Hannanas schreef:Nja een klein foutje, geloof een veel veelvoorkomende:
Hete thee over mijn computermuis (en bureau en gedeeltelijk papieren). Gevolg: een niet werkende muis. Gelukkig deed de muis het spontaan weer na het niet opstarten van de pc.
Dit had ik vandaag... Ik haal elke ochtend verse jus d orange. Vandaag was het erg druk en er was me gevraagd of ik in de gaten kon houden wanneer een bepaalde collega binnenkwam, tuurlijk geen probleem. Ware het niet dat zij aan de andere kant van het gebouw zit en dus weinig aan mijn kant is. Ik kan het wel in de gaten houden via haar email.. In alle haast/drukte vergat ik regelmatig te checken en ik zie ineens dat het al half elf is, dus ik grijp direct naar mijn muis, dat dacht ik, ik zat een stukje meer naar rechts... Juist daar stond mijn volle glas jus. Alles zat onder... gelukkig was ik vandaag alleen en kon ik de belangrijke papieren net redden.
Ook heb ik, toen ik nog horeca werk deed, iemand gewaarschuwd, ik had de keuken gedweild :''Pas je op dat je niet valt, het is nat hier''. *BOEM* lag ik zelf languit... Die kerel lachte echt zijn longen uit zijn lijf, ik daarin tegen ook, een beetje zelfspot kan geen kwaad.
Ook heb ik vaak meningsverschillen gehad, met name in de leeftijd 14 tot en met 19. Als baas zijnde kon je me kritiek geven, ook waar iedereen bij was, juist dan, dan ging dat kleine meisje de baas ook vertellen wat ze waard was! Dat kon ik namelijk ook.. 1 x was het heel sneu.
Ik heb lang horeca werk gedaan, bij verschillende bedrijven. 1 x had een stageperiode in een horeca familie bedrijf, waar ook vrienden van families werkte, ik als meisje van 14, viel daar buiten. Prima, ik kan goed alleen werken. Maar ik vond het niet leuk dat ik alleen in de keuken moest staan, daar leerde ik niets van. Dat had ik laten vallen tegenover een collega, die hetblijkbaar met mij eens was. Ik had net 250 gebakjes op schotels gezet voor een lopend buffet, niet in de veronderstelling dat verwacht werd dat ik zou helpen met dat lopende buffet.
De collega had het tegen de bazin gezegd dat ik graag ook eens naar boven wilde, helpen met de bediening. Bazin kwam beneden, en haalde me naar een hoekje, als je goed je best doet en eens netjes zou kunnen zijn, mag je wel eventjes helpen bij de koffie en taart
Snapte al niet wat ze daarmee bedoelde...
Ik liep voor haar de trap op. Toen brak er iets bij haar, EN NU HEB JE WEER JE HANDEN AAN JE SCHORT AFGEVEEGD!!!! dat doe je niet! Daar liggen theedoeken voor (idd, als zij ervoor zorgde dat ik een theedoek zou kunnen krijgen, deze waren altijd op).
Ik kreeg een nieuw schort, en werd vervolgens als oud vuil, zo voelt dat als je 14 bent, in de afwas gezet. Daar brak er bij mij iets op het moment dat ze schijnheilig kwam vragen wat er was. (let wel, de keuken stond vol)
Ik probeerde haar nog enigzins te vertellen dat ik het niet leuk vond dat ik elke dag vele uren de afwas mocht uitruimen en inruimen en daarna met moeite tomaten mocht snijden of ijsbakjes vullen. ze ging erop in, probeerde het me uit te leggen. Het eindigde in schalen waarvan de kantjes eraf waren, borden die gebroken waren (ik werd zo boos dat ik alle afwas steeds harder neer ging zetten) en ik heb haar uiteindelijk op een hardere manier duidelijk gemaakt dat een stagiare iemand is die nog moet leren!!!!!!!!!!!!!!!!! en daarbij elke ervaring kan gebruiken, maar vooral dat als ik wilde leren afwassen, tomaten snijden of gebak op schotel zetten ik dat thuis zou kunnen! En ze vooral heel hard moest blijven denken dat niemand in de gaten had dat ze volledige tijden bij haar man in een hokje zat, met de deur op slot, en ook dat werkelijk niemand een idee had wat ze daar deden.
Later heb ik vernomen dat andere werknemers, heb ik me echt waar, schuldig over gevoeld, andere werknemers haar, na mijn dappere optreden, ook zo hebben behandeld en ze overspannen thuis is komen te zitten. Erg rot en ik meen dat ik zeg dat ik me dat wel heb aangetrokken.
Verder vergeet ik veel.... Op mijn werk. Bijv. een organisatie regelen voor mensen die uit het buitenland over moeten komen voor een 2daagse vergadering. Alle organisatie kwam op mij aan, en alles was geregeld, routes uitgeschreven en in plaatjes, telefoonnummers, verdere info ETC. Dacht ik...
Ik was Uberstom vergeten de routeplanner van een restaurant in een park erbij te doen, die gasten hebben een uur door dat park gedwaald...
Oeps!