joepiejee schreef:Ik denk dat je niets moet veranderen, gewoon stug doorgaan hoe je het nu doet. Mijn zoontje van dezelfde leeftijd heeft dit ook wel eens en ik houd dan gewoon vast aan het ritueel. Als hij na een half uur gaat roepen met een smoes dan vraag ik heel neutraal en ongezellig wat er is en zolang het niets dramatisch is geef ik hem dat slokje water of die knuffel of wat dan ook zonder verder nog wat te zeggen. Kusje op z'n bolletje en na een halve minuut sta ik weer beneden. Volgens mij heb ik dit advies een keer in de groter groeien gelezen, hier werkt het goed. Ik weet zeker dat dit gedrag langzaam weer wegebt en ze weer normaal gaat slapen.
O ja, over die spoken en enge geluiden: Over die vogeltjes kun je natuurlijk zeggen dat ze die kan horen spelen en kletsen als ze in haar bedje ligt, grappig hoor.
En enge spoken of iets dergelijks kun je samen wegjagen, niet te lang en overdreven want dan wordt het ook weer een leuk spel. Gewoon even kort het raam open doen en roepen "nu weg en niet meer terugkomen".
't Is wel een heel verhaal geworden, maar ik wilde je graag mijn ervaringen vertellen!
Thanks!
Ik zal alles wat hier gezegd word uitproberen, niet in 1 keer, maar stapje voor stapje.
Het begint met praten en belonen.

)
in het water liggen.
(de eerste)