Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

Re: Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 18:41

Hahaha ja dat is hier ook zo in utrecht denk iedereen dat ''jullie'' Groningers Holbewoners zijn ofzo en dat er 10 kilometer tussen de buren zit hihi :P (geen bedoelingen hiermee hoor!) Ook denkt iedereen dat als je in groningen woont ergens in the middle of nowere zit en geen AH te vinden is :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:43

Ze hebben iig geen AH to go op treinstation Groningen.. Dus dat klopt weer wel een beetje :P :P

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 18:43

Whahaha :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:44

MoonChloe schreef:
Ze hebben iig geen AH to go op treinstation Groningen.. Dus dat klopt weer wel een beetje :P :P

Maar wel bij het Zernike... Wat ze daar d'r mee moeten, geen idee. :+

Nou ik werk in de AH dus dichtbij mij is er sowieso 1. :D In elk dorpje zit zo'n beetje wel een supermarkt.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:46

ArabicQueen schreef:
Hahaha ja dat is hier ook zo in utrecht denk iedereen dat ''jullie'' Groningers Holbewoners zijn ofzo en dat er 10 kilometer tussen de buren zit hihi :P (geen bedoelingen hiermee hoor!) Ook denkt iedereen dat als je in groningen woont ergens in the middle of nowere zit en geen AH te vinden is :P

Ach dat hangt er maar net vanaf waar je woont, helemaal bovenin Groningen wonen wel minder mensen maar dan zal het nog max 2km (?denk ik?) zijn. :D
In welk dorp is het? Heb je al met google earth gekeken? Kan je even kijken waar je buren zitten.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 18:47

Zit al helemaal Google earth uit te spitten jah!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:53

Lyonesse schreef:
Dank je wel Ekelien :+ Nou voel ik me beledigd >;) Ik kom je wel even opzoeken, duurt een half uurtje, moet jij kijken hoe ver weg ik zit _O-
@ TS: kom anders eens in ons topic kijken, kun je al je vragen stellen :j
[HK] Wie hebben ain overeenkomst : Groningers [deel 2]

hahahahaha :P

Ben een stadjer :P Mij kreeg je met geen stok voorbij, harkstede, tenboer of bedum :D Ik voel mij het prettigst als ik niet het gevoel heb of ik van de wereld afrijd :P
Lauwersmeergebied is mooi, maar daar val ik dus al van de kaart af :j :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:55

ts: weet je al waar jullie je gaan vestigen? :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:57

Wij hebben hier in het dorp een DA drogist, een Texaco, een COOP supermarkt, en nog wat kledingwinkels en nog een kleine supermarkt dus valt best mee :Y) AH zit ook op fietsafstand :+

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:02

Loose schreef:
Haha. :') Of met eten: Wat zegt een Groninger als je vraagt of het smaakt? (smokt t?) > Ken t wel bin'n holdn. :')

Ik woon in Groningen en zo erg is het hier niet hoor. :))
Iedereen hier zegt trouwens dat ze niet in oost-Groningen willen wonen, daar zou ik juist veel liever wonen dan noord-west Groningen (waar ik zelf woon :D ). Het is daar veel mooier, beetje richting de Duitse grens. Maar de mensen zijn er (sorry dat ik het zeg) over het algemeen wel asocialer. :o

Stond laatst trouwens op het station van Assen, was er een man met 2 kinderen en daar raakte ik mee aan de praat en die vroeg waar ik heen moest. Dus ik zei naar Groningen. Nou hij helemaal verbaasd dat ie geen 'dialect' (zoals ie dat zelf zei) in mijn stem hoorde. En vragen of ik al aan het werk was (ben 18 mensen :D ) of dat ik nog op school zat. En of het wel leuk was om in Groningen te wonen omdat je dan zo ver afgelegen van alles woonde leek hem (meneer woonde zelf in Dordrecht). En dat de huizen er zo goedkoop waren omdat er veel werkloosheid was en of mijn vader ver moest reizen voor zijn werk (eh we hebben een boerderij :') ). En hoe ver of dat Groningen dan nog reizen was vanaf Assen, is ongeveer 20 minuutjes en hij helemaal verbaas, dacht dat het veel verder was. En of ik wel eens in Roodeschool (uiterste puntje waar de trein heengaat) was geweest en hoe het daar was. :')
Volgensmij dacht hij echt dat als je in Groningen woont dat zo ver is als naar Moskou ofzo. :D :D :)) En dat we vet in de sloppenwijken leven. :')
Maar het valt wel mee hoor! Het is echt wel een leuke provincie, anders zou er toch ook niemand meer wonen? :D :D En zo ver zit je niet van alles af vind ik tenzij je familie in het westen hebt. Maar alleen voor het vliegveld moet je wat verder reizen, verder zijn alle voorzieningen er gewoon.

Whahaha, die van dat eten inderdaad ook! _O-
Ik zie dat hele gesprek echt voor me, géweldig!!!!!!!!!! Die man helemaal verbaasd dat een Groninger fatsoenlijk kan praten. _O- (Ik praat trouwens zelf wel met een dialect, ik heb 't altijd over loopm en ik plak overal "ja" achter :P "Da kenst wel ja")

Ennuh, vliegveld Eelde is dichtbij hoor. 8-) In de kleinere dorpen verdwijnen helaas steeds meer voorzieningen, bij mijn ouders is dan ook geen supermarkt. Dat is soms wel erg onhandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:37

Lyonesse schreef:
:j Poosje terug stond er in of andere krant dat wij hier s 'ochtends eerst met een knuppel naar buiten rennen, over de klei, om de wolven bij de achterdeur weg te jagen :')

_O-
Om ze achter de pas vertrokken mammoeten aan te sturen zeker en ons daarna in ons berevel te hijsen zeker, mwahah. Tja het is een avontuurlijke provincie, valt altijd wat te beleven.

Wees niet ongerust hoor, Delfzijl heeft een AH en Appingedam krijgt zo'n megamega AH. Velen die van het westen hier naar toe zijn verhuisd, willen hier niet weer weg. In de winter lijkt het vlakke land wat triest, maar in het voorjaar en zomer is het hier echt prachtig!

Staan de Coop, texaco en da drogist in spiek achter diek?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:39

Mindim schreef:
Lyonesse schreef:
:j Poosje terug stond er in of andere krant dat wij hier s 'ochtends eerst met een knuppel naar buiten rennen, over de klei, om de wolven bij de achterdeur weg te jagen :')

_O-
Om ze achter de pas vertrokken mammoeten aan te sturen zeker en ons daarna in ons berevel te hijsen zeker, mwahah. Tja het is een avontuurlijke provincie, valt altijd wat te beleven.

Wees niet ongerust hoor, Delfzijl heeft een AH en Appingedam krijgt zo'n megamega AH. Velen die van het westen hier naar toe zijn verhuisd, willen hier niet weer weg. In de winter lijkt het vlakke land wat triest, maar in het voorjaar en zomer is het hier echt prachtig!

Staan de Coop, texaco en da drogist in spiek achter diek?

Nope, Bellingwolde :P OOSTgroningen :D Grensdorp met Leer in Duitsland op 20 minuten rijden en daar hebben ze een New Yorker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:44

ik woon in Holwierde, tja ook vrij oostelijk, ik zie emden liggen vanaf de dijk.
Bellingwolde is toch mooi en sellingen en dergelijke, we gaan daar wel wandelen met de hond door de bossen.
Ik bedoel eigenlijk de polders achter Termunten en termunterzijl en dan verder naar beneden, dat zijn enorme vlaktes. Een oud schoolgenoot woont ook in Bellingwolde, Magda, ben haar achternaam even lkwijt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:46

Ik woon vlakbij de stad Groningen! met de auto is het ongeveer 10-20 minuutjes vanaf de gasunie.
Stad Groningen is heerlijk, maar m'n dorp ook. 4 km fietsen naar de dichtstbijzijnde supermarkt, 1,5 km naar de bushalte direct aan de rijksweg (maar geen last van de geluiden van de snelweg), gezellig en vriendelijke dorpsbewoners.. Zou er niet weg willen! :)

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:30

.
Laatst bijgewerkt door Ilona__ op 23-04-23 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:36

Waarschijnlijk in De Poffert of Hongerige Wolf :D

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:13

Tja... moeder en man wonen in Scharmer op boerderij. 10 meter verderop ben je in Harkstede (de straat uit) waar mijn vader woont. Vind dat nou echt een minder stukje Groningen, heb er helemaal niks mee...

Ook in Ter Apel gewoont, hele mooie omgeving maar inderdaad zoals eerder genoemd vind de mensen in Ter Apel, Stadskanaal en Musselkanaal wel wat meer aso. In Mussel en Stadskanaal zou ik voor geen goud willen wonen. Maar ben geboren in Winsum, familie woonde daar op boerderij, opa/oma,oom/tante en kinderen. Heerlijk wel hoor...

Woon nu in het westen en vind het heerlijk dat er om de 5 minuten een metro rijd en anders rijden de bussen vaak zat, rondom Groningen/Drenthe vind ik het OV slecht geregeld. Heerlijk dat de winkels om de hoek zijn en de supermarkt tot 8 uur s,avonds open is. De mentaliteit vind ik heeeel veel minder! Niemand zegt goedendag,even helpen is zeer moeilijk, en dan hun mening over alles wat buiten het westen valt is rampzalig, krijg regelmatig de opmerking boerin naar mijn hoofd, dat ze in Groningen en omstreken ver achter liggen met alles en dom zijn en allemaal boeren. En dat terwijl ik als Groninger echt geen woord dialect praat maar keurig ANB aan mij kun je niet horen waar ik vandaan kom. In de winkels in Groningen en bedrijven word je als klant behandeld en in het westen heel anders heb dat bij de Rabobank weer ondervonden afgelopen week. Zo bot...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:30

Och, wat leuk, wij groningse holbewoners zomaar 'in the picture'!

Ik vind noord-groningen zelf helemaal prima om te wonen. Ik woon in zo'n klein dorpje (usquert, dus hoi banjer en ilona!) zonder supermarkt, maar wel een dorpskroeg. Ik vind het heerlijk dat je als je naar buiten stapt ook echt buiten bent. De sociale controle vind ik wel hoog hier, maar nu woon ik ook een beetje in een ieniemienie sociaalachterstands-wijkje.
En 'de stad' waarmee alle plattelanders Groningen aanduiden, heeft alle voorzieningen en is gezellig.
Het openbaar vervoer is wel knudde. Wij kijken wel eens rond naar waar we willen gaan wonen, maar in Oost-Groningen is het ov nog slechter dan hier. Wij hebben nog geluk dat we aan een spoorlijn wonen (1x per uur een trein richting de stad), maar meer buiten de bebouwde kom ben je echt afhankelijk van je eigen vervoer.

Ik ben nu trouwens wel benieuwd naar welke plaats jullie eventueel zouden gaan!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:53

Hmm, wij oostgroningers hebben 2 treinen per uur naar de stad :D

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:56

Hier in de spits ook.. :D Haha..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:00

Ja, dat is waar, in de spits wel, helaas reis ik bijna nooit in de spits...

Wij keken laatst naar een huis (bij Wedde in de buurt), nou dat was een wereldreis naar de stad omdat de dichtsbijzijnde bushalte een eind weg was. Helaas heeft mijn vriend geen rijbewijs.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:03

Heejj hier nog een Gebroren Groninger !!!

Inderdaad. wij bijten niet.. het is juist leuk als er mensen uit het zuiden komen en het groninger land eens gaan opzoeken.
er zijn paardenclubs enz genoeg en wedstrijden zijn er ook zat..
scholen en openbaar vervoer is er ook genoeg.
Dus waar wacht je nog op ?

Kom gewoon naar hier :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:07

We lijken wel een stel westerlingen-lokkers _O-
@ dovish: hier ook buiten de spits om hoor :j altijd 2 per uur :7

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:13

haha jah lyonesse

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:14

Hier ook en in hoogezand heb je super veel bushaltes :+ Vind het altijd wel leuk te horen dat het zo heerlijk rustig is in groningen. Ik neem weleens een vriendin mee uit papendrecht om bij te komen. Ze vind het zo ontspannen in Groningen. Terwijl ik het drukker vind worden :P