schooltas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:13

superpony schreef:
hahaha, goeie, want die dingen zijn idd ovebodig soms. Even kijken. Ik deed ze vaak naar elkaar toe en aan elkaar vast vor als je ze ooit moet verlegen en anders tukje eraf en dicht branden, thanx!

Zullen we ook topic beginnen welke etui, welke schriften en agenda, pennen, kaftpapier etc etc......kwam ook in me op

Je kan ze dr beter andersom in doen, zodat het flapje naar boven uitsteekt. Kan namelijk niet los getrokken worden ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:45

superpony schreef:
Lien_ hij is op zich heel nuchter, maar zo ene grote eastpak kost bij 80 tot 100 euro en is er niet in de kleur of met het plaatje dat hij wil. dan zit je op school en heeft iedereen wel zo een kleine die hij graag wilde. dan vind ik het zonde als ik nu al weet dat de gewone eastpak wel geschikt is. Hij was van die gewoon helemaal weg, dus dan kijken we niet verder. En de kwaliteit is goed. Voor een converse bijv betaal je ook 40 euro, maar krijg je maar 1 jaar garantie volgens een tassensite.

iedereen weer bedankt

Mijn converse is nieteens 1 jaar geworden en is bij de ring waar de band en tas bij elkaar komen al helemaal kapot.
Vind het zelf iig geen goede tas, kan je beter een eastpak nemen! Ga zelf ook weer kijken voor een Eastpak voor volgend jaar, een camouflage kleur of rood ofzo (schoudertas)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 07:58

Gewoon de tas kopen die hij zelf graag wil!! Immers, hij is degene die er mee moet lopen?
Dat die verkoopster een andere (duurdere) aanraad is logisch...verkooptechniek :D

cherrylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:44

hee
ik heb nu al 4 jaar een schoudertas(van nike) het is een ruime tas waar bij mij altijd alles in heeft gepast.
in de eerste en tweede neem je natuurlijk altijd al je boeken mee en dan heb je wel een goede stevige tas nodig ( bij mij gingen alleen klittebandjes los en de grote rits maar dat maakt niet uit want er zit nog een flap overheen ;) )

maar als je dus echt een dag heb dat je voor ieder uur andere boeken nodig heb is het ook verstanding om het in je kluis te leggen. ik weet niet hoe het op de school zit waar u zoon heen gaat maar bij sommige roosters heb je bijv. ook wel eens 2x de zelfde les op een dag dat scheelt al boeken.

ik zit ondertussen in 4 havo (ben bijna over naar examenklas :D ) en ik gebruik een tas die absoluut kleiner is dan mijn gewone schooltas en daar red ik het ook prima mee.!

en inderdaad het gaat er ook om dat de tas leuk is, ik neem aan dat hij niet ieder jaar een nieuwe krijg?!

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:06

superpony schreef:
Lien_ hij is op zich heel nuchter, maar zo ene grote eastpak kost bij 80 tot 100 euro en is er niet in de kleur of met het plaatje dat hij wil. dan zit je op school en heeft iedereen wel zo een kleine die hij graag wilde. dan vind ik het zonde als ik nu al weet dat de gewone eastpak wel geschikt is. Hij was van die gewoon helemaal weg, dus dan kijken we niet verder. En de kwaliteit is goed. Voor een converse bijv betaal je ook 40 euro, maar krijg je maar 1 jaar garantie volgens een tassensite.

iedereen weer bedankt

En converse is slecht.. :o
Mijn converse rugzak is nu 2 jaar oud, hij is ongeveer een jaar heel intensief gebruikt, maar nooit echt met veel boeken.. hele onderkant is gaan scheuren? :')

De agenda's van Converse waren voor mij en m'n vrienden ook geen succes..
De mappen van converse liggen ook al na 4x gebruiken uit elkaar..

Ik ben echt gék op converse schoenen etc, maar schoolspullen koop ik verder niks meer van, ja hooguit schriften. :')

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:16

Ik heb ook altijd een eastpack rugzak gehad. Het modelletje van op de vorige pagina was het.
Hij is ondertussen al *telt even* zeker 10j oud en hij is echt nog heel. Ik kreeg er ook al de nodige boeken in.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:32

De eerste drie jaar heb ik gelopen met zo'n echt grote (bijna vierkante) donkergroene rugzak van Enrico Benneti, gekocht op de markt. Zal vast goedkoper zijn geweest dan zo'n model van Kipling. De meeste brugklassers hadden deze tas (dit model) en ik ben er nooit mee gepest, ook geen opmerkingen over gekregen. Ik heb nooit het idee gehad dat ik ermee voor schut liep. Zeker met gymkleren vond ik zo'n grote tas wel fijn, ik was niet het type dat boeken wisselde in zijn kluisje maar ik nam natuurlijk wel alleen mee wat ik die dag nodig had. De rest van mijn boeken lag thuis ivm huiswerk. Ik heb niet het idee dat die tas veel te groot was hoor.

Daarna ben ik overgestapt op een eastpack, het model dat hier ook al een aantal keer is aangehaald. Grote schriften passen er precies in en ik ben er erg tevreden over. Inmiddels ben ik tweedejaars HBO student en ik gebruik deze tas nog vrijwel dagelijks. Af en toe in de wasmachine gooien en daarna inspuiten met waterdicht spul is wel een aanrader. Die tas moest uiteraard op zijn allerlangst gedragen worden dus mijn moeder heeft de hengels op zijn langst vastgestikt zodat ze inderdaad niet opeens los gingen. Ik kan hem nou niet meer verstellen maar dat vind ik niet erg. Ik zou je ook echt willen aanraden om een rugzak te nemen in plaats van een schoudertas in verband met je rug.

Ik zou ik geen witte tas nemen, die worden wel heeel snel smerig. Dan kun je hem wel elke week in de was gooien en dat komt de kwaliteit ook niet ten goede.

superpony

Re: schooltas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 16:18

Hij krijgt gewoon wat hij het mooiste vond. Die hadden we gezien op i-net, maar toen we in de winkel gingen kijken, begon zij erover dat ie daar niet genoeg aan heeft. daarom twijfelde ik even, want dan zou hij een probleem hebben. Nu met deze reacties kan hij dus gewoon die ene nemen, die hij graag wilde.

Ik vond de converse ook leuk en had een aardige Nike gezien, maar daar zit idd niet die garantie op en zal zeker mindere kwaliteit zijn. Maar dat was alleen om hem even te laten vergelijken en zeker te laten weten dat hij die ene echt het leukste vind. Ik vind de eastpak een prima keus dan!

Op de fiets is een bagagedrager meebesteld, want die zat er niet op. daar ligt de tas onderweg op. Ik denk dat hij hem verder over zijn schouder gooit als ik hem nu met zijn schooltas zie lopen. Of het dan een schoudertas of rugtas wordt weet ik niet. Op de middelbare zagen we er heel veel met schoudertassen, ook jongens, dus kan per plaats of school wel verschillen misschien ook. Ze hebben iig beiden dezelfde kwaliteit, inhoud ongeveer en hetzelfde plaatje.

Ik vind dat de gymspullen apart moeten, want dat is gewoon vies na gebruik.

De eastpak etui past echt geen rekenmachine in of geo, dus moeten we nog even kijken....gewoon los in het voorvakje kan ook, net zo makkelijk.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:21

Ik ahd het eerste jaar ook een kipling. (geen vierkante.. :+ ) maar was hem na een week zat.. Die Eastpacks zijn veel handiger vind ik, er kan ook veel in.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:25

Ik heb in de eerste klas een echte eastpack rugzak gehad, opzich wel fijne tassen maar vanaf de tweede ben ik gewone (en af en toe een eastpack) schoudertassen gaan dragen. Daar past ook prima alles in hoor!

Sowieso is het makkelijker voor je zoon als hij zichzelf aanleert dat als hij op school komt de boeken van de vakken die hij ná zn pauze heeft in zn kluis te leggen en die er in de pauze uit te pakken en de boeken van de vakken die hij dan gehad heeft er weer in te doen.
Vakken waarvan hij huiswerk heeft moet hij gewoon meenemen en als hij het fijner vind om alles weer mee terug te nemen dan doet hij dat.

Voetbalspullen kunnen ook gewoon het kluisje in, deed ik met mn gymspullen ook! Die gingen ook dezelfde dag (of een dag later, afhankelijk van het huiswerk) gewoon weer meer naar huis :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:35

Geo driehoek kan je in je agenda doen, zo'n driehoekje vouwen en hem daar instoppen!

Rekenmachine heb ik altijd los in m'n voorvakje zitten :)

Heb zelf ook een kleine etui, dusja :))

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:40

Ik heb op de middelbare een eastpak gehad eerst paste alles in en ze zijn stevig ook. Ik had niet zo'n grote eastpak normaal formaatje en alles heeft er echt altijd ingepast. Was me tas wat aan de zware kant gingen een paar van me boeken in mijn kluisje en dit ruilde ik in de pauze dan om. Ik fietse ook altijd met mijn tas. Ik had een mandje voorop was de tas heel zwaar ging hij daar wel eens in maar meestal had ik de tas gewoon op mijn rug.
Ja en gymspullen deed ik inderdaad apart in een tasje. Want ik vond het nou niet zo fris als ik net gegymt had daarna de spullen weer bij mijn boeken en lunchpakketje ging.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:40

De eastpaks zijn inderdaad een prima keuze, model maakt dan niet zoveel uit. Meestal gaat de geo wel in de etui of inderdaad in zo'n driehoekje in de agenda, al vind ik zelf dat laatste minder handig. Ik heb in de afgelopen 5 jaar havo niemand gezien met een rekenmachine in de etui, die kan prima los in het voorvak!