heb over het algemeen ook super lieve, zitten er maar een paar tussen waar ik niet zo goed mee kan ( alle collega's niet trouwens)

Sorry, maar ik vind dementie toch wel een héél goed excuus. Tegen de tijd dat iemand is opgenomen voor dementie, gebeurd zo'n reactie niet bewust. Een van de symptomen is nl 'decorumverlies', verlies van waarde en normen. Kan een complete gedragverandering teweeg brengen ;)
Al snap ik wel dat een hele hoop mensen moeite hebben om met deze doelgroep te werken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:08

Dementie is idd een goed 'excuus' maar je kan met dementie omgaan of niet. Ik heb ook in een verzorgingstehuis gewerkt (weliswaar receptie, maar ik moest wel voorkomen dat alle dementerende ouderen niet naar buiten ontsnapte, terwijl de deur niet op slot kon omdat het bezoek ook naar binnen moest)
Daar kan je op een gegeven moment wel eens heel erg genoeg van hebben hoor...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:21

belachelijk!! ik heb zelf ook twee weken geleden mijn rug gebroken, dus weet hoe vervelend het is. Ik zit nu ook dat ik eigenlijk wel weer iets van 2 ochtendjes zou willen gaan werken. Probleem is, ik mag niet autorijden en moet dus met het openbaar vervoer. Ik denk dat ik dat wel ga trekken, maar moet dus wel kunnen gaan zitten. Ik durf het dus ook niet aan, omdat ik daar niet op aan kan. Ik loop wel met een corset, dus je ziet wel dat ik iets heb, maar ik durf het niet te gokken dat mensen voor me op gaan staan. Ik vind het ook zo vervelend om aan iemand te vragen of ik misschien zou mogen zitten...

Ik vind nogmaals de reactie van dat mens belachelijk! ik sta voor iedereen op die slecht ter been is, ongeacht leeftijd, maar als je zelf wat hebt en het aan haar uitlegd, is haar reactie echt niet acceptabel. Ik vind het goed dat je zo rustig bent gebleven, ik denk dat ik dat niet had gekund..

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:14

Wat een verschrikkelijke mensen allemaal!

Ben blij dat mijn oma niet zo is haha die is het tegenovergestelde haha :D die heeft het op haar 81e altijd over 'die saaie oude mensen die niks doen en alleen maar zitten in een bejaardentehuis en bingo'en en altijd zo langzaam zijn' haha ;)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:17

Haha, mijn oma wilde ook niet naar een bejaardentehuis, want 'dan zit ik met allemaal van die oude mensen', daar voelde ze zich te goed voor haha. Even voor de duidelijkheid; ze is zelf 89 jaar :P

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:18

@ sanyislief: Dat zijn nou de oma's aan te top!

Ik snap het ook niet dat die mensen altijd denken dat ze het beter weten en dat ze zich belangrijker voelen. En dan 'de jeugd van tegenwoordig'. Sorry oma, maar die 'ouwen' van tegenwoordig zijn net zo vervelend af ten toe

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:19

merel90 schreef:
Haha, mijn oma wilde ook niet naar een bejaardentehuis, want 'dan zit ik met allemaal van die oude mensen', daar voelde ze zich te goed voor haha. Even voor de duidelijkheid; ze is zelf 89 jaar :P

Omg, zo was ik pas bij mijn oma, en begon ze over haar vriendinnen. Ik kon de vraag nog net inslikken of ze wel vriendinnen had. En later begon ze dat al haar vriendinnen een rollator hadden. toen moest ik toch wel een beetje lachen :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:25

Laatst wilde ik netjes opstaan voor een oudere dame (65+) kreeg ik me daar een scheldtirade over me heen "denk je appelflap dat ik niet kan staan? Klein klerekind" etc. etc.

-O-

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:27

Suzzy_3 schreef:
Als die vrouw zoveel lawaai kan maken, kan ze evengoed recht blijven staan..

Mooi gezegd! :D

Nog een "bejaardenfeit" waar ik me soms aan erger... In de supermarkt, aan de rij voor de kassa gaan ze soms heel dicht tegen je aanstaan, bijna duwen, of erger, met hun karretje gewoon tegen mn kont aan duwen, en als je dan achterom kijkt, zie je de oudere vrouw (met mannen heb ik het nog niet meegemaakt) heel engelachtig en lief kijken... }:0

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:10

Juut schreef:
Shauni schreef:

Sorry, maar ik vind dementie toch wel een héél goed excuus. Tegen de tijd dat iemand is opgenomen voor dementie, gebeurd zo'n reactie niet bewust. Een van de symptomen is nl 'decorumverlies', verlies van waarde en normen. Kan een complete gedragverandering teweeg brengen ;)
Al snap ik wel dat een hele hoop mensen moeite hebben om met deze doelgroep te werken

ik kan ook niet boos worden, zelfs niet geergerd, raken door opmerkingen van dementen......... Sterker nog, die krijgen een extra aai over de bol als ze zo tekeer gaan :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:38

Iemand van 60 jaar kan toch over het algemeen prima staan? Ik sta alleen op voor echt oude mensen of mensen die om een andere reden moeten zitten (denk aan krukken). Maar niet voor dames van een jaar of 60 die bijvoorbeeld een dagje hebben geshopt. (voorbeeld, niet dat de vrouw in dit verhaal dat heeft gedaan).

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:40

Aeris schreef:
Nog een "bejaardenfeit" waar ik me soms aan erger... In de supermarkt, aan de rij voor de kassa gaan ze soms heel dicht tegen je aanstaan, bijna duwen, of erger, met hun karretje gewoon tegen mn kont aan duwen, en als je dan achterom kijkt, zie je de oudere vrouw (met mannen heb ik het nog niet meegemaakt) heel engelachtig en lief kijken... }:0

o ja verschrikkelijk :( ik zeg dan altijd met een engelen gezichtje zou u zo vriendelijk willen zijn om niet zo met het wagentje te duwen }:) O:) (word de rij echt niet kleiner van)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:13

Misser schreef:
Iemand van 60 jaar kan toch over het algemeen prima staan? Ik sta alleen op voor echt oude mensen of mensen die om een andere reden moeten zitten (denk aan krukken). Maar niet voor dames van een jaar of 60 die bijvoorbeeld een dagje hebben geshopt. (voorbeeld, niet dat de vrouw in dit verhaal dat heeft gedaan).

Nouja, sommige zien er heel fit en vrolijk uit, maar veel willen toch wel graag zitten. Nog geen reden om zo tekeer te gaan alleen:

Fiffill schreef:
Laatst wilde ik netjes opstaan voor een oudere dame (65+) kreeg ik me daar een scheldtirade over me heen "denk je appelflap dat ik niet kan staan? Klein klerekind" etc. etc.

-O-

hoe kan ik nou weten dat ze niet wil zitten? :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:35

Och praat me er niet van! Ik werk in een verpleeghuis, maar ik voel me af en toe meer politie-agent! :+ Het gaat van schelden tot aan elkaars rolstoel trekken tot peuken op elkaars arm uitdrukken! En de jeugd van tegenwoordig mag ze dan uit elkaar komen halen _O- Moet je trouwens eens gaan banenzwemmen! Bejaardenrel gegarandeerd :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:04

Herkenbaar allemaal :)
Ben zelf (gecertificeerd) verkeersregelaar en stond laatst op een parkeerveld het verkeer te regelen. Hoeveel scheldkannonades ik wel niet heb gehad... Heel veel van bejaarden die niet op het achterste terrein wilden parkeren "want dan moesten ze zo ver lopen".... kom op als u de hele pinkstermarkt over kan gaan moet die laatste 100 meter ook wel lukken. Geen invalidekaart = geen parkeerplaats vooraan IMO.

Nou, heel geraas en getier over "de jeugd en de verkeersregelaars van tegenwoordig zo asociaal en geen inlevingsvermogen en ze doen niks etc"
..."prima meneer, maar u mag alsnog op het achterste terrein parkeren!" en heb ze vervolgens een teken gegeven welke kant ze op moesten. Hadden ze geen keus, anders wilde ik ook wel het kenteken noteren voor de boete. :)
Nou waren er ook genoeg niet-bejaarden die me 36 soorten kanker toewensten plus een toekomstige carrière als crackhöer (verbaast me dat ik nog leef eigenlijk...) maar ik schrok eigenlijk het meest van de reacties van sommige bejaarden..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:05

Het zwembad waar ik kom heeft 1 baan voor het baantjetrekken, waar de gemiddelde leeftijd van zwemmers idd een 'beetje hoger' ligt... Ik voorkom problemen door simpelweg net buiten die baan mn baantjes te trekken :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:09

@ Juut: Bij ons zijn de banen op "snelheid" ingedeeld: een langzame baan, een gemiddelde baan en een baan voor de snellere zwemmers..Helaas kent niet iedereen deze indeling en dat zorgt toch wel eens voor problemen!
Zo was er eens een bejaarde man die met zijn volwassen, verstandelijk beperkte dochter ging zwemmen en (o jee o jee) in de snelle baan zwom, zonder snel te gaan! De overige bejaarde zwemmers hebben hem toen op geheel eigen wijze "verzocht" om met zijn mongolendochter op te rotten naar de langzame baan :\ Dan hangt je mond wel open vertel ik uit ervaring! :wow:

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:38

:wow: Eh...juist, ja 8)7