Man neemt foto´s van ons en ons huis en rijdt hard weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aurelle_

Re: Man neemt foto´s van ons en ons huis en rijdt hard weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 00:06

Ik snap ook dat je je druk maakt. Maar nu ik meningen van beide kanten heb gelezen denk ik dat je maar beter goed kunt opletten de komende dagen/weken en je er verder niet te veel van aan moet trekken. Je kunt toch niks doen. En het is goed om even te bedenken dat je inderdaad heel veel nare dingen in het nieuws hoort, maar deze gevallen blijven beter in je geheugen hangen omdat er zoveel nadruk op gelegd wordt. Het kan inderdaad zijn dat jij nét een van die kleine groep bent die ontzettend veel pech heeft en iets overkomt. Maar de overgrote kans is dat is er niks aan de hand is verder. Succes.

(Als er een muis last heeft van zijn poot zijn er gelijk 350 bokkers die gillen... > dit viel mij ook al op de laatste tijd, maar dat is niet ter zake nu.)

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 01:29

Kan me voorstellen dat je er een nare bijsmaak aan over houdt, ik had laatst ineens rare telefoontjes van een of ander marketingbedrijf op een vervelende en indringende manier. Ik hield er zo'n niet pluis gevoel aan over. Gelukkig niks aan de hand.

Hoe dan ook het is inbreuk op je privacy en dat voelt vervelend

Waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen, heb je geen grote 'gevaarlijke' erfhond dan? :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 02:05

Wat naar zeg, ik ken het, was pas ook hier..
Toen een dag later werd hetzelfde autotje gespot op de beveiligingscamera's bij mn overburen... bleken het inbrekers te zijn :n

Maargoed, hoeft niet te betekenen dat dat bij jullie zo is.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:48

Wat een raar bericht zeg!
En ook heel absurd dat dit gewoon kan en mag in Nederland. Ik zou zeggen dat het toch schending van privacy is..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:44

Nou streetvieuw kan ook maar zo goed kunnen want ze willen dat ook helemaal uitbreiden ze zijn namelijk in Amsterdam begonnen om gewoon te kijken of het allemaal wel iets is...En tsja ik ben toen ik uit mijn werk kwam (in Amsterdam) ook in eens gespot door flitsende camera´s, ik voelde me daar totaal niet prettig bij want diegene die aan het fotograveren was deed dat ook gewoon vanuit zijn auto, en ik maar continu mezelf van binnen opvreten van waarom die persoon nou zo gericht op mij en op omgeving zoals ook op het bedrijf waar ik werkzaam ben zat te fotograveren, ik was ook bang...Totdat wij later van mijn schoonvader te horen kreeg dat ze iets nieuws hadden uitgevonden en dat je van diverse buurten (toen nog alleen in Amsterdam) streetvieuw gemaakt hadden, en we toen ons vorige adres gewoon voor lol aan opzoeken waren en konden we ook goed zien, maar daarna waren we ook wel benieuwd naar of ze van het hoofdkantoor (werken bij zelfde bedrijf) ook erop stond, en ja hoor en daarop was ik ook duidelijk op te zien, en toen had ik echt zoiets van ooooooooooooooooooooooh was dat daar voor en toen hoefde ik me nergens meer druk om te maken. ;)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:14

Volgens mij hebben ze van google speciale auto's met een uit de kluiten gegroeide lollie op het dak om de streetview op te nemen. Daarmee kunnen ze rondom filmen en dat monteren ze op google maps. Allemaal losse foto's, pf dat wordt een monikenwerk om die aan elkaar te plakken...

Ts, de boel in de gaten blijven houden of je hem nog vaker spot.
Als dat het geval is dan de politie nogmaals inlichten, wellicht kunnen ze dan wat meer controleren bij je in de buurt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 10:52

Voor iedereen die zegt dat ik me aanstel.
Ik was gewoon in de garage aan het werk.
Mocht die man foto´s van het huis willen nemen is het wel zo netjes om even te vragen of het zou mogen.
Is er in de weide omtrek niemand te zien, ja, dan kan ik het me voorstellen. Maar nu niet.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:33

Ik vind helemaal niet dat je je aanstelt.. die meneer had gewoon netjes kunnen uitleggen wat hij aan het doen was. Iedere halve zool snapt dat keihard wegscheuren met je auto argwaan wekt, en er wordt genoeg gestolen. Voor zover ik weet mag je gewoon foto's maken maar het is wel zo netjes om dat even te vragen..

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:43

Vorig jaar hebben ze hier ingebroken en nadat de politie bij de buurtbewoners is gaan rondvragen, bleek dat de avond voor de inbraak hier een aantal jongens op de straat voor het huis stonden, toen iemand hen iets vroeg, fietsten ze er vandoor! Lijkt wel wat op jouw verhaal! Dus idd de eerste weken alles wat beter in het oog houden maar dat de politie niet meer doet, snap ik ook wel! (indien die man ook een inbraak voorbereidde, zal hij nu wel zo slim zijn het niet meer te doen aangezien hij eerste verdachte zou zijn ;) )

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:05

@ TS ik begrijp heel erg goed dat jij je zorgen maakt om de veiligheid van jezelf en je kids!
Ik had er ook geen rust van kunnen hebben, is idd wel heel erg vreemd dat hij er zomaar vandoor ging ...

Wat voor n type man was het?? Heb je het kunnen zien?

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:07

misschien stomme vraag, of is het wel vermeld maar las ik erover heen,
maar ben je misschien gescheiden?, of uit elkaar gegaan en een nieuwe vriend weer?, want je hebt het wel over 2 kleine kinderen,

want als het gaat om je ex bijvoorbeeld, die zoeken mensen die dan foto's van je huis/omgeving maken, en hebben zo bewijs om aan geld of onder geld uit te komen, :o,
er zijn genoeg mensen die zijn gescheiden waarvan de man te veel moet betalen en als er teken is van samenwoning van de vrouw dan, gaat de allimitatie naar beneden, en ja hoe kom je aan bewijs? door foto's,,

maarja kan zijn dat ik ernaast zit, maar vind wel beetj scary,, zou het je zeker niet nog een keer willen wensen,

ik zal als het mij overkomt,, heel goed de deuren sluiten en de kinderen zeker niet alleen achterlaten en eventueel een camera aan het huis bevestigen, met alarm ofzow,

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:07

Jeetje wat vervelend.. Ik hoop dat ze je alsnog kunnen helpen!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 13:10

@Rambobo
Dat vroeg de eerste agente ook al. Naar mijn idee was het een iets gezette man met een wat boller gezicht en dun/weinig haar.
Maar zoals ik al schreef was mijn eerste instinct om het kenteken onthouden.

@Misty2001
Nee, niet gescheiden, geen ex in wat dan ook, geen ruzie of problemen met anderen.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:18

ik vind je reactie zeker niet overdreven. Wij komen dit in onze straat dikwijls tegen en bellen ook direct de politie. Je moet weten dat onze straat ideaal is voor inbrekers, er staan mooie huizen en het ligt vlak bij de snelweg. Af en toe zien we ook verdachte mensen foto's nemen van huizen en auto's, of mensen die een hele avond in de auto zitten en de huizen in de gaten houden. Dan proberen we ook het kenteken te noteren, het is zelf zo erg dat ik een boekje en een fototoestel in de auto heb liggen. Iedereen die verdacht is schrijf ik op. Vaak is het zo, dat even nadat de foto's getrokken waren er ingebroken werd, ik wil je niet bang maken of zo, maar bij ons is dit zo.
Op een dag was er een trucker uit Rusland die aan onze deur stopte en foto's kwam nemen van onze auto's, van alle kanten. Die politie vertelde ons dat dit een bende kon zijn die onze auto's aan de hand van de foto's in Rusland probeerde te verkopen. Hadden ze iemand gevonden die hem wilde kopen, dan kwamen ze hem stelen...
Klinkt allemaal een beetje eng en misschien stelt het niks voor bij jou. Maar ik vind het toch verdacht dat hij zomaar gas geeft. Iemand met goede bedoeling geeft je wel een woordje uitleg...

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:19

Ik kan me de verontrusting van TS ook goed voorstellen, je hoort tegenwoordig de raarste dingen en door eigen ervaringen ben ik ook een stuk argwanender geworden aangaande dit soort praktijken. Goed dat je het kenteken hebt onthouden, klinkt cru maar mocht er dan binnenkort iets gebeuren (inbraak oid) dan heb je wel een aanknopingspunt - al heb je de moed ervoor misschien inmiddels wel aan 'm ontnomen, je hebt 'm immers gezien.
Verder denk ik dat je het voor nu inderdaad zal moeten laten rusten, een andere keus heb je niet echt. Wellicht is het mogelijk, bijvoorbeeld als je de man weer ziet rijden, dat de politie eens 'n keer vaker door de buurt kan surveilleren? Misschien voel je jezelf dan iig wat veiliger.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:19

ondertussen al iets gebeurd?
Ik hoop dat het vals alarm is en dat er niets gebeurt, maar je kan tegenwoordig idd niet voorzichtig genoeg zijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:57

ik vind het raar dat je dan zomaar van iedereen foto's kan maken en als je ze niet op internet zet dat je geen aangifte kan doen.
ik bedoel in wat voor wereld leven we dan?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:09

ik vind het ook heel bizar wat die man deed

en daarbij, iemand mag van jou toch geen foto's nemen als je daar geen toestemming voor geeft? Ik denk dat je daar misschien iets mee kan bereiken bij de politie? of was dat waar het in je beginpost over ging, dat je moet wachten tot de foto's openbaar gemaakt worden?

ik zou ook niet gerust zijn, zeker niet als je een beetje afgelegen woont.

ik ben het ook met een aantal mensen eens dat als die man niets kwaads in zin had hij wel gewoon een uitleg had kunnen geven over wat hij precies deed met die camera...
is wel zo netjes en zo jaag je de mensen niet de stuipen op het lijf.

Als ik jou was TS zou ik ook een tijdje verscherpt toezicht houden op je terrein, gewoon voor de zekerheid maar zonder paranoïde te worden natuurlijk.
:)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:24

_Chantal89 schreef:
Wat een raar bericht zeg!
En ook heel absurd dat dit gewoon kan en mag in Nederland. Ik zou zeggen dat het toch schending van privacy is..

Dat dit kan en mag in Nederland..... Zou er dan overal constant Politie moeten staan om alles en iedereen bij te moeten houden!?
Ik vind niet dat dit persé schending van privacy is. Hij stond op een openbare weg en is niet het terrein opgelopen bij ze, anders was die wel verkeerd bezig geweest ja.
Tuurlijk is het vreemd dat de man haar niet te woord stond maar ik vind echt dat er van een muis een olifant word gemaakt.
Als de man in kwestie echt iets had willen doen, had die het vast op een andere manier gedaan..... Aangezien je gewoon zijn kenteken duidelijk kon zien, en aangezien hij ook niet vermomd was o.i.d.
En zoals ik al zei, ik snap dat de TS dit vreemd vind en ervan schrikt.... Maar ze maakt zichzelf alleen nog maar banger met de gedachten dat de man iets kwaads in zich had. Ik bedoel dan snap ik wel dat je erg bang bent en blijft als je er zo overna denkt.
Ik vind het gewoon overdreven dat de politie meteen word opgebelt, dit is en blijft mijn mening zoals iedereen er een mening overheeft.
Ik zou zeggen, gewoon even in de gaten houden de komende tijd en eventueel ook de mensen in de buurt waarschuwen zodat zij ook geinformeerd zijn en er rekening mee kunnen houden.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:27

xXxdesiixXx schreef:
ik vind het raar dat je dan zomaar van iedereen foto's kan maken en als je ze niet op internet zet dat je geen aangifte kan doen.
ik bedoel in wat voor wereld leven we dan?

Dan zouden er denk ik wel erggg veel aangiftes binnenkomen!! Aangezien dit wel vaker voorkomt.
Wat denk je van papparazi.......

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:31

Niks overdrevens aan. Moelie, paparazzi hebben bij Ylana niks te zoeken, geen roddelbladmateriaal ;)
Ik kan me voorstellen dat dat snel wegsjezen als je ernaar vraagt, je argwanend maakt en ik geloof dat ik blij ben dat ik dan niet alleen in huis ben 's avonds... Meer dan opletten kun je op moment niet doen, ook evt. mensen in de buurt waarschuwen - en je honden lekker hard blaffend buiten laten lopen!
Succes...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 16:15

Ik vind het eigenlijk te gek om los te lopen dat iemand zomaar foto´s van je mag en kan nemen en dat je daar niets tegen kan doen!
Hoe zit dat straks in de zomer?!? Moet ik dan achter elk bosje kijken of daar niet zo´n lijpo ligt die mijn dochtertjes, die zomers heerlijk in hun blote billen in het zwambad zitten, niet op de foto zet?!?
Of moet ik mijn huis en terrein helemaal met schuttingen afzetten? Dat gaat nog al wat worden met 2,5 HA grond.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:52

Ik snap niet zo goed waar je je zo druk om maakt, bij ons staan er met regelmaat auto's voor de deur. Ook wel eens met camera. Tja, als je je overal druk om gaat maken blijf je bezig ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:00

Ylana schreef:
Ik vind het eigenlijk te gek om los te lopen dat iemand zomaar foto´s van je mag en kan nemen en dat je daar niets tegen kan doen!
Hoe zit dat straks in de zomer?!? Moet ik dan achter elk bosje kijken of daar niet zo´n lijpo ligt die mijn dochtertjes, die zomers heerlijk in hun blote billen in het zwambad zitten, niet op de foto zet?!?
Of moet ik mijn huis en terrein helemaal met schuttingen afzetten? Dat gaat nog al wat worden met 2,5 HA grond.

Tja en hoe zit dat dan met alle celebs die maar te pas en te onpas gefotografeerd worden. Dat vind iedereen wel normaal. Ik zou me niet zo druk maken als dit 1 keer voorgekomen is. Even reeel zijn, wat zou er volgens jou dan aan de hand kunnen zijn? Wat voor iets vreselijks kan die man met een foto van je huis van plan zijn? Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp je ergens wel....maar ik denk dat je niet door moet schieten.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 18:05

Op openbare weg mag je inderdaad gewoon gefotografeerd worden. Maar ik was op privé terrein!
Ik ben nog bezig met uitzoeken wat voor een wetten hier voor gelden, want helaas kan ik daar op internet niets concreets over vinden.