Relatie met iemand die niet van dieren houdt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:13

Mijn vriend houd ook niet van dieren, bij hun thuis hebben ze ook nooit huisdieren gehad..
Toen ik 'm leerde kennen had ik nog een eigen paard en toen was die wel een paar keer meegeweest maar meer voor mij omdat ik graag wou dat die mijn paard een keer zag.
Begin september gaan me ouders 2 weken op vakantie en dan moet ik voor de hond zorgen (ik woon samen met me vriend), maar hij wil absoluut niet dat onze hond 2 weken hier in huis komt. Hij had zelfs gezegt dat ie dan de vloer kon beschadigen (laminaat), maar als zijn vloer beschadigt van een hond is het wel een flutvloer, en hij weet zelf ook goed dat dat niet zo is.
Ook wil die absoluut niet dat de hond dan op de bank komt en dat snap ik wel, en aangezien onze hond dat thuis wel mag zal die heus niet die 2 weken netjes in zijn mand gaan liggen.
Hij heeft geen hekel aan dieren ofzo, maar heeft er gewoon helemaal niks mee. Hij wil zelf ook geen hond o.i.d. ook omdat ie vind dat het huis te klein is voor een hond. Als we later een groter huis gaan kopen wil die miss wel een huisdier.
Ik heb er geen problemen mee.. Hoef nu ook niet perse een hond ofzo.

__Nathalie__

Re: Relatie met iemand die niet van dieren houdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:16

dat zou me nou helemaal niks uit maken.
Mijn vriend heeft ook niks met dieren. Wil nooit mee naar de paarden. En als hij een keer foto's moet maken zeurt ie alleen maar of ik al klaar ben. Hij is helemaal gek van voetbal en daar moet ik dan weer helemaal niks van hebben. Als hij voetbal kijkt zeur ik of die al op een ander net mag.
Als ik een hond wil zou die het prima vinden. In overleg ga ik nu weer een paard kopen vind hij ook prima.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:18

Tussen 'hij vindt het prima maar hij heeft er zelf niets mee' en een hoop moeilijkdoenerij over haren op de bank/krassen op het laminaat/oppas tijdens vakantie/dierenartsrekeningen/tijdsbesteding zit IMO nog best een verschil. ;)

Zolang mijn vriendje accepteert dat dieren een zeer belangrijk onderdeel zijn van mijn leven en daar niet moeilijk over doet, doe ik ook niet moeilijk over datgene wat belangrijk is in zijn leven. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:19

Je haalt me de woorden uit m'n mond Karin

DefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:20

Ik vraag me echt af hoe je niet van dieren kunt houden. Ok, sommige mensen hebben niet met alle dieren iets. Maar echt een afkeer hebben van alle dieren? Volgens mij heb je dan echt een draadje los hoor!

Ik zou geen relatie met zo iemand kunnen hebben. Ik houd er al helemaal niet van als iemand snel iets vies vindt en zich irriteert aan haren, dus dat zou continue ruzie zijn :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:21

Ik moet die laatste zin eigenlijk anders formuleren:

Ik ben niet iemand die snel moeilijk doet over zaken die belangrijk zijn in het leven van mijn vriendje. En ik verwacht dan eigenlijk stiekem dat andersom hetzelfde geldt. Anders passen we waarschijnlijk toch niet zo goed bij elkaar als we hoopten. ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:22

ja oke dat gaat ook wel heel ver inderdaad.
Zover gaat het bij mij thuis gelukkig ook niet.
Hij heeft zijn sport en ik heb de mijne en we hebben allebij geen intresse in de sport die de ander doet. Dus vind dat eerlijk verdeeld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:26

Karennnn schreef:
Op een bepaald moment sprong haar jonge chiuaua pup op zijn schoot. Hij werd helemaal gek want "zijn nieuwe broek was bijna bevuild door een walgelijk scharminkel" daarna zei hij : Jaak ik háát dieren!

De date is er nooit van gekomen :+

O dat zou persoonlijk een afknapper van de hoogste plank voor mij zijn :roll:

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:06

Karin schreef:
Tussen 'hij vindt het prima maar hij heeft er zelf niets mee' en een hoop moeilijkdoenerij over haren op de bank/krassen op het laminaat/oppas tijdens vakantie/dierenartsrekeningen/tijdsbesteding zit IMO nog best een verschil. ;)

En toch hebben de twee wel ergens een verband denk ik. Want voor iemand die niets met dieren heeft is het moeilijk(er) om te begrijpen welke oppoferingen er soms moeten worden gemaakt.

Als jij om de twee weken met je oude kat naar de dierenarts moet, die ook nog eens peperdure medicijnen en eten nodig heeft, is dat prima zolang je dat finiancieel kan dragen. Maar als je partner die niks met dieren heeft, op den duur merkt dat het door die hoge kosten voor een oude kat van 14 jaar de rekeningen moeilijk kunnen worden betaald, zal dat wsl toch tot enige spanningen lijden vrees ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:08

Klopt. En daarom gaat mijn voorkeur uit naar iemand die hetzelfde zou doen als ik als het om dieren gaat. ;)

Alleen is Mr. Perfect niet echt haalbaar :D (en die hoef ik ook niet) maar inlevingsvermogen in het feit dat dieren voor mij wél heel belangrijk zijn is voor mij toch wel essentieel.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:10

Ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die niet van dieren houd.
Dieren zijn namelijk erg belangrijk voor me :j

Ik heb geluk dat mijn vriend dieren wel leuk vind !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:11

BraveSpots schreef:
Maar als je partner die niks met dieren heeft, op den duur merkt dat het door die hoge kosten voor een oude kat van 14 jaar de rekeningen moeilijk kunnen worden betaald, zal dat wsl toch tot enige spanningen lijden vrees ik.

Mijn geld, mijn portemonaie, ik mag gelukkig helemaal zelf beslissen wat ik dr mee doe idemdito :D
Heb dr dus ook geen voorstelling bij dat mensen hierover vallen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:11

Ligt er natuurlijk aan hoe ver het gaat. Ik zou zelf later graag wat meer hamsters willen en het is wel het fijnst om ze allemaal op één kamer te hebben (vind ik). Ik kan best begrijpen dat iemand dat niet nodig (of gewoon onzin) vindt. Dus daar valt nog een tussenweg in te vinden. Ik zou alleen nooit in een huis willen wonen zonder dieren.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:18

Chiqa schreef:
BraveSpots schreef:
Maar als je partner die niks met dieren heeft, op den duur merkt dat het door die hoge kosten voor een oude kat van 14 jaar de rekeningen moeilijk kunnen worden betaald, zal dat wsl toch tot enige spanningen lijden vrees ik.

Mijn geld, mijn portemonaie, ik mag gelukkig helemaal zelf beslissen wat ik dr mee doe idemdito :D
Heb dr dus ook geen voorstelling bij dat mensen hierover vallen.

Maar niet iedereen heeft zijn financiën zo gescheiden. De meeste zelfs niet denk ik.

En dan nog, stel: Jij hebt twee paarden en die oude kat. Behalve die oude kat, ligt ook één van je paarden in de kreukels, kost veel geld om hem er weer bovenop te krijgen. Zoveel zelfs, dat jij x aantal maanden niet in staat bent om jouw deel van de huishuur te betalen. Dan heeft het toch effect op de ander, niet?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:25

Mijn man heeft ook helemaal niks met dieren, maar respecteerde wel dat ik daar mijn tijd en geld aan besteed. En ik moet zeggen dat hij na mijn verhalen en het af en toe eens (met tegenzin) mee gaan het volgens mij stiekem steeds leuker begint te vinden. Daar is dan wel 16 jaar overheen gegaan, maar toch. Er valt dus best met iemand te leven die niet net als jij helemaal gek van dieren is!

Maar naar mijn idee zit er inderdaad wel een verschil in of iemand echt een afkeer van ieder dier heeft of er gewoon niets mee heeft!
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 27-05-09 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:25

Chiqa schreef:

Mijn voorkeur gaat daar ook naar uit. Mijn geld, mijn zorg.

En alleen al om situaties als die BraveSpots schetst te voorkomen is het voor mij heel prettig als ik een partner heb die hetzelfde voor een dier zou doen als ik.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:30

Ben op dit moment vrijgezel maar zou geen relatie kunnen aangaan met iemand die echt niks met dieren heeft.
Ik moet echt dieren om me heen hebben, heb op stal halve kinderboerderij en hier thuis ook de nodige dieren.
Nee dat zou heel jammer zijn, maar niet gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:32

BraveSpots schreef:
En dan nog, stel: Jij hebt twee paarden en die oude kat. Behalve die oude kat, ligt ook één van je paarden in de kreukels, kost veel geld om hem er weer bovenop te krijgen. Zoveel zelfs, dat jij x aantal maanden niet in staat bent om jouw deel van de huishuur te betalen. Dan heeft het toch effect op de ander, niet?

Die situatie is voor mij niet aan de orde dus kan daar ook geen antwoord op geven. Paard is 4 jaar geleden de deur uitgegaan omdat ik een uitkering kreeg, en mijn geld wil waarborgen voor zaken die wel een prioriteit hebben en dat zijn mijn huis auto vaste lasten en mijn dieren.
Dus ik kan voor mijzelf heel goed inschatten wat er een prioriteit heeft en daar horen mijn dieren bij.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:37

had ik net een heel verhaal getypt, loopt de computer vast |(
mijn vriend hou helaas niet van dieren. Ben zelf echt dol op mijn kat, maar hij heeft er niks mee. Doet er nu (meestal) niet heel moeilijk over omdat het nu mijn huis en mijn spullen zijn. maar ik denk dat als we samen een huishouden hebben dat hij vast een stuk minder flexibel zal zijn ten opzichte van mijn langharige haren verspreiden c.q klerensloper(We zijn nu 5 jaar samen)

Van paarden moet hij niks hebben, ik niks van voetbal dus wat dat betreft staan we quite. Ik heb altijd gezegt dat ik geen paard wil want kost veel geld en tijd en vooral belangrijk heb niet voldoende ervaring,enz enz... Maar de laatste tijd begint het toch erg te kriebelen. Mijn vriend staat hier niet open voor hij vind het echt zonde van de tijd en geld. Maar zolang het mijn eigen geld is kan hij daar niks van zeggen natuurlijk. Omdat ik het kopen van een paard erg bepalend vind voor je financiele toekomst samen vond ik eigenlijk altijd dat ik het tegenover hem niet kon maken om na een relatie van 5 jaar opeens een paard te kopen. Totdat......... Ik pas helemaal toevallig mijn droompaard ontmoette. Vanaf het allereerste moment ben ik zwaarverliefd geworden op hem... En hij komt deze week te koop en er zijn meerdere mensen die hem willen hebben, dat wordt dus tegen elkaar op bieden. Ik loop hier nu al 4 weken over te malen. Als mijn vriend er niet was zou er geen twijfel zijn en zou ik er zeker vol voor gaan om proberen hem te kopen. Maar ja, nu ben ik heel erg aan het twijfelen.... kan ik dit wel maken... ?Deze week moet ik echt belissen. Het heeft natuurlijk wel gevolgen voor oa wat voor huis je samen kan kopen enz als mijn geld grotendeels in een paard is gaan zitten.
Zijn er meer mensen die in deze situatie zitten of hebben gezeten, en hoe hebben jullie gehandeld?
en aangezien onze relatie het laatste jaar al niet heel denderend meer is vraag ik me af of ik mijn droompaard moet laten lopen voor een relatie waar ik niet heel zeker van ben of daar wel toekomst in zit.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:59

ik ben ZO blij dat mijn vriend een groot dierenliefhebber is.
ik denk niet dat ik lang bij hem zou blijven als hij dat niet zou zijn :\

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:08

Mijn vriendjes-figuur is geen dierenvriend, maar hij heeft er ook geen dusdanige hekel aan dat ie ze haat. Ik denk dat als ik een dier zou hebben/willen, dat best zou 'mogen' zolang ik maar de meeste zorg op me zou nemen :).

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:13

ik had trouwens wel op omze eerste date gecheckt of hij niet allergisch was voor dieren. Had op dat moment nog geen dieren, maar wist wel dat zo snel ik van mijn studentenkamer af was er een kat zou komen. Als hij zwaar allergisch zou zijn geweest of een erge hekel aan dieren zou hebben gehad was wet bij 1 date gebleven.
Ik zou het wel fijn gevonden hebben als hij wel gek zou zijn op dieren. (was mijn ex wel, alleen was hij helaas ook dol op andere meisjes :\ )

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:16

Skygirl schreef:
Daar ben ik wel benieuwd naar, want denk eigenlijk dat ik dat zelf best lastig zou vinden.

Ik bedoel dus iemand die echt niets met dieren heeft, dieren echt niet moet en ook nooit van een dier gehouden heeft.

Zouden jullie dat kunnen?

Vroeg me dit af omdat voor veel bokkers dieren een grote rol in hun leven spelen.

het is dan zowiezo niet mijn type mens :) dus, en zou ik op een vallen nja pech dan word t niks en begin ik dr ook niet aan

bedoel neem mij een extreme dierenliefhebber :) ik wil het liefst een grote stalling achterom :P (zou ik het geld hebben haha)
bedoel ik vind zoveel leuk..zonder hond ga ik NOOIT zitten zeg altijd, als ik op mezelf ga en heb een huisje maar ik die woonbaar en dan zoek ik me een hond...pas als ik een hond heb ga ik dr slapen. katten vind ik ook schitterend die komt er hoe dan ook uiteindelijk ook weer bij (al hoeft dit niet meteen :D ) ik vind ratjes leuk, vind geiten leuk en als t ff kan kwa plaats/tijd en geld zal ik dus ook meerdere dieren hebben.
een hond mag van mij overal komen, dus ja. ze hoeven niks te weten van een bepaalt dier en paardrijden...nja eerlijk gezegt heb ik liever iemand die ze leuk vind en wil leren rijden maar t nog niet doet :D iig liever niet iemand die zelf al jaren rijd (stom he:P) maar iig ze moeten van dieren houden das echt een must anders gaat t totaal niet werken tussen hem en mij
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 27-05-09 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:19

Mijn vriend is geen paardengek en is ook niet de eerste die opspringt als de honden uit willen, maar hij laat ze uit als ik werken ben en is er wel gek mee. De pony's vind hij ook leuk, maar meer om eens mee te wandelen en dan weer naar huis het verzorgen eromheen hoeft voor hem niet. Hij heeft wel begrip voor mijn hobby en dat vind ik het belangrijkste.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:20

mijn vriendjes hadden al best snel in de gaten dat ze altijd op de 2de plaatsen komen.. op de eerste staat mijn paardje namelijk al ;)

Ze hadden wel iets met een hond ofzo maar niet veel.. gelukkig heb ik ze wel goed kunnen besmetten :D