het leed dat keukenconcurrent heet :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

Re: het leed dat keukenconcurrent heet :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:57

ok nou dat scheelt in ieder geval weer.
als je ze echt wil focken dan moet je gewoon onder twee verschillende namen dezelfde keuken bij 2 verschilende filialen laten uittekenen.
je zult verbaast zijn van het prijs verschil.
let op wel onder andere namen want ze zetten al je gegevens in de computer zodat ze precies kunnen zien of je al bij een ander filiaal bent geweest.
en dan worden ze echt boos

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:58

Pashon schreef:
een keuken kosteloos annuleren kan alleen maar als je de financiering niet rond krijgt. als wij hem daarna nog willen annuleren aangezien ze de keuken pas maken als ze een akkoord hebben dat de financiering rond is moeten wij het volledige bedrag betalen (€14.765,-) dit staat duidelijk in het contract.

In het contract van hun ja, maar je hebt ook nog consumentenbescherming wat zij niet in hun contract hebben staan, wat ook niet hoeft, want dat is wettelijk vastgelegd.

Zij blijven in gebreke, dus zorgen dat ze het geld overmaken en rente over de periode dat het geld bij hun op de rekening heeft gestaan.

Snap niet dat dit een probleem moet zijn, geen afspraken nakomen = in je gelijk staan als je iets ongedaan wilt maken. Snap dus ook niet waarom het jullie besluit is om het op deze manier door te zetten.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:59

latnahc2 schreef:
ok nou dat scheelt in ieder geval weer.
als je ze echt wil focken dan moet je gewoon onder twee verschillende namen dezelfde keuken bij 2 verschilende filialen laten uittekenen.
je zult verbaast zijn van het prijs verschil.
let op wel onder andere namen want ze zetten al je gegevens in de computer zodat ze precies kunnen zien of je al bij een ander filiaal bent geweest.
en dan worden ze echt boos

wij hebben destijds voordat we naar de keukenconcurrent gingen al bij verschillende keukenzaken dezelfde keuken laten tekenen en de kosten berekenen enkel wel op dezelfde naam om zo te kijken wie het goedkoopste was. daar kwam uiteindelijk de keukenconcurrent naar boven. die was een kleine €500,- goedkoper en de duurste was zo'n €2.000,- duurder

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:00

nee ik bedoel bij 2 keukenconcurent filialen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:01

Quellian schreef:
Pashon schreef:
een keuken kosteloos annuleren kan alleen maar als je de financiering niet rond krijgt. als wij hem daarna nog willen annuleren aangezien ze de keuken pas maken als ze een akkoord hebben dat de financiering rond is moeten wij het volledige bedrag betalen (€14.765,-) dit staat duidelijk in het contract.

In het contract van hun ja, maar je hebt ook nog consumentenbescherming wat zij niet in hun contract hebben staan, wat ook niet hoeft, want dat is wettelijk vastgelegd.

Zij blijven in gebreke, dus zorgen dat ze het geld overmaken en rente over de periode dat het geld bij hun op de rekening heeft gestaan.

Snap niet dat dit een probleem moet zijn, geen afspraken nakomen = in je gelijk staan als je iets ongedaan wilt maken. Snap dus ook niet waarom het jullie besluit is om het op deze manier door te zetten.

omdat wij dus niet zitten te wachten dat zij ons voor het gerecht slepen. wij willen eerst 100% zeker weten dat wij in ons recht staan voordat wij het geld terug halen + de gemaakte kosten gaan declareren. Dit is allemaal in overleg met de advocaat gegaan, dus hier vertrouwen wij op.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:01

latnahc2 schreef:

owh zo, dat hebben wij idd niet gedaan, wij gingen er eigenlijk een beetje vanuit dat de prijzen van elk concern overal hetzelfde zouden zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:01

wat een gedoe zeg!
is de keukenconcurent niet waar Jannes reclame voor maakt?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:02

alja schreef:
wat een gedoe zeg!
is de keukenconcurent niet waar Jannes reclame voor maakt?

ja dat is idd de keukenconcurrent

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:03

Pashon schreef:
omdat wij dus niet zitten te wachten dat zij ons voor het gerecht slepen. wij willen eerst 100% zeker weten dat wij in ons recht staan voordat wij het geld terug halen + de gemaakte kosten gaan declareren. Dit is allemaal in overleg met de advocaat gegaan, dus hier vertrouwen wij op.

Zij maken geen kans als ze jullie daarvoor voor het gerecht slepen, snap die angst ook niet of jullie moeten een reden hebben om daar angstig door te zijn.

Zij komen hun afspraken niet na, dus het contract kan nietig worden verklaard. Kopersbescherming.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:05

Nou, ik weet wel waar ik nooit een keuken zal kopen!! :D

Ik blij meelezen, wat een ellende zeg! Sterkte!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:08

Quellian schreef:
Pashon schreef:

Zij maken geen kans als ze jullie daarvoor voor het gerecht slepen, snap die angst ook niet of jullie moeten een reden hebben om daar angstig door te zijn.

Zij komen hun afspraken niet na, dus het contract kan nietig worden verklaard. Kopersbescherming.

tja als het allemaal zo makkelijk zou zijn, dan zouden er geen programma's als opgelicht, radar endergelijke zijn.
Zulke bedrijven zijn voor alles ingedekt en wij willen daar niet de dupe van worden.
Wij hebben alles volgens afspraak gedaan, dus wij hebben geen angst dat wij tot op heden iets fout gedaan hebben. echter willen wij niet het risico lopen dat wij nu alsnog iets fout doen door b.w.v. het geld terug te halen. aangezien wij nog steeds geen reden hebben waarom zij niet willen leveren.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:12

Pashon schreef:
latnahc2 schreef:

owh zo, dat hebben wij idd niet gedaan, wij gingen er eigenlijk een beetje vanuit dat de prijzen van elk concern overal hetzelfde zouden zijn.

was dat maar waar.
het zijn echt oplichters
het kan zomaar duizenden euro's schelen tussen 2 filialen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:14

:wow: dat hadden we eerder moeten weten :=

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:16

Quellian schreef:

mag ik vragen uit welk wetsartikel je dat haalt? ik dacht meer aan ontbinden na ingebrekestelling en dan volgt er een ongedaanmakingsverplichting (6:74 jo. 6:82 jo 6:271)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:17

tja alleen is de pest dan dat je 1 van de twee onder een andere naam moet doen en als die nou net goedkoper is dan kun je niet betalen onder je valse naam

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:25

Loezoe schreef:
Quellian schreef:

mag ik vragen uit welk wetsartikel je dat haalt? ik dacht meer aan ontbinden na ingebrekestelling en dan volgt er een ongedaanmakingsverplichting (6:74 jo. 6:82 jo 6:271)

TS is bang dat ze voor het gerecht wordt gesleept, geef enkel aan dat die angst ongegrond is als het verhaal in elkaar steekt zoals ze hier zegt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:31

Quellian, het verhaal steekt zo in elkaar als dat ik zeg.
Echter heeft onze advocaat ons dit geadviseerd en ga dan ook niet buiten hem om dingen doen omdat andere mensen misschien wel niet denken dat ik een halve of verdraaide waarheid hier plaats.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:34

Wij hebben een aantal jaren ook problemen gehad met ze, gingen kijken voor een keuken.Hadden ze een tekening gemaakt e.d.
Nog een aantal malen gevraagd is het vrijblijvend, zitten we nergens aan vast;nee u zit nergens aanvast.
Wel dus, gelukkig(dachten wij dan)was de keuken iets van 1000 euro te duur, dus bij de bank kregen we het niet voor elkaar.
Wij met brief naar de keukenconcurrent,moesten we maar naar een ander gaan voor een lening,dat wouden wij niet,lenen bij de bank anders niet.We moesten toen zoveel procent van de keuken betalen om er af te kunnen komen(was 500 euro)

Zo in de sloot,daarnaast werden ze daar erg onbriendelijk en ook dreigend.
Met de firma keukenconcurrent doen wij geen zaken meer.
We gaan wel naar een klein bedrijf of naar ikea,ik vertrouw het jelemaal niet meer.
Ondertussen doet de oude keuken het nog steeds goed!

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:38

Quellian schreef:
Loezoe schreef:

TS is bang dat ze voor het gerecht wordt gesleept, geef enkel aan dat die angst ongegrond is als het verhaal in elkaar steekt zoals ze hier zegt.

dat klopt, maar om dan kopersbescherming en nietig te gaan roepen terwijl dat mijns inziens niet van toepassing is, lijkt me dan niet echt handig om haar moed in te praten ;)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:41

Poeh he, wat een verhaal.
Ik kan gelukkig voor mij, niet aansluiten bij de negatieve verhalen. Ik heb ong twee jaar gelden een keuken bij de Keukenconcurrent gekocht en door hun laten plaatsen. Van begin tot eind een hele goede service gehad.
Het enige is dat zij niet op een behoorlijke kortingsactie attendeerde die twee later zou gaan starten....maar dat is natuurlijk een voor hen logische taktiek.....

Keukenconcurrent en Mandemakers zijn overigens van dezelfde eigenaar.......

edit: heel veel sterkte vanavond
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 28-05-09 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:45

Ongedaan maken is hetzelfde als nietig verklaren.
N.a.v. dit topic krijg ik het idee dat TS liever geen keuken meer aanschaft bij de Keukenconcurrent (wat ik snap, want op deze manier van handelen zit niemand te wachten), dus dan is het een kwestie van je geld terug zien te krijgen. Ik snap dus niet waarom TS bang is om voor het gerecht gesleept te worden, zoals ik zojuist ook al zei. Ik snap dat ze een advocaat in de arm heeft genomen, maar ik begrijp die angst niet :) Want als ik het zo lees dan staat ze gewoon in haar recht.

Pashon: ik denk niet dat jij hier een halve of verdraaide waarheid hier plaatst, integendeel.

Maar dit Keukenconcurrent-verhaal hou ik wel in mijn achterhoofd, aangezien wij net een huis hebben gekocht en dus ook keukens aan het kijken zijn.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:46

hittepit_12 schreef:
Wij hebben een aantal jaren ook problemen gehad met ze, gingen kijken voor een keuken.Hadden ze een tekening gemaakt e.d.
Nog een aantal malen gevraagd is het vrijblijvend, zitten we nergens aan vast;nee u zit nergens aanvast.
Wel dus, gelukkig(dachten wij dan)was de keuken iets van 1000 euro te duur, dus bij de bank kregen we het niet voor elkaar.
Wij met brief naar de keukenconcurrent,moesten we maar naar een ander gaan voor een lening,dat wouden wij niet,lenen bij de bank anders niet.We moesten toen zoveel procent van de keuken betalen om er af te kunnen komen(was 500 euro)

Zo in de sloot,daarnaast werden ze daar erg onbriendelijk en ook dreigend.
Met de firma keukenconcurrent doen wij geen zaken meer.
We gaan wel naar een klein bedrijf of naar ikea,ik vertrouw het jelemaal niet meer.

Ondertussen doet de oude keuken het nog steeds goed!

dit bedoelde ik inderdaad!!
met dat 'vrijblijvende' contract

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:47

Als je in januari zelf betaald hebt en het overgemaakt hebt kun je je geld volgens mij niet eens meer terughalen.

Sterkte. Hoop dat ze alsnog snel leveren.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:51

Quellian schreef:
Ongedaan maken is hetzelfde als nietig verklaren.

hoho, dat is ábsoluut NIET het geval. Waar baseer je al je uitspraken op? niet om onaardig te doen, maar ik studeer Rechten en ben benieuwd hoe jij aan die kennis zou komen.
Bij een nietig contract is het alsof het contract nooit heeft bestaan. ongedaan maken op zich zelf bestaat niet maar volgt voort uit ontbinding 6:265 jo 6:269 jo 6:271 BW
bij wanprestatie kan het hoogstens worden VERnietigd, dat wil zeggen dat de rechter het contract vernietigd of de partijen dit zelf doen.
Nietig en vernietigen is dus ook weer een behoorlijk verschil.
Laatst bijgewerkt door Loezoe op 28-05-09 11:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:51

ik snap jou kant ook heel goed quellian, als ik een buitenstaander geweest was zou ik precies hetzelfde gezegt hebben.

Echter is de keukenconcurrent een gigantisch concern en willen wij ons zelf niet in de vingers snijden door het geld al terug te halen terwijl onze advocaat eerst wil achterhalen waarom ze de keuken niet willen leveren voordat wij dergelijke stappen gaan ondernemen als het geld terug halen of hen voor het gerecht slepen.
Wij zijn er niet bang voor dat het een zaak word, in tegendeel wij weten 100% zeker dat wij alles volgens hun regels gedaan hebben. Echter ben ik liever degene die hen voor de rechter sleept als andersom. mochten zij ons voor het gerecht slepen dan zal er in hun ogen toch wel iets niet goed zijn in onze manier van handelen vandaar dat wij daar niet op zitten te wachten en niet voorbarig willen zijn met het geld terug halen.
Als zij ons voor de rechter slepen dan weten zij ook heel erg zeker dat wij iets fout gedaan hebben anders zullen ze geen rechtzaak risceren.

uiteraard zijn er ook goede ervaringen met de keukenconcurrent, anders zou dat hele concern niet meer bestaan. echter gaan wij daar nooit meer heen en halen wij ook nu nog liever ergens anders onze keuken weg, dit meer doordat het een principe kwestie aan het worden is.