Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:44

Ik sta ook vaak tot 10 te tellen maar blijf wel altijd vriendelijk tegen het personeel. Die doen ook hun werk. En ik heb gewoon altijd haast met boodschappen doen :+

Gister stond ik bij de servicebalie in de rij, jongen voor mij had 3 flessen Robijn in de aanbieding, 3 voor 2 maar die waren gewoon als 3 afgerekend. Eerst al een hele gedoe over wie ze dan moest hebben. Over en weer via de telefoon. Toen was duidelijk dat hij geld terug kreeg. Maar hoeveel, want 1 fles was 5,05 maar hij had er 3 betaald en :? Ze bleef aan het rekenen en de rij was ondertussen gegroeid en iedereen stond echt van: 5 euro 5!! Die jongen stond zich maar te verontschuldigen dat het zo lang duurde, alsof hij er iets aan kon doen :+

Toen wilde ik een straatje 1/5 staatsloten hebben, vroeg ze 'met welk eindcijfer?' "Nou, een straatje, dan heb je alle eindcijfers" 'oja.. Nou, dat is dan 12 loten' "10, straatje is 10 loten" 'oja.. '
8)7 En dat was een vrouw van rond de 40 die daar al minstens 3 jaar werkt :(:)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:47

ik werk bij de jumbo bij de broodafdeling en wij hebben een hele lijst waar we ons aan moeten houden. maar wordt de klant echt grof naar ons dan worden ze er direct uit gesodemieterd.

vorige keer ook:
waren een paar jongeren die pakten broodjes en legde ze weer terug. dus na een half uur heb ik er wat van gezegt. want nu moesten we nieuwe broodjes maken omdat er te veel was aangezeten.
of er staan 5 mensen te wachten en de 6e komt erbij en die denkt dat tie wel even voormag door pssttt meisje mag ik dit dit dit en dit..
uhm andere mensen staan ook te wachten :+ .

ook een keer gehad dat ik me had gesneden en er kwam net een klant aan dus ik netjes: meneer ik kom u zo helpen. ik snel een pleister gepakt . die man heeel boos en maar schreeuwen dat hij zn gebak nu wilde en dat het hem niet intresseerde dat ik dat nodig had
uhm wil je dan gebak met bloed eraan ofzo }:0

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:49

capopjekop

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:52

Soms heb je er echt vervelende caissières bij, maar goed soms kan ik het ook wel snappen, want er bestaan ook hele vervelende klanten.

Het is wel een beetje de fout van de supermarkt, want zodra je te oud wordt, krijg je geen vast contract. Zo ben ik ook aan mijn eind gekomen, terwijl ik naar eigen zeggen toch wel een goede was. Maar goed ik mis het nul komma nul, als postbode krijg je alleen maar leuke reacties, terwijl ik als caissière toch wel menigmaal tot tien heb moeten tellen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:54

Klantvriendelijkheid komt hier ook niet echt meer voor in de buurt. Zo ga ik nooit meer naar de Aldi in een stad hier in de buurt, want daar wordt je toch afgesnauwd, dat is niet meer normaal.

Bij ons dorp in de supermarkt gaat het nog wel redelijk. Er zitten wel een aantal tussen die zo sloom zijn, maar ondertussen heb ik door wie dat zijn en die vermijd ik dan ook gewoon :D
Inderdaad dat beetje om zich heen gaan zitten kijken als ze iets niet weten alsof iemand dat kan ruiken etc.

Maar aan de andere kant heb ik ook een tijd achter de kassa gezeten en kan dus ook het verhaal andersom vertellen.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:59

Oooh vreselijk, ik heb echt geen hekel aan boodschappen halen, maar de supermarkt hier in de buurt is ook zo vreselijk!!
Of ze dom zijn weet ik niet, wel vreselijk ongeinteresseerd.. hier zijn het de cassiere's die je niet groeten of een fijne dag wensen (op een enkele uitzondering na) Hier zijn het juist de oudere dames die ECHT onbeschoft zijn, zo zit er een dame die nooit een woord zegt en je nooit aankijkt.. nee doe mij dan maar de 16 jarige meisjes hoor, die hebben nog enig fatsoen.

Ik kan daar echt chagerijnig van worden, zoek dan lekker een andere baan ofzo! Het lijkt wel alsof niemand daar plezier in z'n werk heeft.
De manager spant helemaal de kroon, wat een ASSH*LE is dat zeg! Die kaffert z'n personeel rustig af in bijzijn van klanten (en dan laat hij het niet om scheldwoorden te gebruiken....)
Tegen klanten is hij ook niet al te aardig, ik was er net nog :D Ik stond te twijfelen welke maaltijdsalade ik moest kiezen en de manager hielp met het vullen van de schappen ofzo, blijkbaar moest hij net daar zijn waar ik stond en hij duwde me zo opzij :? Ik dacht nog dat het per ongeluk ging maar er kwam geen excuses oid, dus het was vast de bedoeling dat ik aan de kant ging (zoiets kun je toch ook gewoon ff vragen >;) )

Helaas is het het enige filiaal van deze supermarkt in de omgeving... dus voor een snelle boodschap ben je er al snel op aangewezen. Als het even kan ga ik naar de vestiging vlakbij mijn werk (in een niet-al-te-goede wijk in Rdam) maar ze zijn daar zo klantvriendelijk, echt super! +:)+

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:03

Haha madame achter de kassa had wel wat beter ingewerkt mogen worden dus. Het is inderdaad ook heel vervelend als caissieres onderling met elkaar gaan zitten kletsen :7

Al kunnen sommige klanten dus ook heerlijk asociaal zijn. Ik werk zelf ook achter een kassa en ik erger me vooral aan mensen die me niet groeten :P soms komen er serieus mensen aanlopen: 'POSTZEGELS!!'

euh.. waf? }:0

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:04

Ik heb zelf ook jaren achter de kassa gezeten en idd sommige kassieres hebben gewoon het inzicht niet en krijgen het waarschijnlijk ook nooit.
Maar ik wil het nog niet over sommige klanten hebben, daar zitten me toch ook een paar jankers bij, die een aardige rij kunnen vormen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:08

Nou, als ik in een winkel kom, dan kan het me echt niet schelen hoe de cassiere me helpt, als ik maar krijg wat ik wil en genoeg geld terug krijg.
Zelf werk ik in een plaatselijke bakker, maar jee wat kunnen sommige klanten toch bizar zijn. Het verschil van de Volendamse winkel (is er maar 1-tje, waar ik 's zaterdags altijd sta) of een niet-V'damse (7, waar ik alleen 'extra' werk doe) is echt werelds.
Bijna alle niet-Volendammers zijn gewoon vriendelijk, netjes 'goedemorgen' of 'goedemiddag' en zeggen ook netjes 'gedag' als ze de winkel uitlopen. In Volendam heb ik af en toe klanten dat ik denk: moeilijk he? Even 'hallo' zeggen. Zelf ga ik dan niet overdreven doen, ik kan ze moeilijk dwingen :Y) en dat overdreven doen zal de klant niet vrolijker maken. Ik werk daar nu 1,5 jaar en heb nog nooit een klacht gehad, zelfs toen ik een keer vergeten was of de klant een briefje van 20 of van 10 gegeven had :o heel stom, maar het was zelfs zo dat de klant maandag terug kwam om te klagen over mijn collega (die kan nog wel eens ongeduldig zijn, en begon me beetje uit te foeteren toen ik vroeg wat ik doen moest).
Je hebt ze er gewoon tussen zitten, maar als je er mee zit, dien een klacht in :Y)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:09

ach ik werk al 4 jaar bij de blokker voor de lol. studeer communicatie. maar ik kan me voorstellen dat klantvriendelijkheid naar beneden gaat.

klanten zijn : verwend tegenwoordig een minuut wachten??? stel je voor!
: bellen gewoon door aan de kassa
: kijken je niet aan
:groeten niet terug
: willen voor een dubbeltje op de 1e rij zitten
: luisteren muziek tijdens t afrekenen
: zijn dronken
: spreken de taal niet en verwachten dat je vloeiend duits gaat spreken
: verwachten dat ze alles uit verpakking gebruikt en wel terug mogen brengen
: spreken onverstaanbaar mompelen ipv een echt gesprek voeren
: zijn aggresief tegen medeklanten in de rij
: willen de actieproducten lang nadat de actie verstreken is
: reserveren producten zonder t op te halen ( bedankt voor de 100 bruiskaarsjes in t magazijn)
: staan met stinkende vis in de rij
: nemen honden mee naar binnen
: liegen dat ze ene product niet gebruikt hebben
:laten hun dreinende kinderen los in de winkel

en dat is niet erg, ik ben harstikke klantvriendelijk maar zoek t probleem eerst eens bij jezelf. :Y)

de maatschappij word asocialer, vroeger had men minder haast stress en meer geduld. :o maar goed ik ben maar een snotjong van 20 ga gerust verder met personeel afkraken. ( ik ben ook bang dat de helft van de mensen in dit topic van die overdreven zeikerds zijn die nergens meer van kunnen genieten)

:D voorlopig ben ik de cassiere die lacht

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:15

ik werk achter de kassa in een super markt, en ook ik maak dit wel eens mee. Gelukig kan dit snel opgelost worden. Kan je geen klacht indoienen bij de supermarkt?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:19

DyMarvel schreef:
( ik ben ook bang dat de helft van de mensen in dit topic van die overdreven zeikerds zijn die nergens meer van kunnen genieten)

Dit is wel heel overdreven bedacht of niet? Als iemand zich ergert aan een ander wilt dat dan gelijk zeggen dat het overdreven zeikerds zijn die nergens van kunnen genieten?

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:21

mag ik ook eens overdrijven :D net als menig mens die uren voor de kassa staat

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:22

ik was laatst hier in de buurtwinkel, zat een ander meisje achter de kassa.
ik boodschappen op de band, en zij duwde ze verder.
ik bestelde nog 2 pakjes sigaretten, die gaf ze me eerst.
ik: ik wil graag lange.
zij: oke is goed doe ik zo.
ik: ja hoor is prima.
zij: is 40.36
ik: mag ik de lange sigarette, i.p.v de korte.
zij: o ja, vergeten.
wat ze toen deed weet ik niet maar ineens waren de boodschappen 35.00
ik zei: het bedrag klopt niet.
oh: zei ze.
weer opnieuw, toen was het 30.00
ik zei: bedrag klopt echt niet.
zij: oh.
nog een keer opnieuw.
het bedrag werd telkens lager, ma ja na 10 keer gezegt te hebben: het bedrag klopt niet vond ik het wel best.
tenlaatste hoefde ik nog maar 9.00 euro afte rekenen voor een volle tas boodschappen en 2 pakjes sigarette. :7

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:24

Werk al bijna 5 jaar bij een groothandel, waar veel mensen dus ook hun gewone boodschappen halen.
De avondploeg zijn echt waar alleen maar mensen van HBO en hoger, dus dat is zeker wel een merkbaar verschil met de plaatselijke supermarkten! Ik vind ons personeel zeer kundig, attent en vriendelijk.
Uiteraard zijn er ook meiden die wat meer hangen bij de balie of wat meer kletsen met collega's maar af en toe moet dat kunnen en naar klanten toe zijn ze allemaal even vriendelijk (sommige zijn echt zo bizarvrolijk, gewoon raar vergeleken met andere winkels :+ ).
Je hebt een inwerktijd, eerst apart oefenen in het kantoor met de oefenkassa en later nog een paar dagen meedraaien met een collega en dan langzamerhand zelf draaien, altijd eerst op een pinkassa zodat er met wisselgeld enz niets verkeerd kan gaan.
Nee hoor, niets dan lof voor onze eigen winkel :D

Ik ben altijd erg vriendelijk en beleefd, voor zover de klant dat verdient.
Als iemand bellend bij de kassa komt trek ik echt mn mond niet open en druk m ook de bon in handen, om vervolgens vet vrolijk door te gaan met de volgende -wel fatsoenlijke- klant.
Mensen zijn soms zo asociaal, dan denk ik bij mezelf 'het zou jouw dochter maar zijn die hier staat en genegeerd wordt, hoe zou je dat vinden?!'
Had een vrouw al een jaar lang wekelijks aan de kassa.
Ik altijd heel vrolijk en beleefd goedemorgen, mag ik pasje, dank u wel enz enz en nooit zei ze wat terug.
Vroeg me echt af of ze wel kon praten, totdat ze na een jaar ineens zei: "Hey, die waren toch in de aanbieding!" ik was echt enorm verbaasd dat het mens praten kon :Y)
Ik denk dat er meer vervelende klanten zijn dan slechte cassieres eigenlijk.

Hoewel als je eens in de Zeeman rondloopt vraag je je inderdaad weleens af waar ze die meiden vandaan halen :o

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:26

Valt het jullie trouwens ook op dat er zoveel mensen zitten te zoenen in de rij?
Ik doe ook altijd erg beleefd, en vrolijk ( ik weet niet of ik altijd ook zo overkom :P).

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:26

opisop_shop schreef:
Hoewel als je eens in de Zeeman rondloopt vraag je je inderdaad weleens af waar ze die meiden vandaan halen :o

Ik wilde alle Zeemans (zeemannen?) niet over 1 kam scheren, maar ik denk het ook iedere keer weer als ik ergens een Zeeman binnen stap :o

opisop_shop

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:29

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:29

Ergenissen heb je beide kanten op. Ik moest erg lachen om het verhaal van TS. :D Ik denk dan altijd maar zo 'blij dat die achter de kassa van een supermarkt zit en niet bij mijn apotheker werkt'. :+

EDIT: voordat mijn post geheel verkeerd opgevat wordt: ik bedoel dat ik me er niet druk over kan maken dat ze af en toe niet weten hoe geld terug te geven, kan ik me niet zo aan storen. Ik zou het ernstiger vinden als ik bv verkeerde medicijnen mee naar huis zou krijgen. :)
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 09-06-09 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:30

Ik werk zelf al minstens twee jaar in een supermarkt en ben inmiddels leidinggevende van de kassagroep.
Vind het wel erg raar om meteen te zeggen dat het meisje dom is, misschien werkte ze er nog niet zo lang of zat je zelf niet zo goed in dag waardoor alles fout ging.
OF ze is slecht ingewerkt door haar leidinggevende, wat dus betekent dat het meisje niet dom is en dat de schuld bij de leidinggevende of haar baas ligt.

Bij veel klanten heb ik altijd het idee dat ze je maar dom vinden om dat je achter de kassa zit, nou.. Achter de kassa zitten is soms nog lastiger dan je denkt (zal niet zeggen dat het de moeilijkste taak van de wereld is, maar voor een goede kassiere is het echt wel wat meer dan alleen maar een beetje bliepen!) en ik heb toch echt een VWO diploma in mijn broekzak zitten, dus dom ben ik niet. Je hebt zoveel invloeden van buitenaf, moet best veel dingen onthouden en inderdaad weten wie er op welk moment aanwezig is mocht je iemand van de vloer nodig hebben, aardig blijven tegen de klanten en deze ook altijd kunnen informeren van de acties etc.. Als klanten heel even moeten wachten worden ze al snel ongeduldig en ik kan je vertellen dat er NIETS meer irritanter is dan op je vingers gekeken te worden door een klant die het beter lijkt te weten dan jij en je dan ook nog een chagrijnig aan gaat kijken en gaat lopen zuchten. Als je het even niet meer weet kan je de domste dingen vergeten, zelfs na 2 jaar in de supermarkt weet ik een enkele keer even niet hoe ik terug moet tellen of zeg ik ook dat de klant me te weinig heeft gegeven, gewoon puur omdat je er dan even met je hoofd niet bij bent of omdat het even chaotisch gaat op dat moment. Vaak ligt het er ook maar net aan hoe de klant in zijn dag zit of hij het er mee eens is wat je doet en wat niet, en bij sommige klanten kan je op een slechte dag werkelijk alles fout doen. EN maar blijven lachen en aardig doen, ik ben wel eens uitgescholden tot aan k utwijf en ergere dingen aan toe.

Ik kan me best voorstellen dat je je eraan irriteerde, vooral omdat de hele stelling met pakjes achter je stond en je dus zelf de oplossing al wist.. Maar om dan vervolgens zo onaardig over de kassiere te spreken en te zeggen dat ze dom is en weet ik het wat hier nog meer allemaal gezegd wordt vind ik eerlijk gezegd een beetje laag. Maar dat kan mijn mening zijn ;).

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:30

Ik kan me als kassameisje soms doodergeren aan klanten. :+
Ons scansysteem is erg gevoelig en ik had een sixpack met maar 4 flesjes.
Ik sla aan 4x maar het scansysteem scant het hele pak ipv het flesje.
Herstellen
Opnieuw
4 flesjes maar wéér het hele pak erbij op.
Ik trek een flesje uit het pakket en herstel.
Scan het flesje maar het pakket gaat weer langs de scanner en 'floeps'.
Maar even iemand geroepen om de bon te verwijderen, iets wat gedaan moet worden door hoofdcassiere, en de flesjes opnieuw aan te slaan.

En dan staan ze; goh, ik wist niet dat het zo moeilijk was een flesje te scannen.
Nou sorry, maar dan ontvang je een dodelijke blik.

Vriendelijkheid staat bij de supermarkt waar ik werk hoog in het vaandel. Ik probeer mensen zo goed en vriendelijk mogelijk te helpen maar ik ben geen robot.

Bij de supermarkt is 'hallo' 'tot ziens' 'fijn weekend' iets wat je bij iedere klant zegt, indien je chagerijnig achter de kassa zit kun je verwachten dat je hierop aangesproken wordt door de baas.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 09-06-09 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:32

opisop_shop schreef:
Ik denk dat er meer vervelende klanten zijn dan slechte cassieres eigenlijk.

_/-\o_

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:37

Genegeerd worden vind ik nog wel het meest vreselijke wat een klant kan doen.
Gewoon doorbellen, niets tegen je zeggen...
Sorry maar dan kun je naar het 'fijne avond/tot ziens/fijn weekend' fluiten wat mij betreft.
Het moet van 2 kanten komen.

Klanten die bijna tegen je staan te schreeuwen omdat een bepaalde aanbieding nog niet in het kassasysteem is verwerkt...
Sorry maar ik weet niet ALLES :+
En als de kassa iets niet aangeeft, wie ben ik om daaraan te twijfelen?
Ik stuur ze vriendelijk door naar de infobalie waar een hoofdcassiere aanwezig is die wel de bevoegdheid geeft tegen de kassa in te gaan :Y)
Moeten ze niet gaan schreeuwen... :(

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:48

wednesday schreef:
zegt de kassa niet wat ze moeten teruggeven?
Ik ben ook een maandje kassierster geweest en dan stond het bedrag gewoon op de kassa! Niets moeilijks aan! Maar bij ons was het wel verplicht een ASO-diploma te hebben (België).
Maar inderdaad sommige mensen zijn gewoon meer onder hun uit om problemen zoals jouw fristi op te lossen dan anderen! Die weten dan echt niet wat te doen!

Offtopic: Sorry, dit vind ik een beetje een snobistisch systeem. Dat 'ASO-diploma' hebben.
En bedoel je dan in een ASO-richting zitten of je diploma echt hebben?
Wat als een meisje op 16 jaar wordt aangenomen in een ASO-richting en overschakeld op TSO?
Ontslagen want... Wel lekker systeem is dat :7
Verder hebben wij hetzelfde wiskundepakket als de leerlingen uit Economie-Talen. Waarom zou ik niet achter een simpel kassatje kunnen staan terwijl wij (verdomme!! :( ) 11 uur in de week economie krijgen. (Waaronder ook boekhouding). En dus volgend jaar bij mijn diploma ook een diploma bedrijfsbeheer krijg.

Mensen met een beperking niet aannemen of mensen met een zeer zeer laag wiskundepakket, tot daar aan toe. Even voor de duidelijkheid. ASO is dus gelijk aan VWO. Iemand van havo zou dus zogezegd al geen kassawerk kunnen doen :+ Tjah,...

Ontopic: Ik zou me ook ergeren in de winkel. Als je nu zelf, als klant, heel erg brutaal bent. Kan ik begrijpen dat je als kassameisje een beetje onzeker wordt en niet goed weet van 'wat nu?' Maar opzich kan je dat ook weer zo redeneren: doe dit baantje dan niet, als je er niet tegen kan. Verder merk ik ook wel eens aan student-collega's dat als het hun niet duidelijk gezegd wordt, ze ook niets doen. Is dat de nieuwe mentaliteit ?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:57

xxappiexx schreef:
Ik ken het maar dan van de andere kant. Ik ben cassiere bij de AH, ik zal altijd goedemorgen/middag zeggen en doen wat me geleerd is. Maar je wilt niet weten hoe sommige klanten zich kunnen gedragen, onbeschoft gewoon (en tegenwoordig zijn er dat steeds meer lijkt wel).
En dan van mij verwachten dat ik heel aardig en klantvriendelijk blijf. Dat doe ik ook wel, maar thuis na het werk heb ik altijd een gigantisch humeur daardoor. Nee, ik ben blij als ik straks klaar ben met studeren en gewoon aan het werk kan. Ben ik tenminste van dat vreselijke minderwaardige baantje af.

Amen.

Ik werk nu sinds december fulltime (nog maar 2 weken :D :D :D ) omdat ik gestopt ben met school (studie beviel niet) en september begin ik weer.
Hoeveel mensen wel niet onbeschoft tegen je zijn... 'Bonnetje erbij?' Nou halen ze de neus of alsof ik stront onder hun neus houd.
Geen hallo/doeg zeggen, helemaal niets zeggen. Bellen, hele gesprekken voeren dat je er niet tussenkomt, buitenlands gaan praten vind ik ook niet echt done. Mensen die denken dat je dom bent terwijl je waarschijnlijk een hoger opleidingsniveau hebt dan de gemiddelde klant. Van die 'leuke' bijna beledigende grapjes en als je dan niet meelacht de buurman aantikken 'ha ze snapt 'm niet.' Ja. Uh.
Al die gillende kinderen aan je kassa. (Die ik dan ook corrigeer (past goed bij m'n komende opleiding :') ) met; jullie staan naast elkaar moeten jullie zo schreeuwen dan gaan jullie maar buiten staan). Bedelende kinderen, rotzooi makende mensen. Dat is ook zoiets.. dat doe je thuis toch ook niet. Dat puddinkje wil ik niet meer dus duw ik het maar tussen de pudding. Echt niet dat ik het dan kan nalaten om te zeggen; 'Geef maar hier, want tussen de boekjes hoort dat ook niet hè, meneer'.
Ik heb echter ook hele lieve klanten, met kindertjes of oudere mensen en gewoon vaste klanten. Maar zoals appie zei, af en toe kom ik toch met een humeur thuis :=