Vraag over een longfoto naakt of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:15

Iney schreef:
tja, ik ga na deventer ziekhuis..

Komt vast wel goed. Die mensen zien zo vaak naakt en worden er echt niet warm of koud van. Begrijp dat het op jouw leeftijd best eng is, maar je staat er hooguit 5 minuten. Waarschijnlijk wel minder. :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:15

Iney schreef:
omg over mij bevalling wil ik me nog geen zorgen maken haha. Nou ik weet iig nu dat het bloot is. Hopelijk is het snel voorbij.

Hihihi dan moet je eerst zwanger zijn :D En ook dat komt goed! Ik ben erg preuts, maar had toen zo veel pijn, als al mijn collega's om me heen hadden gestaan had me dat om dat moment totaal niet geintresseerd ;)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:16

Aahjoh het valt echt mee, ik als 15-jarig meisje met een rug waar je U tegen mag zeggen(en nee niet omdattie zo mooi of groot is, een soort van slang die om een boom gedraaid zit, alleen dan zonder boom dertussen, snap je 'm nog?) moest dus voor allerlei behandelingen met mijn rug en borstkas ook helemaal naakt op mijn stringetje ne (had er totaaall niet over nagedacht :7 ) En nja, gewoon doen en je zal merken dat je je gewoon op je gemak zult voelen ;)

Oh haha, zie dat je oko 15 bent xD Nja, 't valt mee, echt :j Ik vond het ook doodeng van te voren, maar gewoon gedaan en toen had ik eigenlijk nergens last van :)
Laatst bijgewerkt door Colorado op 19-05-09 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt

obelix

Idd naakt ja.. Ben vandaag nog geweest.. Stelt niks voor en met 5 tot 6,7 minuutjes sta je weer buiten :j .
Dus kop op.. Die mensen zien wel meer bloot hoor ;)

Qizz

Re: Vraag over een longfoto naakt of niet?

inderdaad, wel bh uit, ik heb het ook al eens gehad,..
(zag er net zo tegenop) en het valt mee, je bent zo klaar (wel koud btw met je .... tegen zo'n ding aanstaan hahahah)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:17

Inderdaad je moet lekker topless :P

Vond het helemaal geen probleem! Had van te voren wel gedacht dat ik het niet leuk zou vinden, maar eenmaal in het pashokje vond ik het echt niet raar. Ze hebben mij nog wel een hesje aangeboden omdat mijn hoofd ook op de foto moest... maar dat heb ik afgewezen: had geen problemen met de blootheid.
Vond het een hele ontspannen sfeer, ook al waren er alleen maar mannen. En ach: ik heb best mooie borsten :D

Vond alleen die plaat wat koud :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:19

BH mag niet, ivm met de sluiting en de beugels. Bij ons op de rontgen mag je wel een hemdje aan als je dat persé wil. Maar er lopen echt zo veel naakte mensen op een dag daar rond dat ze er echt niet op letten hoor.
Het zijn maar 2 foto's eentje met je borst er tegenaan en een met je linkerzij ertegen. Plaat is idd wel lekker koud :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:19

Ik heb wel altijd een degelijke slip aan naar dat soort dingen :P Gewoon voor het geval dat de broek ook uit moet.

(zie mij nog liggen in de gipskamer in een ielig stringetje :=)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:21

Nou dat die mensen al honderden borsten hebben gezien, maar het gaat om me eige gevoel... Maar tja,

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:22

Eenmaal daar, zul je wel merken dat het heeeeeel erg meevalt. Enne ze kijken je recht in de ogen, niet naar de borsten :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:24

Waarschijnlijk maak je je meer zorgen omdat je niet weet hoe en wat dan dat als je daar staat. Als je eenmaal zoiets gehad hebt ben je er veel gemakkelijker over. :(:)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:24

Iney schreef:
Nou dat die mensen al honderden borsten hebben gezien, maar het gaat om me eige gevoel... Maar tja,

ik vond het ook echt niet prettig hoor! Maar dat ze er honderden zien kan voor veel mensen al veel geruststelling geven, daarom hamert iedereen daarop. Probeer gewoon of je een hemdje aan mag houden en dan is het even diep inademen en doorzetten. Dan kom je er vanzelf achter dat het best meevalt want ze kijken er inderdaad helemaal niet naar. Ik vond het achteraf reuze meevallen maar het zal toch echt mn hobby niet worden ;)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:28

Welshcobfan schreef:
Ik heb wel altijd een degelijke slip aan naar dat soort dingen :P Gewoon voor het geval dat de broek ook uit moet.

(zie mij nog liggen in de gipskamer in een ielig stringetje :=)

Haha, dat had ik dus de 1e keer bij die rugdokter(ben éven de naam kwijt := ) _O-
Dat vond ik wel uhmm, zeer vervelend zeg maar :')

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:39

Je moet inderdaad wel even bloot daarvoor ja!
Maar kom op he, ze zien elke dag blote mensen dus ze zullen het heus niet vreemd vinden.
De plaat is inderdaad koud, dus niet schrikken!!
Heb een tijd gehad moest ik 1x in de 6 maanden met de borsten bloot.. echo maken van me hart, dus moeten ze er nog aankomen ook! en ook dat viel hartstikke mee...... echt waar! De eerste keer is altijd even slikken, maar daarna...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:42

Ik heb dat een tijd terug ook moeten doen, en ik had al expres een bh zonder beugel aan gedaan, maar moest toch gewoon bloot. En ach, het is zo voorbij. Pas geleden een echo van mijn galblaas moeten maken en toen moest ook het hele boven lichaam weer bloot. Persoonlijk vond ik dat vervelender, omdat je er dan nog 'relaxed' bij moet gaan liggen, hahahaa....

En het is zo voorbij...

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:45

Zoals meerdere mensen zeggen moet je inderdaad bloot. Ik moest een tijd geleden ook foto's laten maken van me rug en toen stond ik daar ook alleen in me string(ja ook niet bij nagedacht maar ja billen zien ze ook best vaak denk ik :P ). Schaamde me wel, voelde me een beetje opgelaten maar het was zo voorbij en het waren harstikke vriendelijke mensen!

Haha, ja die plaat is zeker koud, kan ik me nog heel goed herinneren zeg! Schrok echt toen ik er tegen aan ging staan haha!

Meid het is zo voorbij! Succes in ieder geval, het zal wel een beetje eng blijven voor je, maar het moet toch gebeuren!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:47

Ik werk dus op de rontgenafdeling in een ziekenhuis.
In principe laten wij altijd de bovenkant ontkleden, maar als mensen er moeite mee hebben dan mogen ze ook een hemdje aanhouden hoor. Zou dat dus dan gewoon even aangeven. Het stelt echt niks voor. Even diep inademen en de foto is klaar. Er worden er standaard altijd 2 gemaakt. 1 van achter naar voor ( je staat dan met je voorkant tegen de plaat aan) en 1 dwars.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:00

Ach meid, wij kunnen het allemaal wel geen probleem vinden maar jij bent degene die topless op de foto moet.
Geef maar gewoon even aan dat je het allemaal spannend vindt en dat je er moeite mee hebt om jezelf zo bloot te geven.
Dat begrijpen de mensen die daar werken echt wel en dan kunnen ze er een beetje rekening mee houden.

Veel succes en het is echt zo voorbij.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:13

Iney schreef:

Joh meis ik ben 28 en ik vind het ook tien keer niets, en dan kan iedereen roepen o ze zien daar zoveel borsten en zijn zoveel gewend, dat is allemaal leuk en aardig maar dit zijn mijn borsten, niet die van die 100 andere mensen.
Maar het is voor je gezondheid, en daar moet je wat voor over hebben, dus succes.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:26

fannetje schreef:
Ik werk dus op de rontgenafdeling in een ziekenhuis.
In principe laten wij altijd de bovenkant ontkleden, maar als mensen er moeite mee hebben dan mogen ze ook een hemdje aanhouden hoor. Zou dat dus dan gewoon even aangeven. Het stelt echt niks voor. Even diep inademen en de foto is klaar. Er worden er standaard altijd 2 gemaakt. 1 van achter naar voor ( je staat dan met je voorkant tegen de plaat aan) en 1 dwars.

Hee een mede rontgenlaborant :D
Ik ben nog in opleiding, loop nu stage in het NKI-AVL op de radiotherapie, daarvoor stage op de rontgen gelopen :j

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 00:06

Ik ben 30+ en ben vorig jaar nog weggerend uit zo'n MRI- kamer omdat mijn top uit moest... Dan zorgen ze maar voor iets dat bedekkend is en niet stoort! No way dat ik m'n kleren uit trek voor iemand anders dan mijn vriendje. Hoevaak ze dat ook mogen zien.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 06:21

Hoe ga je dat dan doen als je moet bevallen Mick? Dan kun je ook niet alles bedekken!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:26

Iney schreef:

Ik heb zowel rug als knie laten fotograferen in het Deventer ziekenhuis, en voor de rug (dus longen gok ik ook) moet je inderdaad al je bovenkleding uit, maar er is echt níemand die daarnaar kijkt hoor. En anders houd je je armen er maar voor tot het zover is ;)
(Knie moet je wel je broek uit, sokken en boxer of wat je ook aan hebt mag aanblijven)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:33

Iney schreef:
Okee, dan doe ik een kort hempje aan en hopen dat ik een vrouw heb. Ik ben 15 en vind dat gewoon een beetje spannend.

snap wel dat je het spannend vind, maar het is goed om erove heen te komen aanezien je ongetwijfeld ooit in het ziekenhuis komt etc. ( al is het maar voor een zwangerschap :) ! )
suc6 vadndaag :) !

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:19

Colorado schreef:
ook helemaal naakt op mijn stringetje ne (had er totaaall niet over nagedacht :7 )

Zo had ik tijdens mijn middelbare schoolcarrière ook eens bij het toenmalige pms (vlaanderen) een medisch schoolonderzoek. Zaten we daar met de klas te wachten en we werden per zoveel leerlingen binnen gelaten. Hoor je plots een meisje verschrikt roepen: "Wat? Moet je in je ondergoed? Dat méén je niet, ik heb een string aan!!!" :+ . We mochten een hemdje aan doen, dus ze had er niet beter op gevonden dan een hemdje te lenen van iemand die een stuk groter als haar was zodat het over haar billen heenviel :D .

Maar ik kan wel begrijpen dat het eng is als je als 15-jarige voor de eerste keer met je borsten bloot moet. Ik stond er ook niet op te springen toen ik voor de allereerste keer zonder onderbroek bij de gyne zat. Maar het was even een knop omdraaien, denken dat het om je eigen gezondheid gaat en zoals iedereen zegt en wat ook ècht waar is, die mensen hebben zoveel duizenden naakte lichamen gezien, denk eraan vele véél 'lelijker' dan de jouwe, die zijn zodra je buiten bent weer vergeten hoe je er naakt uitzag. En als je echt nog eng vindt, probeer dan een hemdje aan te doen en zeg vooral dat je je niet gemakkelijk voelt. Je zult zien, je overleeft het vast wel :D .