Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

MariskaFally schreef:Ik heb van me 4e tot 10e geturnd. ik heb ongeveer 5 jaar in de selectie geturnd en trainde op redelijk niveau mee. (wat dat toentertijd was weet ik niet meer) Momenteel heb ik wel erg veel spijt dat ik vroeger zoveel geturnd heb want ik heb er heel veel lichamelijke klachten aan overgehouden.
rissa schreef:Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten.....Maar ik zie veel mensen posten die 2,3 of 4 jaar "geturnd" hebben. In mijn idee is het dan echt nog steeds gymnastiek.
Voor mijn gevoel kan je het pas turnen gaan noemen als je bijvoorbeeld minimaal 3 maal in de week traint voor een x aantal jaar en regelmatig wedstrijden hebt op een redelijk niveau.
Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar wanneer wordt gymnastiek dan turnen?
rissa schreef:Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten.....Maar ik zie veel mensen posten die 2,3 of 4 jaar "geturnd" hebben. In mijn idee is het dan echt nog steeds gymnastiek.
Voor mijn gevoel kan je het pas turnen gaan noemen als je bijvoorbeeld minimaal 3 maal in de week traint voor een x aantal jaar en regelmatig wedstrijden hebt op een redelijk niveau.
Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar wanneer wordt gymnastiek dan turnen?

Roziee schreef:rissa schreef:Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten.....Maar ik zie veel mensen posten die 2,3 of 4 jaar "geturnd" hebben. In mijn idee is het dan echt nog steeds gymnastiek.
Voor mij begint turnen als je meer doet dan gezellig een uurtje in de week naar een turnvereniging gaan en daar wat handstandjes en koprollen doet en als warming-up wat balspellen enzo ;)
Roziee schreef:rissa schreef:Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten.....Maar ik zie veel mensen posten die 2,3 of 4 jaar "geturnd" hebben. In mijn idee is het dan echt nog steeds gymnastiek.
Voor mij begint turnen als je meer doet dan gezellig een uurtje in de week naar een turnvereniging gaan en daar wat handstandjes en koprollen doet en als warming-up wat balspellen enzo![]()
Zijn er trouwens mensen die gister ook bij het NK waren??

) maar mn zusjes turnen heel fanatiek, hebben allebei 5 jaar Top geturnd (toen nog topsport) maar doen nu eerste divisie (senior allebei) dus kennen ook Lichelle Wong enzo allemaal, super grappig als we dan op wedstrijden komen..Veerle90 schreef:Maren Miltenburg echt klein hummeltje =P
Maar weet eigenlijk iemand hoe het met dat kleine meisje af was gelopen die van die balk af gedondert was?
Oh ik zat trouwens op trampoline springen (D) en DMT