Hij wil me veranderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Hij wil me veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:27

Dat is natuurlijk een heel andere kant, veel stekte meid!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:31

Kijk dan meid, je ziet er prachtig uit. Er zijn zat jongens die dolgelukkig met jou zouden zijn! Zoals ik het nu leest is deze jongen opzoek naar een perfect beeld en tsjah een perfect uiterlijk en innerlijk gaat hij nooit vinden, want de perfecte persoon bestaat niet. Als die andere meid zo perfect was waarom is het niks met haar geworden of gebleven dan? Want als hij een perfecte meid vind dan moet zij hem ook wel geweldig vinden natuurlijk.

Als ik jou was zou ik ermee gaan stoppen, je wordt hier alleen maar ongelukkig van. Dan maar 3 maandjes liefdesverdriet en je klote voelen en daarna gelukkig doorgaan dan de rest van je leven je zo voelen.

Even voor de "vriend" :

Je hebt een prachtige meid als vriendin, accepteer haar en wees blij met haar of laat der gaan. Gun deze meid haar geluk!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:32

Liek_ schreef:
Ik vraag me af wat je in godsnaam nog zou kunnen veranderen aan zo'n mooie meid als de ts!!!! Meid je bent een plaatje om te zien, laat je zelfvertrouwen niet kapot maken door zo'n sukkel! Beetje zijn eigen tekortkomingen op jou projecteren zeg! Snel wegwezen!!

Ga ik in mee en met de rest trouewens ook. Kies voor jezelf nu het nog kan.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:45

Meid, ik weet dat het makkelijker is gezegd als gedaan, maar die gozer moet je dumpen, en snél ook!

Wat zeggen je vrienden/ouders ervan dat hij je zo wil veranderen?
En dat je, ondanks dat je wéét dat het niet nodig moet zijn, er ook nog deels in meegaat?

Echt, geloof me (en alle andere posters in dit topic), beter nu even een k*tgevoel, en over een paar weken opgelucht zijn dat je het niet verder hebt laten komen, dan dat je over een tijdje niet meer jezelf kunt zijn.

Sterkte!!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:46

Het is trouwens een erg kwalijke zaak dat hij er niks van herkend wat jij typt. Op die manier zal hij dus ook niet veranderen en alles zo blijven.

Als ik jou was zou ik nog even heel goed nadenken hoelang je dit volhoud

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:49

Panache, volgens mij weet je zelf ook wel een beetje dat je van hem af moet, en ja dat is moeilijk en het doet zeer, want jij bent ondanks alles wel gek van hem..
Als hij je zo loopt te controleren en je niet met rust wil laten en je gewoonweg niet respecteert, dat is niet gezond.

Weten je ouders of een goede vriendin of iemand hiervan? Een persoonlijk gesprek met iemand kan hij niet nalezen en ik denk dat jij wel wat steun van familie en vrienden kunt gebruiken op het moment.

Sterkte! :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:50

Hier nog iemand met ervaring..
Meid, je bent veel beter af zonder hem.
Nu doet het misschien even pijn, maar die vrijheid die je ervoor terug krijgt is onbetaalbaar, en na een tijdje zul je inzien dat het de allerbeste keuze is geweest :)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:13

Ik had in je profiel gekeken en ik vind je echt een hele knappe meid. Ik snap niet dat hij daar wat aan wil veranderen.

Je bent zoveel beter af zonder hem :(:)

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:23

Wow, sorry heb even in je profiel gespiekt (je weet nooit of de jongen soms gewoon niet wilt dat zijn vriendin wat sexier wordt, zodat zijn vrienden geen opmerkingen maken daarover e ;) ) maar jij bent echt superknap! echt waar, je hebt helemaal geen reden om geen zelfvertrouwen te hebben (begrijp het wel e, veel mooie meisjes worden gepest door jaloerse types) en je moet al helemaal niet veranderen!
veranderen gaat trouwens ook niet, geloof mij, ik heb het geprobeerd....
Nu, na 2en half jaar, is het ook sinds een maandje uit met mijn vriend en juist omdat ik niet kan veranderen.
Ik moest niet veranderen op uiterlijk vlak of met kleren ofzo, maar hij wou gewoon dat ik meer zorgzaam werd. (van zuid-amerika afkomstig waar vrouwen hun man ophemelen en ik ben nu helemaal zo niet), ik heb geprobeerd, hij heeft geprobeerd om dat niet meer te willen, maar het lukt gewoon niet....
We werden er alletwee ongelukkig van, gewoon omdat je jezelf niet meer kunt zijn, ik kan zijn hoop op een zorgzaam meisje niet veranderen en hij kan mijn karakter niet veranderen.
Dus....het spijt me, maar ik zie jullie toekomst eigenlijk niet :S
Je kunt altijd je best doen in een relatie om je aan te passen en negatieve zaken te accepteren, maar jezelf of je partner veranderen, werkt gewoon niet zonder ongelukkig te worden.
Laat hem, geef het tijd, en je zult een beter iemand tegen komen ;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:24

In je verhaal lees ik tussen de regels door dat je eigenlijk het antwoord zelf al prima weet, maar waarschijnlijk wil je nog graag de bevestiging van anderen om het zeker te weten. Bij deze: de jongen is een banketstaaf en je zal er absoluut niet op vooruit gaan als je bij hem blijft. Ieder mens verdient het om iemand te hebben die oprecht van hem/haar houdt, dus jij ook!

Maak het uit, en op de lange duur zal je veel gelukkiger zijn :)

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:34

Ik heb alles gelezen, en ik herken er heel veel in.
Het enige wat ik kan zeggen is wat al meerdere zeggen.

Je bent een hele knappe meid, die gewoon haarzelf moet zijn.
Je bent echt beter af zonder hem, want uiteindelijk ga je er aan onderdoor en ben je veel verder van huis.

God weet wwat hij dadelijk gaat doen als hij jouw nu al zo controleerdt en zo "bezitterig" is.

@Vriend: Wees slim en accepteer deze mooie meid zoals ze is. en laat elkaar ook vrij om van het leven te genieten.
Of anders laat haar gaan!!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:58

Ik weet zelf hoe zwaar het is om iemand te zijn/spelen dan dat je echt bent.
Dat houd je niet vol.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:06

Meis, je bent mooi! En wat een ander ook zegt, wat je ook aan jezelf zal veranderen, je bent gewoon mooi.

Als jouw vriend dat niet kan zien, dan wordt het misschien tijd dat hij zijn oogkleppen af moet doen. Smaken verschillen, maar hij zal je mooi moeten vinden om wie je bent. Tuurlijk, mijn kerel heeft voorkeuren, die zal hij ook niet onder stoelen of banken steken. Er zijn bepaalde dingen die hij mooi vindt als ik ze aan heb, en hij zal dat ook zeggen. Om er vervolgens achter aan te zeggen dat hij mij eigenlijk altijd mooi vindt. En dat vind ik dan raar, aangezien ik mijzelf helemaal niet zo knap vind. Zelfs als ik hondsberoerd op bed lig, presteert hij het nog om me het mooiste meisje van de wereld te vinden. En zo hoort het ook misschien wel te zijn. Je houdt van iemand om het hele pakketje, niet alleen om het inpakpapier!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:14

Ik heb de eerste pagina gelezen, ga zo de rest lezen.
Maar ik heb even in jou profiel gespiekt, wat denkt die gozer wel niet joh! Dat hij Gods Gift to Women is??
Meid, je ziet er prachtig uit!! Ik durf te wedden dat er hele bosjes jongens graag met jou gezien willen worden zoals je bent!! Laat die gozer lekker een ander onzeker maken, en ga jij opzoek naar een jongen die wel echt voor jou gaat (En ik denk niet dat je daar lang naar hoeft te zoeken)
Ik heb ook een relatie gehad met iemand die teveel wou veranderen. Nu na twee jaar heb ik de knoop doorgehakt en echt zelfstandig geworden, en wat ben ik daar blij om. En dat had ik absoluut niet gedacht.

Heel veel sterkte, enne denk erom, hij is echt niet Gods gift to women, daar geloof ik niets van...

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 11:39

iedereen bedankt voor de reacties :+: !..
ik waardeer het echt!
ik word alleen al verdrietig bij het idee om afscheid van hem te moeten nemen. Natuurlijk hebben we ook echt de leuke tijden, en dat hij laat zien dat hij echt van mij houdt. 't is voor de rest echt een lieve jonge, maar dit 'verander' gedrag en 'stalk' gedrag daar kan ik ook echt niet mee leven.. Vanochtend wees ik hem op het topic van bokt, maar kennelijk doet het hem nu te pijn en wil hij het nieteens meer lezen.
Heb net een mailtje gekregen van hem, ik plaats het hier op bokt..
Citaat:
Moderatoropmerking:
mail verwijderd

wat moet ik hier nu mee ? ;(

Mijn ouders steunen me wel, maar niet hoe jullie doen, ze zijn erg beschermend naar hem omdat ze het zo'n lieve jonge vinden. Maar gister werd ik echt bang door zijn obsessieve 'controleer' gedrag. Overigens weet ik dat ik hulp moet zoeken, maar ik zit nu al tegen de lange wachttijden op. Hulp kan ik wel gebruiken want zit er echt al een tijd flink doorheen.(heeft niet allemaal met hem te maken)

Ik een gevoel dat ik hem niet kan loslaten en dat ik niet zonder hem kan.. hoe kom ik van dit gevoel af? ;(
Laatst bijgewerkt door iefke op 01-06-09 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Mail verwijderd

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:19

Probeer hem echt goed duidelijk te maken hoe jij je nu voelt.
Vraag hem om tijd, dat je eerst zelf alles weer op orde wilt hebben. Als hij echt van je houdt dan respecteert hij dat en wacht hij op je.

Probeer toch hulp te zoeken als je dat wilt, die wachttijd wordt namelijk niet korter als je je niet aanmeld of niet om hulp vraagt.

Als je de hulp hebt gehad die je nodig hebt/wilt dan zit jij ook beter in je vel daarna en kun je dingen waarschijnlijk beter relativeren.
En wie weet kom je daarna wel weer bij hem terug. Of je vind iemand anders, maar als je jezelf niet goed voelt moet dat op de eerste plaats komen.

Ik kon het me eerst ook niet veerstellen dat het ooit over zou gaan tussen mij en mijn ex. Ik heb al wat afgejankt alleen al bij de gedachte.
Nu voel ik me veel beter nou het ovr is, maar dat is voor mij zo, dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het voor jou zo is....

In elk geval heel veel sterkte en geluk, wat je ook besluit.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:27

laura1987 schreef:
Het is trouwens een erg kwalijke zaak dat hij er niks van herkent wat jij typt. Op die manier zal hij dus ook niet veranderen en alles zo blijven.

Amen. Daar ben ik ook heel bang voor.

Hee knul, zou je niet eens na gaan denken over jouw manier van met vrouwen omgaan? Als je mijn vriend was, was je inmiddels allang mijn ex geweest...

*edit: ik lees nu pas de mail. Zou die trouwens zelf niet zo op Bokt gemikt hebben ;)
Klinkt leuk, zo'n spijtoptant met sociaal wenselijk gedrag, maar er is een ding wat alsnog scheef zit: dat controleren. Sorry, maar dat kan echt niet... denk er goed over na wat je wilt, TS!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:11

Je kan natuurlijk na deze brief proberen of hij echt veranderd en zo niet hem dumpen, al denk ik dat het dan gewoon uitstellen is.

Wat zegt je hart zelf of nog beter stel je is voor dat je beste vriendin in zo'n relatie zat, wat zou je haar dan voor advies geven?

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:35

oke dus je MAG jezelf zijn van hem!! och wat fijn en wat een lieve jongen,
dus vanaf nu haren in je eigen kleur,staat prachtig bij jouw ogen , lekker de gympen aan en eens een poos je EIGEN leven leiden ,naar je paard , uit met vriendinnen en een pauze in jullie verkering. Als hij dit zonder morren en stalken en jaloers zijn accepteerd is er nog hoop en anders, wieberen, de eerste keer dat hij weer zo stom doet.
Jij bent als mens veel te waardevol om zo respectloos behandelt te worden en van je ouders mening niets aantrekken , jij hebt verkering ,zij niet , heel veel succes en ga op je strepen staan, je bent het waard.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:39

oh ja , die brief, als hij echt om je geeft en je goed kent dan had hij allang aan je gemerkt dat je je niet prettig voelt door zijn opmerkingen. na 14 maanden zou je toch denken dat hij je kent, dus niet of hij meent er geen donder van en probeert z'n eigen onzekerdheid te verbergen door jou onzeker te maken en dat lukt hem aardig , meid je moet gewoon ballen krijgen en hem aanpakken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:55

panache schreef:
En t doet me zo pijn als ik je zou kwijtraken om dit.. omdat het gewoon niet waar is.

Wat snapt hij precies niet? Hiermee maakt hij zijn hele mail ongeloofwaardig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:14

ten eerste vind ik het eigenlijk niet zo netjes dat je dat mailtje hier zo neer zet. Het mag zelfs niet eens van bokt om brieven en mailtjes of pb'tjes van anderen op bokt te zetten. Dat je beschrijft wat hij gezegd heeft prima, maar kan me niet voorstellen dat hij dit zo prettig vind maar goed.

Overigens ben ik het niet met de rest eens. Ik vind dat hij het heel goed oppakt en is geschrokken van je topic. Ik lees dat hij helemaal niet door heeft hoe hij zich naar jou toe gedraagt en hoe jij je daar over voelt. Je moet je realiseren dat mannen gewoon echt anders zijn. Ze kunnen vreselijk lomp zijn en een vreselijk bord voor hun kop hebben. Ik denk dat hij zijn gedrag best kan veranderen, maar ik denk ook dat jij hem daarbij moet helpen. Als een jongen de opmerking krijgt "Eet je alweer een vette hap" dan denkt die echt niet "ow jee, hij vind me dik worden" terwijl dat bij de meeste vrouwen als eerste binnen zal schieten. Ik denk oprecht dat hij gewoon niet door heeft waar hij mee bezig is. En misschien moet je ook eens nadenken of zijn opmerkingen nou echt zo erg zijn, echt zo kwetsend zijn, of dat jij er extra gevoelig voor bent, omdat je van jezelf al zo onzeker bent.

Ik heb ook vreselijk irritante tics, waarvan ik zelf gewoon echt niet door heb als ik het doe. (bepaalde opmerkingen, door mensen heen praten etc.) Ik kan dat nooit afleren als ik er op dat moment niet op gewezen word. Heb een keer een vriendin gehad die er nooit wat over had gezegd, het nooit had opgemerkt. Ineens barste de bom, zij mega kwaad en ik was me van geen schuld bewust want wist gewoon echt niet wat ze bedoelde. Zo werkt het niet. Wijs hem op zijn opmerkingen op het moment dat hij ze uitkraamt. En wordt dan niet mega kwaad, maar zeg gewoon eerlijk en rustig hoe je je door zijn opmerking voelt, anders durft hij straks helemaal niks meer te zeggen.

Overigens vind ik dus wel dat je hem nog best een kans kunt geven. Als jij hem bewust maakt van wat hij met zijn opmerkingen met je doet, zou hij daar best in kunnen veranderen. Misschien is het wel geen kwestie dat hij je zo perse wilt veranderen (denk dat hij dat bedoeld met "dat het gewoon niet waar is" ) maar gewoon interesse en enthousiasme die bij jou extra gevoelig aankomen zonder dat hij het door heeft. Ik vind het altijd vreselijk als mensen altijd alles maar opkroppen, het nooit vertellen, het dan ineens zat zijn en het dus maar uitmaken. Hoe moet die andere nou weten dat er iets aan de hand is als je het er nooit over gehad hebt.

Tja en dat obsessieve gedrag, er zijn wel meer mensen die gek van verdriet en angst om iemand te verliezen rare dingen doen. Slecht mensen met rust kunnen laten. En ben nou eerlijk, ik geloof gewoon niet dat hier niemand is die wel eens de hyves van zijn vriend heeft gecheckt, of stiekum een keer de smsjes in zijn telefoon heeft gelezen uit nieuwschierigheid. Nou ik wel hoor, daar kom ik eerlijk voor uit! En ik ben echt geen obsessief of zwaar jaloers ingesteld iemand!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 31-05-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:20

panache schreef:
Bedankt voor de reacties die voorbij komen, zit nu echt te huilen omdat ik 't nu gewoon doorheb hoeveel pijn en verdriet ik er eigenlijk van heb.

Hulp over m'n zelfvertrouwen, dat heb ik al gehad, helaas nooit geholpen, maar ik ben nu minder onzeker naar andere mensen toe, en durf me weer te tonen.

Wat overigens ook nog gebeurd is, vrienden van hem hadden opmerkingen gemaakt over mij, dit had ik tegen hem gezegd, maar hij heeft er nooit wat mee gedaan.. ik heb het zelf op moeten lossen en hij vond het wel prima zo :'( ..

Elle meis dankje, 't is inderdaad die jonge ja;)

Ik heb dit vroeger ook gehad, en dan vooral het gedeelte dat ik me ging veranderen om bij mensen in de smaak te vallen, en dan alleen maar dingen deed waardoor ik uit de smaak viel... dom dom dom van mezelf zei ik later..

Toen ik naar de middelbare ben gegaan heb ik een soort van tegen mezelf gezegd, van het is een nieuwe start, vorm dan ook een nieuwe jij...dit heeft wel gewerkt, heb nu niet heel veel zelf vertrouwen te veel ofzo, maar gewoon genoeg..
Voel me snel niet op mn gemak bij mensen die ik niet ken, maar dit kan ik nu een beetje verbergen,

maar laat je nooit maar dan ook nooit DOOR iemand veranderen en never nooit niet VOOR!

Ik heb nu een hele lieve vriend (al 4 jaar) waarvan ik never nooit had gedacht dat hij op mij zou vallen, en het is gewoon gebeurt..
ik ben wel verandert, maar dit kwma ook door de leeftijd, en ik koop nu gewoon lekker wat ik zelf mooi vind, en als hij zegt nou dat vind ik neit mooi, dan zeg ik vrolijk dan kijk je maar de andere kant uit!

Sorry maar als die jongen zo tegen jou doet dan is hij jou gewoon niet waard!
Sterkte ermee:)

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:52

Je bent jezelf, en dat moet je blijven. Hij hoort jou te accepteren zoals jij bent.. Of hij dat leuk vind of niet. Wilt hij dat niet? Geef m aub een schop onder ze hol... Hou de eer aan jezelf!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:26

Het mailtje zou ik weghalen. Het zijn mooie woorden.. als hij ze meent, zal je dat snel merken.
Het enige wat ik kan zeggen... als jij er nog achter staat, geef hem dan maar een kans om te bewijzen dat hij meent wat hij zegt. Bewijst hij het niet, dan zijn het kennelijk loze woorden...?

Sterkte, allebei!!