Tuinhaard onterecht bij bestelling. Terugbrengen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:52

Zoals al eerder gezegd is, ik zou me toch niet fijn voelen als ik zo'n ding in mn tuin had staan en ik wist dat ik die niet eerlijk gekocht had. Maar of ik m terug zou brengen?? Nee, ik zou bellen en die mensen m laten halen. Ze mogen er wel een beetje moeite voor doen, het is immers hun fout... Maar fouten maken is menselijk en dus zou ik het niet willen houden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 15:37

Mayflower_ schreef:
Ik had het ook gemeld, het is gewoon pure diefstal als je hem houdt. Persoonlijk zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Maar er zijn altijd mensen die het wel doen en dat ding dan op Marktplaats o.i.d zetten.

Komen ze hem nu halen? Of breng je hem zelf? :)

We brengen hem zelf terug.

Chiqa schreef:
Ik zou geen seconde twijfelen, zoiets komt toch wel boven water als de pakbonnen worden gecontroleerd dan schaam je je ogen toch uit je hoofd?.....Ze waren er toch wel achter gekomen :)

Nou dat weet ik zo net nog niet. Het was een zaterdag. Het was druk. Er liepen heeeel veel mensen overal rond. De spullen mogen dan wel op 2 pallets afgeleverd zijn bij de Boerenbond, maar dat wil nog niet zeggen dat de barcodes bij het uitgaan van de Boerenbond gescand zijn. Dit is namelijk niet het geval geweest. Mijn man is eerst de set gaan betalen en toen werden die 2 pallets gewoon in zijn bus gelost. Wie zegt dat daar die vuurhaard nog op stond?
Die was misschien allang door iemand anders van de pallet gehaald. Ze hadden het misschien kunnen vermoeden, maar kunnen bewijzen hadden ze het nooit.

Maar ja, goed...ik zou me er gewoonweg niet prettig bij voelen om zo een duur ding te houden en dan de week erna gewoon weer mijn boodschappen bij de Boerenbond te gaan doen. Ik zou me dan knap l*llig voelen. Buiten het feit dat ik het verschrikkelijk zou vinden om dat ding op mijn terras te zetten en er elke keer aan herinnerd te worden dat we die niet legaal gekocht hadden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:47

TS je hebt echt goed gehandeld, petje af hoor! Als ik die filiaalhouder was, ik stormde op je af en kuste je voeten. :D

Zou trouwens hetzelfde gedaan hebben. Je doet een ander toch niet aan waarvan je niet wil dat het jezelf overkomt? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:54

Billy schreef:
Als je goed gelezen had was dat pb-tje niet nodig geweest ;)

Euhm..PBtje heb ik gekregen van Isa hoor lijkt me wel zo netjes om haar even terug te antwoorden vind je ook niet ;) was immers een vergissing, een hele groffe zelfs.

Verders.....Unive.nl (Lonneke)

Isabonny schreef:
Nou dat weet ik zo net nog niet. Het was een zaterdag. Het was druk. Er liepen heeeel veel mensen overal rond. De spullen mogen dan wel op 2 pallets afgeleverd zijn bij de Boerenbond, maar dat wil nog niet zeggen dat de barcodes bij het uitgaan van de Boerenbond gescand zijn.

Ze zullen de chauffeur wel navragen, ik zit zelf ook in het transport en gebeurd heel vaak dat een pakje verkeerd wordt afgeleverd, komt vrijwel altijd boven water. :) Of het geheugen van van de chauffeur moet gecrashed zijn :D
Maand geleden werd er op een zelfde manier hier 5 flatscreens afgeleverd, was niet voor mij bestemd.
Ik heb toen de pakketdienst gebeld en zij konden er niet sover terugvinden, maar ik wel althans, had ze voor mijn neus staan.
Ze bleven bij hoog en laag volhouden dat het niet mogelijk was dat er hier flatscreens stonden, dus zei al dan zet ik ze toch op marktplaats?? :D :D
Ze zijn toen gaan navragen (Duurt wel even) maar toen kwam het wel boven water, een vergissinkje.
Ik maak het wel vaak mee, en niet alleen ik hoor foutje is menselijk.
Ik heb zelf 5 jaar lang courierswerk gedaan, en maakte ook wel eens een foutje, maar mn logboek was altijd wel mn redding.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:00

Groot gelijk dat je de haard terug brengt, eerlijkheid duurt het langst ;)
Voor de mensen die de haard zouden houden, verplaats je eens in de andere partij.
Wat zou jij dan graag willen?
Behandel mensen zoals jezelf ook graag behandeld zou willem worden :Y)

Kristie

Re: Tuinhaard onterecht bij bestelling. Terugbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:55

Ik zou wel zeer ernstig twijfelen, een aantal mensen bellen om het te bespreken maar het uiteindelijk toch niet durven en me een 'te slecht' mens voelen. dus ik zou ook bellen en zeggen dat ik teveel heb 'meegekregen'.

Ik vind iig dat je netjes hebt gehandeld :)

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:08

Snap niet dat het in iemands hoofd op komt ook maar zomaar iets van 600 euro aan jezelf toe te eigenen. Fouten maken is menselijk, natuurlijk is het niet zoals het hoort te lopen dus ik zou het ook redelijk gevonden hebben als je had gezegd dat ze het moesten komen ophalen. Ik vind het net zoiets als dat je teveel geld terug krijgt in de supermarkt oid en dat dan gewoon niet zegt onder het mom 'moeten ze maar beter opletten'. Tuurlijk moet je goed opletten, maar ik verdien liever mijn eigen geld en spullen dan dat ik van andermans fouten profiteer.
Want als iemand te weinig terugkrijgt word er gelijk over 'gezeurd' en als ik als cassiere erachter kom dat iemand teveel geld betaald (bijvoorbeeld gepast denkt te betalen en teveel geeft) dan denk ik ook niet nou jammerdan. Eerlijkheid duurt het langst!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 00:58

TS ik denk dat de helft van de mensen die nu met hun grote mond tegen jou zitten van ja ik had hem gehouden dat ook niet hadden gedaan hoor, tis een boel geschreeuw van de bovenste plank maar als het hun echt zelf gebeurd reageren ze wel anders.

Hoe dan ook, gewoon terug brengen, zou er niet aan moeten denken dat ding in mijn tuin te hebben staan.
Chiqa de bezorgers zullen best weten wat er op welke pallet staat *maybe trouwens, als ze tien pallets afleveren leveren ze gewoon 10 pallets af, mijn bezorgers weten ook niet wat er in mijn dozen zit* maar ze weten niet wat er in de winkel mee gebeurd is.

TS goed gehandeld hoor, laat de rest maar l*llen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 06:03

Sily schreef:
de bezorgers zullen best weten wat er op welke pallet staat

Als dat zo was zou dit pakket niet verkeerd bezord zijn :D
Maar goed maakt niet uit zoiets achetroverdrukken heeft totaal geen zin.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 06:50

Ik zou het echt niet kunnen om hem te houden. Veel te duur, en het is niet van mij dus.
Laatst in de supermarkt vergat cassière wat aan te slaan, heb t maar netjes gezegd, dat ze iets vergat.
Andersom doe ik dat ook net zo makkelijk, als ik bijvoorbeeld iets met korting koop en ze vergeet het, dan zeg ik het ook.
Eerlijkheid duurt t langst :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:09

Chiqa schreef:
Sily schreef:

Het is niet bezorgd, ze hebben het zelf meegenomen met hun eigen busje... Er heeft een medewerker geholpen met inladen :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:19

Chiqa schreef:
Sily schreef:

Lézen Chiqa, het pakket was niet bezorgd, TS heeft het zelf op gehaald. Dus welke pakbon zou je dan willen controleren?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:34

Nou k had hem gehouden. Had niks gemeld en niks terug gebracht.

:D maar ja ik ben ook niet doorsnee persoon :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:39

Da's een goed voorbeeld voor je kids, denk je ook niet? ;)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 09:42

Chiqa schreef:
Sily schreef:

Ze hebben ons de spullen niet bezorgd Chiqa, we hebben ze zelf opgehaald.
De spullen stonden in de winkel op pallets. Die pallets hebben ze naar ONZE bus getrokken en toen alles in ONZE bus gezet. Er werd niks uitgescand. Ze hebben het zo in de bus gepleurd. Mijn man was dus zelf de chauffeur en die houd geen logboek bij :D voor de Boerenbond.

Aangezien de pallets voor iedereen toegankelijk zijn in de winkel (ze hebben geen apart magazijn), zouden ze er een harde dobber aan hebben om erachter te komen waar die vuurhaard zou zijn gebleven als we niks gemeld hadden.
Ik denk dat ze eerst de leverancier waren gaan bellen, dat ze dat ding niet gekregen hadden. Dat de leverancier vervolgens gezegd had: Jazeker, die hebben we tesamen met de louncheset geleverd. En dan konden ze alleen maar vermoeden dat wij hem per ongeluk hadden meegekregen. Maar bewijzen zouden ze het niet kunnen. Aangezien de pallets namelijk voor iedereen toegankelijk waren, ook voor andere mensen in de winkel. Had ook iemand anders met dat ding naar buiten kunnen lopen. Er is namelijk niet zoiets als een poortje of smalle kassadoorgang waar je eerst langs moet met je spullen.
Of...(wat ook wel eens bij ons gebeurd is): een chauffeur die niet zo eerlijk is en die zich spullen van de pallet afpakt. Oh kijk, wat leuk...een vuurhaard. Dan is het dus tijdens transport naar de BB toe "verloren" gegaan.
Dus ik denk echt wel dat een BB niet zo eenvoudig zoiets zou kunnen bewijzen.

Maar ja, dat is allemaal: Als als als. Zo gaat het dus niet gebeuren, dus hoeven we ons daar ook niet druk over te maken.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:48

Billy schreef:
Da's een goed voorbeeld voor je kids, denk je ook niet? ;)

Hoezo? Moet ik alles wat ik doe in overleggen met me kids? Alle uitgave wat ik doe is niet hun pakkie aan.

Naja kijk. Ik zeg wat IK zal doen. ben daar gewoon eerlijk in. ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:52

Caye schreef:
Nou k had hem gehouden. Had niks gemeld en niks terug gebracht.

:D maar ja ik ben ook niet doorsnee persoon :D

Gelukkig maar denk ik zo, want een doorsnee persoon heeft volgens ontwikkelingstheorien genoeg normen en waarden geinternaliseerd om dat niet te doen.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:55

applaus voor de TS

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:57

Theorieen zeg je daar ;) Theorie en praktijk zijn 2 dingen die naast elkaar staan.. maar zoooo verschillend zijn :j en vaak niet samen kunnen werken
Die normen en waarden zitten er echt wel hoor.
Tis wel een erg kortzichtige redenatie om dat na 2 post te kunnen oordelen over iemand is het niet? :D

Het "kudde gedrag" waar vele mensen uit bestaan en niet durven uiten van hun EIGEN mening ( bang voor tegen gas of veroordeling ;) )
Daar begin ik niet aan. Als je 10 mensen vraagt wie in hun neus peutert en wie het smakelijk op eet zal ook NIEMAND durven zeggen dat ze het wel eens doen ;)
Tis maar hoe je het bekijkt.

Maar buiten dat ik moeder ben, ben ik ook me zelf. ALs je mama bent mag je NIET meer leven? Als maar je gedragen en zo?
Als ik naar de kroeg of feesje ga en ik drink te veel dat ik dronken ben ofzo. Is dat iets waar me kinderen last van hebben?
Nee die liggen veilig bij hun eigen vader of bij de oma te slapen zonder dat ze 1 stro breedte slechte invloeden krijgen :D

maar dat gaat teveel offtopic. ;)
Naja ik zal het niet doen :D klaar :D
Laatst bijgewerkt door Caye op 09-06-09 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:58

OJA: heel goed van de TS dat ze het terug brengt :D
Kan de verkoper ook weer rustig adem halen := ipv problemen met zn baas :D

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:04

Ik ben een paar keer waardevolle spullen verloren en ben heel blij en dankbaar dat die toen gevonden zijn door mensen die praktijk en theorie wel samen konden brengen, en ik het netjes bij hun af kon komen halen.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:08

Maar dat zijn dingen die ik OOK terug breng :j dit is andere situatie. Als portomonee/ sieraden what ever vind. Dan meld ik dat netjes bij politie en kunnen de mensen het bij MIJ ophalen.

Of ik breng het terug. Maar als een winkel zo fout maakt.
Waar het wel duur spul is.. maar verder geen emotionele waarde aanzit.
Dan is het HUN fout ;) en dan profiteer ik daar van ...

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:13

Ik denk dat er veel zijn die dat zullen doen, ik zelf zou er niet van kunnen genieten.
Laatst bijgewerkt door kavama op 09-06-09 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:15

Caye schreef:
Maar dat zijn dingen die ik OOK terug breng :j dit is andere situatie. Als portomonee/ sieraden what ever vind. Dan meld ik dat netjes bij politie en kunnen de mensen het bij MIJ ophalen.

Ja? Ik meen me te herinneren dat je ooit een (dure) telefoon die op een barkruk oid in een café lag, hebt meegenomen? Dat je toen zoiets had van, dan had die persoon maar beter op z'n spullen had moeten letten?

Ik zie het verschil niet in een portomonee, sieraden of een tuinhaard. Het is niet van jou. Punt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:18

Netjes dat ts heeft gemeld dat er een haard tussen zat die ze niet hebben afgerekend, ik zou me er ook niet prettig bij voelen. Ik zou hem dan ook niet hoeven, en als terugbrengen geen probleem is omdat er een busje voor de deur staat, zou ik hem ook terugbrengen, anders vragen of de winkel hem op wil halen.

Uiteindelijk had de winkel niet kunnen traceren waar die haard nu gebleven is, dat was onder de afschrijvingen gevallen. Je wilt niet weten wat er soms voor fouten worden gemaakt.