Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 06:31

Ja maar om zo´n plannetje uit te laten voeren moet de politie hem wel meten dat ie ruim 50km te hard rijd en daar moet je dan ook maar net een geluk bij hebben dat dat gebeurd. Ik ben een keer op het randje beland van invordering rijbewijs kwam namelijk met de 5km correctie ervan af op 1km voor de invorderingsgrens :D ... Dus tsja en daar moet je dan ook maar geluk bij hebben..

Maar ik rijd vooral op snelwegen vaak wel lekker vlot door behalve bij files dan hehe...Maar mijn mede weggebruikers in gevaar brengen zou ik dus echt niet doen, dus als er iemand met een slakke zelfde gang iemand aan het inhalen is tsja dan vreet ik me wel helemaal op van binnen en denk ik bij me eigen van kom op zeg dat is toch geen inhalen pfoe!! Beetje met een zelfde snelheid als diegene rijd die je aan inhalen bent nou echt en dat soort figuren zie ik wel errug vaak en veel rijden op de A7 pfoe!!! En ja daar kan ik mezelf helemaal van binnen opvreten en als het me te te lang duurt ach dan heb ik het wel eens gedaan dat ik er dan gewoon rechts voorbij gegaan was, maar wel netjes met richting en geen mede weggebruikers afsnijden ect...

Duss ja iedereen heeft nou gewoon zijn eigen rijstijl en als ze daar hun mede weggebruikers niet in gevaar mee willen brengen vind ik dat wel best hoor...Manlief zelf die trapt ook geregeld lekker het gas erop, en ook hij vreet zichzelf helemaal op aan die ontiechelijk langzaamrijdende mobiele die aan het inhalen zijn met zelfde snelheid pfoe!!

Ze moeten eens ff wat nieuws invoeren dat als men op de snelweg links gaat inhalen ff 10km harder moet gaan rijden om er beter en sneller voorbij te komen is bevorderlijk voor de doorstroming en heeft niemand last van je, wij halen gewoon altijd lekker vlot in we gaan echt niet zelfde snelheid rijden als degene die ik aan inhalen ben kom op zeg, dan kan je beter te voet of te fiets gaan pfoe!!!

pinuts

Re: Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 06:45

wat een (...) ! Ik HAAT mensen die zo rijden, echt.. pff.. Hoe egoistisch, asosiaal.. Ik had allang gezegd: Ik wil eruit, zet stil. Ik wil dat je anders gaat rijden of het is over, ik wil je niet kwijt, en mezelf al helemaal niet. Mijn vriend heeft nog geen rijbewijs, en het is totaal geen type om zo te gaan rijden. ( heel erg rustig, relax, soms beetje bang:P ) Maar als mijn vriend wel zo zou gaan rijden zou ik bovenstaande zeggen. Ik heb afgelopen tijd namelijk in mijn vriendenkring het vaak fout zien gaan.. Verschrikkelijk

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 06:56

Misschien ken je iemand (brandweer, politie, eerste hulp) die slachtoffers van dit soort jochies uit de auto zagen, eerste hulp geven, de ouders mogen inlichten dat hun kindje is doodgereden etc. Ik weet zeker dat de politie je hierbij wel van dienst wil zijn. Het l*llige is namelijk, zulke verkeershuftertjes knallen 9 van de 10 keer niet eenzijdig tegen een boom maar rijden een ander het ziekenhuis in of erger. Ik vind dat zulke figuren op zijn minst met de neus op de feiten gedrukt mogen worden. Het is toch te gek voor woorden, denkt ie nou dat ie zo bijzonder is dat ie boven de wet staat ofzo. En anders, niet meer bij in de auto stappen. Maar dan ook echt niet meer. Als hij zich zo nodig kapot moet rijden (en dat gebeurt gegarandeerd een keer, heb het al zo vaak zien gebeuren) dan doet hij dat maar lekker in zijn eentje. Bij voorkeur tegen een boom en niet tegen een andere auto, overstekende peuter oid.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:00

Ik zou dus echt niet meer bij deze malloot instappen, dat hij zichzelf maar kapot rijd.
Maar meestal zijn anderen mensen ook nog de dupe van zo´n maf.
Ik heb niks tegen doorrijden maar dit is gewoon jakkeren en levensgevaarlijk.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:02

ik vind doorrijden ook vervelend.. Echt iemand die 140-170 rijdt.. Pff, of harder, mogen ze allemaal oppakken. Wie geeft je het recht dat jij wel zo hard mag rijden en anderen niet? Komop zeg

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:06

Dit probleem herken ik wel, hoewel mijn man gelukkig niet zo idioot rijdt als jouw vriend. Maar na 32 jaar ben ik er nog niet aan gewend dat hij meer ziet naast de weg dan op de weg. Hij zit achter het stuur, en bedient de pedalen en ik let op de weg. Zo ervaar ik het, maar volgens hem is dat helemaal niet zo. Maar hoe dan ook, ontspannen zit ik nooit, en meestal zie ik er als een beer tegen op als we een keer ver weg moeten. Hij vindt het onzin dat ik zijn rijstijl bekritiseer, maar begrijpt gelukkig wel dat ik dan niet rustig zit, dus vaak rijdt de een heen, en de ander terug. Dat scheelt de helft.... ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:27

pinuts schreef:
ik vind doorrijden ook vervelend.. Echt iemand die 140-170 rijdt.. Pff, of harder, mogen ze allemaal oppakken. Wie geeft je het recht dat jij wel zo hard mag rijden en anderen niet? Komop zeg

Ja precies! En dan nog zeggen dat ze voldoende reactievermogen hebben ....uhu.... Je remweg wordt met elke 5km die je rijd een flink stuk langer, en dat is als je heel erg hard rijd op de snelweg voldoende om je voorganger te rammen...

@ Audi: ik hoop toch echt dat je een keer inziet dat jou rijgedrag ook onder niet sociaal wenselijk gedrag valt.... Als het jou te lang duurt, dan haal je een keer adem ipv jezelf op te fokken. De wereld stopt niet met draaien als je ergens 5 minuten later aankomt, noch is de snelweg alleen van jou.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:36

ik had dit probleem ook. dan was he tniet alleen met de auto maar vooral met de motor. ik had zelf me motorrijbewijs nog niet en vond het dood en dood eng om achterop te gaan zitten.
in de auto was het ook een ramp. maar dan vooral dat hij geen 2 dingen tegelijk kan doen zoals schakelen en op het verkeer letten. echt zwaar irritant. ik heb later gezegt dat hij mijn auto niet meer mee ging krijgen (waar die heel boos om was want hij reed super en de rest van de wereld kan neit rijden)
als wij ergens naar toe gingen, feestje of iets, dan was ik nog steeds degene die reed. ik vond echt heel erg om bij hem in de auto te zitten.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:43

Tuurlijk, we moeten op de linkerbaan 10 km harder... 8)7
Er is in dit land een maximum snelheid. Die rijd ik en ik haal in als mensen die snelheid niet rijden. En ik let daarbij heus niet op een kilometer. Maar als ik gewoon 120 op de linkerbaan rijd en ineens (snelheid zo hoog dat ze ineens achter je zitten) doemt er iemand als Possie achter me op, rijd ik gewoon 120 verder en ga terug naar rechts zogauw dat veilig kan. (Possie houdt afstand en knippert niet, zegt ze.)
Zit er iemand als TO vriend achter me dan neem ik alle tijd en ruimte om terug naar rechts te gaan, want je moet wel goed kijken, natuurlijk...

Dan heb ik liever wel Possie achter me, al vinden beide chauffeurs me bloedirritant en vind ik beide chauffeurs, met verschillende gradatie, asociaal.

(Gisteravond weer een boete voorkomen op de A12. Zo handig, gewoon de cruisecontrol op 120, dan schrik je een stuk minder van die mobiele flitsopstellingen...)

Edit: kromme zin aangepast. :)
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 26-05-09 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:46

pinuts schreef:

140 km gaat nog net maar harder vind ik ook wel erg ver gaan.
Maar ik heb ook een hekel aan treuzelende automobilisten die bijv. de weg aan het zoeken zijn of 65+
En 30 kilometer zones daar ben ik heel fel tegen, dan kan je net zo goed uitstappen en je auto duwen, dan ben je nog sneller. :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:50

jesito schreef:
Maar ik heb ook een hekel aan treuzelende automobilisten die bijv. de weg aan het zoeken zijn of 65+
En 30 kilometer zones daar ben ik heel fel tegen, dan kan je net zo goed uitstappen en je auto duwen, dan ben je nog sneller. :P

Méén je dat nou??? Dus jij vind het normaler om 50 te rijden (wat dus al dodelijk kan zijn als je een kind aanrijd, degenen waarvoor die 30 km zones zijn uitgevonden) binnen de bebouwde kom dan 30 als dat veiliger is voor medemensen??? Ongelooooflijk!!! Dat je je ergens aan irriteert kan voorkomen, maar ga dan na waaróm een bepaalde regel is ingesteld. Doen ze echt niet omdat ze weten dat je jou daarmee vervelen hoor....

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:51

Euh, tegen op 30km zones? Sommige snap ik niet, maar in woonwijken, met geparkeerde auto's en spelende kinderen rijd ik vaak nog wel langzamer...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:59

Breghje schreef:
jesito schreef:

Méén je dat nou??? Dus jij vind het normaler om 50 te rijden (wat dus al dodelijk kan zijn als je een kind aanrijd, degenen waarvoor die 30 km zones zijn uitgevonden) binnen de bebouwde kom dan 30 als dat veiliger is voor medemensen??? Ongelooooflijk!!! Dat je je ergens aan irriteert kan voorkomen, maar ga dan na waaróm een bepaalde regel is ingesteld. Doen ze echt niet omdat ze weten dat je jou daarmee vervelen hoor....

Dus jij rijd daar 30 km op zulke wegen.
Woonwijken kun je vaak niet harder, maar hier is binnen de bebouwde kom bijna alles 30 km en dat slaat echt nergens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:02

Waarom nemen jij en je vriend niet eens een rijles? Allebei een uurtje & allebei aanwezig zijn bij elkaars lessen. Dan kan iemand met verstand die onafhankelijk is beoordelen wie er gevaarlijk(er) rijdt en ben je van die discussie af ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:13

jesito schreef:
Breghje schreef:

Dus jij rijd daar 30 km op zulke wegen.
Woonwijken kun je vaak niet harder, maar hier is binnen de bebouwde kom bijna alles 30 km en dat slaat echt nergens op.

Weet je wat nergens op slaat? Dat jij met alle geweld 50 wil rijden ondanks dat er 30 staat. Het is dus blijkbaar dat je niet harder kán in woonwijken, anders zou je het nog doen ook waarschijnlijk haal ik uit je post. 30 Km is voor de veiligheid van kinderen!!! Moeilijk te begrijpen?
Ljkt me niet als je enigzins sociaal besef hebt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:14

__Laura schreef:
Waarom nemen jij en je vriend niet eens een rijles? Allebei een uurtje & allebei aanwezig zijn bij elkaars lessen. Dan kan iemand met verstand die onafhankelijk is beoordelen wie er gevaarlijk(er) rijdt en ben je van die discussie af ;)

Punt is vaak alleen dat mannen dan ineens wel netjes kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:41

Vragen of een rij instructeur undercover mee wil rijden O:)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:46

Weet je, zulke mensen mochten ze van mij het rijbewijs afnemen.... en maar zien wanneer hij het weer terugkrijgt....

edit: mag ik vragen in wat voor auto hij heeft?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:52

jesito: jij vind 140 net kunnen, een ander 150.. Feit is dat je 120 mag, en niet harder. Over je opmerking over 30 km zones is al goed gereageerd.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:53

Breghje schreef:
Een ex van mij reed ook zo. Uiteindelijk heb ik botweg geweigerd nog bij hem in de auto te stappen omdat ik nog langer wilde leven. De relatie is niet alleen hierop geklapt, maar wel mede daardoor. Ik ben het door gaan trekken, stel dat ik een kind met hem zou hebben, zou ik dat aan hem toevertrouwen in de auto? Het antwoord was heel simpel: nee.

En als hij vind dat het zo wel kan met zijn rijstijl, zo asociaal... heel erg triest! Als het fout gaat en hij neemt iemand mee.... daar wil je toch niet aan denken...

ik ben het met jou eens...ik heb ook wel eens iemand gehad die zo rijd en serieus als hij zich niet aanpast stap ik uit en bel terplekken iemand op om me te komen halen... gelukkig is het nooit een ex geweest maar vrees dat t voor mij niet gewerkt had dan. Niet mijn type mens zeg maar :D hij zou eens voor gevaar op de weg aangehouden moeten worden:P

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:53

@ TS:

Ik vind het ontzettend lomp van je vriend dat hij geen rekening met jou (en anderen!) houdt hierin. Keuzes maak je zelf, en je vriend kiest er voor om schijt aan jouw mening te hebben. Ik denk dat je wel beter verdient dan dat en vind het ook geen kleinigheid, als je van iemand houdt ben je ook zuinig op diegene en rij je niet als een gek. Misschien een keer z'n auto volkotsen als hij weer eens hard op de rem gaat? Kun je tenslotte "niks" aan doen en dan wie niet horen wil, moet maar voelen.. ;)

Maar serieus: Je posts vielen me laatst in een relatie topic een beetje op, en ik vind t niet overkomen alsof hij echt voor jou kiest hierin.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:54

Nou TS; volgens mij hebben we dezelfde vriend, precíes de rijstijl van mijn vriend! Buiten dat ik het doodeng bij hem in de auto vind, schaam ik me ook nog eens tot achter m'n oren tegenover andere weggebruikers, weet soms echt niet waar ik moet kijken.

Laatst reed ie bijna over 2 voetgangers heen, ja... 'even laten schrikken, blijven ze alert van', hij had ze gewoon niet gezien, hij remde met piepende banden en stopte op 30 cm afstand. En dan pissig tegen mij dat IK hem laat schrikken!

Ik zeg ook altijd: 'iedereen weet hoe ik aan mijn einde zal komen'.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:55

Een vriend van me vertelde een keer dat ie nooit bij een klasgenoot in de auto zou stappen omdat ie zo'n verschrikkelijke rijstijl had. Nog geen maand later rijd die klasgenoot zichzelf, zijn broer en zijn neef dood.Te hard gereden en uit een hele flauwe bocht gevlogen.
Ik stap dus echt niet bij zulke maniakken in de auto.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:59

Mijn ex heeft een keer met z'n eerste koekblik ondersteboven gelegen in de berm, nam een afrit te hard, ging op de kop. Hij is er ongeschonden uit gekomen en heeft er dus niets van geleerd.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:03

btw ik zou iig met 2 auto's gaan... is dan wel dubbel geld maar beter dat dan met samen in de auto