Ir111 schreef:Ik ook.
Bestaat er geen 'pest-protocol' bij jullie op school? Als ik ouders om me heen zo hoor is dat op de meeste scholen heel strak geregeld allemaal, daar was ik blij verrast over eerlijk gezegd.
En geloof me, dat pest-protocol haalt zeer weinig uit. En ik kan het weten, want het heeft mij ook niet geholpen in mijn basisschooltijd
Maar goed, ik vind 't eerlijk gezegd een beetje naar dat er hier ook meteen weer het idee van de ''ouders werken allebei'' naar voren wordt gehaald. Er zijn ook gezinnen waar dat wél goed gaat.
Wat betreft je dochtertje: dit is vreselijk. Als ik jou was zou ik bellen naar school - en dan niet genoegen nemen met de basisschoolleerkracht, maar vragen naar de directeur. Vraag een gesprek aan, neem je dochtertje mee en laat haar het verhaal doen. Op deze manier kan het écht niet doorgaan. Medelijden met het jongetje vind ik een probleem van de school en zijn eigen ouders, jij moet ervoor proberen te zorgen dat je dochtertje weer veilig naar school durft. Dat het jongetje ook niet zo geboren is en het ergens vandaan haalt, zal best zo wezen, maar daar kan jij weinig aan doen. Het is de taak van de school aan dit soort buitensporig gedrag consequenties te verbinden en als zij die taak niet serieus genoeg nemen, is het jouw recht ze daarop op te wijzen!

heb direct aan de bel getrokken