Hoe voelt een langdurige relatie voor jou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:53

amazone77 schreef:
ben erg trots op hem als partner en als vader.

Ik vind dit erg mooi gezegd :j :+:

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:56

Charlenexx schreef:
Weet je wat ik bij iedereen mis in de antwoorden? Ik hoor heel veel knuffelen e.d. maar hoe zit het met de passie, de s ex etc etc d'at is toch ook mega belangrijk in een relatie, want als dat mist wat is er dan anders tussen die relatie en die met een gewone vriend of inderdaad een broer of zus?
Uiteindelijk komt het daar toch op neer, tuurlijk word de se x minder essentieel en frequent dan eerst, maar dat moet nog steeds een prioriteit zijn!

Eerste prioriteit is het niet meer, maar het blijft natuurlijk wel een onderdeel van. Er zijn genoeg stellen die het niet zo vaak meer doen, maar toch beregelukkig zijn samen. Manlief en ik komen wel aan het landelijk gemiddelde ;) maar al is het niet zo - dan is er nog niks aan de hand, volgens mij.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:59

goede test (spreekt uit ervaring :P ):

ga een weekje apart van je vriend met vakantie. of weekendje weg met vriendinnen ofzo. als je hem mist, en wanneer je ehm ziet weer vlinders krijgt heb je je bewijs...

houden van als broer en zus vind ik wel een beetje heel fout... maar misschien dat je het verkeerd omschrijft voor jezelf ;)

Mi_Amore

Re: Hoe voelt een langdurige relatie voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:08

Ik ben ook nog steeds samen met mijn eerste liefde hoor, zijn ook bij elkaar blijven plakken. En nee, ik maak me eigelijk geen zorgen bij de gedachte dat er nooit iemand anders zal zijn. Het is goed zoals het is nu!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:22

Yv_ schreef:
Amazone: Heb jij nou niet het gevoel dat je iets hebt gemist in je leven? Ik zou zelf bijv. nooit zo lang bij mijn eerste vriend hadden kunnen blijven, gewoon omdat ik vraag had naar wat er nog meer was...

(vat t volgende niet persoonlijk op hoor Yv_)

Ik ben 7 jaar bij mijn vriend al vanaf me 16 en ik hoor ook al regelmatig die standaard vraag voor bij komen. Maar de antwoorden lijken me toch vrij duidelijk.

Dat andere daar niet aan toe zijn prima. maar dan vraag ik toch ook niet mis je niks. bijv t warme en fijne gevoel. t vertrouwede gevoel. Je leven kunnen delen met je partner??

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:23

Charlenexx schreef:
Weet je wat ik bij iedereen mis in de antwoorden? Ik hoor heel veel knuffelen e.d. maar hoe zit het met de passie, de s ex etc etc d'at is toch ook mega belangrijk in een relatie, want als dat mist wat is er dan anders tussen die relatie en die met een gewone vriend of inderdaad een broer of zus?
Uiteindelijk komt het daar toch op neer, tuurlijk word de se x minder essentieel en frequent dan eerst, maar dat moet nog steeds een prioriteit zijn!

Uhum.
Waarom ik dat er niet tussen heb gezet?
Omdat ik niet mijn gehele seksleven op bokt ga plaatsen (jullie zouden alleen maar jaloers worden _O- )
Seks is iets intiems,iets fijns tussen ons,en dat ga ik bokt niet aan zijn neus hangen :D

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:24

Ik ben ondertussen al weer ruim anderhalf jaar samen met mijn vriend. In het begin waren er natuurlijk de nodige vlinders ed, maar ik heb me eigelijk altijd wel op mijn gemak gevoeld bij hem (wat niet vaak voor komt bij mij bij een jongen. waar ik niet gewoon als vriend mee om ga). Ondertussen zijn de vlinders wel wat minder geworden, ze zijn er niet meer dagelijks ;) maar ik kan nu wel echt zeggen dat ik van hem hou, en elke dag een beetje meer.
We kunnen flink ruzie maken met elkaar, maar het ook uitpraten. We lachen met elkaar, we plagen elkaar en we kunnen ook serieuze gesprekken hebben. Hij is dan misschien niet de Brad Pitt waar ik altijd van droomde toen ik 14 was, maar hij is wel de man met wie ik de rest van mijn leven wel mee zou willen delen. Ik voel me vertrouwd bij hem en ik ben elke keer weer blij als ik hem zie. Ik denk ook dat een vertrouwd, warm gevoel het kenmerk is van mensen die al een langere relatie met elkaar hebben.

En de seks, dat is voor mij een leuke bijkomstigheid, het kan 30 keer in de week zijn :+ maar ook 3 weken niet. Ik vind het niet iets waar je relatie om moet draaien. Als het in een relatie goed zit, je houdt van elkaar, je bent graag bij elkaar, dan komt het met dat seksleven vanzelf goed ;)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:29

_Tivoli_ schreef:
Charlenexx schreef:

Uhum.
Omdat ik niet mijn gehele seksleven op bokt ga plaatsen (jullie zouden alleen maar jaloers worden _O- )
Seks is iets intiems,iets fijns tussen ons,en dat ga ik bokt niet aan zijn neus hangen :D

precies
en daarbij hoef ik andermans seks leven ook niet te weten eigenlijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:32

_Tivoli_ schreef:
Charlenexx schreef:

Uhum.

AMEN!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:39

Ik voel me niet aangevallen hoor :).

Ik kan me best voorstellen dat je weleens doodziek van die vraag wordt :D. Sorry daarvoor, maar bedacht me dat dit een mooi moment was om het te vragen, aangezien ik niet zulke relaties IRL ken...
Ik kan me ook best voorstellen dat als je gelukkig bent met je partner, je niet eens verder zou willen kijken.

Nu heb ik een heel ander vraagje: Degenen die jong aan hun eerste partner 'begonnen' en er nog steeds samen mee zijn; Was de huidige partner ook de eerste bedgenoot of hadden jullie daarvoor dat wel al met anderen ontdekt? Ik denk dat dat ook wel een verschil kan maken?

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:39

_Tivoli_ schreef:
Charlenexx schreef:

Uhum.

Ik denk ook niet dat het hier iemand op bokt interesseert hoe het seksleven van iemand anders eruit ziet.. Ik niet in ieder geval :+
Maar, ik vind het bij een onderwerp als in dit topic wel van belang om er bij te zeggen dat in mijn relatie seks niet de prioriteit heeft, en zo te lezen ben ik niet de enigste die er zo over denkt. Hoe vaak iemand het wel of niet doet is daarbij niet van belang, alleen of seks binnen een relatie prioriteit heeft of dat andere zaken belangrijker zijn.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:42

Ik zie de seks dan eerder als voortvloeisel uit onze relatie,
dan dat onze realtie voortkomt uit de seks. :)
En nee,ik heb niks te klagen,en wat dat aangaat leren we alleen maar meer van elkaar.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:43

Yv_ schreef:
Amazone: Heb jij nou niet het gevoel dat je iets hebt gemist in je leven? Ik zou zelf bijv. nooit zo lang bij mijn eerste vriend hadden kunnen blijven, gewoon omdat ik vraag had naar wat er nog meer was...

Ik ben wel niet Amazone, maar ken mijn man al 22 jaar en hij is mijn eerste vriendje. In het begin ben je verliefd, maar na een tijd is de eerste spanning eraf en kom je in rustiger vaarwater met je relatie. Misschien dat sommige mensen elke keer voor die spanning gaan, maar ik ben in al die jaren nog nooit een man tegengekomen die ik leuker vond dan mijn man. En ook al was ik een man tegengekomen waar ik me tot aangetrokken zou voelen, zou ik er niets mee doen. Het gras is meestal niet groener aan de ander kant.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:33

Nikka schreef:
Yv_ schreef:

Ik ben wel niet Amazone, maar ken mijn man al 22 jaar en hij is mijn eerste vriendje. In het begin ben je verliefd, maar na een tijd is de eerste spanning eraf en kom je in rustiger vaarwater met je relatie. Misschien dat sommige mensen elke keer voor die spanning gaan, maar ik ben in al die jaren nog nooit een man tegengekomen die ik leuker vond dan mijn man. En ook al was ik een man tegengekomen waar ik me tot aangetrokken zou voelen, zou ik er niets mee doen. Het gras is meestal niet groener aan de ander kant.

hier amazone77 :+

zeker geen gekke vraag hoor,heb hem al vaker gehoord ;)
weet je wat het is.....zolang je respect en liefde hebt voor je partner zit het goed.
net wat nika zegt,het is over al wel iets,vlinders en verliefdheid gaan inderdaad over in houden van,als iedereen een ander neemt zodra de vlinders zijn uitgefladderd dan had je denk ik om de 2 jaar een ander :+
en of ik wat gemist heb??? ik heb dus geen iedee haha ik weet niet beter,heb nog nooit sex gehad met een andere man,tuurlijk vraag ik me wel eens af als ik een knappert voor bij zie komen hoe het met die persoon zou zijn.......maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daar mijn eigen vent voor op te moeten geven of er het risico er op te lopen.....nee hoor denk er niet aan,bijna iedereen in mijn familie is al van elkaar af en hebben al weer een nieuwe partner,en in het begin ziet er dat allemaal leuk uit die los geslagen hormonen,maar nu een paar jaar verder is alles weer heel normaal en gewoon.
ik ben gelukkig zo,en ook mijn vriend en kinderen.goed is goed,het hoeft niet altijd beter.
wij hebben het ''geluk'' gehad dat onze karakters goed bij elkaar zijn blijven passen,ik was 13 en hij net 15 jaar,normaal verander je zoveel in de pubertijd,als ik het over mog doen,dan deed ik het nog net zo hoor,nergens spijt van.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:31

Ik ben nou 10 maanden samen met mn vriendje. Die ergste vlinders zijn inderdaad weg. Maar ben gewoon intens gelukkig met hem. En nog als hij op een bepaalde manier naar me kijkt, of bij een zoen dan vladderen ze weer even. Maar houden van is zoveel fijner dat die verliefdheid. Houden van is zoon heerlijk vertrouwd en fijn gevoel. En seks in een relatie is voor mij wel belangrijk. Las net een pagina terug, dat al zou de seks slecht zijn diegene toch haar partner niet zou verlaten. Nou ik wel.. Daar zou ik me neit overheen kunnen zetten. Misschien stom maar het is wel zo. Zelfde geld voor zoenen, als dat gevoel er bij de eerste zoen er niet is, of hij bakt er niks van. Dan stopt het daar voor mij. Hard ? Misschien. Maar het zou dan toch nooit werken. Vinden jullie dat niet belangrijk dan ? (zonder in detaisl te treden ;))

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:35

Citaat:
In het begin ben je verliefd, maar na een tijd is de eerste spanning eraf en kom je in rustiger vaarwater met je relatie. Misschien dat sommige mensen elke keer voor die spanning gaan, maar ik ben in al die jaren nog nooit een man tegengekomen die ik leuker vond dan mijn man. En ook al was ik een man tegengekomen waar ik me tot aangetrokken zou voelen, zou ik er niets mee doen. Het gras is meestal niet groener aan de ander kant.

Amen :) daarbij voel ik mij 200% op mijn gemak bij mijn vriend, waar ik inmiddels alweer 6,5 jaar een relatie mee heb. We kunnen elkaar alles vertellen en vertrouwen elkaar ook 100%. Houden van elkaar zoals we zijn met onze plus en ´min´punten (voorzover er echt grote minpunten zijn, want sommige dingen horen nou eenmaal bij je partner :D).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:58

sidneey schreef:
Ik ben nou 10 maanden samen met mn vriendje. Die ergste vlinders zijn inderdaad weg. Maar ben gewoon intens gelukkig met hem. En nog als hij op een bepaalde manier naar me kijkt, of bij een zoen dan vladderen ze weer even. Maar houden van is zoveel fijner dat die verliefdheid. Houden van is zoon heerlijk vertrouwd en fijn gevoel. En seks in een relatie is voor mij wel belangrijk. Las net een pagina terug, dat al zou de seks slecht zijn diegene toch haar partner niet zou verlaten. Nou ik wel.. Daar zou ik me neit overheen kunnen zetten. Misschien stom maar het is wel zo. Zelfde geld voor zoenen, als dat gevoel er bij de eerste zoen er niet is, of hij bakt er niks van. Dan stopt het daar voor mij. Hard ? Misschien. Maar het zou dan toch nooit werken. Vinden jullie dat niet belangrijk dan ? (zonder in detaisl te treden ;))

Meen je dat nu? Dat als je eerst zoen niet is zoals jij het wil je het maar laat voor wat het is? Dat vind ik wel heel hard.
Ik en mijn vriend zijn nu 7 maanden samen, maar we kenden elkaar al een tijdje. We hadden meteen een klik, kwamen heel goed overeen en hadden gelijk al heel veel contact, maar het heeft nog een hele tijd geduurd voor één van ons twee eindelijk aan de onzekerheid toegaf en er echt wat van is gekomen. Onze eerste zoen was (van zijn kant) misschien "technisch" ( :') ) niet perfect, maar ik was op dat moment gewoon zo gelukkig. En ik zou me écht niet kunnen inbeelden dat ik op basis van zijn zoenkunsten niets meer zou willen. Dat zijn toch dingen die kunnen worden verbeterd? :)

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:05

ik ben nu 20 en ben al bijna 5 jaar samen met mn vriend.
(hoeze een relatie op jonge leeftijd kan niet serieus zijn?)
het is mijn eerste echt relatie die ik heb gehad en dit zorgt soms voor twijfels. is dit alles? hoe zou het met een ander zijn? hoort dit zo? allemaal vragen waar ik geen antwoord op heb. dit vind ik wel jammer. maar ik zou het echt nooit willen uitmaken. als ik relaties van vriendinnen zie weet ik dat het bij ons echt wel goed zit. ik heb vorig jaar heel erg getwijfeld en het toen bijna uitgemaakt. ben ontzettend blij dat ik dat niet gedaan heb. we wonen nog niet samen maar zijn wel vaak samen. we denken na over later en zijn aan het sparen voor onze uitzet. ik kan niet wachten tot we gaan samen wonen. het voelt erg goed. hij is erg lief voor me en het voelt erg vertouwd.
ik zie hem graag als mijn man en vader van m'n kinderen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:13

Ik ben nu 7,5 jaar samen, waarvan we bijna 3 jaar samenwonen. En de relatie voelt heel vertrouwd, hij is mijn maatje. Ik kan mezelf zijn bij hem en andersom. We weten wat we aan elkaar hebben en we kunnen samen ontzettend lachen. We hebben aan 1 woord genoeg om te begrijpen wat we bedoelen. En nog steeds zijn er momenten dat ik hem aankijk en kriebels krijg, de manier waarop hij doet of lacht of de manier waarop hij mij aankijkt :+:

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:23

Wij wonen nu anderhalf jaar samen. Voor we iets met elkaar kregen waren we al goede vrienden, trokken er altijd samen op uit en hadden de grootste lol. Het was zelfs zo erg dat als ik een afspraakje had met mijn toenmalige vriendje, ik mijn beste vriend mee nam omdat ik me anders verveelde :') Uiteindelijk hebben we dan ook een relatie gekregen. Na een korte tijd sloeg bij mij echter de twijfel toe, was hij wel meer dan gewoon mijn beste vriend? We hebben het toen uitgemaakt, maar na een paar maanden (en wat korte relaties) kwam bij mij toch het besef dat ik steeds weer naar hem terug verlangde.

Nu zijn we weer samen en wonen ook gezellig samen, gaat allemaal super! De vonk is er dan wel niet meer, maar ik hou zielsveel van hem en ik kan me niet bedenken dat ik deze rust en dit vertrouwen bij iemand anders dan bij hem kan hebben. Soms kan ik hem wel achter het behang plakken, maar ik vind niets zo fijn als 's avonds lekker tegen hem aan in slaap vallen en ik kan nog steeds verliefd naar hem zitten kijken, weliswaar zonder vlinders maar wel met kriebels. Ja, dit is écht de persoon waar ik oud mee wil worden! Hij is mijn beste vriend, mijn ultieme maatje :+:

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:42

_Tivoli_ schreef:
Ik zie de seks dan eerder als voortvloeisel uit onze relatie,
dan dat onze realtie voortkomt uit de seks. :)
En nee,ik heb niks te klagen,en wat dat aangaat leren we alleen maar meer van elkaar.

Ik denk ook dat je een groot risico loopt als seks de basis is van je relatie. Als er dan omstandigheden komen waardoor de seks een poosje onmogelijk wordt (gezondheid, slachtoffer worden van een misdrijf, etc) dan zou je relatie gaan wankelen. Terwijl als de basis van je relatie is dat je elkaar liefhebt en respecteert en elkaars beste vrienden bent, er 'weinig kan' gebeuren.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:07

Passie (!!), humor en helemaal jezelf kunnen zijn.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:29

Ben nu ruim 4 jaar met mijn vriendje samen en zit onrustig te zijn en heb kriebels omdat ik straks naar hem toe ga. Nu zien we elkaar niet bijster veel, maar toch.
Eind van het jaar gaan we samenwonen, maar we zijn ons er wel van bewust dat we ook dan tijd voor elkaar moeten blijven maken. Onze levens zijn zo druk dat we met gemak langs elkaar heen kunnen gaan leven, maar het is een bewuste keus om dat niet te doen. Die keus moeten we natuurlijk nog wel uit gaan voeren, maar ik heb er het volste vertrouwen in.
Geen enkele man heeft mij zo lang kunnen boeien en kan mij zo aan het lachen en huilen maken. Tis een bijzonder gevoel en in niets vergelijkbaar met broer en zus in elk geval. :P

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:11

Ik ben nu bijna 14 maanden samen met mijn vriend en het houden van wordt iedere dag weer een beetje meer. De fase van constante kriebels in m'n buik, maar ook die onzekerheid (wat als hij met straks ineens niet meer leuk vindt?) hebben plaatsgemaakt voor diepe liefde. Ik voel het in allerlei dingen; de manier waarop we elkaar kunnen plagen en hoeveel lol we samen hebben, hoe fijn hij mij op kan vangen als ik even in de put zit of andersom, als hij me spontaan vastpakt en stevig knuffelt, als we 's avonds in bed tegen elkaar aankruipen, als we het over 'later' hebben; over een huisje, over kindjes, reizen die we willen maken :)

Het is een gevoel dat er altijd is, maar op die momenten bevestigd wordt. Ik vind hem nog steeds een genot om naar te kijken; zowel als hij heerlijk opgetut klaar staat om naar een verjaardag te gaan, als wanneer hij 's ochtends met wallen z'n bedje uitkomt :Y) Er is passie, hij maakt dat ik me op en top vrouw voel, maar ook dat ik mezelf mag zijn (en dus gewoon lekker in jogginbroek rond mag lopen ;) ), er is ook een hechte vertrouwensband, hij is ook echt m'n maatje die gewoon alles van me weet en mag weten :j We zijn allebei ontzettend op elkaar gesteld, vertellen dit dagelijks aan elkaar, knuffelen en kroelen nog heel veel, in alles merk je gewoon dat het voelt alsof het zo moet zijn en alsof het altijd zo zal blijven :+:

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:43

Ik heb al vanaf mijn 14e een relatie met mijn vriendje, hij was toen 16 jaar.
Ik ben nu bijna 18 jaar, en heb dus al meer dan 3 jaar een relatie met hem.
En soms vind ik het zelfs raar dat ik nog steeds bij hem ben.
Er zijn veel dingen veranderd in onze relatie; we gingen studeren, kregen andere vrienden, het studenten- en uitgaansleven kwam tot leven en we veranderden ook als persoon.
Maar het was net alsof we samen als 1 zijn veranderd en nog steeds veranderen, we komen gewoon weinig problemen tegen.
Wanneer we iets niet fijn vinden aan elkaar (zoals gedrag etc. ) vertellen we dit, we respecteren elkaar, maar het allerbelangrijkst is dat we veel lol hebben met elkaar!

Ik heb altijd zo gezegt; wanneer ik de relatie niet meer leuk vind maak ik het uit, we zijn nog zo jong!
Maar het is nog steeds aan en het gaat goed, we hebben het fijn met elkaar!

Ook praten we regelmatig met elkaar over onze gevoelens, kijken of we nog wel op 1 lijn zitten en niet dat iemand eigenlijk geen zin meer heeft. We kunnen alles tegen elkaar zeggen, hij is naast mijn liefde ook een maatje!

En nee; ik mis de ervaring met andere jongens niet. Heb wel met meerdere jongens gekust, geen seks gehad. Maar ik heb genoeg aan mijn vriend en heb geen behoefte aan een ander. :)
En tsja, kijken en een beetje flirten mag he, dat is gezond. :Y) :+ Maar ik heb nooit een jongen ontmoet die ik leuker vind dan mijn vriendje. :)