Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Marieke_K schreef:Ik heb zelf ook wel overzicht wie waarschijnlijk in aanmerking komt voor een BSA, maar bij ons zijn de herkansingen van kwartaal 3 nog dit blok en zijn er nog tentamens eind dit blok. Men kan theoretisch gezien nog iets van 20/30 punten halen.
Bij de administratie moet je kunnen regelen dat jij je P eerder krijgt, wellicht wel handig, want ondanks de brief van de IB-groep vermoed ik dat de uni best een bewijs van toelating kan gaan vragen. Vraag ook even bij de administratie wanneer zij studielink bijwerken, dit is ook belangrijk voor je toelating/ib-groep.
Bij ons wordt studielink iedere week via osiris (cijferadminstratie) automatisch bijgewerkt.
Het leek me alleen wel grappig om naar de officiele uitreiking van de P's te gaan
Zelf organiseer ik de P-uitreiking voor onze eerste jaar studenten altijd eind september en van die studenten waar van ik weet dat ze hun P hebben maar van de opleiding af gaan stuur ik altijd een brief per post
Je gaat namelijk wel van de opleiding af, maar je blijft wel in het cijferadministratie systeem staan. Misschien kan je dat ook vragen bij de administratie? (of ze je willen uitnodigen per post?) SorayaDL schreef:TurdusMerula schreef:Tsja, niet alle studies kun je volgen op universitair niveau...
Dat klopt. Het is jammer dat veel HBO's dezelfde problemen hebben waar studenten uiteindelijk tegenaan lopen.
die week erna gewoon naar school denk k? MLoeser schreef:Ik heb nog een nieuwe ergenis erbij!
Ik heb bijna al mijn punten voor mijn propedeuse (die heb ik ook nodig: volgend jaar wil ik op de RuG starten) en nu krijg ik een brief dat ik mijn punten niet heb en in aanmerking kom voor een BSA!Blijkt dat de docenten mijn cijfers nog niet op sharenet hebben ingevoerd! Daar kan ik wel boos om worden...
Marieke_K schreef:@IMD: hogescholen zijn nu helaas enorme bureaucratische ondernemingen.. Ik werk bij een kleine opleiding, onderling hebben wij alles goed op orde (er worden fouten gemaakt, maar wij zijn ook maar mensen), maar wij lopen aan tegen de fouten van de organisatie waar wij nauwelijks invloed op hebben.. Ook ik moet gewoon naar mijn baas luisteren..
d_ruiter schreef:nee wanner je echt naar school moet zeg maar.. het introkamp heb ik gevonden..die week erna gewoon naar school denk k?

Je zult in mn verhaaltje vast wel de dingen herkennen die jij zult krijgen
(voor zover je dat nog niet gedaan hebt op kamp).

.Shadow0 schreef:Van de andere kant - jullie geven toe dat jullie er blijkbaar niet veel invloed op hebben. Dan is het ook weer niet zo heel gek dat de studenten ook het idee hebben dat ze weinig kunnen doen. Die passiviteit steekt elkaar ook aan: als alle medewerkers van het hoger onderwijs (muv de top) gezamelijk actie zouden ondernemen zou er ook wat veranderen. Ik vind het niet helemaal fair om als medewerker te zeggen dat studenten te weinig ondernemen als je zelf ook toegeeft dat je geen invloed op de onderneming hebt waarbij je je alleen richt op je eigen stukje. Dat doen studenten ook: jij wilt je baan houden, zij willen hun studiepunten halen. Pas als je daar overheen gaat denken, kun je wat veranderen.
Sentido schreef:Poeh, ik heb genoeg ergenissen aan mijn hogeschool (NHL in Leeuwarden).
Zo zijn ze bezig met een nieuwbouw (die overigens al 1,5 jaar klaar had moeten zijn) en is het budget daarvan dusdanig overschreden dat overal op bezuinigd moet worden. En wel dusdanig dat er dus absoluut geen mogelijkheden meer zijn voor ons studenten.. Zo worden leraren ontslagen, lesroosters in elkaar geflants omdat er zwaar ruimte gebrek is en gaat zelfs de kantine dicht om enigzins op de centjes te letten.
En dat alles voor een nieuwbouw waar ik waarschijnlijk niet eens veel gebruik van kan gaan maken..
Zucht.
imd schreef:Sentido schreef:Poeh, ik heb genoeg ergenissen aan mijn hogeschool (NHL in Leeuwarden).
Zo zijn ze bezig met een nieuwbouw (die overigens al 1,5 jaar klaar had moeten zijn) en is het budget daarvan dusdanig overschreden dat overal op bezuinigd moet worden. En wel dusdanig dat er dus absoluut geen mogelijkheden meer zijn voor ons studenten.. Zo worden leraren ontslagen, lesroosters in elkaar geflants omdat er zwaar ruimte gebrek is en gaat zelfs de kantine dicht om enigzins op de centjes te letten.
En dat alles voor een nieuwbouw waar ik waarschijnlijk niet eens veel gebruik van kan gaan maken..
Zucht.
Is dat niet het hele kenniscampusgedoe? Wat is de planning daarvoor nu?

Mensen, lekker tactvol!