Wildgirl schreef:xtc dealtertjes worden niet geliquideerd om wat dan ook, hooguit een keer goed in elkaar geschopt door een jaloers ander dealertje.
Kan je hier garantie op geven??
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
foutboel schreef:Olle schreef:@ Foutboel: Waarom heeft je broer nu nog die pillen bij zich dan..? Waarom zijn deze nog niet vernietigd?
En je broer wakkerschudden kan misschien door een gesprek, maar verder is het een volwassen man en kan je die moeilijk "huisarrest" geven. Ik hoop alleen voor je dat hij niet wordt wakkergeschud zoals een "kennis" van mij (mes op zijn keel en erger)..
Dat is dus precies mijn punt. Waarom heeft hij die dingen niet weggegooid/vernietigd toen hij merkte dat het smarties waren? Omdat hij zijn geld terug wilde. Het draait bij hem dus allemaal om GELD en dat is scary as hell!
Huisarrest misschien niet, maar de geldkraan kan wel dicht. Hij staat illegaal ingeschreven bij een ander om meer stufi te vangen, krijgt geld voor het oppassen op zijn neefje en heeft verder geen bijbaantje.
Olle schreef:Wildgirl schreef:xtc dealtertjes worden niet geliquideerd om wat dan ook, hooguit een keer goed in elkaar geschopt door een jaloers ander dealertje.
Kan je hier garantie op geven??
Wildgirl schreef:xtc dealtertjes worden niet geliquideerd om wat dan ook, hooguit een keer goed in elkaar geschopt door een jaloers ander dealertje.
Ik begreep uit jouw verhaal dat je bang was wat de consequenties van zijn dealen zouden zijn en of het hierbij zou blijven.....vandaar mijn opmerking.
Mocht hij besluiten dat hij door wil gaan met het dealen van xtc dan wordt hij vanzelf een keer gepakt, helemaal als hij iedere nieuwe lichting pillen laat testen.....
Die jongen is 20 voor god's sake, laat hem lekker in zijn sopje gaarkoken als hij dat zo graag wil; hij ziet vanzelf wel in dat hij stom bezig is
Moelie schreef:Als hij zo graag in drugs wil dealen, prima.. dan is het ook zijn eigen probleem als die daardoor in de problemen komt.
Waarom zou die jou en je ouders ook in de problemen brengen? Door het dealen dat jij denkt dat die doet? Dan komen jullie niet in de problemen hoor want jullie hebben er toch niks mee te maken? Hij is 20 jaar dus het is ook niet meer de verantwoordelijkheid van je ouders, stel hij zou worden gesnapt.
Laat je ouders het eens op een andere manier aanpakken, laat hem maar lekker zijn gang gaan wat drugs betreft.. let maar op; dan is het ineens stukken minder (leuk) en spannend voor 'm. Ze moeten er vaak toch zelf achterkomen, i.p.v. straf te krijgen vd ouders.
Als hij zo graag zijn wereldje in de drugs wilt hebben, prima. Dan komt ie er vanzelf wel achter dat die verkeerd bezig is...
*puck* schreef:ts , je ouders zouden hem voor het blok kunnen zetten zo van :stoppen met die rotzooi of anders eruit , op staande voet.
wat je verteld hebt over het karakter van je broer is hij waarschijnlijk echt slim genoeg om te kiezen voor zijn prettige leven bij je ouders thuis en als hij wel eruit gaat dan moet hij weten dat de deur openstaat zogauw hij met die troep stopt,
dit is toch vaak de enigste manier om ze ervan te doordringen dat ouders het menen maar dan moeten ze wel doorpakken ,hoe ontzettend moeilijk dit ook zal zijn.
RZDLover schreef:Nou TS, jij reageert nog mild hoor, vergeleken met wat ik zou doen als ik één van mijn zusjes in deze situatie zou vinden![]()
Mijn ouders zouden zoiets ook never nooit zover laten komen, maar dat terzijde. Waarom laat je hem niet eens meelopen met iemand die in een afkickkliniek werkt, of een therapeut die drugsverslaafden helpt?
Zoals het klinkt heeft je broertje al een verslaving; computergames, dat is al reden genoeg om hem eens te laten praten met een verslavingsdeskundige. Hij vergooit wel zijn leven zo.
Heel logisch dat je, je zo druk maakt hoor. De mensen die zeggen dat het allemaal zo erg nog niet is hebben een schoolbord voor hun hoofd. Lekker normaal als dit regelmatig in je omgeving gebeurd
Kitty84 schreef:Tsja...ik denk dat je ouders als volwassenen en dus wijs reageren. Wat heeft het nou voor zin om hem het huis uit te schoppen / aan te vliegen / voor rot te schelden. Lijkt mij dat ze op de juiste weg zijn door hem er op een rustige en kalme manier van te overtuigen dat dit niet juist is. Je zegt hij lijkt geschrokken; dan kan dat ook zo zijn. We maken allemaal wel eens een 'grote' fout toch? Hij dacht makkelijk aan zijn centen te komen, verkeerd gedacht.
Ik weet wel dat toen ik 20 was het meer indruk op mij maakte als iemand op een rustige manier tegen mij praatte. Als je ouders hem het huis uit hadden geschopt hadden ze totaal geen grip meer op hem gehad, dat kan je natuurlijk ook op je vingers natellen.
Daarnaast, je bent zijn zus; persoonlijk vind ik het juist erg onvolwassen om hem (bijna) aan te vliegen. Tuurlijk mag je teleurgesteld in hem zijn, maar je reactie lijkt zo een beetje op die van een drama queen. Dat hij de lieveling is (en jij dus niet) daar kan hij niks aan doen op dit moment. Misschien moet je dat eens ter sprake brengen bij je ouders, zit bij jou daar de onvrede niet?
Juul schreef:marleen_88 schreef:Ik ben het met bovenstaande reactie van Denise_84 eens.
Tuurlijk schrik je je rot als je pillen ontdekt in de tas van je broertje, zou ik in jou situatie ook hebben gedaan.
Maar jij bent zijn zus, niet zijn ouder, dus ik denk dat jij je beter beetje op de achtergrond kunt houden.
En wat betreft 'dealen' denk dat, dat ook niet helemaal terecht is. Daar die pillen nep zijn.
Ik vind het goed dat ze zich ermee bemoeit. Als haar ouders zo mild zijn.. ze vraagt hier om tips hoe ze hem kan helpen..
Wildgirl schreef:Ts hoe oud ben jij zelf?
als je bijvoorbeeld 35 zou zijn zou ik jouw houding al veel begrijpelijker vinden dan als je 25 was.
foutboel schreef:Wildgirl schreef:Ts hoe oud ben jij zelf?
als je bijvoorbeeld 35 zou zijn zou ik jouw houding al veel begrijpelijker vinden dan als je 25 was.
ik ben inderdaad 25, goed gegokt. Maar mag ik vragen wat dat ermee te maken heeft? Als je meer levenservaring hebt mag je wel boos zijn? Het lijkt mij juist goed dat er iemand boos is en beter ik dan mijn ouders. Die kunnen nu het hoofd koel houden en hem in de goede richting wijzen. Hij is oud en wijs genoeg om te weten dat ik boos en teleurgesteld ben omdat ik van hem hou.
Liezel1 schreef:Nikki, zo lachwekkend bedoelde ik het helemaal niet... Ik bedoelde ermee te zeggen dat het net zo goed 50 smarties hádden kunnen zijn, qua samenstelling en werking. De gedachtengang van het broertje van de TS erachter is hetgene wat zo fout is aan dit verhaal....
cornelie schreef:Het eerste dat ik mij eigenlijk afvraag is of het nog wel steeds dezelfde pillen zijn.... Het kan ook zijn dat het dealen doorgaat en nu onder het mom van 'het zijn dezelfde' het telkens weer nieuwe zijn. Mensen die er flink mee bezig zijn kunnen van alles verzinnen ....