Fietser rijdt tegen opengaande deur van auto. Wie schuldig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:39

Chiqa schreef:
I_love_you schreef:
ik zelf denk de geparkeerde auto die moet tenslotte opletten voor die de deur opendoet.

Presies, helemaal waar. Uit je doppen kijken voor je een deur opent leer je al in les 1 tijdens je autorijlessen.

Sterker nog, vergeet je te kijken voor je je deur opendoet ben je alsnog gezakt op je rij examen hoe goed je ook hebt gereden ;)

Dit overkwam een vriendin van mij, en het gebeurde vaker vertelden ze bij het CBR...

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:42

pff, lastig zeg.. ik ben er zelf ook altijd heel bang voor dat er opeens een portier opengaat als ik er langs fiets dus let altijd extra goed op maar van een kind onder de 14 kan je dat niet verwachtten, die zijn nog zo speels en onoplettend in het verkeer..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:43

Renske_ schreef:
Chiqa schreef:

Presies, helemaal waar. Uit je doppen kijken voor je een deur opent leer je al in les 1 tijdens je autorijlessen.

Sterker nog, vergeet je te kijken voor je je deur opendoet ben je alsnog gezakt op je rij examen hoe goed je ook hebt gereden ;)

Dit overkwam een vriendin van mij, en het gebeurde vaker vertelden ze bij het CBR...

Vind ik ook logisch anders doe je het in het praktijk ook niet en krijg je dit als gevolg en de volgende keer misschien met wel erge schade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:45

Snap uberhaupt niet dat je met die gedachte speelt om op die manier de verzekering te tillen.
Punt een, automobilist is fout, moet uit zn doppen kijken is meerdere malen al egzegd,
en punt twee...een nog veel belangrijkere, een fietser is een zwakkere bestuurder van de weg die ten aller tijde beschermd is, moet toch een bekend gegeven zijn.
Al fiets je door rood, neem je voorrang terwijl je dat als fietser niet heb, de automobilst is fout.

Ik zou als fietser juist een schadevergoeding eisen, heb dit toevallig tot twee keer toe meegemaakt,
mn moeder en mn zus, beide openzwierende portieren.
Adressen genoteerd, en een schadeclaim ingedient omdat de fiets beschadigd was.
En na 10 jaar stierven hun tanden af door de klap. Gek hoor dat een fietser beschermd is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 06:20

Chiqa schreef:
Snap uberhaupt niet dat je met die gedachte speelt om op die manier de verzekering te tillen.

Dat doet niemand toch? Het zijn toch de verzekeraars die iedereen altijd beduvelen? ;)

Belsje

Re: Fietser rijdt tegen opengaande deur van auto. Wie schuldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:25

Mijn vader heeft ooit zo'n spelend kind van een hellinkje onder zijn auto gehad ... Mijn vader is toen volledig in zijn recht gesteld. De weg is geen openbaar speelterrein.

Godzijdank was die jongen enkel blauw en kon hij zijn fiets gewoon weggooien maar toch ...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:46

Houd wel even in de gaten dat belgisch recht en nederlands recht behoorlijk kunnen verschillen.

Belsje

Re: Fietser rijdt tegen opengaande deur van auto. Wie schuldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:48

Da's ook weer waar :D

In de normale gevallen is de automobilist hier trouwens WEL in fout. Alleen omdat die kleine aan het spelen was op de weg werd het anders :).

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:43

zweetvos schreef:
Gebeurd met een jong meisje maar op het schadeformulier wil de tegenpartij invullen dat de vader er tegenaan is gefietst..

Zoals al gezegd is, is het gewoon fraude als je een andere naam invult op het schadeformulier.
Maar, wat als de naam van de vader van het kind ingevuld wordt en het meisje krijgt volgende week ineens onverklaarbare hoofdpijn. En na onderzoek blijkt dat dat toch door de klap van dat ongeluk komt. Wie gaat haar behandeling dan betalen? De verzekering niet want die hebben geen idee dat er iets met dat meisje is gebeurd.
Eerlijkheid duurt het langst.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:37

Ik of de persoon is ook absoluut niet van plan om een andere naam in te vullen!
Dat wil de partij van de fiets. Er is al besloten dat de partij van de auto dit formulier zeker niet gaan ondertekenen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:30

Verstandig. :j

Geloof me, je wil geen fraudeaantekening achter je naam hebben. :n