Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:29

beantsje schreef:
AdelineL schreef:
Nou ik vind het te gek voor woorden dat je je bed maar even uit moet lenen voor een vreemde vrouw.
Het is joun bed, hebben je ouder speciaal voor jou gekocht, jij slaapt daar altijd in. En dan opeens komt er iemand logeren die je geen eens kent, en moet je maar ophoepelen naar je vriend omdat zij persé op joun bed moet slapen.

Gelukkig zou mijn moeder mijn dat never nooit vragen, en als ze dat wel zou doen zou ik dat zeker heel erg belachelijk vinden.
Een bed vind ik eigenlijk wel iets persoonlijks, en ik vind het dan gewoon geen fijn idee dat er een vreemde vrouw in mijn bed zou slapen.

En tevens staat mijn bed op mijn kamer met mijn spulletjes, waar ik grotendeels zelf voor gewerkt heb.
Zou er ook niet aan moeten denken dat een vreemde vrouw die wellicht in mijn spullen zou kunnen snuffelen.

Allereerst hebben jouw ouders dat bed betaald, en niet jij.
Ten tweede kan je je kamer van tevoren opruimen (dat zou ik zelfs eisen) en als je dat nodig vindt, persoonlijke spullen even in een kast met slot leggen.
Ten derde baal ik ervan dat pubers alleen aan zichzelf denken. Wat moet je moeder dan zeggen? Slaap maar in een hotel voor een belachelijke prijs? Kom nou toch...denk eens aan een ander.

Uhu mijn bed gekocht vóór mij. ( Al heb ik laatst mijn eigen boxspring gekocht. )
Mijn ouders zouden het dan ook niet in hun hoofd halen om te zeggen, Lien ga jij eens eventjes bij je vriend slapen want er komt een oud klasgenoot logeren.
Zoiets vraag je als het in mijn ogen is niet eens aan je dochter. En ik weet overigens zeker dat mijn ouders het daar mee eens zijn. :j
Laatst bijgewerkt door AdelineL op 16-05-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:31

Hahaha leuke opmerking beantsje!

Ik ben het ook mee eens wat Kim zegt, je bent gee vriendjes, je bent ouder-kind in je relatie.
Vind het ook verschrikkelijk als mensen zeggen; mijn moeder is mijn beste vriendin!
Want; hoe kan dat?
Als je ouder word, ok...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:32

Ik ben het helemaal met KiWiKo eens.

Ik vind dat een moeder uiteindelijk ook mag bepalen wat er wel en niet gebeurt, tuurlijk mag eigen in breng, maar ik vind wel dat een moeder zelf mag beslissen wat ze daarmee doet.

Sowieso hoor ik hier veel mensen "mijn slaapkamer is MIJN eigen plekje" maar als je na gaat denken is ook die kamer van je ouders, zij betalen het huis namelijk.

maar ik snap je wel hoor TS, maar denk toch dat je je er over heen moet zetten.
Geef waardevolle spullen eventueel een andere plaats en gooi er lakens op die je straks toch niet meer gaat gebruiken ;)

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:34

beantsje schreef:
SamSter schreef:
Ik snap je punt..
Mij zou mn bed eigenlijk geen moer uit maken, Zolang ze me matras niet vol pist vind ik het prima, Als mn moeder het wel in overleg met mij doet.

Een vreemde in mijn kamer daarin tegen moet ik niet.
Dan gooien ze dan bed maar op een andere kamer of in de overloop maar een vreemde slaapt niet in mijn kamer, Mijn spullen , Mijn administratie en mijn persoonlijke bezittingen, Tevens liggen dr dingen zoals dagboeken en gedichten en ik wil niet dat iemand daar in loopt te snuffelen.

...en hoeveel werk zou het nou zijn om éven je administratie, gedichten en dagboeken op te bergen?

Zo'n gast gaat echt niet in kasten lopen snuffelen hoor!

Daar weet jij nou net even niks van. :)
Gaan we wel vanuit, maar er zijn genoeg mensen die wel degelijk lopen snuffelen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:35

beantsje schreef:
SamSter schreef:
Ik snap je punt..
Mij zou mn bed eigenlijk geen moer uit maken, Zolang ze me matras niet vol pist vind ik het prima, Als mn moeder het wel in overleg met mij doet.

Een vreemde in mijn kamer daarin tegen moet ik niet.
Dan gooien ze dan bed maar op een andere kamer of in de overloop maar een vreemde slaapt niet in mijn kamer, Mijn spullen , Mijn administratie en mijn persoonlijke bezittingen, Tevens liggen dr dingen zoals dagboeken en gedichten en ik wil niet dat iemand daar in loopt te snuffelen.

...en hoeveel werk zou het nou zijn om éven je administratie, gedichten en dagboeken op te bergen?

Dus dan zou ik MIJN spullen moeten opruimen omdat iemand in MIJN kamer in MIJN bed wilt slapen ?!
Nee dat gebeurt niet, En het is nu ook netjes opgebergt maar je kan dr wel zo bij, En bovendien staat heel het idee me niet aan dat een vreemde in mijn kamer slaapt, loopt, zit of wat dan ook.
Een kamer is iets persoonlijks en net al de spulletjes die dr staan de dingen die in mn kastje staan en liggen.
Mn bed prima maar niet in mijn kamer!

Bovendien, Nu zeg jij wel dat het geen moeite is, Maar als dr voor jou een vreemde komt iemand die jij totaal niet kent , laat jij die dan ook zomaar zonder enige twijfel in jou kamer slapen?
We hebben het over iemand die voor de TS helemaal niet bekent is, Als het om me zus zou gaan prima of iemand die ik ook ken en vertrouw maar geen wild vreemde.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:37

AdelineL schreef:
beantsje schreef:
[hoeveel werk zou het nou zijn om éven je administratie, gedichten en dagboeken op te bergen?

Daar weet jij nou net even niks van. :)
Gaan we wel vanuit, maar er zijn genoeg mensen die wel degelijk lopen snuffelen.

en dan.......... als jij niks te verbergen heb, vind jehet ook niet erg als er gesnuffeld word....... ennuh... zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten :D

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:38

Waarom zijn jullie allemaal zo bang dat de gasten in jullie spullen gaan snuffelen? Zijn ze zo nieuwsgierig dan? :')
Als ik ergens te gast ben ga ik niet in alle laden kijken, toch?

En, TS, het is 1 nachtje, dat is zo over! Ik snap dat het vervelend is, het gaat over jouw persoonlijke ruimte, maar daar staat tegenover dat je lekker bij je vriendje kan liggen de hele nacht! ~~}>
Laatst bijgewerkt door moeshie op 16-05-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:39

sunshine schreef:
*Knip*
Sowieso hoor ik hier veel mensen "mijn slaapkamer is MIJN eigen plekje" maar als je na gaat denken is ook die kamer van je ouders, zij betalen het huis namelijk.
*Knip*

Tjha, Maar misschien zijn hier in dit topic ook mensen die zeggen dat een slaapkamer HUN eigen plekje is omdat ze misschien ook wel kost geld of een bijdrage betalen aan hun ouders....

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:39

Ja hoor ik heb genoeg dingen op mijn kamer verborgen, en ja ik vind het een probleem als er gesnuffeld word.

Snap trouwens van een gast ook niet dat die op joun bed wil liggen?
Weet zij veel wat er allemaal op dat bed is gedaan en gebeurd.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 16:39

beantsje schreef:
Allereerst hebben jouw ouders dat bed betaald, en niet jij.
Ten tweede kan je je kamer van tevoren opruimen (dat zou ik zelfs eisen) en als je dat nodig vindt, persoonlijke spullen even in een kast met slot leggen.
Ten derde baal ik ervan dat pubers alleen aan zichzelf denken. Wat moet je moeder dan zeggen? Slaap maar in een hotel voor een belachelijke prijs? Kom nou toch...denk eens aan een ander.

Als mijn moeder en mij verteld dat ik weg moet, en vervolgens ook nog verteld dat ik m'n kamer opruimen kan ze het helemaal voor gezien houden, want daar zou ik helemaal niet aan beginnen :)!

Bijna al m'n spullen in m'n kamer zijn persoonlijke dingen...

KiWiKo, maakt me niks uit of iets te verbergen heb hoor, mag ik zomaar bij jou in je huis snuffelen (ik ga er overigens niet vanuit dat deze dame dat gaat doen hoor!).
Ohja, ik ben niet de waard, en het is niet mijn gast.

Moeshie, heerlijk ja, maar geen uitzondering :P

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:40

Is die vrouw incontinent ofzo :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:41

SamSter schreef:
Dus dan zou ik MIJN spullen moeten opruimen omdat iemand in MIJN kamer in MIJN bed wilt slapen ?!
Nee dat gebeurt niet, En het is nu ook netjes opgebergt maar je kan dr wel zo bij, En bovendien staat heel het idee me niet aan dat een vreemde in mijn kamer slaapt, loopt, zit of wat dan ook.
Een kamer is iets persoonlijks en net al de spulletjes die dr staan de dingen die in mn kastje staan en liggen.

Bovendien, Nu zeg jij wel dat het geen moeite is, Maar als dr voor jou een vreemde komt iemand die jij totaal niet kent , laat jij die dan ook zomaar zonder enige twijfel in jou kamer slapen?
We hebben het over iemand die voor de TS helemaal niet bekent is,
Als het om me zus zou gaan prima of iemand die ik ook ken en vertrouw maar geen wild vreemde.

Even de vette opmerkingen;
1. Of het gebeurt, bepaal jij niet, maar degene die jouw kamer betaalt. Punt. Het lijkt langzamerhand wel of de kinderen het laatste woord hebben...

2. Inderdaad is de vrouw voor TS niet bekend, maar voor de moeder bekend genoeg om haar uit te nodigen om te blijven slapen. Dat zou voldoende moeten zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:42

Ik zou er niks op tegen hebben, en als ze in mijn kasten snuffelen ach goede bezigheid voor de gast :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:42

Ik denk dat je niet zo moet zeuren...
Je moeder mag best wel jouw bed even aan iemand uitlenen, vind ik.
Waar maak je je druk om zou ik zeggen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:44

bij mij mag iedereen komen snuffelen :) :) geen probleem :)

kan alles verantwoorden, en dat wat minder geaccepteerd is op sociaal gebied dat accepteren ze maar van me :D :D

nul problemen mee ;)

AdelineL

beantsje schreef:
SamSter schreef:

We hebben het over iemand die voor de TS helemaal niet bekent is,
Als het om me zus zou gaan prima of iemand die ik ook ken en vertrouw maar geen wild vreemde.

Even de vette opmerkingen;
1. Of het gebeurt, bepaal jij niet, maar degene die jouw kamer betaalt. Punt. Het lijkt langzamerhand wel of de kinderen het laatste woord hebben...

2. Inderdaad is de vrouw voor TS niet bekend, maar voor de moeder bekend genoeg om haar uit te nodigen om te blijven slapen. Dat zou voldoende moeten zijn.

Hihi, dat bepaal ik zelf wel hoor wie er op mijn bed ligt en in mijn kamer. ( Heb overigens mijn nieuwe bed zelf betaald. )

Lotje02

Ergens snap ik je reactie wel, je moeder had dit van tevoren we even aan je kunnen vragen. Maar ik ben het toch met de meerderheid hier eens. Zet je eroverheen!! Het is maar een nachtje en je moeder doet vast wel andere lakens op het bed voordat en nadat zij erin heeft geslapen. Dingen waarvan je wil dat niemand ze ziet doe je even apart in een doos. Ik vind dat je dit je moeder moet gunnen, zij doet ook genoeg voor jou en het is onzin dat dat vrouwtje midden in de nacht alleen nog helemaal naar huis moet omdat jij geen zin hebt om bij je vriend te slapen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:47

AdelineL schreef:
Hihi, dat bepaal ik zelf wel hoor wie er op mijn bed ligt en in mijn kamer. ( Heb overigens mijn nieuwe bed zelf betaald. )

Kijk, daar hebben we het punt:
Wie is er eigenlijk uiteindelijk de baas in huis?

Ja als puber kan je hoog springen of laag springen maar van wie is het huis uiteindelijk? Wie betaalt, bepaalt.
Daarbij komt als extra puntje dat TS minderjarig is en de ouder dus sowieso het laatste woord heeft.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 16-05-09 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:47

ik ben helemaal met kiwiko eens.
En ik vind dat zij en hele goede moeder is.
Hier zouden nog veel moeders eens wat van kunnen leren.
Als ik naar de jeugd van tegenwoordig kijk vind ik dat ze allemaal een erg grote mond hebben.
Vreselijk vind ik dat. Dat wat die mensen allemaal zeggen hoefde ik vroeger thuis echt niet te doen. Dan kon rennen naar boven of naar de wc om een schop onder mijn kont te vermijden.
En terecht. Ze zouden eens wat meer respect moeten hebben voor hun ouders. ;)

Verder zou ik ook om nachtje niet zo moeilijk doen. En dan erbij kun je heerlijk bij je vriend slapen. Lekker toch?
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 16-05-09 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Re: Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:48

Amen!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:49

Ik snap dat je het vervelend vind TS, maar kom op. Het is 1 nachtje en een oudere vrouw heeft er echt geen behoefte aan om door de spulletjes van een puber te neuzen hoor.
Verder zal ze heus niet eerst door de modder rollen om vervolgens in jouw bed te kruipen. De lakens was je weer én hopla je hebt weer een fris bedje :)

Je ma heeft het netjes aan je gevraagd, je zou haar er ook een plezier mee doen dus zet je er gewoon overheen ;)

:edit, het lijkt inderdaad alsof veel hier een beetje schijt hebben aan hun moeder. Hoewel dat misschien nog net iets te overdreven gezegd is. Maar kom op zeg, hoe moeilijk is het nou om dit even voor je moeder over te hebben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:50

Heel eerlijk gezegd lach ik me krom als je na de logeerpartij een topic opent dat ze je bed heeft volgep...! :D :')

Meid, kom toch op en zet je er overheen! ;)

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:50

beantsje schreef:
AdelineL schreef:

Kijk, daar hebben we het punt:
Wie is er eigenlijk uiteindelijk de baas in huis?

Ja als puber kan je hoog springen of laag springen maar van wie is het huis uiteindelijk? Wie betaalt, bepaalt.
Daarbij komt als extra puntje dat TS minderjarig is en de ouder dus sowieso het laatste woord heeft.

Mijn ouders betalen het huis uiteraard.
Maar ze zeggen vaak genoeg het is joun kamer, je bekijkt maar wat je er mee doet.
Mijn moeder komt enkel op mijn kamer om schoon te maken of de was te brengen, en ze zou het ook niet in haar hoofd halen om mijn bed uit te lenen.
Tja ik heb een top moeder.
Overigens ben ik zelf meerderjarig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:52

Om eerlijk te zijn zou ik dit echt niet zo'n probleem vinden.. ik snap wel dat je ''eigen" bed en "eigen" kamer natuurlijk wel "eigen" zijn.. maar hee, in mijn geval heb ik ze níet zelf betaald en staan ze in een huis dat ik ook níet zelf betaald heb.. en ga ik ervanuit dat degene die in mijn bed komt te slapen voor één nachtje goed zindelijk is ;) en ach voor een nachtje, als jij er weer op gaat verschoon je toch al je beddegoed als je het anders vies vindt?

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:52

Wat is dat toch tegenwoordig dat mensen niets meer voor een ander willen doen.. Je krijgt er niks van hoor en het kost je ook niks!