Hoeveel tijd zijn jullie kwijt met het huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:10

Quellian schreef:
Marrlinde; heb jij dat niet? Ik krijgt het altijd vreselijk op m'n heupen, moet alles helemaal netjes en schoon zijn, echt poetsbuien dan. * dacht dat iedereen dat heeft *

Ik heb alleen op zondagochtend echt een regelrechte poets-aanval :') Als ik dan die dag helemaal niets geplanned heb staan (komt niet vaak voor) en ik maar wat in bed lig te lummelen, dan krijg ik het ineens op mijn heupen en dan MOET!!! het hele huis van top tot teen schoon gemaakt worden :')

Vind mijn vriend alleen meestal niet zo leuk, hebben we eens een dagje dat we lekker samen kunnen uitslapen, sta ik om 9 uur al te wassen, stofzuigen, badkamer soppen en ramen zemen, etc.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:10

Danielledm schreef:
Quellian schreef:
Ik strijk nooit!

Als het niet hoef strijk ik het ook niet haha hang het vaak zo op dat het niet
eens gestreken hoef te worden ;)

Ik strijk ook nooit. Bij mij is het zelfs zo erg dat mijn dochtertje bij de aanblik van een speelgoedstrijkplank vroeg "wat is dat?" :D

Maar ik heb 2 kleine kids en werk ca. 25 uur en ben als ik thuis ben alleen maar aan het opruimen, wasjes draaien en achter kindjes aan het aanrennen. Inderdaad, het houdt echt nooit op! Heb ik gelukkig nog een man die ook veel doet ook...

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:11

LindyH schreef:
Draaikolk schreef:
"A clean house is a sign of a wasted life"

_/-\o_ Geweldig!

Inderdaad perfect! Vanaf nu dus een uitermate geschikt excuus 'Nee schat morgen geen gestreken overhemd, want: ............ vul zelf maar in! :D :D O:)

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
Alsof ik uberhaupt zou strijken... schoonmaken? tussen 't koken door, douche schoonmaken? als ik er onder sta en dan ben ik al heel ijverig :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:11

diessel schreef:
Voor de mensen die wel huisdieren hebben en niet dagelijks stofzuigen, waait er dan geen haar in je kopje thee als je dan op de bank hangt?

Hahahaha jawel! :P

Ook zoiets... als ik de vaatwasser uitruim, dan zet ik alles gelijk in de kast. Als mijn vriend hem uitruimt, dan staat het nog een paar dagen op de vaatwasser (of op het aanrecht of op de koelkast) en dan heb je er kattenharen op. Als ik servies uit de kast pak, dan blaas ik standaard even, vriendlief doet dat niet, dus soms moet je even 'haartjes hengelen' :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:12

Quellian schreef:
Als ik servies uit de kast pak, dan blaas ik standaard even, vriendlief doet dat niet, dus soms moet je even 'haartjes hengelen' :D

Herkenbaar 8-)

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 14:14

Ik heb over het algemeen maar heel weinig afwas.
Gebruik zowat de hele dag hetzelfde kopje en hetzelfde glas.
Met koken kneed ik de gehaktballen in de pan ipv in een kom.
Een poedersausje meng ik er ook zo door zonder het van te voren in een maatbeker te mengen.
Als ik de oven gebruik gaat er altijd folie onder en ik vermoord degene die iets morst in de koelkast.
Terwijl ik kook lees ik de post en doe ik de verplichte telefoontjes, ondertussen lees ik me dan ook even weer bij op Bokt +:)+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:15

diessel schreef:
Voor de mensen die wel huisdieren hebben en niet dagelijks stofzuigen, waait er dan geen haar in je kopje thee als je dan op de bank hangt?

Ja, maar who cares?

Het wordt natuurlijk anders als dat bij een klant gebeurt. Maar schoonmaken voor klanten mag je ook geen huishouden noemen vind ik. Dat hoort gedeeltelijk bij je werk. Als je buitenhuis werkt dan reken je de de schoonmaak daar ook niet tot je huishouden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:38

diessel schreef:
Ik heb over het algemeen maar heel weinig afwas.
Gebruik zowat de hele dag hetzelfde kopje en hetzelfde glas.
Met koken kneed ik de gehaktballen in de pan ipv in een kom.
Een poedersausje meng ik er ook zo door zonder het van te voren in een maatbeker te mengen.
Als ik de oven gebruik gaat er altijd folie onder en ik vermoord degene die iets morst in de koelkast.
Terwijl ik kook lees ik de post en doe ik de verplichte telefoontjes, ondertussen lees ik me dan ook even weer bij op Bokt +:)+

Dat doen wij hier thuis ook, en oooh het scheelt echt veel! Normaal gebruikte ik rustig 5 tot 6 kopjes en bekers op een dag. Beperk het nu tot 1 theemok en 1 glas (soms nog een koffiemok) maar het scheelt toch 3 tot 4 kopjes per dag. En iedereen thuis doet het, dus het scheelt zo 15-20 bekers op een dag :oo

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:48

diessel schreef:
Soms kom je bij mensen binnen en dan ruikt het helemaal naar hond :r

Dan lijkt het mij slim dat je niet bij mij op de koffie komt, het ruikt hier naar hond,paard en sigarettenrook hihi

Annabella

Re: Hoeveel tijd zijn jullie kwijt met het huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:54

Delegeren??

Ik doe de was alleen het weekend en de badkamer,
hij alles in de keuken,
omstebeurt stofzuigen 1x per week
de rest ff snel swiffer

1 keer per week doekje sopje overal langs
paarden worden gedaan
katten gaan naar buiten dus geen kattenbak,
boodschappen doen we 1 keer per week,
strijken alleen de dag dat ik het aandoe.

we werken beide fulltime maar hebben zat tijd.... misschien wil je het allemaal te goed doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:56

Mijn katten ruik je ook echt wel, maak de kattenbak vaak schoon, maar je ontkomt er niet aan met 2 katten die niet buiten komen in een appartement :n

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:58

diessel schreef:

Dat vind ik echt vies hoor, zeker als ik ergens op visite ben :o

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:01

Wildgirl schreef:
diessel schreef:
Soms kom je bij mensen binnen en dan ruikt het helemaal naar hond :r

Dan lijkt het mij slim dat je niet bij mij op de koffie komt, het ruikt hier naar hond,paard en sigarettenrook hihi

Misschien werkt het wel heel therapeutisch om het wel een keer te doen, maar het moet toch maar niet ;)

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:02

Ook al zou ik veel mensen aan huis hebben, zou ik toch het stofzuigen en dweilen beperken.
2 keer op een dag vind ik toch wel heel veel.
Ik weet zeker dat het bij 1 x op een dag echt niet meteen naar hond ruikt.

Ik denk ook dat je het allemaal te goed wilt doen en ik zou echt een beetje om jezelf gaan denken ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:05

Ik heb een schoonmaakster die komt de ene week 2 uur de week daarna 3 uur.
Die doet de keuken badkamer wc's en dus nog 1x stofzuigen en dweilen enzo ..

Dan ben ik elke dag ongeveer nog 1 uurtje kwijt aan huishouden...Voor elke dag stofzuigen en dweilen..
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 29-05-09 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:06

ik heb drie hondjes en stofzuig 1 keer op een dag en twee keer in de week dweilen.de rest doe ik iedere dag wel wat als ik dat kan.anders me vriend.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:10

Ik doe elke dag wat, stofzuigen en stoffen ( heb een vriend die allergies is voor beesten) hebben 2 honden en een hammie.
2 keer per week grote beurt, dweilen, badkamer, keuken.
Mijn vriend strijkt en doet de was.
Werk gemiddeld 30 uur en mijn vriend 40.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:10

Uurtje per dag denk ik, probeer elke dag even te stofzuigen en verder afwasmachine in en uit ruimen en het glad trekken.
Op de dag dat ik vrij ben doe ik stoffen, strijken, en de badkamer/wc's even goed en evt bed verschonen.
Als je het elke dag bijhoud is het allemaal zo gebeurd.
Ben verder 40 uur per week weg dus alles gebeurd voornamelijk s avonds.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:10

Relaxed schreef:
Mijn katten ruik je ook echt wel, maak de kattenbak vaak schoon, maar je ontkomt er niet aan met 2 katten die niet buiten komen in een appartement :n

Mijn katten gaan wel naar buiten maar doen helaas alles op de bak }:0
Het maakt behoorlijk verschil wat voor kattengrit je gebruikt en wat jij je katten te eten geeft.
Zelf heb ik een open bak die je niet ruikt, behalve op het moment dat ze poepen :r
Ik gebruik Catsan, dat is een witte korrel die de geur heel goed absorbeert en er ook nog eens heel schoon uitziet :j
Iedere ochtend leeg ik de bak in de container en maak ik hem met heet water en bleek schoon.
Als ze poepen waar ik bij ben dan leeg ik de bak onmiddelijk en vul hem opnieuw.
Ik doe anderhalve week met een zak Catsan, dus dan valt de prijs best mee +:)+
Belangrijkste is voor mij dat ik niet in de stank zit!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:12

Gooi je die élke dag leeg? Hoeveel doe je erin dan? Ik wil er altijd wel een dikke laag in hebben :j Wij hebben 4 bakken staan, schep elke dag de drolletjes eruit en eens in de week gaan ze helemaal leeg.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:13

Ik doe helemaal niets in het huishouden. Ik woon alleen zonder huisdieren. 1x in de week (ongeveer) komt er een hele fijne schoonmaakster. Ik ben zelden zo gelukkig als wanneer ik thuis kom in een schoon huis.

Ik heb een superdrukke baan en een sociaal leven en paard en en en... Dus ik heb er de tijd gewoon niet voor over om mijn huis nog eens te gaan schrobben. Echt geen zin in!

Tuurlijk doe ik wel kleine dingetjes als de vaatwasser in en uitruimen, beetje opruimen als er bezoek komt. Maar alle grote dingen laat ik graag liggen!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:14

Elmira schreef:
Echt heel weinig eigenlijk :o
Stofzuigen 2 a 3 keer per week.. is met een kwartiertje klaar. Eén keer in de week dweilen is ook binnen een halfuurtje klaar. Dan nog één keer per week dé afwas daar ben ik wel een halfuur / drie kwartier zoet mee. En dan als laatste de was twee keer per week maar da's ook maar een kwartiertje ophangwerk, en nog een kwartiertje vouwwerk :P.. Ja dat bevalt me wel zo in m'm eentje ;)

Lang leve de vaatwasmachine :D (Wat ben ik blij dat wij nu al jaren een vaatwasmachine hebben, kan geloof ik ook nooit meer zonder :P )

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:16

Draaikolk schreef:
Ook al zou ik veel mensen aan huis hebben, zou ik toch het stofzuigen en dweilen beperken.

Ik denk ook dat je het allemaal te goed wilt doen en ik zou echt een beetje om jezelf gaan denken ;)

Het stoffen, stofzuigen en dweilen is zo gedaan, ik zag vooral op tegen de niet alledaagse klusjes.
Gelukkig heb ik daar nu de hulp voor :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:18

Diessel.. Iedere dag dat ding met water en bleek schoonmaken?! :wow: Wat een gedoe.. Ik haal er (bijna) iedere dag de drolletjes uit en de ballen (heb klontvormend spul) en eens per week gooi ik er weer een flinke nieuwe laag bij.. Af en toe maak ik m eens helemaal schoon, maar merk geen verschil in geur dan (zelf ruik ik het overigens niet hoor, maar mijn vriend bijvoorbeeld wel..)

Heb veel soorten korrels geprobeerd, ook Catsan, maar vond die niet fijn.. Mijn hele woonkamer lag vol met die korrels.. De korrels die ik nu heb ben ik tevreden over, ze klonten goed samen en het loopt veel minder uit dan andere die ik heb geprobeerd..

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:21

Elmira schreef:
Echt heel weinig eigenlijk :o
Stofzuigen 2 a 3 keer per week.. is met een kwartiertje klaar. Eén keer in de week dweilen is ook binnen een halfuurtje klaar. Dan nog één keer per week dé afwas daar ben ik wel een halfuur / drie kwartier zoet mee. En dan als laatste de was twee keer per week maar da's ook maar een kwartiertje ophangwerk, en nog een kwartiertje vouwwerk :P.. Ja dat bevalt me wel zo in m'm eentje ;)

jep zo gaat het bij mijn ook ongeveer alleen zijn wij wel met zijn 2en...en 2 honden maar goed als de een kookt laat de ander de honden uit en als ik stofzuig en dweil doet mijn vriend het grasmaaien....

dus al met al ong een uurtje per dag :o
Laatst bijgewerkt door saskiaojan op 29-05-09 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt