(te?) vroeg kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:17

achja hier in de buurt woonde iemand van 17 met een tweeling :P

als je er zelf gelukkig mee bent, waarom niet? :)
(als je voor een kind kunt zorgen)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:18

Lous schreef:
ArabicQueen schreef:
Bij ons trouwt iedereen best vroeg.. gereformeerde kring..

Ja dat is in die situatie dan wel begrijpelijk. Ook het geloof wat natuurlijk meespeelt :)

Mijn schoonzus was net 19 mijn andere schoonzus was net 21.
Nog een anders schoonzusje is 18 en gaat volgend jaar trouwen.

Ik ben ook 18 en wil ook volgend jaar gaan trouwen!

Ik weet gewoon dat hij het is. Dat is gelukkig ook wederzijds.Ik zou ook echt door het vuur gaan voor hem en hij ook voor mij!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:19

Joto schreef:
Ja dat snap ik malih. Maar ik vind dat gewoon zo idioot klinken.. Gepland of ongelukje, die vragen hoor je vaak snap je?.. Je weet dat er EEN KLEINE kans is als je veilig sex hebt, dat je zwanger kan worden..

Ik val ook niemand persoonlijk aan o.i.d.

Het klinkt ook idioot, gelukkig zijn mijn vriend en ik het er beide mee eens dat we het houden als het weer zo blijkt te zijn. En mensen roepen dan'dat weet je pas als het je over komt'maar bijna niemand in real life weet dat ik dit heb gehad. En wie sex heeft, moet de gevolgen dragen. t scheeld al dat ik niet drink, niet rook en niet uit ga. Dus al die dingen zal ik ook nooit echt missen.

En ik snap dat je niemand persoonlijk aanvalt, maar ik riep het ook altijd, en kom er nu op terug. Maar als ik naar mijn klas genoot kijk, ik snap dat gewoon niet, 3x zwanger ik 1 jaar tijd( 1 school jaar) 2x abortus, nee mijn oren staan dan te klapperen.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:21

dus Lous als ik je goed begrijp vind je het met geloof wel begrijpelijk als mensen vroeg trouwen maar zonder enig geloof niet?

Sorry maar dat kan net zo goed fout gaan.

Ervaring in liefde ok dat begrijp ik maar ik heb genoeg relaties gehad lange en korte ik ben er zeker van dat ik bij mijn mannetje blijf

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:22

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet zo vroeg kinderen had, ben nu 42 en heb kinderen van 14 en 12 en daar moet ik soms voor boven mijzelf uitstijgen, ben toch wat onzeker soms naar anderen toe, maar deze 2 mensen vertrouwen wel op mij en dat vraagt wel eens veel van mijzelf. Ik wil het heel graag goed doen. Dus misschien is het ook afhankelijk van hoe je in elkaar steekt, ik vind het belangrijk dat ze op me kunnen vertrouwen en dat ik er ben in case of emergency, maar moet soms zelf even doorbijten om het voor hen juist te regelen.
Moeder zijn van een baby/peuter/kleuter viel daarbij voor mij mee. (Behalve de vermoeidheid .) Toen was het vaak met een pleister en een kus afgedaan!
Nu sta ik weer op de middelbare school (waar ik gelukkig allang af was :P ) en het voelt nog hetzelfde, ik krijg er nog steeds de kriebels van, maar moet voor mijn kind de confrontaties met leraren ed aan. Gelukkig heb ik een goed scherm ter zelfbe'scherm'ing en zie je het niet, maar voelen doe ik het wel. Gelukkig is mijn man en vader van de kinderen er ook om de mini onderneming die ons gezin is te runnen.
Laatst bijgewerkt door jolin op 09-06-09 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:24

Ik ben 34 en heb drie kinderen. De oudste is 12, de middelste 10 en de jongste 6. En al die tijd samen met de dezelfde man en dat gaat ook nog wel een poosje duren ;) ,.
Wij zijn bewust aan de kinderen begonnen en vind het prima zo.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:24

In nederland vinden wij 16 jong... in zoveel landen is het al raar als je dan nog geen kind(eren) hebt.
Ik heb zelf een schoonzus die op haar 15e dr 1e kreeg, ze komt uit Ethiopie en daar is het niet meer dan normaal.
Het is maar net wat je normen en waarden zijn.
Ik kom als kraamverzorgende in veel gezinnen en als 33+er heb je echt niet altijd het voordeel om dan je 1e te krijgen.

Wel is het tegenwoordig zo dat je als moeder jonger dan 20 door de jgz in de gate gehouden wordt, omdat je mogelijk een risicofactor bent. Dit is nog niet zo heel erg lang, maar allemaal vanwege alle gezinsdrama;s ED die je tegenwoordig op het nieuws hoort.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:25

rossebol schreef:
dus Lous als ik je goed begrijp vind je het met geloof wel begrijpelijk als mensen vroeg trouwen maar zonder enig geloof niet?

Sorry maar dat kan net zo goed fout gaan.

Ervaring in liefde ok dat begrijp ik maar ik heb genoeg relaties gehad lange en korte ik ben er zeker van dat ik bij mijn mannetje blijf

Nee met geloof vind ik net zo onbegrijpelijk. Maar het is in het reformatisch geloof algemeen bekend dat mensen daar vroeg trouwen. Als iemand zwanger is wordt men zelfs verplicht te trouwen dat ik weet. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Maar het hoort bij het geloof, dus dat maakt het aan de andere kant wel weer begrijpelijk. Ook omdat ik weet dat mensen uit bepaalde geloven 'verbannen' worden als ze zich niet aan de regels van het geloof houden.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:26

Maar goed, zo als mensen reageren op te jongen ouders, vind ik sommigen ouders ook te oud om aan hun eerste kind te beginnen.

Vriendin van mij is net bevallen van haar zoontje, ze is 38, vriend/man is 42... als t kereltje dan 12 is, is zei 50. je kind is dan nog zo jong als je zelf t lootje legt, dat vind ik ook sneu.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:27

Ik was 17 toen ik zwanger was van de eerste.
En ja het was een ongelukje, ondanks dat ik een zware pil gebruikte ben ik toch zwanger geraakt ( niet ziek geweest of de pil vergeten in tussen tijd).
Ik kwam er achter toen ik 4 maand zwanger was van hem doordat ik een bezoek naar de gynaecoloog bracht voor andere redenen.
Toen ik 18 was is hij geboren en tevens werd ik vrij kort na hem zwanger van de 2e die is geboren toen ik net een paar maand 19 was.
Ik ben nu 22, ben in verwachting van de derde en ga dit jaar ook nog trouwen.
Wij hadden overigens alles netjes voorelkaar zoals financien,huisje boompje beestje etc.

Ik snap dan ook werkelijk niet waar anderen zich druk over maken.
leven en laten leven...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:27

CarinaR schreef:
In nederland vinden wij 16 jong... in zoveel landen is het al raar als je dan nog geen kind(eren) hebt.
Ik heb zelf een schoonzus die op haar 15e dr 1e kreeg, ze komt uit Ethiopie en daar is het niet meer dan normaal.
Het is maar net wat je normen en waarden zijn.
Ik kom als kraamverzorgende in veel gezinnen en als 33+er heb je echt niet altijd het voordeel om dan je 1e te krijgen.

Wel is het tegenwoordig zo dat je als moeder jonger dan 20 door de jgz in de gate gehouden wordt, omdat je mogelijk een risicofactor bent. Dit is nog niet zo heel erg lang, maar allemaal vanwege alle gezinsdrama;s ED die je tegenwoordig op het nieuws hoort.

Dat is het precies. Je eigen normen en waarden laten je kiezen in het leven. :o

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:28

Nee ik snap je ook wel, maar als je als puber een ongelukje word genoemd kan ik me voorstellen dat dat niet fijn is.. (Zelf niet mee gemaakt gelukkig maar vriendin wel, die gaat er aan kapot, omdat ze niet gewenst was/is).

En tuurlijk zal het anders zijn als het je overkomt..Maar ik zou het niet in me kop halen om mijn kind een ongelukje te noemen, als het komt op een ongelegen moment (ff kort door de bocht maar neem aan dat je snap wat ik bedoel).

Als je zeker weten niet zwanger wilt raken, is daar maar 1 simpele oplossing voor..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:29

Steph86 schreef:
Ik was 17 toen ik zwanger was van de eerste.
En ja het was een ongelukje, ondanks dat ik een zware pil gebruikte ben ik toch zwanger geraakt ( niet ziek geweest of de pil vergeten in tussen tijd).
Ik kwam er achter toen ik 4 maand zwanger was van hem doordat ik een bezoek naar de gynaecoloog bracht voor andere redenen.
Toen ik 18 was is hij geboren en tevens werd ik vrij kort na hem zwanger van de 2e die is geboren toen ik net een paar maand 19 was.
Ik ben nu 22, ben in verwachting van de derde en ga dit jaar ook nog trouwen.
Wij hadden overigens alles netjes voorelkaar zoals financien,huisje boompje beestje etc.

Ik snap dan ook werkelijk niet waar anderen zich druk over maken.
leven en laten leven...

Met jou kan ik praaten :D :o

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:30

Ondanks dat de zwangerschap van ons oudste zoontje absoluut niet gepland was is hij zeker geen ongelukje!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:32

Mijn moeder zei over mij als 'ongelukje':

Je was ongeplant maar zeker niet ongewenst!! :D

CarinaR

Schiet me nog wat te binnen...
Er zijn genoeg die alles voor elkaar hebben en een kindje krijgen...
Maar beseffen jullie ook, dat er zijn, die jong moeder worden, doordat ze misbruikt zijn...
En dan kan een (voor)oordeel erg hard en pijnlijk aankomen...

shilady

Ik maak me ook niet druk om mensen die vroeg zwanger worden of iets
tuurlijk iedereen moet het allemaal lekker zelf weten!
Maar ik heb voor mezelf zoiets van ik ben 18, heb mn school nog niet af, heb geen werk, woon nog thuis, Ik begin er nog niet aan!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:33

CarinaR schreef:
Maar beseffen jullie ook, dat er zijn, die jong moeder worden, doordat ze misbruikt zijn...

Ik persoonlijk denk, dat dat de enige reden zal zijn om abortus te plegen...je hele leven zal je er aan herinnerd worden, en wat moet je dan t kind vertellen als het vraagt wie de vader is.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:34

CarinaR schreef:

Als ik misbruikt was had ik ook de morning afterpil geslikt
ik schrijf het meschien heel makkelijk maar wachten tot het kind van mijn verkrachter eruit komt...

ArabicQueen

Re: (te?) vroeg kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:36

Ik denk dat het nniet zo makkelijk is voor sommige meisjes.. om naar de winkel te gaan en zoiets te vragen.. ken er genoeg van 20 die dat niet druven ivm roddels etc etc en ook vooroordelen..

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:36

Ik had mijn opleiding ook nog niet afgerond maar na de zwangerschap en het verlof heb ik alsnog mijn vervolgopleiding afgemaakt met als resultaat een diploma,waarik op het moment niks mee doe omdat ik fulltime mama ben.

Omdat wij het belangrijk vinden dat in ieder geval 1 van de ouders thuis is voor de kinderen als ze klein zijn maar ook als ze thuis komen uit school ( geld op het moment alleen voor [***] omdat hij sinds april halve dagen naar de basisschool gaat).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:37

ArabicQueen schreef:
Ik denk dat het nniet zo makkelijk is voor sommige meisjes.. om naar de winkel te gaan en zoiets te vragen.. ken er genoeg van 20 die dat niet druven ivm roddels etc etc en ook vooroordelen..

1 kind en niet weten wie precies de vader is ect zal ook roddels te wegen brengen...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:38

Ohh het is zo makkelijk praten... een morning afterpil of abortus...
Maar wanneer jij niet durft te erkennen (schamen) dat je zwanger bent, kan abortus op een zeker moment niet meer. En een morningafterpil, zijn genoeg die niet durven te halen...
Persoonlijk zou ik nooit abortus laten plegen IMO staat dat gelijk aan 'moord'/ leven ontnemen.

shilady

Steph86 schreef:
Ik had mijn opleiding ook nog niet afgerond maar na de zwangerschap en het verlof heb ik alsnog mijn vervolgopleiding afgemaakt met als resultaat een diploma,waarik op het moment niks mee doe omdat ik fulltime mama ben.

Omdat wij het belangrijk vinden dat in ieder geval 1 van de ouders thuis is voor de kinderen als ze klein zijn maar ook als ze thuis komen uit school ( geld op het moment alleen voor Ticho omdat hij sinds april halve dagen naar de basisschool gaat).

Ja dat is ook erg fijn dat er 1 iemand thuis kan zijn
maar stel je voor dat je geen man of vriend hebt waar je in dat opzicht op kan bouwen is het toch heel anders..

Nell_

Mijn nicht van 18 heeft ook een zoontje van 9 maanden. Was ook een ongelukje, maar ze is nog samen met haar vriend.

Ik zou ook graag jong kinderen willen. Ik ben nu 19, en wil volgens jaar of het jaar erop trouwen met mijn vriend. Als het mij gegund word zou ik dan al vroeg kinderen willen :j