Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:14

Denk dat jij ook iets verder bent in je ontwikkeling dan de meeste meiden in je klas.
Ik zou ook duidelijk maken dat je het zo niet meer wilt. Je kan zelf bepalen of je met haar om wilt gaan of niet en mochten de andere meiden wel kiezen voor haar dan zijn zij de moeite echt niet waard! Al kan ik me niet voorstellen dat zij voor haar kiezen als ze zelf ook zien hoe ze doet.

Ik denk dat jij dat denkt maar niet dat zij dat vinden. Kim had ook al aangegeven schreef je dat ze het niet vond kunnen dan Anne zo deed. Denk eerder dat jij het denkt uit onzekerheid.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:14

...en die het voor elkaar krijgt een ogenschijnlijk jong diertje op een halster rond te rijden! Daar voor moet je kunnen rijden, vertrouwen van je paard winnen, lef en geduld hebben. Super!
Meis, jij bent niets te dik, jij bent gezond. Denk dat Anne zo plat als een kever is? Heb het vermoeden dat zij stiekem juist jaloers is op jou!

Kladversie

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:18

Akino @ de foto is nu 4 en is echt mijn droompaard! Hij heeft veel gebreken maar we passen bij elkaar.. Ik zal hem nooit meer zien..... Ik ben nu bezig met ergens gratis stalling te regelen voor hem zodat hij iig een tijd hierheen kan komen zodat ik hem meer kan leren...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:21

Ik vind het erg knap dat je op zo'n jong paard zo goed kan rijden en dan nog wel met alleen een halster en zadel! +:)+

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:22

:D zo zag ik er al uit toen ik 10 was en met gewoon gezond eten en lekker sporten en van jezelf houden komt het vanzelf goed.
ook ik werd wel eens gepest en vond het vaak fijner om met mijn pony's en honden om te gaan want ze nemen je zoals je bent, geloof me, een echte vriendin neemt je ook zoals je bent.
leer eerst maar eens om jezelf te zijn en je niks van andere meiden aan te trekken dan gaan ze vanzelf wel achter jouw aanlopen i.p.v. achter je "vriendin". ;)

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:24

Goed gaat het nog niet hoor!
Het zadel is ook te klein dus hij had waarschijnlijk pijn door mijn schuld :o En ik doe dat niet, dat doet mijn lieve Akino.. I wish i could stay with him forever. Hij is pas 4, dus nog genoeg kansen.

Zal ik trouwens doorgaan of stoppen met haar spel?

@ Puck: Ik voel me ook fijn bij honden en paarden en krijg daarom misschien een eigen hondje!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:27

Ik denk dat ze gewoon jaloers is op je. Ik schrok helemaal niet toen ik die foto van jou zag. Ik heb juist bewondering voor je, dat je op een paard van pas 4 zo kunt rijden!! Dat lukt echt niet iedereen hoor!!!
Ik heb ook 3 jaar zo'n vriendin gehad. Het laatste jaar(sinds ik ergens anders rijd) begon ze presies net zo tegen me te doen als jij beschrijft over Anne. M(die 'vriendin'van mij) was gewoon jaloers dat ik 1e werd op een wedstrijd waar zij 15e werd met 25 punten minder. Dat ik op allemaal jonge pony's rijden kan. Dat ik rijtechnisch beter rijd. Dat ik ontzettend veel kansen krijg. Dat ik mijn school met gemak doe. Dit wilde ze niet toegeven en veranderen dat ik ermee ben gestopt. Voor mij was het een stuk makkelijker waarschijnlijk dan voor jou. Ik heb examen gedaan en ga volgend jaar naar een andere school.
Jij in ieder geval succes!!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:29

Saskiaa_ schreef:
Ik denk dat ze gewoon jaloers is op je. Ik schrok helemaal niet toen ik die foto van jou zag. Ik heb juist bewondering voor je, dat je op een paard van pas 4 zo kunt rijden!! Dat lukt echt niet iedereen hoor!!!

Dit bedoelde ik ook.
Als het spel gemeenschappelijk is, dus iedereen koopt bij elkaar dan zou ik het niet doen. Kijk wat jij wilt. Vind je het een erg leuk spel dan moet je het gewoon doen, wat jij wilt!

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:30

Saskia, wat fijn om te horen van jou!
Ik ben nu bezig met een zelf opgesteld leerproces zodat ik meer kom te weten over paarden en beter ga rijden: dan ga ik me weer storten op wedstrijden. Misschien zit er ooit nog een verzorgpaard voor me in! Lijkt me top!

Maar ik ga het morgen proberen. Wil iemand morgen weten hoe het gegaan is?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:30

Ik zou stoppen (met het spel). Zo te lezen heeft ze een te grote vinger in de pap...is zij mischien zelf de 'handelaar'?
Jammer als je Akino niet meer zou kunnen rijden, hij heeft echt vertrouwen in je als je hem nu al zo kunt rijden...
Maar kijk ook eens wat je nu allemaal voor hem doet en aan het regelen bent! Allemaal kwaliteiten van je; rust en vertrouwen overbrengen, heldere kijk op zaken (gebreken zie je, maar ook dat het zadel te klein is) en lef om acties te maken (andere stalling zoeken)

edit; succes morgen!
Laatst bijgewerkt door Juut op 03-06-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:31

als je het spel leuk vind , doen maar bedenk wel dat dit haar schijnwereld is waar zij het voor het zeggen heeft dus ik zou al die "paarden'' voor een schijntje wegdoen en niet meer naar dat spelletje omkijken, je rijd leuk dus ga naar je echte pony i.p.v. dat spelletje van haar, maak je meteen duidelijk dat je je niet laat kleineren door haar.succes verder en ik denk dat je nu wel genoeg tips hebt dus over een poosje graag meer foto's van jou en je pony en positieve berichten want hoezeer we ook aan jouw kant staan, je moet het toch echt zelf doen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:31

Kladversie schreef:
Saskia, wat fijn om te horen van jou!
Ik ben nu bezig met een zelf opgesteld leerproces zodat ik meer kom te weten over paarden en beter ga rijden: dan ga ik me weer storten op wedstrijden. Misschien zit er ooit nog een verzorgpaard voor me in! Lijkt me top!

Maar ik ga het morgen proberen. Wil iemand morgen weten hoe het gegaan is?

Ja natuurlijk

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:38

Oké, ik zal morgen schrijven.
Ik denk niet dat ik Akino hier mee naartoe mag nemen van mijn ouders, maar ga denk ik in de zomervakantie ofzo eens een kijkje nemen bij hem. Ga ook maar eens op zoek naar een verzorgpaard die ik kan rijden bij mij in de buurt.. Het lijkt me echt leuk elke dag te rijden en verzorgen. Nouja, ik schrijf hier morgen hoe het gegaan is.

@ Juut: Ze is eigenaar van het spel dus ook 'De Handelaar'. Ik ga door met het spel maar als het vreemd begint te worden stop ik. Ik kan altijd nog met een ander emailadres onder een andere naam me aanmelden om zo toch door te gaan met het spel zonder dat ik bevooroordeeld wordt.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:50

Trouwens, hoe moet ik hier op reageren:

Ik vertelde Anne vanmorgen iets waarover ik heel erg blij was. Ik had @ bokt iets gevonden waar ik al lang naar op zoek was: ze is zelf ook bokker dus je zou denken dat ze geïntresseerd was. Het enige wat ze zei was: 'Nou, leuk voor je..' en ze begon over haar lievelingspaarden.. Dan voel ik me banketstaaf omdat ik er heel blij mee was!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:52

Reactie kan ook juist zo zijn omdat ze jaloers is.
Jij wil al een tijdje iets, hebt het gevonden en bent erg blij, zij is jaloers en begint over haar lievelingspaarden omdat ze de aandacht wilt hebben of dat jij jaloers bent.
Gewoon blij zijn als je dat bent, laat haar dat niet verpesten!

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:53

Waarom is ze dan jaloers op dat ik iets heb gevonden?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:55

Omdat ze onzeker is. Dat is de enige reden waarom mensen jaloers zijn en omdat ze het zelf graag willen hebben. Ik denk in haar geval omdat ze zelf onzeker is.
Je weet wel de gras is groener aan de overkant.
Denk dat zij nog onzekerder is dan jij en dat zij het zo uit.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:57

Mm.. Vraag me af hoor! Want we praatten vroeger altijd over alles en zei heeft nooit gezegt dat ze onzeker was.. Ik heb niks om jaloers op te worden voor haar want ze rijdt nog beter dan mij ook.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:59

Maar dat vind jij, je weet niet wat zij vindt en denkt en voelt. Waar komt haar gedrag dan vandaan? Die tikken geven, geirriteerd zijn, dat je niks mag zeggen en dat ze zo doet met het spelletje?
Veel mensen zeggen ook absoluut niet dat ze onzeker zijn, daarmee bevestigen ze wat ze voelen en dat willen/durven ze niet.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 22:03

Ik ben ook niet iemand van gevoel; ik kan niet over mijn gevoel praten recht in iemands gezicht. Meestal hou ik me op de achtergrond en geef ik mijn mening niet. Zij geeft juist duidelijk haar mening wat ze wil en wat ze vindt. Daarbij heeft ze een schelle stem en kan iedereen haar altijd goed horen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:06

Vaak gaan mensen harder praten omdat ze gehoord willen worden maar ook om stoerder en sterker over te komen.
Hetzelfde met mening geven.
Je moet voor jezelf nagaan of je met haar om wilt blijven gaan of dat je het niet meer ziet zitten. Zoja, onder welke voorwaarden wil je contact met haar? Geen tikken meer bv.
Ze is zo te lezen erg verandert vergeleken met vroeger, weet je waardoor, dat kan het begrijpelijker maken.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 22:08

Nee! Dat is dus het probleem, ik weet niet waarom ze ineens zo is gaan doen. Op een dag mocht ze ineens niet zo veel meer afspreken en sinds kort heeft ze elke dag een smoes klaar. De ene dag kan ze niet want haar moeder heeft nachtdienst gehad, de andere keer gaat ze winkelen, de andere keer heeft ze geen zin, de andere keer moet ze aan haar spel werken e.d... Het is heel verwarrend en zeker omdat ik iemand ben die alles goed wil doen. Dus ik vraag me af; ligt het aan mij of ligt het aan haar?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:10

Vooral omdat ze in korte tijd zo is verandert denk ik dat ze zelf ergens mee zit, waarmee geen idee.
Je weet ook niet waarom ze ineens veel minder mocht gaan afspreken? Dat kan er ook voor hebben gezorgt dat ze minder gaat afspreken.

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 22:16

Nee, want haar ouders vinden mij gewoon een goede vriendin voor haar, dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk eerder dat ze zegt dat ze niet mag maar gewoon geen zin heeft. Bijv. pas hadden we een verslag NASK teruggekregen en ik sloeg het open om samen naar het commentaar te kijken (tegelijk dus). Pakt zij het boekje en gaat omgedraaid naar het commentaar op haar werk zitten kijken! Ze zei ook pas tegen een leraar: 'Meneer, ik heb alles alleen moeten doen!', maar ik had het verslag geschreven/getypt enz. Zij had het alleen uitgeprint en toen kreeg ik de schuld! Dat soort dingen is vaker, dat leraren mij niet meer aan kijken omdat ze zoiets zegt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:22

Moet je die opdrachten echt samen maken met haar? Kun je niet een keer vragen aan een vriendin of je van plek kan verwisselen en met een ander de werkstukken maken?
Vind het niet kunnen :n