Wat nu? Broertje blijkt te dealen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:15

Wildgirl schreef:
xtc dealtertjes worden niet geliquideerd om wat dan ook, hooguit een keer goed in elkaar geschopt door een jaloers ander dealertje.

Kan je hier garantie op geven??

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:16

foutboel schreef:
Olle schreef:
@ Foutboel: Waarom heeft je broer nu nog die pillen bij zich dan..? Waarom zijn deze nog niet vernietigd?

En je broer wakkerschudden kan misschien door een gesprek, maar verder is het een volwassen man en kan je die moeilijk "huisarrest" geven. Ik hoop alleen voor je dat hij niet wordt wakkergeschud zoals een "kennis" van mij (mes op zijn keel en erger)..

Dat is dus precies mijn punt. Waarom heeft hij die dingen niet weggegooid/vernietigd toen hij merkte dat het smarties waren? Omdat hij zijn geld terug wilde. Het draait bij hem dus allemaal om GELD en dat is scary as hell!

Huisarrest misschien niet, maar de geldkraan kan wel dicht. Hij staat illegaal ingeschreven bij een ander om meer stufi te vangen, krijgt geld voor het oppassen op zijn neefje en heeft verder geen bijbaantje.

Vermoedelijk omdat hij zijn eigen inleg wilt... Zoals ik begreep heeft hij er zelf 1 euro p.s. voor betaald, dus zal hij ook de waar die hij nog heeft moeten teruggeven wilt hij geld terug krijgen..
Maar in veel gevallen met nepperds gebeurd dat niet.

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:16

Hij was in ieder geval zo slim om de pillen te laten testen, dus zo stom is hij nou ook weer niet.
Als hij die 'smarties' had door verkocht, was het waarschijnlijk ook de laatste keer dat hij pillen had verkocht, niet dat hij dan per definitie doodgereden wordt, maar denk niet dat er dan nog iemand was die pillen bij hem zou willen halen. Jongens lopen altijd qua volwassenheid een paar jaar achter op meiden, misschien komt het nog en ziet hij zelf echt wel in dat hij dom bezig is.

Info avondje van een of andere stichting zou misschien geen kwaad kunnen. (of een fijne film over verslaving, daar hebben mijn ouders me mee doodgegooid nadat ze vermoeden dat ik wel eens aan de (soft) drugs zat.

Dat hij die pillen terug zou geven om zo zijn geld terug te krijgen kan ik ergens nog wel begrijpen, als ik iets koop wat niet werkt dan breng ik het ook terug naar de winkel.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:18

Ik ben het roerend eens met de TS. Je kunt het wel bagatelliseren onder het mom: "het gebeurt zoveel en dit is nog het minst erge", maar dat is echt een drogreden. Al doet heel Nederland het, jouw broertje hoeft het nog niet te doen. Zo te horen zijn jullie netjes opgevoed en drugs slikken is (wat Bokt er ook van mag vinden) slecht voor je: ik kan heel goed begrijpen dat je kwaad en geschrokken bent.
Misschien loopt dit met een sisser af en is het gewoon een periode. Aan de andere kant kan het het begin zijn van iets wat je liever niet ziet gebeuren. Aan de andere kant is je broertje oud genoeg om zelf te beslissen wat hij doet. Andere Bokkers hebben wel gelijk als ze zeggen dat je zwak staat: er is nog niet zoveel gebeurd.
Het enige wat jedenk ik kunt doen is proberen door praten te laten merken dat je het echt afkeurt. En proberen hem te betrekken in dingen die hij leuk vindt om te doen, zodat hij geen foute vrienden op zoekt om zich te vermaken. Van programma's waar je hem aan mee zou kunnen laten doen, weet ik niet zoveel.
Ik heb het van best wel dichtbij gezien, en ook vanuit mijn opleiding kan ik zeggen dat het grootste probleem bij vrienden ligt die bijvoorbeeld ook dealen of slikken.

Veel succes in ieder geval, en probeer het niet jóuw leven te veel te laten beinvloeden. Hij is intelligent genoeg om een verstandig besluit te kunnen maken.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:21

Beetje moeilijk te zeggen zo vanachter de computer, maar ik vind het wel overdreven om hem te laten praten met een psygioloog.. Hij zit zelf toch niet psyshische in de problemen? Dan heeft zo'n psygoloog toch niks in te brengen?
Dit gaat om een gezinsprobleem lijkt mij eerder, jou ouders moeten dit gewoon zien op te lossen.
En vaak is het zo bij drugs (netzoals bijv ook bij roken), als het verboden word door de ouders dan vinden ze het alleen maar leuker omdat het stiekem is.
Als hij zo graag in drugs wil dealen, prima.. dan is het ook zijn eigen probleem als die daardoor in de problemen komt.
Waarom zou die jou en je ouders ook in de problemen brengen? Door het dealen dat jij denkt dat die doet? Dan komen jullie niet in de problemen hoor want jullie hebben er toch niks mee te maken? Hij is 20 jaar dus het is ook niet meer de verantwoordelijkheid van je ouders, stel hij zou worden gesnapt.

Laat je ouders het eens op een andere manier aanpakken, laat hem maar lekker zijn gang gaan wat drugs betreft.. let maar op; dan is het ineens stukken minder (leuk) en spannend voor 'm. Ze moeten er vaak toch zelf achterkomen, i.p.v. straf te krijgen vd ouders.
Als hij zo graag zijn wereldje in de drugs wilt hebben, prima. Dan komt ie er vanzelf wel achter dat die verkeerd bezig is...

Het komt misschien een beetje raar over zoals ik het vertel, maar ik denk gewoon niet dat het veel nut heeft om met hem naar een psygoloog te gaan, hij heeft toch geen psychische problemen..? Dus die psygoloog kan hier weinig aandoen.
Het is toch jou broertje zelf die hier iets aan moet doen, hij moet zelf zo verstandig zijn om niet in drugs te dealen.. of om het zelf niet te gebruiken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:21

Olle schreef:
Wildgirl schreef:
xtc dealtertjes worden niet geliquideerd om wat dan ook, hooguit een keer goed in elkaar geschopt door een jaloers ander dealertje.

Kan je hier garantie op geven??

Nee helaas niet maar de ervaring leert wel dat niemand in een circuit waar een paar duizend euro in om gaat iemand anders daarvoor overhoop zou rijden/schieten/steken.
Béétje logisch nadenken brengt je ook wel zover lijkt me....
Zelfs bij de 'grote jongens' worden er maar zeer zelden échte misdrijven gepleegd en dan meestal nog in het buitenland; het risico wat je dan als dader loopt moet wel een tonnetje of wat waard zijn....

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:22

ts, de gevolgen van blowen kunnen heel ernstig zijn ook al denken de meeste mensen hier blijkbaar anders over.
kennis van onze dochter ging blowen toen hij 16 was en werd compleet psychotisch en schyzofreen ,deze jongen had een iq van boven de 140 en is nu veroordeeld tot begeleid wonen en werken i.p.v. een universitaire opleiding waar hij als 16 jarige al aan was begonnen , hij leeft nu al zo'n 14 jaar als een soort zombie en zal ook niet meer verbeteren .Zijn ouders zijn aardige , fijne mensen die er altijd open over waren en ook met hun kinderen alles bespraken maar hij en zijn vrienden vonden dat een pilletje en stickie er gewoon bijhoorden en als ouders sta je machteloos en het enigste advies wat ze kregen was;schop hem uit huis , of hij komt in de goot dan krijgt hij hulp of hij komt bijzinnen en ziet waar hij mee bezig is en stopt, maar niet ondersteunen, handen er vanaf trekken.
inderdaad hij krijgt nu hulp, de rest van zijn leven. misschien kunnen jouw ouders advies gaan inwinnen hoe ze hier mee om moeten gaan maar makkelijk is het niet.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:25

Nou TS, jij reageert nog mild hoor, vergeleken met wat ik zou doen als ik één van mijn zusjes in deze situatie zou vinden ;)
Mijn ouders zouden zoiets ook never nooit zover laten komen, maar dat terzijde. Waarom laat je hem niet eens meelopen met iemand die in een afkickkliniek werkt, of een therapeut die drugsverslaafden helpt?

Zoals het klinkt heeft je broertje al een verslaving; computergames, dat is al reden genoeg om hem eens te laten praten met een verslavingsdeskundige. Hij vergooit wel zijn leven zo.

Heel logisch dat je, je zo druk maakt hoor. De mensen die zeggen dat het allemaal zo erg nog niet is hebben een schoolbord voor hun hoofd. Lekker normaal als dit regelmatig in je omgeving gebeurd :?

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:26

Ben ik dan heel toevallig de enige die denkt: jezusmina als hij die pillen WEL had doorverkocht, weet jij veel wat er voor zooi inzit, ligt het broertje/zoontje/vriendje/zusje/dochter van iemand anders in het ziekenhuis met weetikveel wat...

Misschien moet hij daar eens op gewezen worden, dat zijn daden gevolgen hebben

foutboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:27

Wildgirl schreef:
Ik begreep uit jouw verhaal dat je bang was wat de consequenties van zijn dealen zouden zijn en of het hierbij zou blijven.....vandaar mijn opmerking.
Mocht hij besluiten dat hij door wil gaan met het dealen van xtc dan wordt hij vanzelf een keer gepakt, helemaal als hij iedere nieuwe lichting pillen laat testen.....
Die jongen is 20 voor god's sake, laat hem lekker in zijn sopje gaarkoken als hij dat zo graag wil; hij ziet vanzelf wel in dat hij stom bezig is

Thanks, dat is een heerlijk vernuchterende reactie. (en nee, dat bedoel ik niet sarcastisch)

@Olle : misschien is dat juist wel het probleem. Hij heeft alles wat zijn hartje begeert, is de lieveling van het gezin (ja, ook van mij) en heeft in mijn ogen echt niks te klagen. Behalve dat hij dus hele dagen geestdodend achter de computer doorbrengt en niet weet wat hij met zijn leven wil. Door logisch na te denken snap ik ook wel dat hij dit misschien alleen gedaan heeft uit verveling.

Ik snap wel dat het nu nog maar een klein vergrijp is (als alles waar is dan), maar hoe vaak lees je niet dat het hiermee begint. En dat mensen vertellen "had ik achteraf maar..." . Dat wil ik dus echt voorkomen.

@Imitador : dank je, dat is dus inderdaad hoe ik erover denk.

@*puck* : punt is natuurlijk dat je dat meestal pas doorhebt als het te laat is. Ik hoop maar dat we er dus vroeg bij zijn en dat het nooit zover hoeft te komen. Maar hij is idd volwassen, je kunt hem weinig verbieden.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:31

Moelie schreef:
Als hij zo graag in drugs wil dealen, prima.. dan is het ook zijn eigen probleem als die daardoor in de problemen komt.
Waarom zou die jou en je ouders ook in de problemen brengen? Door het dealen dat jij denkt dat die doet? Dan komen jullie niet in de problemen hoor want jullie hebben er toch niks mee te maken? Hij is 20 jaar dus het is ook niet meer de verantwoordelijkheid van je ouders, stel hij zou worden gesnapt.

Laat je ouders het eens op een andere manier aanpakken, laat hem maar lekker zijn gang gaan wat drugs betreft.. let maar op; dan is het ineens stukken minder (leuk) en spannend voor 'm. Ze moeten er vaak toch zelf achterkomen, i.p.v. straf te krijgen vd ouders.
Als hij zo graag zijn wereldje in de drugs wilt hebben, prima. Dan komt ie er vanzelf wel achter dat die verkeerd bezig is...

Voor de wet zijn de ouders niet meer verantwoordelijk nee, maar bijna iedere ouder blijft zich levenslang verantwoordelijk voelen voor zijn kinderen. En besef je wel wat voor impact het op een gezin kan hebben als er 1 gezinslid ontspoort?
In dit gezin is hij de enige die nog thuis woont, maar dat maakt de ellende niet minder erg.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:32

ts , je ouders zouden hem voor het blok kunnen zetten zo van :stoppen met die rotzooi of anders eruit , op staande voet.
wat je verteld hebt over het karakter van je broer is hij waarschijnlijk echt slim genoeg om te kiezen voor zijn prettige leven bij je ouders thuis en als hij wel eruit gaat dan moet hij weten dat de deur openstaat zogauw hij met die troep stopt,
dit is toch vaak de enigste manier om ze ervan te doordringen dat ouders het menen maar dan moeten ze wel doorpakken ,hoe ontzettend moeilijk dit ook zal zijn.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:35

*puck* schreef:
ts , je ouders zouden hem voor het blok kunnen zetten zo van :stoppen met die rotzooi of anders eruit , op staande voet.
wat je verteld hebt over het karakter van je broer is hij waarschijnlijk echt slim genoeg om te kiezen voor zijn prettige leven bij je ouders thuis en als hij wel eruit gaat dan moet hij weten dat de deur openstaat zogauw hij met die troep stopt,
dit is toch vaak de enigste manier om ze ervan te doordringen dat ouders het menen maar dan moeten ze wel doorpakken ,hoe ontzettend moeilijk dit ook zal zijn.

En hoe wil je bij een 20 jarige gaan controleren of hij ermee gestopt is?
al hij zelf zou gebruiken dan kun je hem nog iedere week een urinetest laten doen(volgens mij gratis verkrijgbaar bij ggd)maar het dealen?
Dat kan hij overal doen, vriendjes erbij betrekken etc
Dat kun je nooit helemaal zeker weten.....

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:35

Tsja...ik denk dat je ouders als volwassenen en dus wijs reageren. Wat heeft het nou voor zin om hem het huis uit te schoppen / aan te vliegen / voor rot te schelden. Lijkt mij dat ze op de juiste weg zijn door hem er op een rustige en kalme manier van te overtuigen dat dit niet juist is. Je zegt hij lijkt geschrokken; dan kan dat ook zo zijn. We maken allemaal wel eens een 'grote' fout toch? Hij dacht makkelijk aan zijn centen te komen, verkeerd gedacht.

Ik weet wel dat toen ik 20 was het meer indruk op mij maakte als iemand op een rustige manier tegen mij praatte. Als je ouders hem het huis uit hadden geschopt hadden ze totaal geen grip meer op hem gehad, dat kan je natuurlijk ook op je vingers natellen.

Daarnaast, je bent zijn zus; persoonlijk vind ik het juist erg onvolwassen om hem (bijna) aan te vliegen. Tuurlijk mag je teleurgesteld in hem zijn, maar je reactie lijkt zo een beetje op die van een drama queen. Dat hij de lieveling is (en jij dus niet) daar kan hij niks aan doen op dit moment. Misschien moet je dat eens ter sprake brengen bij je ouders, zit bij jou daar de onvrede niet?

foutboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:36

RZDLover schreef:
Nou TS, jij reageert nog mild hoor, vergeleken met wat ik zou doen als ik één van mijn zusjes in deze situatie zou vinden ;)
Mijn ouders zouden zoiets ook never nooit zover laten komen, maar dat terzijde. Waarom laat je hem niet eens meelopen met iemand die in een afkickkliniek werkt, of een therapeut die drugsverslaafden helpt?

Zoals het klinkt heeft je broertje al een verslaving; computergames, dat is al reden genoeg om hem eens te laten praten met een verslavingsdeskundige. Hij vergooit wel zijn leven zo.

Heel logisch dat je, je zo druk maakt hoor. De mensen die zeggen dat het allemaal zo erg nog niet is hebben een schoolbord voor hun hoofd. Lekker normaal als dit regelmatig in je omgeving gebeurd :?

Door andere ervaringen ga je nu eenmaal anders om met dit soort dingen. Bovendien merk ik nu zelf ook hoe anders het is als het je eigen familie is. Als iemand anders dit verhaal had neergezet had ik er waarschijnlijk ook eerst gelachen (50 smarties... het valt een beetje in de categorie "wel een beetje dom"). Maar nu het om mijn broertje gaat spoken alle doemscenario's zo'n beetje door mijn hoofd. Bovendien zijn mijn ouders de sterksten niet (qua gezondheid dan) en kunnen ze dit soort stress echt niet gebruiken. Dat maakt het allemaal net even een tikkeltje erger.
En ik maak me er gewoon zorgen om dat hij zelf niet lijkt te beseffen dat hij dom bezig is. Anders had hij die dingen toch wel weggegooid? En hij lijkt nu een beetje schuldbesef te hebben en is opeens heel hard met school bezig, maar hoe lang blijft dat? Als hij dat alleen doet omdat hij zich schuldig voelt naar mijn ouders (mijn ouders en broertje hebben, buiten de normale irritaties en het computeren, een hele goede band) dan is de kans alweer groter dat hij nog eens zo'n stunt uit zou halen.

foutboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:40

Kitty84 schreef:
Tsja...ik denk dat je ouders als volwassenen en dus wijs reageren. Wat heeft het nou voor zin om hem het huis uit te schoppen / aan te vliegen / voor rot te schelden. Lijkt mij dat ze op de juiste weg zijn door hem er op een rustige en kalme manier van te overtuigen dat dit niet juist is. Je zegt hij lijkt geschrokken; dan kan dat ook zo zijn. We maken allemaal wel eens een 'grote' fout toch? Hij dacht makkelijk aan zijn centen te komen, verkeerd gedacht.

Ik weet wel dat toen ik 20 was het meer indruk op mij maakte als iemand op een rustige manier tegen mij praatte. Als je ouders hem het huis uit hadden geschopt hadden ze totaal geen grip meer op hem gehad, dat kan je natuurlijk ook op je vingers natellen.

Daarnaast, je bent zijn zus; persoonlijk vind ik het juist erg onvolwassen om hem (bijna) aan te vliegen. Tuurlijk mag je teleurgesteld in hem zijn, maar je reactie lijkt zo een beetje op die van een drama queen. Dat hij de lieveling is (en jij dus niet) daar kan hij niks aan doen op dit moment. Misschien moet je dat eens ter sprake brengen bij je ouders, zit bij jou daar de onvrede niet?

eh... dat valt wel mee hoor. Ik ben net zo gek op mijn broertje als mjin ouders dat zijn. Maar ik ben zwaar teleurgesteld in hem en boos dat hij dit doet. Niet alleen omdat het een stomme actie is voor zichzelf (als hij straks in dorp te boek staat als dealer, wordt je echt met de nek aangekeken), maar ook omdat hij dit de hele familie aandoet. En daar heeft hij gewoon niet bij stil gestaan. Zoals eerder gezegd, mijn ouders kunnen dit er echt niet bijhebben. Die **** (ja en dan wordt ik weer even boos) heeft gewoon alleen aan zichzelf gedacht. als hem wat overkomt, weet ik echt niet hoe we dat met zn allen gaan overleven
Hij gaat gerust niet meteen dood, ik bedoel, als hij afglijdt in dat wereldje wat ik zo vaak heb zien gebeuren, dan zou dat mijn ouders (en mezelf ook) ontzettend verdriet doen. Hij kan zoveel beter!

edit: als hij straks in het dorp te boek staat als dealer (en dat soort praatjes gaan snel, geloof me), wordt HIJ echt met de nek aangekeken. Of dat bij mij zo is zou me wordt wezen, maar voor mijn ouders zou ik het wel erg vinden. Dat hebben ze niet verdiend.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:03

Juul schreef:
marleen_88 schreef:
Ik ben het met bovenstaande reactie van Denise_84 eens.

Tuurlijk schrik je je rot als je pillen ontdekt in de tas van je broertje, zou ik in jou situatie ook hebben gedaan.
Maar jij bent zijn zus, niet zijn ouder, dus ik denk dat jij je beter beetje op de achtergrond kunt houden.

En wat betreft 'dealen' denk dat, dat ook niet helemaal terecht is. Daar die pillen nep zijn.

Ik vind het goed dat ze zich ermee bemoeit. Als haar ouders zo mild zijn.. ze vraagt hier om tips hoe ze hem kan helpen..

Dat vind ik ook. Als het mijn zusje zou zijn, zou ik me er ook mee bemoeien.

Wildgirl

Re: Wat nu? Broertje blijkt te dealen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:16

Ts hoe oud ben jij zelf?
als je bijvoorbeeld 35 zou zijn zou ik jouw houding al veel begrijpelijker vinden dan als je 25 was.

foutboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 14:25

Wildgirl schreef:
Ts hoe oud ben jij zelf?
als je bijvoorbeeld 35 zou zijn zou ik jouw houding al veel begrijpelijker vinden dan als je 25 was.

ik ben inderdaad 25, goed gegokt. Maar mag ik vragen wat dat ermee te maken heeft? Als je meer levenservaring hebt mag je wel boos zijn? Het lijkt mij juist goed dat er iemand boos is en beter ik dan mijn ouders. Die kunnen nu het hoofd koel houden en hem in de goede richting wijzen. Hij is oud en wijs genoeg om te weten dat ik boos en teleurgesteld ben omdat ik van hem hou.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:34

foutboel schreef:
Wildgirl schreef:
Ts hoe oud ben jij zelf?

ik ben inderdaad 25, goed gegokt. Maar mag ik vragen wat dat ermee te maken heeft? Als je meer levenservaring hebt mag je wel boos zijn? Het lijkt mij juist goed dat er iemand boos is en beter ik dan mijn ouders. Die kunnen nu het hoofd koel houden en hem in de goede richting wijzen. Hij is oud en wijs genoeg om te weten dat ik boos en teleurgesteld ben omdat ik van hem hou.

hihi 6e zintuig voor die dingen!
Wat ik bedoel is dat als je als oudere zus(dus echt behoorlijk ouder)meer indruk op hem maakt dan als je maar een paar jaar scheelt.
Vaak zie je ook dat hoe groter het leeftijdsverschil is hoe groter de impact is, vandaar.
Uiteindelijk moet jij doen wat je het beste lijkt TS, daar heeft je leeftijd natuurlijk niks mee te maken.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:38

huis uit schoppen is ook een laatste redmiddel, maar op dit moment is hij volgens mij nog goed voor rede vatbaar en als je ouders hem rustig vertellen dat ze dit niet willen onder hun dak en dat hij hun waarden en normen moet respecteren zolang hij thuis woont en als hij dat niet wil dan snapt hij zelf echt wel wat het alternatief is.

foutboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 14:40

@wildgirl: dank je, er is wel een zus in die leeftijdscategorie (laat het haar niet horen hihi) en zij is zo ongeveer dezelfde avond nog opgebeld door mijn moeder en op de hoogte gesteld, dus die hulp hebben we.

het is goed dat mensen me op mijn fouten wijzen (ok, misschien had ik niet boos moeten worden, sorry ik ben ook maar een mens) en het kan zijn dat je vind dat ik me er niet mee moet bemoeien.

Eerlijk gezegd vind ik dat erg moeilijk, hij is mijn broertje en ik wil hem helpen om vooruit te komen. Wat dus betekent dat ik me er tegenaan wil bemoeien. Uit jullie reacties begrijp ik dat jullie me aanraden om er in ieder geval voor te zorgen dat ik me met mijn ouders bemoei en dat zij het met hem moeten oplossen.

Daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn. Eens, ik ben zijn moeder niet en kan hem geen regels opleggen. Dat wil ik ook helemaal niet. Het gaat hier om een 20-jarige, niet om een puber die uit verongelijktheid in een hoekje gaat zitten mokken als er iets gezegd wordt dat hem niet bevalt. Ik kan op een volwassen manier met hem praten en voorstellen neerleggen waar hij misschien beter van wordt en daar ben ik naar op zoek. Mijn ouders zijn altijd in de buurt om me te zeggen wanneer het verstandiger is om me er niet mee te bemoeien, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het zijn dan schatten die een beetje soft zijn, ze hebben wel een ruggegraat.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:45

Liezel1 schreef:
Nikki, zo lachwekkend bedoelde ik het helemaal niet... Ik bedoelde ermee te zeggen dat het net zo goed 50 smarties hádden kunnen zijn, qua samenstelling en werking. De gedachtengang van het broertje van de TS erachter is hetgene wat zo fout is aan dit verhaal....

dit is niet helemaal waar, ik heb de rest van het topic nog niet gelezen, zal ik zo even doen..
maar 'nep' xtc pillen zijn zeker niet ongevaarlijk. het ligt er alleen aan wat er dan WEL in zit, en wie ze inneemt.
als het bij wijze van 50 pilletjes zijn van samengeperst meel.. en een kleuter neemt er eentje in..gebeurd er niets.
neemt echter iemand een pilletje in waarvan diegene DENKT dat het een xtc pil is.. dan kunnen er toch een hoop 'rare' dingen gebeuren hoor voor een pilletje van geperst meel. dat is namelijk puur een placebo effect (en dus ook wel degelijk een 'effect').

verder, ts, ik snap dat je hiervan geschrokken bent. mijn broertje is zo ongeveer hetzelfde type.. (19 jaar, t enige wat ie doet is chips eten en achter de computer hangen).
ik denk dat het misschien beter is om niet te erg tegen je broertje uit te vallen. als je op vriendschappelijke wijze met hem om kunt gaan en met hem kan praten dan neemt ie waarschijnlijk meer van je aan dan wanneer je je als een kwade overbezorgde moeder gedraagt.

cornelie

Re: Wat nu? Broertje blijkt te dealen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:12

Het eerste dat ik mij eigenlijk afvraag is of het nog wel steeds dezelfde pillen zijn.... Het kan ook zijn dat het dealen doorgaat en nu onder het mom van 'het zijn dezelfde' het telkens weer nieuwe zijn. Mensen die er flink mee bezig zijn kunnen van alles verzinnen ....

foutboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 17:20

cornelie schreef:
Het eerste dat ik mij eigenlijk afvraag is of het nog wel steeds dezelfde pillen zijn.... Het kan ook zijn dat het dealen doorgaat en nu onder het mom van 'het zijn dezelfde' het telkens weer nieuwe zijn. Mensen die er flink mee bezig zijn kunnen van alles verzinnen ....

ik snap niet helemaal wat je bedoel?