Doe jij de deur open voor vreemden als je alleen bent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:34

nou mij niet gezien! ik doe het echt niet! :=

ik weet nog 2 maandjes geleden. zat ik thuis rond dit tijdstip ook.. ik was gewoon alleen met de hond, tv kijken :+
komt er een man voorom lopen met een heggenschaar :=
hij belde aan, maar ik werd doodsbang! dus ik ging eerst naar de keuken, alles op slot doen :o
en toen snel de hond meegenomen naar mijn kamer! :=
hij bleef heel lang voor de deur staan, en riep een paar keer 'mevrouw?' ( hij had me gezien)
ooh ik was nog nooit zo bang.... :=
bleek later dat hij een formulier kwam halen voor het slijpen van messen, dus die heggeschaar moest hij van een klant hebben gehad...

ooh leek serieus wel een thriller! :=

Princess_

Re: Doe jij de deur open voor vreemden als je alleen bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:38

Ik doe gerust open! Als ik het niet vertrouw gaan de honden mee naar de deur. (Of als het jehova's zijn haha)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:38

Ik doe nooit de deur open als ik niemand verwacht :)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:39

De meesten hier reageren met het feit dat ze honden hebben die al schrik aan jagen. Of ‘als ze eens alleen thuis zijn’. Echter, als je alleen woont en je zo vaak van huis bent dat het mishandeling is om een hond te houden, dan ben je genoodzaakt om andere maatregelen te treffen.
Na een aantal mafkezen aan mijn deur (junks op het verkeerde adres; een negroide man, verkleed als trafo met een Lonsdale jas aan; een man die geen NEE wilde horen van mij; een vervelende ex (die herken ik natuurlijk wel en doe ik niet voor open)) ben ik echt wel voorzichtiger geworden in het vrijgeven van persoonlijke info en het opendoen van de deur. Na 10-en doe ik dus écht niet meer open voor onbekenden, klaar. Oh ja en heb er ook 6 jaar pencak silat en karate op zitten dus kan wel wat maar tegen man met mes of ander wapen of 1 man die voor je deur staat maar de rest die tevoorschijn springt zodra je open doet…daar doe je écht dus niets tegen, tenminste…ikke niet!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:40

Ik zeg ook niet dat ik het debiel vind als mensen niet opendoen hoor!!! Totaal niet!!!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:40

Ik doe eigenlijk altijd open, onze hond schrikt het ergste gespuis wel af (ook het mindere gespuis trouwens :Y) ) Mocht het gewoon iemand zijn met goede bedoelingen roep ik onze hond terug, maar tot die tijd laat ik d'r lekker blaffen. We wonen dan ook aan het einde van een doodlopende weg en er zal niemand zijn die wat merkt als er iets gebeurt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:42

Of ze jatten je hond, onlangs bij mijn moeder in de straat gebeurd. Kind alleen thuis, wordt bedreigd met een mes, vervolgens wordt het huis geplunderd en vertrekken ze met de hond.

Ik heb gewoon geen zin in onverwacht bezoek, heb geen zin in bv schoonmams op m'n vrije avond. Tegenwoordig hebben we een beeld-intercom, kun je zien wie er beneden op de bel staat te rammen, erg prettig :j

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:44

Wat verschrikkelijk Quellian! Alleen mijn hondje is nogal agressief naar vreemden := Bijten & blaffen dus denk niet dat iemand dr wilt hebben.

Intercom is indd erg fijn!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:46

Stérker nog…
Bij mij in de straat gebeurd. Jongen zet zijn dure mountainbike in slaapkamer. Bed staat onder raam. Jongen ligt te slapen. Inbrekers stappen over jongen heen, pakken fiets en gaan er vandoor. Jongen heeft geluk gehad. Maar je zal maar een single vrouw zijn en wakker worden met zo n griezel op je of dat nog niet eens maar wakker worden op het moment dat ze die fiets door het raam aan het werken zijn….

Ook nóg sterker…als ze echt wat willen spuiten ze gewoon gas bij je naar binnen. Hond en bewoners allemaal in diepe slaap en inbrekers leven zich uit.

Wat ik doe? Ik doe op diverse tijdstippen juist wel en juist niet mijn luxaflex open. Zorg ervoor dat niemand uitgebreid kan zien wat ik in huis heb. Als ik niet thuis ben, heb ik alles potdicht zodat niemand naar binnen kan gluren maar ook weleens als ik thuis ben doe ik dit, zodat men geen stramien kan bijhouden van wanneer je er wel/niet bent…
Maar zoals ik al zei, woon nou niet in de allerbest aangeschreven buurt en bovendien woont mijn ex in mijn straat en is het kreng nogal lastig geweest…

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:47

Vraag me ook weleens af hoe ik 'onderduik' als we verhuisd zijn (over een aantal maanden, rijtjeshuis), dan kan iedereen naar binnen gluren en kun je niet meer denken 'hier heb ik geen zin in!'.

Princess_ hond is uiteindelijk wel gevonden, hadden ze meegenomen (rennend achter de scooter aan).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:48

Quellian schreef:
Of ze jatten je hond, onlangs bij mijn moeder in de straat gebeurd. Kind alleen thuis, wordt bedreigd met een mes, vervolgens wordt het huis geplunderd en vertrekken ze met de hond.

Knappe kerel die het lukt om mijn hond te jatten :')
dat wil ik zeker meemaken :j , durf te wedden dat er een paar botten breken en de hond nog steeds is waar hij behoort te zijn..........thuis dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:49

Ik mag de deur niet open doen voor vreemden als ik alleen thuis ben. Dat komt omdat het hier in de buurt al een aantal keer gebeurt is dat er een inbreker voor de deur stond die binnendrong en er bij ons sowieso al een keer ingebroken is.. :)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:50

Quellian, ga je van vrijstaand naar rijtjeshuis dan ofzo?

Tip: voor al je ramen wat hangen. Lekker alles potdicht trekken als je gewoon trek in niemand hebt en avondje ‘Quellian’ aan het houden bent.
Ik woon in een benedenwoning en voor mijn huis is een doorgaan voetpad en kan iedereen in principe even gluren.
Als ik eens een vrije dag heb op dagen die ik normaal werk, gooi ik overdags uitgebreid even alles open: luxaflex, ramen etc. (bij mooi weer natuurlijk.) en juist ook eens andersom…alles potdicht op mijn vaste vrije dagen.
En ja, dat doe ik bewust.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:51

Quellian schreef:
Vraag me ook weleens af hoe ik 'onderduik' als we verhuisd zijn (over een aantal maanden, rijtjeshuis), dan kan iedereen naar binnen gluren en kun je niet meer denken 'hier heb ik geen zin in!'.

Princess_ hond is uiteindelijk wel gevonden, hadden ze meegenomen (rennend achter de scooter aan).

Je kan dan evt plakplactic gebruiken, niet mooi maar helpt wel of bamboe, kun je wel naar buiten kijken maar van buiten niet naar binnen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:52

Als gekken binnen willen komen, vinden ze altijd wel een weg om binnen te komen. Dus ik doe gewoon de deur open :) Tenzij ik geen zin heb om op te staan :=
(als ik in een flat zou wonen, zou ik natuurlijk niet gelijk de deur open zoemen zonder te weten wie ervoor staat :P)

Kennis had last van een stalker, die kwam altijd wel weer binnen... :(:) zelfs bij haar moeder! Met mes en al.... 3 keer verhuisd van het noorden naar het westen en toen naar het zuiden: hij wist haar altijd weer te vinden. Advies van de politie? Verhuis zo ver mogelijk weg! Ze woont nu in Dubai. maw: als iemand echt iets van je wil, vinden ze altijd wel een weg....

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:54

Ik doe de deur meestal ook niet open als ik niet weet wie het is. In ieder geval, savonds niet... Overdag is dit niet zo een probleem omdat het hier toch altijd druk is op de weg; dus zal niet veel gebeuren :P

Je kan hier ook niet zien wie er voor de deur staat (hout). Dus als ik niemand verwacht kijk ik ooit door het badkamerraam die een verdieping hoger zit :P

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:54

Ik wel, met 2 duitsedoggen,een mechelse herder, een kruising engelse bulldogxengelse stafford en een spaanse bastaard achter me durf ik voor iedereen de deur wel open te doen!! :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:57

Imago01; ik ga van een flat op 8 hoog naar een rijtjeshuis :P

Ikdoemaarwat; iemands botten breken doe je niet zo makkelijk met een mes op je keel. Gokje hoor :+

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:59

Toch te gek voor woorden dat iemand naar Dubai moet verhuizen voor een stalker :?

Ik doe de deur altijd wel open, vaak wel bekenden of buren. Krijgen nooit zoveel vreemden aan de deur eigenlijk :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:00

Quellian schreef:
Imago01; ik ga van een flat op 8 hoog naar een rijtjeshuis :P

Ikdoemaarwat; iemands botten breken doe je niet zo makkelijk met een mes op je keel. Gokje hoor :+

Ik heb het over mijn hond hoor ;)
die breekt wel de botten :D zijn kaken zijn overweldigend
knappe jongen die hem een mes op de keel kan zetten voordat hij toehapt

en daar hoef ik niet voor te gokken,dat weet ik zeker ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:02

Overdag doe ik de deur wel gewoon open eigenlijk. Maar zo na 10en 's avonds dan vertrouw ik 't niet meer echt of ik moet al weten dat m'n vriend komt ofzo.

Verhuizen naar Dubai zou ik ook niet zo snel doen omdat ik een stalker heb :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:02

Ik weet het niet... ik denk persoonlijk dat mensen teveel hun hoop vestigen op een dier. Een dier is weerloos tegenover een gewapend persoon. Ik weet overigens niet wat mijn honden zouden doen, maar ik heb mijn honden ook nooit op die manier bekeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:04

Ezumii: het was dat of zij en haar moeder werden afgeslacht... de man bleef de politie voor. De man had bij haar moeder ingebroken (die woonde in een andere stad...) en haar wakker gemaakt met het mes op de keel met de mededing: als ik je dochter niet levend kan krijgen, dan maar dood.
Die man kwam altijd wel weer binnen := Gelukkig is het nu over nu ze verhuisd is! Ze kan weer veilig over straat en haar moeder wordt ook niet lastig gevallen meer.
Deze stalker was niet zomaar een stalker... hij was gestoord en zeker in staat om haar te vermoorden. Hij vond haar zelfs toen ze was ondergedoken 200 kilometer verderop!
Dus echte gekken hebben geen open voordeur nodig ;)

En een hond? Die kun je ook snel ombrengen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:05

Quellian: ik vestig mijn hoop niet op hem
ik kan er zeker van uit gaan,dit heeft hij al bewezen ook

en anders raad ik je aan hem even te bekijken in mijn profi ,dan snap je waar ik het over heb ;)
Uiteraard vecht hij niet tegen wapen,maar dat doet niemand,zelfs je dichte deur met slot en ramen met gordijnen niet
en tja als je zo gaat denken...... :?
dan moet je verhuizen naar een onbewoond eiland :Y)

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:06

Ikzelf doe ook liever nooit de deur op voor vreemden als ik alleen thuis ben. Vind het toch niks en tegenwoordig is niemand meer te vertrouwen :\.