Schade na de storm van vannacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

d_ruiter

mijn enige kosten zijn ongeveer 10 euro... extra bus- en treinkosten omdat ik een enorme omweg naar Amsterdam heb moeten maken, doordat de treinen tussen A'dam en Haarlem niet reden.. Eerst 20 min met de bus naar Haarlem toen weer terug, toen met de bus 20 min naar schiphol en vervolgens heeft de trein er een half uur over gedaan om op CS te komen, al met al was ik anderhalf uur te laat op mijn werk haha

plutolover

idd wat een omweer heb ook echt maar ook echt geen oog dicht gedaan

de paarden stonden wel buiten. Ben vanmorgen even bij mijn paard gekeken en die stond echt zo van nou ik sta hier goed hoor!

Marlis

Re: Schade na de storm van vannacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:52

Overal lagen alleen stukken van bomen overal verder niks. Was wel een erge storm zeg:| Net even bij de paardjes wezen kijken want mijne stond buiten vanacht. Die lag lekker te slapen gewoon haha.

Eponastable

Ja hier in België klein beetje schade bij ons, één van onze houten panelen is omvergevallen op de wagen, heb nog geen schade op de wagen gevonden, emmers overal in het rond, en een blikseminslag op enkele meters van ons huis, gelukkig op het wegdek, ik zag zo de vonken springen!
En ik zag denk ik lijkbleek...
Tussen alle bliksemflitsen naar buiten gelopen en de stalletjes afgesloten van de paarden...

dorientjuh

breezy302 schreef:
Ja dat betekend dat de bliksem bij jou is ingeslagen, had je geen aardlek schakelaar gehad dan had je nu ook geen huis meer dus je hebt heel veel geluk gehad!

Hoezo, geluk? Daar heb je toch een aardlekschakelaar voor? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:53

dorientjuh schreef:
breezy302 schreef:
Ja dat betekend dat de bliksem bij jou is ingeslagen, had je geen aardlek schakelaar gehad dan had je nu ook geen huis meer dus je hebt heel veel geluk gehad!

Hoezo, geluk? Daar heb je toch een aardlekschakelaar voor? :o?

Niet iedereen heeft een aardlekschakelaar, in mijn vorige huis had ik dat dus niet! Heel veel oude huizen hebben die nu eenmaal niet ook al is het geloof ik verplicht

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:54

Ik woon vlakbij schiedam.. Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat het de hele nacht heeft geonweerd. Maar ik weet het niet zeker omdat ik heerlijk heb geslapen maar soms wel wakker ben geworden door flitsen buiten.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:54

Nou hier 1 uit Rotterdam zuid..

enzo op het eerste gezicht zie ik hier weinig schade buiten, ja wel wat takken enzo..
Vanmiddag moet ik naar mn werk (lees: half uur met de scooter)
en dan zal ik wat meer weten..;)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:56

Geen schade hier, maar wat een weer zeg! Het bleef hier maar flitsen, iedere zoveel seconde was er een flits, het leek wel op een fotoshoot met al dat geflits. Ik heb een hele tijd uit mijn raam staan kijken, was echt onwijs mooi om te zien al die flitsen, sommige leken wel een soort van flitsballen, echt heel erg apart.
Het heeft hier de hele nacht geonweerd. Het begin met flitsen om half 10 en om 4 uur werd ik wakker van het noodweer, mijn ramen stonden open en mijn gordijnen waaide zowat horizontaal in mijn kamer. Alle stekkers er maar even uitgetrokken.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:57

Flosje446 schreef:
Geen schade hier, maar wat een weer zeg! Het bleef hier maar flitsen, iedere zoveel seconde was er een flits, het leek wel op een fotoshoot met al dat geflits. Ik heb een hele tijd uit mijn raam staan kijken, was echt onwijs mooi om te zien al die flitsen, sommige leken wel een soort van flitsballen, echt heel erg apart.
Het heeft hier de hele nacht geonweerd. Het begin met flitsen om half 10 en om 4 uur werd ik wakker van het noodweer, mijn ramen stonden open en mijn gordijnen waaide zowat horizontaal in mijn kamer. Alle stekkers er maar even uitgetrokken.

en jij maar lachen ;)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:58

hier is het er ook heftig aan toe gegaan,, veel takken over het pad naar de stal,, omgewaaide spullen fietsen etc.
maar op die schade na verder gelukkig niets..
nou ja schade op mn ego dan,, ik lag als een klein kind onder mn dekbedje en heb geen oog dicht gedaan :P

poaardjes stonden in de paddock met schuil stal,, ik heb vooral niet geslapen met het idee dat ze misschien buiten stonden maar ik dorst niet naar buiten te lopen om ze op stal te zetten hihi :') slapperd..

maar dat ik vanmorgen kwam om te voeren kreeg ik een luid gehinnik uit de stal,, en 2 droge pony's.. gelukkig :)

( NH ZAANSTAD )
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 26-05-09 10:04, in het totaal 2 keer bewerkt

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:59

Het was niet best nee! En volgens mij hebben wij maar een stukje meegemaakt. ( omgeving assen) heb ook nauwelijks geslapen vannacht gelukkig was vrienlief bij me want ik vond t doodeng.

Het flitste en donderde aan 1 stuk door, niet ver van ons sloeg t in dat kon je horen. Nou woon ik buitenuit dus het zal wel in een weiland zijn geweest.
Verder hier geen schade gelukkig.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:59

vinurr schreef:
Ik heb de hele nacht me zorgen lopen maken om mn paard. :o
Ik was er van overtuigd dat de bliksem bij mn paard en bij mn huis. Dus ik heb niet meer geslapen, dat is de enige schade hiero. :D

Nou echt en ik kon ook totaal niet slapen vannacht (wonend in West-Friesland) het ging er vannacht hier enorm tekeer aan maar wat ik hoorde op de radio was het dat het vanuit het zuiden begonnen was en door trok naar het noorden (richting ons dus ook), nou dat heb ik geweten..En normaal slaap ik altijd als een roos maar dit was echt doodeng joh kon gewoon niet meer slapen, en dacht werkelijk waar aan mn paard die met de groep het land is op gegaan, hopelijk gaat het goed met hem...Heb namelijk gedroomd dat ie anders geraakt is door het onweer ;(

En eenmaal toen het rustiger werd huilde ik mezelf in slaap waarna ik me gigantisch verslapen heb, en dus nu vandaag maar daggie thuis aan werk ben ;)

Wel is er bij ons in de buurt (Alkmaar en Heerhugowaard) huizen geraakt door de bliksem en in de vlammen gesprongen, en ook in Heemskerk waar een rijtjeshuis waarvan de bewoners op vakantie zijn in de vlammen gelegd werd doordat ie bliksem in de schoorsteen in sloeg..

Vreselijk, en ben al zo´n angsthaas voor onweer, en manlief maar fijn door slapen pfoe ;(

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:00

LadyLynn schreef:
Typisch nederland, een dag mooi weer, en die avond of nacht krijg je het 2 x zo hard in slecht weer terug! Bleghhhh..

Het was vanaf Hemelvaart al mooi weer. Paar dagen warm, en als het dan op een dag benauwd is, zoals gister komt er inderdaad onweer aan. Maar dat is niet typisch Nederlands hoor, dat is een natuurverschijnsel dat overal gebeurd. ;)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:00

Ik heb nog nooit zóveel onweer gehad (het flitste en donderde echt aan een stuk door) maar ik vind 't altijd wel prachtig haha.
Geen schade hierzo, alleen veel plassen overal ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:01

Er kwamen hier hagelstenen van 3 cm uit de lucht zetten. En wij hadden net de nieuwe voorgevormde vijver op zijn kop in de tuin staan.
Ben dus toch snel even naar buiten gerend om die binnen te halen. Men wat deden die hagelstenen zeer op mijn hoofd.

De paarden stonden op het land achterin en dan kunnen ze niet de schuilstal in. Gelukkig geen gedeukte paarden vanmorgen.

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:02

Hier is het ook niet echt lekker geweest. (R'dam)
Ik word normaal NERGENS van wakker, maar toen het heel erg begon te onweeren, schrok ik wakker.

Heb eigenlijk niet gekeken naar schade, maar de auto's en alles stond in de garage. Verder zag ik onderweg met me scootertje wel heel veel afgebroken takken, en bomen die het niet hadden overleefd

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:02

ik heb schade aan mezelf.. ;(
heb strax examen en door dat noodwer heb ik niet kunnen slapen dus ben heel erg moe..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:03

Onweer van vannacht deed me aan onweer in de bergen denken. In Nederland maak je het niet vaak zo mee. Omdat de laatste keer dat het onweerde de bliksem bij ons axhter in de hoogspanningsmast was ingeslagen tot wel 3 keer toe zat ik nu ook steeds rechtop in bed. Ook de hond die normaal beneden slaapt was boven op bed komen liggen en lag te trillen als een rietje. Maar er is hier geen schade behalve flink wat slaapgebrek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:03

breezy302 schreef:
Op teletekst staat dat het hier in Vlaardingen, Schiedam, Rotterdam Zuid en Alblasserwaard het ergste is geweest.

Oei, dat was wel te merken ja. Ik zat in Vlaardingen idd en het ging echt bizar te keer!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:04

MissJeanny schreef:
Het was niet best nee! En volgens mij hebben wij maar een stukje meegemaakt. ( omgeving assen) heb ook nauwelijks geslapen vannacht gelukkig was vrienlief bij me want ik vond t doodeng.

Het flitste en donderde aan 1 stuk door, niet ver van ons sloeg t in dat kon je horen. Nou woon ik buitenuit dus het zal wel in een weiland zijn geweest.
Verder hier geen schade gelukkig.

romantisch samen onder de wol :+:

rebekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:04

Nou hier ging het ook flink tekeer!
Vanaf uurtje of half 12 begon het uit het niets ineens heel hard te waaien en daarna te regenen. En vanaf uurtje of 1 ofzo de hele nacht geonweerd. Enorm harde klappen! De ramen stonden gewoon te trillen!! Ik ben ook niet snel bang maar nu vond ik het best eng!
Ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan.
Wel vind ik het altijd fascinerend om te zien die onweer en ga ook altijd ff stiekem naar buiten kijken ;)

En mijn arme mannetje die moest om 5 uur op en met de bus + aanhanger met kraantje erop richting Groningen!! En het ging me toch tekeer toen hij wegging. Arme schat!
Later belde hij op, hij reed op de A1 bij Amersfoort en daar lagen allemaal bomen op de weg. Hij werd door de politie begeleid door de berm samen met een aantal vrachtwagens en de rest die om 5 uur op die weg was. Maar ook hij vond het behoorlijk eng.
Hij heeft zowat de hele weg naar Groningen achter die bui aan gereden en alleen maar geflits en regen gezien.

Hier in de straat en op mijn werk ook allemaal takken en blaadjes.. maar verder niet veel ernstiger.(zover ik gezien heb)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:05

hier was het ook enorm. zat op een gegeven moment maar een halve seconde tussen de flitsen. laat staan tussen flits en donder... had ooke cht zoiets van: het slaat straks ergens in... maar niks geen schade hier volgens mij. behalve aan de bomen... ze waren vanochtend al vroeg bezig de takken te versnipperen overal :)

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:05

ik woon in delft en heb het aardig gemerkt!
jeetje.. knallen vanacht.
me chihuahua heeft er normaal niks van maar hij kwam tog maar even onder de dekens tegen me aan liggen :)
schade.... takken van de bomen en zijn hier aardig de weg aan het vegen.