(Hoe) red jij je als je partner wegvalt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:32

celticpony schreef:
@prisca, verbaas me een beetje hoe jij met grootste gemak, fulltime werkt en avonds, wanneer zie jij de kids?? Als ik nu alleen zou komen te staan, kan ik met 24 uur werken in ons huis blijven bij overlijden. Dit betekent dat ik alle ochtenden en een dag werk. Ik heb 1 hele dag opvang en verder zorg ik dat ik om 13.00 thuis sta om de kids op te vangen(vrije school). Dat betekent dat de middagen voor de kids zijn, dus racen van hot naar her, vriendjes, sportclubs(wonen in dorp en auto is must). Onze ponies staan op pensionstal, hoef dus niet elke dag, maar zou ik willen rijden heb ik oppas nodig.ik denk dat ik sowieso een goede oppas zou zoeken, want wanneer moet je anders weg? Ik zou dan het liefst een goedkoper huisje zoeken en de ponies op goedkoper plekje zetten, om zo ook nog eens met meiden op vakantie te kunnen. Het gaat mij nl. Niet gebeuren dat omdat ik meer zou moeten werken minder tijd voor de kids zou hebben. Dan maar wat minder en kleiner. Zou een steun en toeverlaat wel missen, als ik nu bekijk hoe vaak we samen al lachen om bijv. De kinderen of elkaar ff afwisselen als er iemand tw moe is vanwege wat dan ook. Je moet ook nog momenten voor jezelf hebben als alleenstaande ouder, lijkt me lastig. Toen ik nog geen kids had, ging het prima, als vriendlief er niet was. Veel werken en weinig hoge lasten, veel leuke dingen ondernemen op eigen tempo... Heerlijk, mis die tijd nog weleens af en toe...

Nu is het nog makkelijk omdat ze pas 1,5 jaar oud zijn. Dus slapen ze om 8 uur dus kan ik best wat doen. Ik zie ze iedere morgen en savonds van half 6 tot 8 uur als ze naar bed gaan. Ik kook iedere avond vers en eten gezellig samen En ook zijn we het hele weekend samen. De meiden gaan naar een gastouder wat ook beter is als het hele dagen is.
Ik kan wel stoppen met werken en met minder uren kan ik beter helemaal stoppen omdat 70% werkloos nog meer is. Verder verlies ik goede voorwaardes die een toekomst bieden. Tevens kan ik het huis niet meer betalen (vrije sector geen huur toeslag) en heb ik dus een groter probleem. En aangezien de vader werkloos is dat geen basis om wat mee op te bouwen. Ik heb altijd gezegt op het moment dat ze zelf gaan sport of iets willen stop ik met paardrijden want dan hebben hun het geld en tijd nodig. Op dit moment gaat het prima.
Doe het liever zo zodat ze een toekomst hebben dan dakloos zijn of in een flat zoveel hoog hoog zitten zonder enig extra. Woon nu in een buurt met veel spelende kinderen en fijne buren iets waar ik en ook hun op kunnen bouwen. Er zit een BSO en 2 goede scholen op 1 minuut afstand dus mooier voor die 2 later kan niet. Om dit te behouden moet ik werken en hard maar heb het ervoor over.

Denk dat er veel gezinnen beide 40 uur moeten werken om alles op te hoesten dus waarom als het 1 ouder kan dat dan niet?.

Pashon

Re: (Hoe) red jij je als je partner wegvalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:35

ik werk full time en we hebben 1 kleine meid, nummer 2 is nu op weg. we hebben een eigen huis, 4 paarden een hond en een kat en daarbuiten nog een druk sociaal leven.

Als mijn partner weg zou vallen, zou ik kunnen blijven wonen waar we nu wonen en ook hoef ik voor de financiele kant geen dieren weg te doen.
wij hebben ene levensverzekering voor bijna het hele hypotheek bedrag dus die lasten heb ik bijna niet meer in de mnd, de dieren kan ik ook houden maar denk niet dat het gaat werken om toch dit aantal te houden en 2 kids op te voeden, de kids verdienen ook hun aandacht en zorg. ik zou dan nog steeds full time blijven werken om toch wat extra geld om handen te hebben.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:41

ehm als mjn man zou overlijden kan ik gewoon hier blijven wonen met de kinderen dat is dan geen probleem, allemaal ingedekt. ik zou wel blijven werken.

als we zouden scheiden dan moeten we wel voor een ander huis, zowel ik als mijn man
werken kan ik dan hetzelfde blijven doen want financieel gezien zou ik me nog wel redden dan (met belastingvoordeel en alimentatie meegerekend)
of ik mijn paardje dan nog zou kunnen houden dat weet ik eigenlijk niet....ik denk om het financieel makkelijk te krijgen dat hij dan weg zou moeten maar als ik het op de ene of de andere manier zou kunnen redden om hem te houden dan zou ik het doen ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:45

Ons huis is vrij als één van ons komt te overlijden. Als we uit elkaar zouden gaan, moet het huis verkocht worden omdat we allebei alleen niet voldoende verdienen.

Mijn dieren waren er al voor ik mijn lief leerde kennen, dus ik ga er van uit dat die kunnen blijven.

Ik werk al full time en zou dat blijven doen.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:45

Als mijn vriend zou overlijden/opstappen, dan zou ik wel moeten verhuizen. Verder ben ik niet afhankelijk van hem. Mijn katten zouden bij mij blijven, verder geen dier/kind verplichtingen. Zou in geval van overlijden ontroostbaar zijn, in geval van opstappen zou ik een paar dagen heel hard huilen en dan de schouders er weer onder. Life goes on en er komt wel weer een ander voorbij (hij is tenslotte ook niet mijn eerste vriendje).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:57

Ik ben altijd voorstander geweest om financieel onafhankelijk te zijn van een vent en nog steeds.
We hebben beide een baan, geen kids, 2 katten en 1 pony.
Een koophuis die te koop staat in Rotterdam, we wonen nu in het Noorden in een huurwoning en zijn wel van plan om in de toekomst hier weer iets te gaan kopen.
We hebben een gezamelijke bankrekening dus het is niet zo dat we alles delen.. we maken het gewoon samen op.

Mocht een van ons komen te overlijden dan hebben we een goede levensverzekering.
Het huis is dan betaalbaar voor diegene die achterblijft en zo zal het in de toekomst ook zijn en blijven.
Zouden we uit elkaar gaan dan zou ik wel hier kunnen blijven wonen (nu in het huurhuis) en alles blijven doen.
Ik zou niets hoeven te laten. De dieren kunnen blijven, pony zal nooit van zijn leven weg gaan al moet ik er droog brood voor eten.
Auto zou miss kleiner worden maar wel zo klein dat de trailer er ook nog achter kan blijven hangen.... al is deze ook nog wel betaalbaar.

Mochten we in de komende 2 jaar dan een ander huis gekocht hebben dan zal die idd wel de verkoop in moeten en goedkoper moeten gaan wonen maar ook dat is geen probleem.

Emotioneel zal ik dan wel instorten maar ook daar kom je weer overheen. Je zet dan idd je schouders eronder en je ziet wel hoe het verder allemaal zou gaan lopen.

Ik heb nog nooit bij de pakken neergezeten en zal het dan ook niet doen. Alles heeft een doel zeggen ze wel eens en als het zo is dan is het zo... jammer maar de wereld draait door.

Misschien klinkt dat heel egoistisch maar ik denk dat je dat meer zelfbehoud kan noemen en dat heeft me altijd gebracht daar waar ik naartoe wilde....

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:20

Mhh en toch vraag ik me af of met de levensverzekering erbij het haalbaar is. Heb namelijk een paar gevallen gehad en daaruit bleek dat het financieel NIET haalbaar was.

Na verloop van tijd moesten ze toch verhuizen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:26

Bij ons is het zo geregeld dat het huis dan voor de helft vrij is van kosten. De andere helft is goed te doen omdat als je moet verhuizen je toch ook huur moet betalen... en of je dat dan aan je eigen huis betaal of aan een woningcorporatie...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:41

Ik zou denk ik even terug moeten vallen op mijn ouders, tot ik zelf een huisje heb :j Huisdieren gaan met mij mee.
Tuurlijk ik zal niet zo "riant" kunnen leven als dat ik nu doe, maar financieel zou ik het allemaal wel redden :j
Het huis is van mijn vriend en staat alleen op zijn naam (hij woonde er al) verder hebben we erg goede afspraken gemaakt en zwart op wit laten zetten mochten we uit elkaar gaan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:11

Op dit moment zou er dan helemaal niks gebeuren, woon op mezelf en betaal alles zelf, helemaal onafhankelijk. We gaan zometeen wel samenwonen, als hij dan wegvalt zou ik het niet meer kunnen betalen en tijdelijk terug naar huis moeten en zelf iets zoeken, maar paardjes enz heeft hij wat dat betreft niets mee te maken :)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:58

Financieel kan ik twee dingen doen. Hier blijven wonen, dan ga ik er financieel wel op achteruit, maar te doen... of terug naar mijn ouders.
Hoe dan ook, het is mogelijk. Er gaan geen dieren weg en er zijn geen kids in het spel.

Ik heb altijd geroepen niet afhankelijk te willen worden van een partner, en tot nu toe lukt dat prima...