Zijn er meer mensen die turnen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rissa

Re: Zijn er meer mensen die turnen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:13

Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten.....Maar ik zie veel mensen posten die 2,3 of 4 jaar "geturnd" hebben. In mijn idee is het dan echt nog steeds gymnastiek.
Voor mijn gevoel kan je het pas turnen gaan noemen als je bijvoorbeeld minimaal 3 maal in de week traint voor een x aantal jaar en regelmatig wedstrijden hebt op een redelijk niveau.

Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar wanneer wordt gymnastiek dan turnen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:17

MariskaFally schreef:
Ik heb van me 4e tot 10e geturnd. ik heb ongeveer 5 jaar in de selectie geturnd en trainde op redelijk niveau mee. (wat dat toentertijd was weet ik niet meer) Momenteel heb ik wel erg veel spijt dat ik vroeger zoveel geturnd heb want ik heb er heel veel lichamelijke klachten aan overgehouden.

Ik heb vroeger ook behoorlijk fanatiek geturnd, ook regionaal wedstrijden gedaan en heb nu ook last van mijn gewrichten.
Heb me eigenlijk altijd afgevraagd of er een link was, alhoewel ik vermoed van wel.

Heb trouwens ook nog les gegeven aan meisjes van 6 tot en met 11, ook erg leuk om te doen, maar helaas wegens tijdgebrek doe ik dat ook niet meer.

Ik ben er echt alweer jaren uit inmiddels, vind het nog steeds wel eens jammer.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:22

rissa schreef:
Zonder iemand voor het hoofd te willen stoten.....Maar ik zie veel mensen posten die 2,3 of 4 jaar "geturnd" hebben. In mijn idee is het dan echt nog steeds gymnastiek.
Voor mijn gevoel kan je het pas turnen gaan noemen als je bijvoorbeeld minimaal 3 maal in de week traint voor een x aantal jaar en regelmatig wedstrijden hebt op een redelijk niveau.

Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar wanneer wordt gymnastiek dan turnen?

Waarom vindt je dat gymnastiek dan? Waarom moet het eerst op een bepaald niveau zijn?
Ik ben blij dat k nooit 3 x per week heb getraind, want dan was k nu helemaal naar zn grootje geweest qua gewrichten e.d. Trainde maar 1 x in de week maar deed wel regelmatig aan wedstrijden mee. Bovendien vind k t eerlijk gezegd ook maar beter ook dat die kleintjes van 6/7 jaar maar 1 x per week trainen want dat kan volgens mij nooit goed zijn voor de ontwikkeling. Tuurlijk moet je vroeg beginnen omdat je in deze sport al snel te oud bent, maar toch..

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:41

Volgens mij is turnen niet echt goed voor je, als ik die gewrichtsproblemen zo allemaal lees.
Maarja , zolang je er maar plezier aan beleefd toch?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:48

rissa schreef:

gymnastiek is bewegen en bewegingsoefeningen, turnen is echt op de toestellen enzo... zoals rytmisch gymnastiek is bewegen op muziek en op de maat enzo ;)

turnen is turnen en gymnastiek is gymnastiek ;)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:50

Ik heb van mijn 8e tot mijn 12e fanatiek geturnd. Volgens mij was ik uiteindelijk ''jeugd niveau 5'' Ik turnde 8 uur in de week, woensdag 3 uur, zaterdag 3 uur en vrijdag 2 uur. Ik deed ook vrij regelmatig aan wedstrijden mee en turnde bij Spirit '90 in Lichtenvoorde. Ben gestopt door blessures aan mijn achillespezen en knie :\

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:33

rissa schreef:

Voor mij begint turnen als je meer doet dan gezellig een uurtje in de week naar een turnvereniging gaan en daar wat handstandjes en koprollen doet en als warming-up wat balspellen enzo ;)

Zijn er trouwens mensen die gister ook bij het NK waren??

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:45

Roziee schreef:
rissa schreef:

Voor mij begint turnen als je meer doet dan gezellig een uurtje in de week naar een turnvereniging gaan en daar wat handstandjes en koprollen doet en als warming-up wat balspellen enzo ;)

ik turn ook maar 1 uurtje in de week en ik doe toch echt geen handstandjes, koprollen en een warming-up plus wat bal spellen, en toch turn ik wel!!.... dus niet echt een goed voorbeeld ;)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 13:12

haha nee bij jou dan niet indd..
maar zo ging het bij mij wel toen ik 1 uur turnde. Kan ook aan de trainster liggen enzo.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:00

Ik heb ook geturnt van me 4e tot me 16
heb bij de selectie geturnt bij Olympia in roermond.. ik zat om niveau 6 maar kwam niet verder en had niet mee zo veel tijd. ik had 2x in de week 2.5 uur les dus 5 uur per week. en we hadden elke maand wel ergens een wedstrijd

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:37

Roziee schreef:
haha nee bij jou dan niet indd..
maar zo ging het bij mij wel toen ik 1 uur turnde. Kan ook aan de trainster liggen enzo.

okee dan snap ik jou mening :)

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:53

Argh, ik heb echt spijt dat ik er een paar jaar geleden niet opgegaan ben..
Ik denk dat het nu al te laat is. :+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:58

Roziee schreef:
rissa schreef:

Zijn er trouwens mensen die gister ook bij het NK waren??

Ikke! :D
M'n zusje was 3e op balk bij de senioren!

Ik heb vroeger geturnd (heel even, maar mijn gewrichten waren niet goed ofzo :+) maar mn zusjes turnen heel fanatiek, hebben allebei 5 jaar Top geturnd (toen nog topsport) maar doen nu eerste divisie (senior allebei) dus kennen ook Lichelle Wong enzo allemaal, super grappig als we dan op wedstrijden komen..
Vroeger was ik er altijd heel jaloers op, omdat mn ouders altijd met hun mee waren naar wedstrijden en ik dan alleen thuis zat, maar nu gun ik het ze van harte:)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 19:53

Citaat:
Ikke! :D
M'n zusje was 3e op balk bij de senioren!

Hoe heet je zusje??

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 19:53

Surface schreef:

Hoe oud ben je dan nu??

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:42

Maren Miltenburg echt klein hummeltje =P

Maar weet eigenlijk iemand hoe het met dat kleine meisje af was gelopen die van die balk af gedondert was?

Oh ik zat trouwens op trampoline springen (D) en DMT

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:08

ik heb echt veel geturnd en ben nu half naar zn grootje -O-
het ergste is nog dat ik het zó weer zou doen.. krijg echt de kriebels als ik iemand zie turnen :Y)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:15

Ik kom dit topic ook maar even binnenvallen want mijn petekindje turnt fanatiek...
Maar ik zie hier niveaus die mij totaal niet bekend voorkomen? Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt? :o

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:55

@monnie_ : ik heb dat dus ook nog steeds..... als je ooit in zoiets erg fanatiek geweest bent , is dat toch je levenvolgens mij, en dat blijft altijd in je (goede en slechte wegen)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:14

Veerle90 schreef:
Maren Miltenburg echt klein hummeltje =P

Maar weet eigenlijk iemand hoe het met dat kleine meisje af was gelopen die van die balk af gedondert was?

Oh ik zat trouwens op trampoline springen (D) en DMT

Ohh ik ken haar niet ;)
Serena Vlijt bedoel je??
Ik hoorde ergens dat ze niet ernstig gewond is.. Maarja wat is ernstig. Ze viel toch behoorlijk hard!!
Zal is even verder op internet zoeken ;)

Dit stond op de officiele kngu site:

Geen letsel bij Serena Vlijt na val van balk.22-06-2009
Serena Vlijt (BosanTON Almelo) mocht tijdens de NK-toestelfinale balk als laatste turnster optreden. Helaas kon ze bij de afsprong haar voeten niet op de balk plaatsen en kwam ze daardoor lelijk ten val.

Ze werd onmiddellijk verzorgd door EHBO en bondsarts en voor onderzoek naar een Rotterdams ziekenhuis gebracht.

Daar wezen foto's uit, dat Serena geen ernstig letsel had opgelopen en kon ze met haar ouders terug naar huis.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:20

Ik heb wedstrijden geturnd, toen ik een jaar of 12 was. Ik met mijn uitermate, in zeer ernstige vorm van hoogtevrees stond altijd te janken voordat ik de balk op moest, waar ik vervolgens altijd standaard het hoogste op scoorde.... :')
Voor het oog zag het er super uit, zelf dacht ik dat ik doodging :')
Toen ze me de flikflak(?) van de balk af wilde leren ben ik ermee gestopt, dat ging me te ver :Y)

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:33

Roziee schreef:
Surface schreef:

Hoe oud ben je dan nu??

14.. :\

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:36

Hmm, ja is al redelijk oud voor turnen ja..
Maar als je het echt wilt kun je best een keer bij een vereniging gaan kijken toch??
Kan je al wel een handstand en radslag enzo? en ben je een beetje lenig van jezelf..?

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:44

Ben van mezelf opzich bestwel lenig, ik doe er alleen niks mee zegmaar. Maar ik kan nu ook wel weer een radslag.
Maar ik ben er denk ik ook wel te lang voor, want turnsters zijn vaak klein toch? :+
Dus ik denk dat het hem toch niet gaat worden, jammer genoeg.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:49

haha oke..
Nouja lekker in de tuin turnen dan maar..?? ;)
Nou er zijn ook wel topturnster die best lang zijn hoor.. Nastia Luikin bijvoorbeeld..?! Amerikaanse topturnsters :P