katiavl schreef:patos schreef:Op foto's heb je best een mooi figuur, maar dat wil niet alles zeggen. Je BMI is 25.3, ik weet niet of je fanatiek sport, maar je kunt dus ook veel vet opslaan in je buikholte rond je organen. Dat kan een risicofactor zijn voor je gezondheid. Ik zou niet direct gaan diëten, maar eerder proberen je eetgewoonten gezonder te krijgen (liever 2 broodjes en 2 stuks fruit dan 4 boterhammen) en lekker te (blijven) sporten.
4 boterhammen is goed hoor en dat fruit hoort tussendoor te zijn en geen vervanging voor brood.
Verder dat intern vet kan inderdaad zo zijn, maar hoeft niet. Ook niet als je er dunner uitziet dan je bmi je zegt.
Veel maisbrood heeft nauwelijks toegevoegde voedingswaarde, als het volkorenboterhammen waren zou ik er misschien anders over denken. Fruit daarentegen levert wel voedingsvezels en dus nuttiger dan een extra maisboterham.
Zoals in mijn post: je KUNT veel vet opslaan, er staat nergens dat dat altijd zo is
dat is raar Renee...
...

Maar ik ga in de zomer er tegen aan en ga wel wat kilootjes kwijtraken
tot die tijd het gezeik van mijn ouders negeren denk ik
dus dan is bewegen de enige optie (ik eet niet veel ofzo hoor, maar ik ga egt niet sonja bakkeren
waar bemoeien ze zich mee zeg! Dat ouders zeggen dat het eten van hun kind misschien niet gezond is, is oké misschien. En als je echt extreem overgewicht zou hebben zouden ze er misschien serieus over kunnen hebben.