celticpony schreef:@prisca, verbaas me een beetje hoe jij met grootste gemak, fulltime werkt en avonds, wanneer zie jij de kids?? Als ik nu alleen zou komen te staan, kan ik met 24 uur werken in ons huis blijven bij overlijden. Dit betekent dat ik alle ochtenden en een dag werk. Ik heb 1 hele dag opvang en verder zorg ik dat ik om 13.00 thuis sta om de kids op te vangen(vrije school). Dat betekent dat de middagen voor de kids zijn, dus racen van hot naar her, vriendjes, sportclubs(wonen in dorp en auto is must). Onze ponies staan op pensionstal, hoef dus niet elke dag, maar zou ik willen rijden heb ik oppas nodig.ik denk dat ik sowieso een goede oppas zou zoeken, want wanneer moet je anders weg? Ik zou dan het liefst een goedkoper huisje zoeken en de ponies op goedkoper plekje zetten, om zo ook nog eens met meiden op vakantie te kunnen. Het gaat mij nl. Niet gebeuren dat omdat ik meer zou moeten werken minder tijd voor de kids zou hebben. Dan maar wat minder en kleiner. Zou een steun en toeverlaat wel missen, als ik nu bekijk hoe vaak we samen al lachen om bijv. De kinderen of elkaar ff afwisselen als er iemand tw moe is vanwege wat dan ook. Je moet ook nog momenten voor jezelf hebben als alleenstaande ouder, lijkt me lastig. Toen ik nog geen kids had, ging het prima, als vriendlief er niet was. Veel werken en weinig hoge lasten, veel leuke dingen ondernemen op eigen tempo... Heerlijk, mis die tijd nog weleens af en toe...
Nu is het nog makkelijk omdat ze pas 1,5 jaar oud zijn. Dus slapen ze om 8 uur dus kan ik best wat doen. Ik zie ze iedere morgen en savonds van half 6 tot 8 uur als ze naar bed gaan. Ik kook iedere avond vers en eten gezellig samen En ook zijn we het hele weekend samen. De meiden gaan naar een gastouder wat ook beter is als het hele dagen is.
Ik kan wel stoppen met werken en met minder uren kan ik beter helemaal stoppen omdat 70% werkloos nog meer is. Verder verlies ik goede voorwaardes die een toekomst bieden. Tevens kan ik het huis niet meer betalen (vrije sector geen huur toeslag) en heb ik dus een groter probleem. En aangezien de vader werkloos is dat geen basis om wat mee op te bouwen. Ik heb altijd gezegt op het moment dat ze zelf gaan sport of iets willen stop ik met paardrijden want dan hebben hun het geld en tijd nodig. Op dit moment gaat het prima.
Doe het liever zo zodat ze een toekomst hebben dan dakloos zijn of in een flat zoveel hoog hoog zitten zonder enig extra. Woon nu in een buurt met veel spelende kinderen en fijne buren iets waar ik en ook hun op kunnen bouwen. Er zit een BSO en 2 goede scholen op 1 minuut afstand dus mooier voor die 2 later kan niet. Om dit te behouden moet ik werken en hard maar heb het ervoor over.
Denk dat er veel gezinnen beide 40 uur moeten werken om alles op te hoesten dus waarom als het 1 ouder kan dat dan niet?.
Huisdieren gaan met mij mee.