Hoezo? impulsief????auto gekocht, alleen nog niet gezien....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:21

:? Heb je daar niettoevallig een nulletje teveel?

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:22

ik hoop voor je dat je er plezier van gaat hebben ;)

bij ons in het bedrijf komen er elke maand wel een stuk of 5/6 mensen langs die een auto op mp. hebben gekocht voor een leuk prijsje. Helaas hebben deze mensen hier niet langer dan 2 weken plezier van gehad ;)

Je had je dealer kunnen vragen of hij de auto voor je na zou willen kijken, wij doen dit voor niks voor onze vaste klanten. Kan je een hele boel geld en gezeur besparen.

maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, wie weet heb je gewoon een leuke goede auto gekocht! succes er mee!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:40

Chiqa schreef:
....Een auto koop je toch niet zomaar? Daar komt toch heel wat bij kijken.

Kan best hoor; wij gingen voor een tv-kastje kijken en kwamen met een Mini thuis :D .
(En nee, we waren dat absoluut niet van plan, maar de Mini-dealer lag op de weg en daar gingen we "gewoon even kijken" :P !)

Succes met je "nieuwe" auto Amondi :) ; voor dat geld had ik het ook aangedurfd :j .

Mijn man had 2 jr. terug eindelijk dé auto die hij graag wilde hebben (voor een hele mooie prijs), via het i-net ,net over de grens in Zwitserland gevonden.
Op de plaatjes zag het er allemaal prima uit (voor zover je kan verwachten voor een auto uit ´79 :+ ) en nadat hij uitgebreid met de dealer had getelefoneerd, is hij 2 dagen later op de trein naar Zwitserland gestapt en kwam met auto weer thuis :) . Het ding had wel heel erg verrot moeten zijn, voordat mijn man hem niet had gekocht.
Hij rijdt er regelmatig in en de auto is nog steeds prima (en mijn man happy :D ).
Laatst bijgewerkt door Sterre op 12-06-09 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:41

PussInBoots schreef:

bijna 3 miljoen zie je idd bijna alleen met grote Mercedes/ Toyota's diesels e.d. voorbij komen, ws gaat de Ford dat niet halen :+

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:45

Ach, dont worry. Wij hebben een huis gekocht dat ik pas voor het eerst zag toen ik er ging wonen.
Op het moment dat vriendje zijn handtekeing zette zat ik nog in Singapore, ik had de foto's gezien en bij de foto van de hal wist ik het zeker!!! Ik moest en zou dat huis hebben. Nou, ik woon er nog steeds en met heel veel plezier.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:42

Dit inderdaad impulsief en had een actie voor mij kunnen wezen :P
Ik hoop voor je dat alles goed is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:00

amondi schreef:
PussInBoots schreef:

bijna 3 miljoen zie je idd bijna alleen met grote Mercedes/ Toyota's diesels e.d. voorbij komen, ws gaat de Ford dat niet halen :+

Amondi ik heb ook mijn bedenkingen bij die kilometerstand hoor, ik weet niet of je die even checken wilt want dat is wel heel erg veel voor een Ford.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 18:18

HBVisser schreef:
Ach, dont worry. Wij hebben een huis gekocht dat ik pas voor het eerst zag toen ik er ging wonen.
Op het moment dat vriendje zijn handtekeing zette zat ik nog in Singapore, ik had de foto's gezien en bij de foto van de hal wist ik het zeker!!! Ik moest en zou dat huis hebben. Nou, ik woon er nog steeds en met heel veel plezier.

Och dat is nog veel erger idd! Maar idd, je voelt soms gewoon, nu doen want als je het laat weet je zeker dat je spijt krijgt...

@chiqa, beter lezen... hij heeft 290.000 oid gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:22

amondi schreef:
@chiqa, beter lezen... hij heeft 290.000 oid gelopen

Ik lees heel goed hoor, alleen jij niet echt je schreef namelijk;

amondi schreef:
hij heeft NAP 2970.000 km en 40.000 km geleden is de Distributie vervangen.

Nulletje teveel dus zoals PussInBoots al tegen je zei ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 06:04

amondi schreef:
PussInBoots schreef:

ok ik hap.... was al rechtgezet meis!

Frantic

Re: Hoezo? impulsief????auto gekocht, alleen nog niet gezien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 11:27

Nou mensen, hij rijdt als een droom. Hij heeft w.s. een strakker onderstel dan mijn oude 1.8 en hij stuurt gewoon scherper.

Motor heeft op het gevoel niks ingeleverd door de jaren heen, is vlot en pittig, alle knopjes en boordcomputers werken( hij is GHIA dus full loaded)

Netjes van binnen en buiten!

Minpunten? het enige is volgens mij dat hij links andere wieldoppen heeft dan rechts..... maar omdat ik woensdag mijn "eigen" voorvelgen met band en al ga verwisselen, kan ik er meteen 4 gelijke opdoen.

Kortom, het is nog vroeg dag, maar ik lijkt gewoon heel veel mazzel te hebben!

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:34

Wat fijn zeg, dus geen miskoop :D
Veel plezier met je nieuwe auto!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:39

Nou tof toch ? Ben blij voor je dat ie goed is.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:55

gefeliciteerd met je aankoop .

ik heb ook zon impulsieve aankooop gedaan .

Ik wilde echt een kia sportage .
nou in mijn prijsklasse was er niet veel keus maar ergens boven in het land was er een die goed in de smak viel .

nieuwe apk geen roest gewoon nette auto .
Mijn vriend die apk keurmeester is zei ga jij hem maar halen kan weinig mis mee zijn .

Ok ik dus auto gaan halen .
na een week had mijn vriend tijd om hem na te gaan kijken en hieronder het reslutaat .

tank lek
Uitlaat vol troep en ook zo lek als een zeef .Wat je door de troep dus niet hoorde .
catalysator lek .
Storing in de motor waardoor ie echt 2 liter olie in de 2 weken verbruikt .
En binnenkort moet er nieuwe koppeling in .

Met deze dingen had de auto nooit door keuring gemogen .
Verder idd geen roest of dergelijke .
Als je in de auto rijd merk je er niks van maar dit gaat me een hoop geld kosten .
En dan heb ik nog de geluk dat mijn vent zelf monteur is en het alleen de onderdelen kost .

Ik mag nu nooit geen auto meer kopen zonder mijn vriend erbij iig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:52

Fijn dat je hem heb, gefeliciteerd met je aankoop!
En zat er nog wat onderhoudshistorie bij?
makkelijk zeg dat je oude wielen passen, komen die onder dezelfde auto vandaan.
(Ivm met de steek)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 16:08

Yep, zelfde Ford, zelfde bouwjaar ook station, zelfde steek en ik heb in oktober er nieuwe All Weathers onder laten zetten, dus dan is met velg en al wisselen wel zo makkelijk.
Hij heeft NAP, dus onderhoud is ook bekend, volgend jaar moet wel de distributie eens vervangen worden, nog ongeveer 30.000 km kan die mee.

Zelfs de uitlaat is niet lek, dus w.s. toch echt een eerlijk verhaal, ingeruild, geen slooppremie auto, ander merk( was een renault garage) en absoluut niet interessant en het terrein stond al boordevol! Dus hup, in de uitverkoop met dat ding :D

Hij blij en ik ook blij, goede trailertrekker en met die G3 heel aantrekkelijk voor Saskia om mee naar school te nemen en zelf haar paard te kunnen vervoeren zodra ze E examen heeft gedaan!

Oh, ja, even reclame, Te koop, Ford Mondeo station 1.8 be met airco en trekhaak... 1375kg mag eraan hangen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 16:46

karina1977 schreef:
gefeliciteerd met je aankoop .

ik heb ook zon impulsieve aankooop gedaan .

Ik wilde echt een kia sportage .
nou in mijn prijsklasse was er niet veel keus maar ergens boven in het land was er een die goed in de smak viel .

nieuwe apk geen roest gewoon nette auto .
Mijn vriend die apk keurmeester is zei ga jij hem maar halen kan weinig mis mee zijn .

Ok ik dus auto gaan halen .
na een week had mijn vriend tijd om hem na te gaan kijken en hieronder het reslutaat .

tank lek
Uitlaat vol troep en ook zo lek als een zeef .Wat je door de troep dus niet hoorde .
catalysator lek .
Storing in de motor waardoor ie echt 2 liter olie in de 2 weken verbruikt .
En binnenkort moet er nieuwe koppeling in .

Met deze dingen had de auto nooit door keuring gemogen .
Verder idd geen roest of dergelijke .
Als je in de auto rijd merk je er niks van maar dit gaat me een hoop geld kosten .
En dan heb ik nog de geluk dat mijn vent zelf monteur is en het alleen de onderdelen kost .

Ik mag nu nooit geen auto meer kopen zonder mijn vriend erbij iig :o

Nou troost je, ik had een Ford 2 liter, maar dan een automaat... zegt de bovag garage, dat kan kapot met de trailer, ik heb hier ook een kapotte staan en dan kan je hem weg gooien. Maar ik krijg binnenkort een Kia Sportage uit 1996 binnen, die mag je voor €3000 hebben....

Afijn, hij zal het wel weten dus Fordje verkocht, ondanks dat ik twijfels had.... MAANDEN!! gewacht op die fantastische Sportage, mooie paarse, en dat kreng bleek dus een zepert eerste klas te zijn... ik zou bijna vragen om jouw kenteken want ik heb hem binnen een half jaar voor de helft kunnen verkopen aan iemand uit het noorden en ik heb mijn verlies met liefde genomen. Garage heeft me gewoon laten stikken in die wagen.

Bij deze advertentie voelde ik dat dit de auto was die ik altijd al weer wilde hebben, binnen budget.... dus dan heb ik naar mezelf leren luisteren door het gewoon te doen. Ook al raad ik niemand aan om blind te kopen( Saskia bleek trouwens niet eens te hebben gereden.... maar dat wist ik echt niet), soms moet je voelen en niet teveel denken.... en een gok van 950 euro kan ik wel maken, iemand anders voor mij laten kiezen, dat doe ik nooit meer!