(geen bedoelingen hiermee hoor!) Ook denkt iedereen dat als je in groningen woont ergens in the middle of nowere zit en geen AH te vinden is
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
(geen bedoelingen hiermee hoor!) Ook denkt iedereen dat als je in groningen woont ergens in the middle of nowere zit en geen AH te vinden is
ArabicQueen schreef:Hahaha ja dat is hier ook zo in utrecht denk iedereen dat ''jullie'' Groningers Holbewoners zijn ofzo en dat er 10 kilometer tussen de buren zit hihi(geen bedoelingen hiermee hoor!) Ook denkt iedereen dat als je in groningen woont ergens in the middle of nowere zit en geen AH te vinden is

Lyonesse schreef:Dank je wel EkelienNou voel ik me beledigd
Ik kom je wel even opzoeken, duurt een half uurtje, moet jij kijken hoe ver weg ik zit
@ TS: kom anders eens in ons topic kijken, kun je al je vragen stellen
[HK] Wie hebben ain overeenkomst : Groningers [deel 2]
Mij kreeg je met geen stok voorbij, harkstede, tenboer of bedum
Ik voel mij het prettigst als ik niet het gevoel heb of ik van de wereld afrijd 
Loose schreef:Haha.Of met eten: Wat zegt een Groninger als je vraagt of het smaakt? (smokt t?) > Ken t wel bin'n holdn.
Ik woon in Groningen en zo erg is het hier niet hoor.
Iedereen hier zegt trouwens dat ze niet in oost-Groningen willen wonen, daar zou ik juist veel liever wonen dan noord-west Groningen (waar ik zelf woon). Het is daar veel mooier, beetje richting de Duitse grens. Maar de mensen zijn er (sorry dat ik het zeg) over het algemeen wel asocialer.
Stond laatst trouwens op het station van Assen, was er een man met 2 kinderen en daar raakte ik mee aan de praat en die vroeg waar ik heen moest. Dus ik zei naar Groningen. Nou hij helemaal verbaasd dat ie geen 'dialect' (zoals ie dat zelf zei) in mijn stem hoorde. En vragen of ik al aan het werk was (ben 18 mensen) of dat ik nog op school zat. En of het wel leuk was om in Groningen te wonen omdat je dan zo ver afgelegen van alles woonde leek hem (meneer woonde zelf in Dordrecht). En dat de huizen er zo goedkoop waren omdat er veel werkloosheid was en of mijn vader ver moest reizen voor zijn werk (eh we hebben een boerderij
). En hoe ver of dat Groningen dan nog reizen was vanaf Assen, is ongeveer 20 minuutjes en hij helemaal verbaas, dacht dat het veel verder was. En of ik wel eens in Roodeschool (uiterste puntje waar de trein heengaat) was geweest en hoe het daar was.
Volgensmij dacht hij echt dat als je in Groningen woont dat zo ver is als naar Moskou ofzo.![]()
![]()
En dat we vet in de sloppenwijken leven.
Maar het valt wel mee hoor! Het is echt wel een leuke provincie, anders zou er toch ook niemand meer wonen?![]()
En zo ver zit je niet van alles af vind ik tenzij je familie in het westen hebt. Maar alleen voor het vliegveld moet je wat verder reizen, verder zijn alle voorzieningen er gewoon.
(Ik praat trouwens zelf wel met een dialect, ik heb 't altijd over loopm en ik plak overal "ja" achter
"Da kenst wel ja")
In de kleinere dorpen verdwijnen helaas steeds meer voorzieningen, bij mijn ouders is dan ook geen supermarkt. Dat is soms wel erg onhandig. Lyonesse schreef:Poosje terug stond er in of andere krant dat wij hier s 'ochtends eerst met een knuppel naar buiten rennen, over de klei, om de wolven bij de achterdeur weg te jagen
Mindim schreef:Lyonesse schreef:Poosje terug stond er in of andere krant dat wij hier s 'ochtends eerst met een knuppel naar buiten rennen, over de klei, om de wolven bij de achterdeur weg te jagen
![]()
Om ze achter de pas vertrokken mammoeten aan te sturen zeker en ons daarna in ons berevel te hijsen zeker, mwahah. Tja het is een avontuurlijke provincie, valt altijd wat te beleven.
Wees niet ongerust hoor, Delfzijl heeft een AH en Appingedam krijgt zo'n megamega AH. Velen die van het westen hier naar toe zijn verhuisd, willen hier niet weer weg. In de winter lijkt het vlakke land wat triest, maar in het voorjaar en zomer is het hier echt prachtig!
Staan de Coop, texaco en da drogist in spiek achter diek?
OOSTgroningen
Grensdorp met Leer in Duitsland op 20 minuten rijden en daar hebben ze een New Yorker
Haha..

altijd 2 per uur