Lang zijn, leuk of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:08

Heb geen moeite met mijn lengte (1.87).
Ben vroeger altijd de langste geweest, op de lagere school al.
Groeide op een gegeven moment ruim 13 cm per jaar.. Er werden toen testen gedaan om te kijken hoe lang ik zou gaan worden. Ze kwamen op 2.07 uit volgens de uitslagen.
Er werd geadviseerd om hormonen te gaan slikken om de groei te stoppen. Er kleefden zoveel nadelen aan dat ik toen besloot om het niet te doen.. Ben blij dat ik het niet heb gedaan en ben blijven steken op een andere lengte dan voorspeld.
Wel zie ik nog veel langere mensen als ik om me heen kijk. Mijn neefjes gaan over de 2m heen. Mijn man is 1.98. De langste voel ik mij al lang niet meer!

Caesar

Re: Lang zijn, leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:10

Valt mij ook wel op dat er steeds meer langere mensen rond lopen. Maar het verschil tussen groot en klein zal denk wel gaan toenemen. Anderzijds; hebben jullie niet zoiets dat als je een lange man hebt (2m ofzo) dat je kinderen dan ook lang worden? Houd je dat niet tegen?

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:29

kom ik aan met me 1.56... ik zou graag een stukje willen lenen.. wie bied zich aan hahaha...
even serieus, ik denk dat voor zowel kleine als lange mensen moeite hebben met broeken kopen, kleine mensen kunnen hun broeken inkorten, maar denk is aan drie kwart broeken die op onze enkels hangen :P of deze Afbeelding dat staat niet bij ons.

lange mensen kunnen weer geen stuk aan hun broek maken omdat het te kort is,geen hoge hakken dragen, moeite met vriendjes zoeken. omdat je te groot voor hem bent...

ik ben benieuwd wanneer ze eens kleding promoten voor kleine mensen, en natuurlijk ook voor de grote...
of vergis ik mezelf nu, bestaan ze al?

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:36

ik ben 1.89 niet echt altyd leuk maar ach heeft zo z`n voordelen
ik weet in de kroeg meestal waar iedereen is kijk er toch meestal wel over heen :7
nadelen zijn er helaas ook.
word na gekeken op straat door mensen en als ik met een kleiner iemand sta te praten moet de gene soms wel is erg omhoog kijken en ik naar onder
gelukkig is het standaard geworden langzamer hand

paardrijden is voor mij soms ook geen makkie..
steek bij sommige nog al onder de buik door met me benen
en lucht aansporen... dan gebeurt er niet veel moet ik zeggen 8)7

ik heb meestal wel broeken maar van het zelfde merk steeds..
niet erg.. zijn altyd wel een paar leuk :D
ik zou eerst 1.95 worden maar dat wou ik dus echt niet
ben toen hormonen gaan slikken en als dat niet hielp dan werd ik geopereerd
ze zijn gelukkig wel aangeslagen en ik ben gestopt met groeien..:D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:41

damn ik voel me bijna een kleintje hier met mn 1m82 :=
al draag ik wel altijd hakken en kom ik dus ook snel aan de 1m88/1m90 :D heb er dus gewoon schijt aan hahaha :D :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:51

Ik ben ook vrij lang, ong. 185 en heb er niet echt moeite meer mee.. vroeger vond ik het vreselijk, tegenwoordig vind ik het wel mooi.. Mn vriend is wel iets kleiner, die is net geen 180, maar ook daar heb ik geen moeite mee omdat die veel breder is dan i ben, waardoor het absoluut niet opvalt!

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:55

Eleandra schreef:
Ik heb een vriendin van 190 cm (of 189.5 cm zoals ze zelf altijd zegt), zit ook op bokt. Ik ga niet voor haar oordelen of het fijn is of niet, maar in de paarden is het natuurlijk altijd moeilijk. Er zal nauwelijks een paard zijn, behalve shires, waar ze niet te lang op uit ziet.

Jup dat ben ik, Ik moet zeggen alles heeft ze voor en nadelen. Vooral kleding kopen is heel moeilijk. Omdat alles gewoon te kort is
en als het lang genoeg is verzuip ik erin omdat ik ook nog heel smal ben. (ik moet zeggen herenbroeken passen me wel altijd maar eht is waar je van houd)
Maar ik krijg vaak wel de vraag waarom ik geen model wil worden. Ben er lang genoeg voor volgens hun (nou niet dus ben net 5 cm te groot mensen :+ ) Wel heb dus problemen met paarden. Ik rijd vaak op appies en die zijn nou ook niet bepaald groot. Ik trek me er tegenwoordig niet veel meer van aan.
Wel heeft het een voordeel als je andere moet helpen om iets te pakken. Soms komen ze vanaf de andere kant van een gebouw om mij te halen om voor hun iets te pakken XD :D :o

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:58

_rosita_ schreef:
ik ben 1.87 en heb geen keuze dan het te accepteren, maaaaar als ik dáár een keuze in had, had ik graag een cm of 7 10 kleiner geweest ;)

Ik ben 1.90 en ik denk er hetzelfde over, was liever wat korter geweest :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:28

Ik ben 1.86m en was ook graag wat kleiner geweest, maar helaas, dat heb je niet voor het zeggen!

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 12:02

Ariebombarie schreef:
damn ik voel me bijna een kleintje hier met mn 1m82 :=
al draag ik wel altijd hakken en kom ik dus ook snel aan de 1m88/1m90 :D heb er dus gewoon schijt aan hahaha :D :D

Ik eigenlijk nu ook wel :Y)
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik de enigste ben die zo lang is
maar nu blijkt wel dat ik eigenlijk gewoon klein ben vergeleken met sommige! :o

Ik vroeg laatst nog aan mn moeder waarom ze mij niet van die medicijnen had gegeven dat ik gestopt was
met groeien :o
Zegt ze: 'Ja als je 2m was geworden hadden we je het wel gegeven hoor'.
Gelukkig ben ik bij 1m80 gestopt want ga er niet vanuit dat ik nu nog ga groeien! ;)

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:08

ik ben 11 bijna twaalf en ik ben 1.72 en al mijn klasgenoten zijn 160/165 dus dan toren ik er bovenuit :(:)
maar ik blijf zo groot dus ik vind het niet erg :D

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:10

ik ben 1.88m
heb er nu wel vrede mee als je op stap bent vind iedereen me zo weer terug haha!!

broeken koop ik meestal van de merk only en dan lengte maat 36!

ik ben op mijn 14de geopereerd aan mijn knieen mijn groeischijven ofzo zijn toen gebroken aan beide benen en dan groei je niet meer...
meer meiden die dit hebben gehad??

Groetjes!!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:22

Ik heb ook vrijwel alleen maar broeken van Only / vero moda lengtemaat 36. Andere merken hebben eigenlijk nooit lengte 36 of zijn dan gelijk idioot duur... Ik heb 1 replay broek bij de bijenkorf gekocht, die had geen lengte maat, maar is langer dan andere broeken met lengte 36! :D

Ik kwam een keer in de replay, ik zoek een broek lengte maat 36 (ik ga niet eens meer zelf zoeken, als ze in een winkel al 36 hebben zijn het er maar 1 of 2). Nee, zegt de mevrouw, maar ik heb wel lengte 34 :7 Daar vraag ik toch niet om, als ik daarin had gepast had ik daar wel om gevraagd :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:24

trudel schreef:
ik ben 1.88m
heb er nu wel vrede mee als je op stap bent vind iedereen me zo weer terug haha!!

ik ben op mijn 14de geopereerd aan mijn knieen mijn groeischijven ofzo zijn toen gebroken aan beide benen en dan groei je niet meer...

Groetjes!!

Serieus? Maar groeit dan de rest van je lichaam ook niet meer? Anders krijg je misschien zo'n rare verhouding?

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:14

trudel schreef:
ik ben 1.88m

Groetjes!!

:n auw

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:21

Nikki__ schreef:
Tfoe, ukkies!

1.94!

Geregeld op hakken, inmiddels al wat meer aan gewend (18 jaar) maar mannen blijft een ramp. Of dan zie je een lange vent, loopt er een klein iemand naast, niet eerlijk :D

Ik ben 1.74 dus echt niet zo lang en ik zie ook bijna alleen maar kleinere mannen.
Misschien is dat ietsvan de laatste jaren, dat de mannen kleiner zijn?
Of het ligt aan de woonplaats, zou ook kunnen :+

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:28

Ik ben 1.88 en inmiddels heb ik er geen problemen meer mee! Tegenwoordig is lengtemaat 36 niet verschrikkelijk moeilijk meer te vinden *D Vroegah toen ik echt een plank was was het wel een ramp :(:)
Mijn voordeel is wel dat vooral mijn benen erg lang zijn, dus de bovenmaat past kwa truitjes enzo wel gewoon normaal!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:46

Ik ben 1.70 dus iets kleiner dan gemiddeld. Maar ik ben wel blij met mn lengte. Had ook wel ietsje langer gemogen :o

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:50

Hier nog een. Ik ben nu rond de 1.77 ofzo, en 15. ;)
Heb lange benen, verder niet veel problemen mee.
Alleen dat mensen je altijd een stuk ouder schatten en daarom meer van je verwachten.
En broeken met lange pijpen is soms een probleem. :)

Verder vind ik het niet erg, alleen ben ik extra lang als ik op hakken loop.

walfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:54

ben 1.86 en heb er nooit problemen meegehad. Ik heb nu een vriend die een paar centimeter kleiner is maar daar zitten we beide niet mee. ik loop als ik wil gewoon op hakken hoor. kleren heb ik af en toe problemen met broeken, spijkerbroeken gaan goed maar een nette broek is soms wel een probleem, heb ik er ook niet veel van *D

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:02

Ik ben nu ongeveer 1,77 en ben 13 jaar. Ik zou volgens de dokter zo'n 1.80 worden. Vind het soms wel vervelend, ben ook vaak langer dan mn vriendinnen en heb als ik op een pony rijdt soms ook wel een beetje last van m'n lange benen, maar het gaat gelukkig nog wel. :)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:05

Caesar schreef:
Valt mij ook wel op dat er steeds meer langere mensen rond lopen. Maar het verschil tussen groot en klein zal denk wel gaan toenemen. Anderzijds; hebben jullie niet zoiets dat als je een lange man hebt (2m ofzo) dat je kinderen dan ook lang worden? Houd je dat niet tegen?

Niet dat ik al aan kinderen toe ben :+, maar waarom zou dat je tegen moeten houden dan?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:10

1.80 is toch nog helemaal niet zo lang? Helemaal gezien de reacties van langere mensen hier.
Ik ben 1.78, vind ik zelf niet extreem lang eerlijk gezegd. Soms alleen een klein beetje lastig met paarden helaas.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:14

Ben 1.80. Heb er verder geen problemen mee, af en toe voel ik me wat lomp, maar ach daar ga ik niet dood van ;) .

Mijn 'extra' lengte zit volldig in mijn bovenlichaam, dus broeken is geen probleem, shirtjes wel, altijd te kort :+ .
Voor paardrijden wel weer handig, ik kan nog gewoon op een grote pony omdat mijn benen normale lengte hebben zeg maar.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:20

Ik heb ook geen moeite met mijn 1.85m, zeker niet nu bv de Miss Etam serieus lang vallende kleding verkoopt. Ik heb nog nooit zoveel kleding gehad als tegenwoordig en allemaal lang zat. Ook nette broeken, spijkerbroeken, blazertjes, leren jasje, shirtjes, alles.
Bovendien heb ik het geluk dat ik schoenmaat 41 heb. Die kan ik dus gewoon overal halen.

En dat andere zeggen dat ik een groter paard moet hebben boeit me niet. Heb er zelfs een pony bij gekocht en dat misstaat ook niet eens.

Ow en wat kerels betreft.... Ik weet niet of dat andere lange meiden ook opvalt, maar het zijn vaak de kleine mannen die achter de lange meiden aan zitten en de grote kerels die met de kleine dames lopen ;)