Wanneer zijn jullie gaan samenwonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Wanneer zijn jullie gaan samenwonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:41

Ik wil nu ook samenwonen.
Arg, ben jaloers op je Tenshi.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:47

Uhh, ik ben na 1,5 maand al samen gaan wonen :o :o :o
Na 1,5 jaar ben ik getrouwd.
Dat is aankomende 6 juni al 8 jaar getrouwd :D
We hebben samen een dochtertje van bijna 4.
Veel tijd voor een date of een verliefd zijn periode heb je dan niet echt.
Maar ik had echt niet langer thuis willen wonen. Ik was dolblij dat ik een klote periode achter me kon laten!
Misschien heb ik het wel gezien als een uitvlucht, geen idee.
Het is gewoon erg makkelijk als je vriend al een huis heeft en je zit er toch al elk weekend.
Ik had maar een simpel baantje via een uitzendbureau, tja dat kon ik 70 km verderop ook wel vinden.
We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. We hadden namelijk besloten samen een huisje te kopen (van 100.000 gulden) in België. Dat moest helemaal opgeknapt worden. Ik had inmiddels een vaste fulltime baan als administratief/secretarieel medewerkster en dat betekende dat ik op dat moment van ons 2-en 1000 gulden per maand spaarde. Ik zou dus zeker 70% van al het geld wat ik verdiende ook in het huis gaan steken.
We hebben wel nog altijd onze eigen rekening. Sommige dingen hou ik toch liever gescheiden :D Ik heb graag mijn eigen centjes in de hand.
Ik weet nu inmiddels wel dat hij voor mij de enige ware is. Al is hij misschien niet altijd zoals ik het graag zou willen zien, ik ben ook niet perfect! En volgens mij geen 1 relatie is 100% zuivere koffie. De meest voorbeeldige stellen die ik ken gaan allemaal uit elkaar. Uiterlijke schijn zegt helemaal niks. En ook niet hoe goed je wel niet met elkaar kan praten. Er zijn nog veel meer factoren die je niet in de hand hebt waar je relatie onder kan lijden. geldproblemen, kinderen, scheiden of doodgaan van ouders, een ander in het spel etc. etc.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:08

Ik ben hééél snel bij mijn vriend ingetrokken toen we een relatie kregen.
Voor we een relatie hadden, was ie al een jaar of 5 mijn beste vriend, dus kenden we elkaar al door en door.
Ik woonde op mezelf maar had constant bonje met huisgenoten, en mijn vriend had dit huis al gekocht.
Dus de keuze was snel gemaakt! ;)
Ondertussen wonen we nu zo'n maand of 7 samen!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:12

Mijn vriend en ik zijn al een tijdje van plan samen te gaan wonen. We hebben nu één jaar. Wij zijn ook elke dag bij elkaar, ondanks de gigantische afstand tussen onze huizen. Maar het geld moet er eerst komen en dan kunnen we verder. Inboedel hebben we eigenlijk al bij elkaar gescharreld het laatste jaar haha.

Je moet doen wat jou gevoel je ingeeft. Trek je niets aan van anderen. Het is jou leven dus jij maakt de keuze!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:16

Samenlevingscontract zie ik niet als een "wat als we uit elkaar gaan", maar meer als een "wat als een van beiden onverwachts haar laatste adem uitblaast?". Als ik ineens overleid wil ik wel graag dat mijn vriendin het huis etc krijgt, en andersom ook. Weinig trek om als zij ineens zou overlijden in een leeg huis te komen zitten omdat er dan ineens familieleden opduiken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:17

Wij regelen dat ook in het testament, omdat er ook wat geldzaken vastgelegd moeten worden. Mijn vriend krijgt namelijk een bedrag van zijn vader voor het huis, als voorschot op zijn erfenis en dat is ook weer allemaal geregel....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:38

Liex schreef:
:wow: Wat zijn jullie allemaal al snel gaan samenwonen!
Mijn vriend en ik hebben nu 2 jaar een relatie, maar het woord samenwonen valt bij ons nog niet. Denk er stiekem wel over na, maar we zijn allebei bang dat als we gaan samenwonen dat het dan fout gaat. We doen het rustig aan, zien elkaar door de week bijna nooit en eigenlijk alleen maar in het weekend. Bovendien gaan we volgend jaar allebei studeren, en we vinden allebei de studie toch eigenlijk wel belangrijker.

Gelukkig hebben we een hele goede relatie :) Nooit ruzie, wel meningsverschillen :+ Ik denk juist omdat wij elkaar zo weinig zien dat het zo goed gaat. Want elke keer als je elkaar dan weer ziet is het weer extra fijn :)
Samenwonen gaan wij pas over een aantal jaren :j Maar inderdaad, je moet je gevoel volgen :)

Ik denk dat het ook wat aan de leeftijd ligt. Ik heb nu ook bijna twee jaar met mijn vriend en wij zijn juist verder ook elkaar gaan wonen, tot mijn spijt. Het laatste jaar ben ik namelijk gaan studeren 100 kilometer verderop. Mijn studie duurt zeker nog eens 2 jaar (en stiekem ben ik erover aan het denken om daarna nog iets erbij te doen). Hij heeft een hele goeie en leuke job 'thuis' dus hier gaan samenwonen is ook geen optie.

Samenwonen gaat dus zeker nog eens 2 jaar of langer duren :\ . Waar ik net niet voor bang ben is dat er iets zou scheeflopen tussen ons mochten we gaan samenwonen. Ik zou zelf liever vandaag als morgen gaan samenwonen, want nu is het altijd een heel gedoe met de agenda's enzo om elkaar te kunnen zien.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:47

Dat heb ik dus ook Bravespots, met het verschil dat we alleen bij elkaar in de straat wonen en het dus niet persé nodig is, maar vrienlief wil niet, nu niet en voorlopig niet en daar heb ik het best moeilijk mee! Het lijkt me heerlijk een rustpunt te hebben eindelijk, nu sleep ik altijd met mijn tassen heen en weer..... maar goed je moet het beide willen en ik heb nogal een moeilijke man!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:07

Uh binnen 1 week, en na een maand heb ik mijn huurhuis opgezegd, gaat nu al 2 jaar goed

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:36

Wij waren 2,5 jaar samen, maar daarvoor woonde hij praktisch gezien ook bijna bij ons in. Hij was er altijd :P En nu wonen we bijna een jaar samen en t gaat nog steeds goed :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:38

Ik ben nu 3 jaar en 1,5 maand samen met mijn vriend, we zitten beiden nog op school ( ik moet tot juli 2010 en mijn vriend tot januari 2010). Als we klaar zijn met school moeten we nog zeker 1,5 a 2 jaar werken om te sparen :) Dus het duurt nog wel even!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:27

Ik ben ook redelijk snel en onverwachts met mijn vriend samen gaan wonen...
Ik leerde hem kennen op 08-08-08, na wat gedated enz hebben we 01-09-08 iets met elkaar gekregen. Ik wist toen al dat hij al 2 jaar geleden een appartement had gekocht maar dat waren ze nog aan het bouwen.
In december 08 kreeg hij de sleutel, en sinds hij er woont ben ik er ook altijd! :D
Het was in het begin wel moeilijk omdat het zijn huis is, en hij er alles voor betaald... we wisten ook nooit precies wat we moesten antwoorden als vrienden ofzo erom vroegen. Tijd hebben we gezegt dat het niet officieel samenwonen is maar dat ik hier wel altijd ben (komt dus eig op hetzelfde neer maargoed).
Sinds 2/3 maanden zeggen we toch wel altijd tegen iedereen dat we echt samenwonen en in deze zomer laat ik me hier ook inschrijven :)
Het gaat hartstikke goed en ook alle meubels enz hebben we samen uitgekozen.
Dus toen wij gingen samenwonen hadden we ook nog niet zolang, toen hadden we 4 maanden wat met elkaar.

Dus het hoeft niet perse te snel te zijn, het hangt van de mensen af. Het gaat natuurlijk niet bij iedereen zo goed maar daar kom je vanzelf achter. Stellen die al 25 jaar getrouwt zijn kunnen ook nog uit elkaar gaan dus hoe kort of hoelang je met elkaar hebt wil niet altijd wat zeggen.
Het enigste verschil is dat je elkaar nog niet goed kent.. maar als je gaat samenwonen leer je elkaar wel heel snel beter kennen!!

Waar ik wel over zou twijfelen in jou situatie (aangezien je al op jezelf woonde), als het misgaat tussen jullie (want dan huren jullie toch wel samen een huis).. dat je dan nog wel altijd ergens terecht kunt.. Miss dat je dan terug zou kunnen gaan naar je ouders o.i.d.?
Maargoed, volg je gevoel en als het voor jullie beide goed voelt zou ik het er gewoon op wagen.
Veel plezier iig!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:28

3 jaar geleden toen we 2 weken verkering hadden. En nu hebben we een huis gekocht *\o/*

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:47

MarcoBorsato schreef:
3 jaar geleden toen we 2 weken verkering hadden. En nu hebben we een huis gekocht *\o/*

wowie, dat is snel :+

Mijn vriend en ik zijn 4 jaar en 2 maanden samen, en wonen sinds een half jaar 'samen'. (We wonen bij zijn ouders in)
Volgend jaar, of over 2 jaar willen we trouwen. (Wij gaan eerst trouwen voordat we echt gaan samenwonen)
Wel hebben we al 2 huisjes aangeboden gekregen, alleen ging dat helaas iets te snel! We hadden toen nog bijna geen spaargeld!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:22

Na 3 jaar een huis kopen is toch niet zo snel? :D

Waarom eigenlijk eerst trouwen voor het echte samenwonen?

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:36

ik ben na 2 weken bij mijn vriend ingetrokken. Omdat een studio toch wat klein bleek, zijn we na 4 maanden verhuisd naar een appartement. We zijn nu dik 2 jaar samen.
Ik zou op je gevoel afgaan: mijn vriend is kok en dus bijna fulltime van huis weg. Op de dag dat we verkering kregen, kreeg ik dus gelijk de sleutel van zijn huis. Want om 2 uur 's nachts afspreken heeft gewoon zijn nadelen ;-) Dus vandaar dat ik daar al snel ging wonen. Het kan goed gaan, het kan fout gaan.
Soms denk ik wel: wellicht hadden we beter even kunnen wachten. Want in het begin ben je alleen maar verliefd, als je gaat samenwonen komt daar ook gelijk een gedeeld huishouden (en dus irritaties) bij. Je deelt niet alleen je huis samen, maar ook je vaste lasten. Daar moet je wel goede afspraken over maken en dat maakt dat de roze bril misschien wat sneller afgaat. Je relatie is gewoon gelijk een stuk serieuzer als je gaat samenwonen. Ik vond dat heel fijn, maar dat kan dus ook mislopen. Maar wie geeft je de garantie dat als je wacht, het wel goed gaat? Niemand. Volg dus je gevoel, dan kan je achteraf nergens spijt van hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:38

Quellian schreef:

nee maar na 2 weken samenwonen wel :P

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 23:58

ik ben dezelfde dag nog gaan samenwonen :o :o (lees:hij is niet meer weggegaan :+ )

scheelt misschien dat we elkaar al 18 jaar kenden en al die tijd verliefd op elkaar waren(ook al wisten we dat niet van elkaar haha :+ :D )
heel mijn dagboekjes van vroeger staan vol over hem haha

na aantal jaren kwam ie op visite en is nooit meer weggegaan. resultaat: ben inmiddels mama van 3 meiden :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:16

Wat een cool verhaal!! Super romantisch ;)

Zijn jullie allemaal nog "met kriebels in de buik" verliefd?
Ik had het daar laatst met mn collega over, ik ben namelijk helemaal gek van mijn vriend, maar niet meer zoals in het begin dat ik de hele tijd vlinders in mn buik had en niet van hem af kon blijven. Ik voel me nu gewoon heel veilig en vertrouwd bij hem, maar kriebelen doet het niet meer en de sex is ook een stuk minder sinds dan in het begin.

Hoe zit dat bij jullie?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:21

MarcoBorsato schreef:
Quellian schreef:

nee maar na 2 weken samenwonen wel :P

Ik bedoelde idd dat na 2 weken samen wonen :+

Wij gaan eerst trouwen voor het echte samenwonen door ons geloof! Wij 'mogen' eigenlijk niet samenwonen en slapen voor het huwelijk. Door omstandigheden kon dit niet anders, en ben ik bij mijn vriend en zijn ouders ingetrokken! Het bevalt super!

@ joyce2: De kriebels in de buik verliefdheid is bij mij allang weg! Dat had ik het eerste 3kwart jaar, daarna is dat overgegaan in houden van. Ik ben nog wel altijd blij als hij thuiskomt! Zit altijd op hem te wachten!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:24

joyce2 schreef:
Wat een cool verhaal!! Super romantisch ;)

Ik had het daar laatst met mn collega over, ik ben namelijk helemaal gek van mijn vriend, maar niet meer zoals in het begin dat ik de hele tijd vlinders in mn buik had en niet van hem af kon blijven. Ik voel me nu gewoon heel veilig en vertrouwd bij hem, maar kriebelen doet het niet meer en de sex is ook een stuk minder sinds dan in het begin.

Hoe zit dat bij jullie?

ja romantisch he!?! :D moet wel lachen als ik nu mijn dagboekjes doorlees,.. ik zal een stukje quoten(ik was toen 12):
"ik kwam hem vanmiddag weer tegen..Ik vind hem niet knap,maar wat is ie toch sterk!! :D :+ Hij heeft me zelfs op een kameel getild!!(ken hem vanuit het circus :+ )morgen ga ik weer,.tot morgen lief dagboek xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx" :D :D :D

met dat stukje: ik vind hem niet knap" pest ik hem nu nog steeds haha,..maar 1 ding scheelt,... vind hem nu wel een lekker ding hahah

tja,.. ik ben nog steeds hopeloos "in love" met mijn kerel.De verliefdheid is anders,. en is overgegaan in "houden van",... maar krijg nog steeds de kriebels als ik naar hem kijk en we kleffen wat af haha :+
(tot wanhoop van sommige mensen :D :+ )

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:40

Mijn vriend woont zowat in bij ons thuis. Heeft zelfs zn hond meegenomen... Wel willen we binnenkort toch echt een huisje voor onszelf, al valt dat nog niet echt mee... Hebben blijkbaar nogal hoge eisen :o

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:47

joyce2 schreef:

Hoe zit dat bij jullie?

Ik heb idd dat veilige en vertrouwde gevoel. Verliefdheid is gewoon overgegaan in houden van... Maar dat de sex minder is heb ik geen last van :o

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:48

Ik kende m'n huidige vriend al 9 jaar. Half juli 2008 kregen we wat, na een week ging hij nog een week op vakantie, toen hij terugkwam heeft hij nog 3 nachten thuisgeslapen en is daarna nooit meer weggegaan bij mij thuis :+ Onder het motto we doen het rustig aan :')

Wel kennen we elkaar dus redelijk goed toen al, de vonk was al vanaf dag 1 dat we elkaar kennen. Ik woonde al 3 jaar op mezelf ook.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:50

Na 3 jaar zijn we gaan samenwonen. (2jaar geleden). Straks in september zijn we 4 jaar samen.
Samenlevings contract is opgesteld, en een levensverzekering.
vooral dat laatste is belangrijkste.