samenwonen, en nu? (budgettips etc)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:22

zoals het er nu naar uitziet hebben we alleen een nieuw tvkast/dressoir en een nieuwe garderobe kast nodig.

hier gaan we zowiezo niet op korten omdat we precies weten wat we willen.

we hebben de salontafel en eettafel met stoelen overgenomen.

heb overigens wel wat foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:23

zo de foto's die ik net gemaakt heb :)

de keuken, ik dacht dat de kastjes wit waren, maar dit is net zo lelijk haha, dat beukenspul. Dus daar ga ik een iets van stikkers oid overheen maken. Juut weet hoe dat moet/kan
Afbeelding

Links waar je de arm zit is de keuken, rechts in het hoekje zie je het balkon
je kijkt hier in de woonkamer. links zie je Diana, vriendin van me, die mijn bovenbuurvrouw is en bas erbij haha.

de banken, tafel en gordijnen blijven, oja en de vloer ook. De banken worden met de tijd vervangen, maar Danielle had er geen plaats meer voor (die gaat terug naar huis) dus hier staan ze voorlopig het beste.
De linkse muur met het plaatje erop gaan we schilderen of behangen, met een bruintint.
Afbeelding

vanaf de andere kant. die afschuwelijke raamstickers gaan eraf, maar dan nog bedenken wat anders
ook gaat denk ik 1 bank naar de andere kant tegen de raam, want zo neemt het wel erg veel ruimte in!
http://img3.imageshack.us/img3/8640/spoordonk6.jpg

het eetkamer gedeelte vanaf de banken gezien, de tafel met de stoelen nemen we ook over. Helemaal mijn stijl en mijn kleuren dus dat komt goed uit. we willen hem alleen wel dwars zetten, dan staat hij niet zo midden in de kamer. Er zijn nog 2 stoelen meer bij.

Als hij dwars staat kan er misschien nog een leuke apothekerskast tegen de kant.
http://img269.imageshack.us/img269/2566/spoordonk3.jpg
door de flits is het nu wel erg knalblauw
http://img269.imageshack.us/img269/1010/spoordonk4.jpg

de 'grote' slaapkamer. hierin komt ons bed te staan en een kledingkast, dan is hij wel vol haha maar dat is ook genoeg.
http://img3.imageshack.us/img3/8240/spoordonk5.jpg

kleine kamer, dit wordt de studiekamer, aangezien we allebei nog studeren is dat wel praktisch :P
http://img3.imageshack.us/img3/9394/spoordonk7.jpg

badkamer, beetje banketstaaf foto, maar is een behoorlijk ruime kamer. rechts is het douchegedeelte.
http://img3.imageshack.us/img3/838/spoordonk8.jpg

en het balkon. de banken blijven staan, het is net te klein om er een tafel met 2 stoelen oid neer te zetten en dit is super fijn.
kan ik zelf lekker kussentjes etc maken. en wat plantjes kwijt!
http://img3.imageshack.us/img3/8417/spoordonk9.jpg
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 03-06-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeeldingen in link geplaatst

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:30

Hypofocus schreef:
@Ronne: Ik geloof dat Yv_ het vooral had over kasten enzo...
En die mening deel ik wel.
Zoooooo vaak missende schroeven, gaatjes die er hadden moeten zijn maar er niet ingeboord zitten, slechte afwerking, instabiliteit, etc.

Banken, stoelen, tafels, vloerkleden, fotolijstjes, etc. zijn top.
Maar de kledingkasten, vitrinekasten en andere kasten zijn vaak echt cheap en niet zo tof in gebruik. En bovendien vrijwel onmogelijkwaterpas te monteren.
Zo hebben ze een prachtige rode lak wandkast (grote) voor een behoorlijk stevige prijs (paar duizend euro, dus niet echt een Ikea prijs)... Heb de kastjes en de lades daarvan even opengetrokken, in meerdere vestigingen... En het hangt gewoon scheef, het sluit niet of slecht, lades lopen heel stroef, etc.
Dat zou bij zo'n dure kast gewoon niet 'mogen'.
En dat is toch wat ik heel vaak zie bij Ikea kasten...

True, de banken, etc. zijn super, maar de kasten en tafeltjes, etc. zijn echt 'n ander verhaal...

Ik denk dat je dat bij nieuwe goedkope kasten bijna overal wel hebt. Ok die dure is misschien een ander verhaal, dat weet ik niet. Maar ik heb mijn garderobekast bij de Praxis gekocht (omdat je toch ook eens iets anders wil dan Ikea, heb al zo'n Ikea-catalogus huis :P ), maar dat is pas echt bagger! Heb toen stad en land afgelopen naar een beetje een betaalbare kast met genoeg ruimte (veel kleren :D ) en vond uiteindelijk deze voor 100,-. Was de beste die ik vond, maar nu is er al een handvat afgebroken en bijna elke dag vliegt de schuifdeur me tegemoet. Dus ik denk dat als je gewoon sowieso niet veel geld kwijt wilt zijn aan kasten (en ze niet 2ehands wil, want daar heb je nog wel degelijk dingen meestal), dan is het volgens mij gewoon vaak bagger. Daar blinkt Ikea niet in uit.

Trouwens ook een leuk en goedkoop idee: Ik moest een groot bureau hebben voor mij en vriendlief, maar die krengen zijn loeiduur. Nu heb ik een aanrechtblad gekocht bij Ikea en met stevige metalen haken aan de muur geschroefd. Heb ik superdesign zo'n zwevend bureau en kostte geen drol :+

@TS: Zooo dat ziet er wel echt goed uit! Een stuk chiquer dan hoe ik begon (maar ja, hier lopen ook alle leidingen dóór het huis :+ ), erg gezellig balkonnetje ook!!

double

Re: samenwonen, en nu? (budgettips etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:56

Goed gelukt zeg, appartement ziet er super leuk uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:49

als je op internet goed rondkijkt is er inderdaad veel leuk spul te vinden.

voor de garderobekast en het dressoir/tv kast gaan we naar een goede zaak. dan hebben we meteen wat goeds.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:44

@Ronne. Ik heb het inderdaad over de kasten, bedden e.d. Ik heb rondom mij al zoveel ellende ermee meegemaakt, dat ik er zelf nieteens over peins om er iet ste kopen. Inderdaad wat Hypofocus al zegt, de missende schroeven, de planken die allemaal net niet passen en scheef zitten, de stroefheid van de laatjes, het niet recht krijgen van de kasten etc etc...
De accessoires zijn wel echt leuk en betaalbaar! Ik heb zelf 1 iets in mijn huis van de ikea, dat zijn mijn vouwgordijnen en hoevaak en hoe ik het ook probeer, die krengen blijven scheef...

Ik vind het zelf een beetje onzin om alleen 'dure' meubelen te kopen als je een koophuis hebt... Ik heb zelf ook een huurhuis en de eerste gedachte was ook om spullen goedkoop te kopen. Maar bij nader inzien ben je dan ten eerste meer kwijt, omdat je de spullen dubbel koopt, ten tweede zou ik me er dan toch niet helemaal lekker thuis voelen. Over de bank heb je wel gelijk, maar ik ga toch niet langer dan een x aantal jaar met dezelfde bank doen, daar ben ik te wispelturig voor denk ik (en ik heb denk ik het geluk dat ik een gigantische woonkamer heb). Op mijn meubels ben en blijf ik voorlopig nog wel verliefd. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze, snap best dat mensen goedkoop willen beginnen en langzaam uit willen bouwen naar wat ze echt willen, ik kan alleen de link met een huurhuis niet helemaal leggen :).

TS, gááf zeg! Ziet er erg leuk uit! Hoe groot is de woonkamer? Zit je op BG? Heb je nog een tuintje oid? Dat zou wel helemaal top zijn!
Edit: zie net pas de foto van het balkon! Vreemd dat ze geen tuintje hebben aangelegd? Maar toch, erg leuk huisje zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:55

het is idd op de begane grond en er is geen tuintje bij, een balkon.

Het was idd leuk geweest als het een tuintje was. der zit heel erg veel omheen.

de woonkamer is 78M2