Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:35

haha blijkbaar speelt je vader nooit spelletjes.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:40

Ik heb er nog 1.

Bij de Xenos had je toentertijd van dat hele dunne papier op de inpaktafel liggen. Daar konden de klanten zelf hun breekbare spulletjes mee inpakken.

Zie ik in mijn ooghoeken iemand die hele stapel meepakken.
Ik: mevrouw, dat is niet de bedoeling hoor!
klant: hoezo?
ik: die kun je niet zomaar meenemen!
klant: maar ik ga verhuizen en wil mijn servies hiermee inpakken.
ik: maar dit is bedoelt voor klanten die hier hun spullen kopen.
klant: maar mijn servies heb ik ook hier gekocht.
ik: :? en weg was de klant.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:41

Geniale dingen!
Ikzelf werk in een friettent. Er komen ook nog wel eens leuke opmerkingen langs.
Iig ook een x met een jongen die ook voor z'n vriend betaalde. Hij zei dat hij toch genoeg geld had. Ik kende hem en ging er dus op in met dat ik nog een nieuwe iPod wou (mijne was net gesneuveld). Zegt ie dat ik er dan wel iets voor moet doen. Hij zei het echter op zo'n sexistische manier.. Help?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:44

ik werk in een dierenspeciaalzaak ...

mannelijke klant: euh, meneer?
ik (toch wel rdelijk vrouwelijk denk ik :D) Ja mevrouw? (terwijl ik me omdraai)
Klant: stamelt iets met rode kop en loopt weg.

Vrouwelijke klant: Mevrouw, waar staat het visvoer?
Ik: Vlak achter u mevrouw, die hele 8 meter...

topper!:
vaste klant (vrouw): Min schetebezeke (ja, tis apart geval), waar staat het wintervoer?
ik: wacht, kga een zakske brengen (pakt vogeleten voor buiten)
klant: Ma nee gij!!!! (en klapt daarbij met haar vlakke hand op mijn voorhoofd }:0 ) Viseten!!!
tzou moeten geen vaste klant zijn ze had een klap terug, ze klopte hard hoor! :D

klant: is er iemand voor de vogelkooien
ik: ja hoor mevrouw, ik bel effe mijn collega, hij komt zometeen naar de kooien
klant: dank u wel
*klant loopt 5 meter verder, en staat dom rond zich te gapen aan de koekjesrayon (de vogelkooien staan aan de hééééle andere kant van de winkel)*

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:59

Ik heb in 2007 een half jaar in een boekhandel gewerkt. Dit was ook rond sinterklaas en kerst.
Er was een wat oudere man die standaard elke week nieuwe boeken kwam kopen. Ik vroeg of ik hem kon helpen en hij was op zoek naar een bepaalde titel. Dus ik vroeg van u bedoelt dit boek dat daar en daar over gaat? Die man keek nogal verbaast en zei: "Ik wist niet dat de jeugd van tegenwoordig ook nog leest" Pff :+ als je in een boekhandel werkt moet je toch wel affiniteit met boeken hebben lijkt mij :+

Later: een jongen die naar mij toe kwam.
Hij:Heb je ook toevallig de skutsjekalender voor 2008?
Ik: Ik weet wel dat we er muismatten van hebben, maar een kalender, dat zul je even boven moeten vragen. Bedoel je de IFKS of de SKS?
Hij: Je kent het Skutsjesilen? En hij keek zo verbaast :') Alsof meisjes niet weten wat Skutsjesilen is, zeker als je in Friesland woont :')

We bleken hem dus niet te hebben en dat kwam hij nog weer melden zodat ik dat tegen andere klanten kon zeggen (nooit meer iemand die er naar gevraagd heeft :P ) en we raakten wat aan de praat. Was wel heel gezellig :) en de volgende dag kwam hij weer en vroeg hij bij de info balie of Froukje er ook was (ik dus) maar er werkten 2 froukjes :') Maar het kwam er op neer dat hij mij zijn nummer kwam geven en inmiddels is hij al weer 1,5 jaar mijn vriend :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:18

Brainless schreef:
Heb er nog wel meer:

Mevrouw heeft 2 grote glazen vazen gekocht.
Ik heb nog helpen met inpakken, zodat ze niet zouden beschadigen.

Uurtje later staat de klant (met dochtertje) er weer. In haar hand een plastic zak met glasscherven.
Klant: Ik heb een klacht en wil nieuwe vazen.
Ik: Ok, wat is er mee dan?
Klant: De vazen zijn niet goed. Thuis doe ik er water in, knapt er zo maar 1 kapot.
Dochtertje: Nee hoor mama, je hebt ze zelf bij de auto kapot laten vallen.
Klant:Kijkt boos naar dochter en loopt boos/beschaamd de winkel uit.

Kinderen zijn ook fantastisch. +:)+

Die is echt geweldig!!! _O-
Ik zou zoiets niet eens durven...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:31

klanten kopen een terrarium (120*60*50)
proberen dat in een peugeot 106 te duwen
klappen de koffer dicht, terrarium barst
komen terug met de terrarium dat hij kapot is en een andere willen...
euhm ... jammer ... :D

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:26

Ik werk in een bakkerswinkel en we bakken elke dag heerlijk geurende verse vanille wafels.
Klant: ik wil graag 10 warme wafels.
Ik: Deze heb ik zojuist gebakken mevrouw, ik zal ze even in een zakje doen.
Klant: Ja maar ik wil wárme wafels!
Ik: Bedoeld u warme, of verse mevrouw. Zoals ik al zei heb ik deze zojuist gebakken. Ik wil best nieuwe voor u maken dat vind ik geen enkel probleem, maar ik kan ze maar per 2 bakken en dat duurt telkens 2 minuten, dus wanneer ik met nummer 5 en 6 bezig ben, zijn 1 en 2 al afgekoeld...
Klant: Doe mij nu maar gewoon warme wafels meiske, ik kom ze over een klein uurtje halen.

Eeehhh, juist...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:29

Kennis was heeel flauw:

Kijkt naar het naambordje op de borst van de cassiere en vraag:
ah, deze heet Esther, hoe heet de andere? :=

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:36

O haha typisch zo'n mannen opmerking :r

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:37

Niet van mij maar van een kennis: Die moest wegens wanbetalingen een mail sturen naar een man met de mededeling dat dit de laatste waarschuwing was om zijn rekeningen(telefoon) te betalen, anders zou er een deurwaarder aan te pas komen en de meubels in beslag nemen...

Krijgt ze een mail terug: "Kom ze maar halen! Ik vind ze toch niet meer mooi!'
:D

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:39

Brainless schreef:
Ik heb er nog 1.

Bij de Xenos had je toentertijd van dat hele dunne papier op de inpaktafel liggen. Daar konden de klanten zelf hun breekbare spulletjes mee inpakken.

Zie ik in mijn ooghoeken iemand die hele stapel meepakken.
Ik: mevrouw, dat is niet de bedoeling hoor!
klant: hoezo?
ik: die kun je niet zomaar meenemen!
klant: maar ik ga verhuizen en wil mijn servies hiermee inpakken.
ik: maar dit is bedoelt voor klanten die hier hun spullen kopen.
klant: maar mijn servies heb ik ook hier gekocht.
ik: :? en weg was de klant.

Echt? Jezus dan ben je echt brutaal ik zou het niet eens durven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:39

xKatleentjex schreef:
Niet van mij maar van een kennis: Die moest wegens wanbetalingen een mail sturen naar een man met de mededeling dat dit de laatste waarschuwing was om zijn rekeningen(telefoon) te betalen, anders zou er een deurwaarder aan te pas komen en de meubels in beslag nemen...

Krijgt ze een mail terug: "Kom ze maar halen! Ik vind ze toch niet meer mooi!'
:D

Hahahahahahahahhahaha. Geweldig. :')

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:44

Geweldig topic dit! Zelf heb ik niets grappigs meegemaakt helaas..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:54

Vaak krijg je wel een beetje van die standaart opmerkingen.

Bonnetje nog mee?
Klant: nee ga je kamer er maar mee behangen.

En van die klante die zichzelf heel grappig vinden.

Had ook eens een klant die aan mij vroeg (ben de enige jongen op de kassafdeling) of hij wel goed paste bij mijn collega's (met de nadruk op hij) hij lag zelf helemaal in een deuk, en ik zat daar echt van: oke, doeg! Heb een paar keer laten merken dat ik zijn grapjes echt helemaal niet leuk vond, en nou is hij wel aardig ingedamd.
Ook nog een vaste klant, met een vriend, en een baby, die altijd vraagt of ik geil ben ( waar kind en vader bij zijn) dat wijf spoort ook niet :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:56

zelf werk ik iet in de winke;, maar echt pff wat mensen durven erug te brengen zeg, en dan ook nog s hun dikke vette schuld :P

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:57

Ik zou zeggen nee doe mij maar zo een koekje :+

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:00

Ik liep stage in een aquariumspeciaalzaak, en ik hielp zo'n klant met afrekenen.
Ik; Wilt u het bonnetje erbij?
Klant; Nee, hoeft niet. Wil niet iedere keer terug kijken hoe duur jullie zijn.

Dan sta je daar echt met je mond vol tanden. :')

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:03

Ik werk bij een groothandel voor kantoorspulletjes, op de receptie, en er komen soms nogal rare mensen...

Een man van in de 50, die ervan overtuigd was dat ik 25 was (was toen 16 :+ ) en een afspraakje probeerde te maken, dus hij vroeg om mijn adres, telefoonnummer etc.
Dus ik: 'Het spijt me meneer, maar dat mag ik niet zomaar geven, daar krijg ik problemen mee.'
Hij: 'O, o, das jammer, nou dan geef ik je mijn visitekaartje wel, dan moet je me maar een keertje bellen, kunnen we een keer gezellig samen spelen...'

Natuurlijk zodra ik thuis was meteen gebeld 8)7

Ook moeten wij voor ons klantenbestand de telefoonnummers van klanten noteren, en het is héél gek hoeveel mannen eerst in verband met privacy en alles hun nummer niet willen geven, maar als ik zeg dat het is omdat ik een keer met ze uit eten wil (als grapje natuurlijk) dan ineens geen bezwaren meer hebben :+

En een keer een klant die in het Marokkaans tegen zn familie begon te praten, dus mijn collega nam aan dat hij overbodig was, en ging weg, pauze houden.
Komt die man naar mij toe: 'Ja, die jongen moet je ontslaan, hij helpt mij niet!
Ik: 'Meneer, dat kan ik niet, daartoe ben ik niet bevoegd, maar als U zegt wat er mis is kan ik u misschien helpen.'
Hij: 'Ja, die jongen discrimineert me, hij loopt zomaar weg. Altijd hetzelfde met die kaaskoppen! (euuh.. wie discrimineert hier nou?) Ga je manager maar halen!
*Bedrijfsleider komt en begroet hem vrolijk*
Die man weer: 'Wat doe je nou vrolijk!' :(

Toen ben ik maar opgehouden met luisteren...

Helderder

Ik kan even niet zoveel bedenken. Maar wel een keer een oud vrouwtje; 'Ja maar hebben jullie geen pleisters van Durex dan, dat zijn hele goede?!' :(:)

snoeppapier

Ik heb 5 jaar bij de Xenos gewerkt als bijbaan en genoeg gekke opmerkingen gehad :=
Zo was er een vrouw die wel vond dat ze een kussen gratis mocht hebben, want ze had ook al 3 kaarsen in dezelfde kleur :j Toen vriendelijk gevraagd of ze bij de Albert Heijn ook een pak koek gratis kreeg als ze 3 broden kocht :+

Één opmerking zal me altijd bijblijven; ik was de kaarsen op de onderste plank aan het bijvullen en een man loopt langs met z'n vrouw: joh meissie, je moet niet op je knietjes gaan voor je baas, moet je alleen voor je vriendje doen, lekker hoor! :oo En dan zo'n dikke vieze knipoog erbij :r Ik was te geschokt om met een gevat antwoord te komen, maar wát een rare mensen heb je!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:04

Ik werkte toen nog in het ziekenhuis en er lag altijd een man die elke morgen zei: 'Goedemorgen sunshine, gaat de zon vandaag schijnen?' Op een gegeven moment zei ik het eens voor de grap terug 'Goede morgen meneer de patiënt, gaat de zon vandaag schijnen?' Hij gelijk: 'Moet je even op buienradar zien, of heb je zin aan buitensex?'.. Ik vond dat toen zo'n rare opmerking. :') dat zeg ik toch ook niet? :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:24

xXLiekeXx schreef:
Geniale dingen!
Ikzelf werk in een friettent. Er komen ook nog wel eens leuke opmerkingen langs.
Iig ook een x met een jongen die ook voor z'n vriend betaalde. Hij zei dat hij toch genoeg geld had. Ik kende hem en ging er dus op in met dat ik nog een nieuwe iPod wou (mijne was net gesneuveld). Zegt ie dat ik er dan wel iets voor moet doen. Hij zei het echter op zo'n sexistische manier.. Help?

Moet je vriend dat ook dan? :Y)

Wedden dat hij dan met een bek vol tanden staat?

Jammer dat ik niet in een winkel werk, hilarische dingen hier! _O-
Wel vaak telefoontjes van hulpen (in de thuiszorg) waarvan het loon ECHT NIET klopt.
Terwijl ze dan uren laten staan, die ze niet hebben gewerkt. Lastig verhaal, maargoed. :Y)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:35

Ik ken het ook...
ik: "welke kleur heeft uw modem?"
klant: "hoe kan ik dat zien?"
:wow:

klant: "ik kan niet internetten"
ik: "welke lampjes branden er op uw modem?"
klant: "geen"
ik:" heeft u het modem wel aanstaan?"
klant: "hoe moet ik dat weten?"
ik: "zit de stekker in het stopcontact?"
klant: "nee, ik heb extra gevraagd om draadloos internetten, zodat ik niet overal kabels heb....... "

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:52

Haha Alane die laatste. :))